IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Матеев по скоро ще са нещо като дрон и летяща чиния, има някакви клипове на Тесла с три пропелера. Бях попаднал и на клип в който говореха за такова нещо но свръхлеко, корпуса а като балон при дирижаблите. Дори да е толкова лек че да не създадава необходимата подемна сила за да плава във въздуха, то поне тя да е малка и разхода на енергия за създаването и да е малък е достатъчно, предимството е че при авария няма да пада бързо и при удара в земята едни въздушни възглавници да се отворят ще са достатъчни.
    Кат дуфне вятър къф ще го дириш с тоз балон
    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

    Коментар


    • Матеев по скоро ще са нещо като дрон и летяща чиния, има някакви клипове на Тесла с три пропелера. Бях попаднал и на клип в който говореха за такова нещо но свръхлеко, корпуса а като балон при дирижаблите. Дори да е толкова лек че да не създадава необходимата подемна сила за да плава във въздуха, то поне тя да е малка и разхода на енергия за създаването и да е малък е достатъчно, предимството е че при авария няма да пада бързо и при удара в земята едни въздушни възглавници да се отворят ще са достатъчни.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • А ето и бъдещето - летящи електрически коли:



        Клипът е само концептуален, но по този модел се работи вече няколко години и дори има опитни образци. Фирмата се казва Terrafugia и може би тази фирма ще направи следващата революция в автомобилостроенето. Пак с акумулатори, пак с електродвигатели, но колата им може да лети с 320 km/h и има обсег 800 km. Освен всичко друго има вертикално излитане и кацане. Абе голям кеф ....

        https://terrafugia.com/

        Засега има и ДВГ, който зарежда акумулаторите, а те от своя страна въртят перките, но с подобряването на качествата и параметрите на акумулаторите ДВГ-то може и да отпадне или да бъде заменено с такова на водород например.
        Last edited by Mateev; 04.07.2021, 18:02.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от chan_tura_naga Разгледай мнение

          Аууу, гений, гений!
          Тази технология е известна поне от III век и виж, ти пръв да се сетиш.
          Цъ-цъ-цъ-цъ.

          Гений, гений!
          Онуфрий, спиш. Не четеш внимателно

          Коментар


          • Пак в темата започна да се спами, затова ще се опитам да завърна обсъжданията по същество. Ето един клип, в който се твърди (пък и доказва), че електромобилите на Тесла са едни от най-безопасните в света:

            Last edited by Mateev; 04.07.2021, 17:08.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
              Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
              Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
              мед - $9.34 /кг
              олово - $2.29 /кг
              Гения няма нужда да проверява или знае, просто защото е гений по рождение.

              Това, че площта на електрохимична реакция в гениалното му хрумване ще спадне стотици пъти, няма значение.

              Пирамид е просто гений, supertrader е почти същия гений.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                А...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.
                Аууу, гений, гений!
                Тази технология е известна поне от III век и виж, ти пръв да се сетиш.
                Цъ-цъ-цъ-цъ.

                Гений, гений!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                  Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
                  Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
                  мед - $9.34 /кг
                  олово - $2.29 /кг
                  Те затова са само от олово.

                  Коментар


                  • Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
                    Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
                    мед - $9.34 /кг
                    олово - $2.29 /кг

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                      Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
                      Сигурно е така. Ами ако не бях споменал?

                      Коментар


                      • Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • А...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.
                          Last edited by Pyramid; 04.07.2021, 08:33.

                          Коментар


                          • Mateev, не знаех дори, това бие по параметри китайските, но и по цена малко.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Вижте техническите характеристики на един много добър оловен акумулатор:
                              http://energiabg.net/sites/energiabg...12mvr180mb.pdf

                              Не само годините на живот са 12+, но и всички останали електрически параметри са от хубави по-хубави, като например вътрешно съпротивление от 4 милиома или ток на късо 3100 А. Също така саморазряда е под 2.5% на месец. Тоест може да не го зареждаш 2-3 години и пак като врътнеш, колата ти ще запали.
                              Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:50.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
                                Преди време го бях пресмятал и излезе, че ТЕОРЕТИЧНО, капацитетът на единица оловна маса, би могъл да бъде до около 5+ пъти по-висок. Да, ама или имаш огромен капацитет и малко цикли, или повече цикли и по-нисък капацитет. В реалните батерии, компромисът е неизбежен.

                                Коментар

                                Working...
                                X