IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Имхотеп, кой ще прозвежда батериите ? Нали беше за друга компания.
    Ако не беше виждал бръмчилка, да ти посоча.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
      Губите си времето тук с глупости, а най-важното пропускате. А именно че електрическата кола която ще се произвежда в България ще използва за батерии микромодула създаден в Лабораторията в Горна Оряховица под ръководството на Изм...
      амника, с оловни акумулатори в общ електролит.
      Естествено, че не си и няма как да си в течение с нещата. И няма да бъдеш въведен. Ей тъй, да те е яд.

      Коментар


      • Имхотеп, кой ще прозвежда батериите ? Нали беше за друга компания.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Губите си времето тук с глупости, а най-важното пропускате. А именно че електрическата кола която ще се произвежда в България ще използва за батерии микромодула създаден в Лабораторията в Горна Оряховица под ръководството на Изм...
          амника, с оловни акумулатори в общ електролит.
          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

            Би трябвало производителите на инвертори да са наясно с този проблем и да монтират такива дишащи клапи на всеки един инвертор. Да, ама те нямат интерес инверторите им да работят по 100 години. Имат интерес инверторите им да изгарят веднага след като изтече гаранционния срок. И тука вече се сблъскваме с конфликт на интереси.

            С две думи - потребителят сам трябва да се погрижи за този проблем, и аз вече съм решил твърдо да го направя. Той проблемът не е само с инверторите, а и с електрическите табла, за които също е вредно да са 100% херметизирани.

            Има обаче друг проблем със слагането на такива клапи или с оставянето на разни малки отворчета. Този проблем пък го забелязах на моята МТО-станция, която също работи безупречно почти 13 години, но миналата година изведнъж се повреди. Отварям я и какво да видя - в кутията на станцията имаше някаква черна кал, заемаща над половината от платката с електроника. Оказа се, че някакви дребни буболечки (под 1мм) са се настанили вътре и я използват като къщичка. Превъртели са се десетки поколения, които са измрели вътре и изгнивайки са създали тази кал по платката.

            Понеже МТО станцията работи с много малки напрежения и токове, се оказа, че не е изгоряла. Спряла е да работи заради утечките между компонентите, но когато измих всичко обилно със спирт, тя възстанови работоспособноста си.

            Та въпросът е как да направим малко отворче в кутията, но да попречим на миниатютни буболечки да влизат да живеят вътре.

            Между другото същият проблем го имат и самите PV модули. Те трябва да си остават херметични десетки години, и ако с течение на времето тази херметизация се наруши, навлязлата влага започва постепенно да унищожава силициевите клетки.
            На този проблем с мушиците и паяците открих решение съвсем случайно, в таблата в които имах wifi access point имаше по 3-4 пеперуди на година, докато в съсдени на тях имаше по една шепа.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              redcretin, ти откъде знаеш, я погледни една снимка в нета на инвертора на Тесла модел 3, съвсем добре си личи че е херметизирана кутията..ако не си виждал пишеща машина то не значи че такава не съществува.
              Знам , щото ги имам тук - не гледам по снимки в нета Всички outdoor го имат проблема с кондензацията, не от вчера.
              Last edited by aleks262; 20.08.2021, 09:41.

              Коментар


              • redcretin, ти откъде знаеш, я погледни една снимка в нета на инвертора на Тесла модел 3, съвсем добре си личи че е херметизирана кутията..ако не си виждал пишеща машина то не значи че такава не съществува.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • На мен по ми допада както е решен проблема при твърдите дискове, вътре пакетче силикагел и бленди от алуминиево фолио които поддават на вакум и налягане. Иначе гумените уплътнения могат и да бъдат с качество 30 години да издържат и дори и повече, но трябва да са от гума която се пресова, а не да се шприцва..тя е по истинска. Просто така ги правят понеже ги вълнува да изкарат безпроблемно гаранцията си, Матеев е прав.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                    Ми то няма нужда да се открива топлата вода, индустриални решения има - ама искат по-професионален подход

                    https://forum.huawei.com/enterprise/.../705811-100027
                    Би трябвало производителите на инвертори да са наясно с този проблем и да монтират такива дишащи клапи на всеки един инвертор. Да, ама те нямат интерес инверторите им да работят по 100 години. Имат интерес инверторите им да изгарят веднага след като изтече гаранционния срок. И тука вече се сблъскваме с конфликт на интереси.

                    С две думи - потребителят сам трябва да се погрижи за този проблем, и аз вече съм решил твърдо да го направя. Той проблемът не е само с инверторите, а и с електрическите табла, за които също е вредно да са 100% херметизирани.

                    Има обаче друг проблем със слагането на такива клапи или с оставянето на разни малки отворчета. Този проблем пък го забелязах на моята МТО-станция, която също работи безупречно почти 13 години, но миналата година изведнъж се повреди. Отварям я и какво да видя - в кутията на станцията имаше някаква черна кал, заемаща над половината от платката с електроника. Оказа се, че някакви дребни буболечки (под 1мм) са се настанили вътре и я използват като къщичка. Превъртели са се десетки поколения, които са измрели вътре и изгнивайки са създали тази кал по платката.

                    Понеже МТО станцията работи с много малки напрежения и токове, се оказа, че не е изгоряла. Спряла е да работи заради утечките между компонентите, но когато измих всичко обилно със спирт, тя възстанови работоспособноста си.

                    Та въпросът е как да направим малко отворче в кутията, но да попречим на миниатютни буболечки да влизат да живеят вътре.

                    Между другото същият проблем го имат и самите PV модули. Те трябва да си остават херметични десетки години, и ако с течение на времето тази херметизация се наруши, навлязлата влага започва постепенно да унищожава силициевите клетки.
                    Last edited by Mateev; 20.08.2021, 00:12.

                    Коментар


                    • Ми то няма нужда да се открива топлата вода, индустриални решения има - ама искат по-професионален подход

                      https://forum.huawei.com/enterprise/.../705811-100027

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                        Херметизациятая е нож с две остриета. Точно в момента сменям 3 инвертора в моите централи, като причината за повредата им е именно ...... херметизацията ....

                        В какво се състои проблема?

                        Ами в денонощните колебания на температурата ....

                        Денем нагряването на инвертора създава надналягане вътре в неговия корпус, и той всячески се опитва да извади навън илишния газ (въздух и каквото там има в него)..

                        Нощем ниските температури свиват въздуха вътре в инвертора, и той всячески се опитва да всмукне външен въздух, заедно с влагата в него.

                        Тоест инвертора непрекъснато "диша", опитвайки се да всмуква външен въздух или да "издиша" вътрешен. И ако херметизацията е добра, няма никакви проблеми. Ако обаче гумичката на херметизацията се повреди, а това се случва с течение на времето поради нейното втвърдяване, това "дишане" на инвертора става критично.

                        Накратко:
                        Всмукването на влажен въздух предизвиква конденз върху електронните компоненти, и в един момент този конденз може да предизвика късо съединение, което от своя страна да предизвика мощна дъга, която физически да повреди голям участък от платката с електронните компоненти. Точно това се беше случило с 3 мои инвертора, и сега ги сменям с нови след 15 години безупречна работа.

                        Дъгата не само е изгорила компонента, върху който е възникнала, а е опекла и почти изпарила голям участък от платката с площ колкото цигарена кутия и всички компоненти на тази площ. Изгорила е и е опекла дори и стъклотекстолита на платката, който би трябвало да издържа безпроблемно няколко стотин градуса, а сега се троши като бисквити.
                        Ако правилно разбирам, не херметизацията като (вид) решение на някои проблеми е причинила аварията в инверторите ти, а вече, проблемите с тази херметизация. Преди време, се чудех, защо редица платки по такива места, ги заливат с разни смоли, восъци и др., сега спрях: Явно, като противодействие на подобни инциденти, пренеприятни, сами по себе си. Мисля си, дали не биха били избегнати подобни (вкл.импри теб), ако -така или иначе, гаранцията им е изтекла - им правиш периодично регламентно обслужване, като вкл.и поместваш, някъде в кутията (приемаме, погрижил си се и за подменяне/освежаване на херметизацията) по някое-друго пакетче силикагел. Да речем, тази операция, да се провежда веднъж на година-две. Колкото време съм изкарал в поддръжка и ремонт, по лични наблюдения, стигам до извода, че си заслужава усилието и разходите.

                        Коментар


                        • Mateev, това е нещо което може да се избегне и сам се досещаш какви могат да бъдат способите, явно така са конструирани инверторите макар да не е проблем за електронните им компоненти да издържат и по дълго време. Например смяна на уплътненията като станат на 7-8 години и елемент който да компенсира разширяването и свиването на въздуха към кутията биха решили проблема. Просто исках да кажа че 800 волта захранване не е чак толкова страшно, при положение че тока идва от модули с много по ниско напрежение, последователното им свързване за да се получи по голямо напрежение може да стане в кутията на инвертора например. Просто идея, не знам дали е най рационална и дали го правят.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            https://www.youtube.com/watch?v=l6dV2re3rtM, ето този например инвертор се вижда че кутията му е херметична. Иначе всеки производител си решава колко добре да го херметизира предполагам.
                            Херметизациятая е нож с две остриета. Точно в момента сменям 3 инвертора в моите централи, като причината за повредата им е именно ...... херметизацията ....

                            В какво се състои проблема?

                            Ами в денонощните колебания на температурата ....

                            Денем нагряването на инвертора създава надналягане вътре в неговия корпус, и той всячески се опитва да извади навън илишния газ (въздух и каквото там има в него)..

                            Нощем ниските температури свиват въздуха вътре в инвертора, и той всячески се опитва да всмукне външен въздух, заедно с влагата в него.

                            Тоест инвертора непрекъснато "диша", опитвайки се да всмуква външен въздух или да "издиша" вътрешен. И ако херметизацията е добра, няма никакви проблеми. Ако обаче гумичката на херметизацията се повреди, а това се случва с течение на времето поради нейното втвърдяване, това "дишане" на инвертора става критично.

                            Накратко:
                            Всмукването на влажен въздух предизвиква конденз върху електронните компоненти, и в един момент този конденз може да предизвика късо съединение, което от своя страна да предизвика мощна дъга, която физически да повреди голям участък от платката с електронните компоненти. Точно това се беше случило с 3 мои инвертора, и сега ги сменям с нови след 15 години безупречна работа.

                            Дъгата не само е изгорила компонента, върху който е възникнала, а е опекла и почти изпарила голям участък от платката с площ колкото цигарена кутия и всички компоненти на тази площ. Изгорила е и е опекла дори и стъклотекстолита на платката, който би трябвало да издържа безпроблемно няколко стотин градуса, а сега се троши като бисквити.
                            Last edited by Mateev; 19.08.2021, 16:14.

                            Коментар


                            • https://www.youtube.com/watch?v=l6dV2re3rtM, ето този например инвертор се вижда че кутията му е херметична. Иначе всеки производител си решава колко добре да го херметизира предполагам.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                redcretin, ами това което написа за електрическия стол..800 волтово захранване не по опасно от 400 и има начин опасността да е сведена на същото ниво. Например до инвертора, който е добре херметизиран могат да са кабели с каквото искаш напрежение и това фантазия ли е..
                                Е колко добре трябва да е херметизиран един инвертор?
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X