Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнениеГубите си времето тук с глупости, а най-важното пропускате. А именно че електрическата кола която ще се произвежда в България ще използва за батерии микромодула създаден в Лабораторията в Горна Оряховица под ръководството на Изм...
амника, с оловни акумулатори в общ електролит.
Коментар
-
Губите си времето тук с глупости, а най-важното пропускате. А именно че електрическата кола която ще се произвежда в България ще използва за батерии микромодула създаден в Лабораторията в Горна Оряховица под ръководството на Изм...
амника, с оловни акумулатори в общ електролит.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Би трябвало производителите на инвертори да са наясно с този проблем и да монтират такива дишащи клапи на всеки един инвертор. Да, ама те нямат интерес инверторите им да работят по 100 години. Имат интерес инверторите им да изгарят веднага след като изтече гаранционния срок. И тука вече се сблъскваме с конфликт на интереси.
С две думи - потребителят сам трябва да се погрижи за този проблем, и аз вече съм решил твърдо да го направя. Той проблемът не е само с инверторите, а и с електрическите табла, за които също е вредно да са 100% херметизирани.
Има обаче друг проблем със слагането на такива клапи или с оставянето на разни малки отворчета. Този проблем пък го забелязах на моята МТО-станция, която също работи безупречно почти 13 години, но миналата година изведнъж се повреди. Отварям я и какво да видя - в кутията на станцията имаше някаква черна кал, заемаща над половината от платката с електроника. Оказа се, че някакви дребни буболечки (под 1мм) са се настанили вътре и я използват като къщичка. Превъртели са се десетки поколения, които са измрели вътре и изгнивайки са създали тази кал по платката.
Понеже МТО станцията работи с много малки напрежения и токове, се оказа, че не е изгоряла. Спряла е да работи заради утечките между компонентите, но когато измих всичко обилно със спирт, тя възстанови работоспособноста си.
Та въпросът е как да направим малко отворче в кутията, но да попречим на миниатютни буболечки да влизат да живеят вътре.
Между другото същият проблем го имат и самите PV модули. Те трябва да си остават херметични десетки години, и ако с течение на времето тази херметизация се наруши, навлязлата влага започва постепенно да унищожава силициевите клетки.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеredcretin, ти откъде знаеш, я погледни една снимка в нета на инвертора на Тесла модел 3, съвсем добре си личи че е херметизирана кутията..ако не си виждал пишеща машина то не значи че такава не съществува.Last edited by aleks262; 20.08.2021, 09:41.
Коментар
-
На мен по ми допада както е решен проблема при твърдите дискове, вътре пакетче силикагел и бленди от алуминиево фолио които поддават на вакум и налягане. Иначе гумените уплътнения могат и да бъдат с качество 30 години да издържат и дори и повече, но трябва да са от гума която се пресова, а не да се шприцва..тя е по истинска. Просто така ги правят понеже ги вълнува да изкарат безпроблемно гаранцията си, Матеев е прав.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнениеМи то няма нужда да се открива топлата вода, индустриални решения има - ама искат по-професионален подход
https://forum.huawei.com/enterprise/.../705811-100027
С две думи - потребителят сам трябва да се погрижи за този проблем, и аз вече съм решил твърдо да го направя. Той проблемът не е само с инверторите, а и с електрическите табла, за които също е вредно да са 100% херметизирани.
Има обаче друг проблем със слагането на такива клапи или с оставянето на разни малки отворчета. Този проблем пък го забелязах на моята МТО-станция, която също работи безупречно почти 13 години, но миналата година изведнъж се повреди. Отварям я и какво да видя - в кутията на станцията имаше някаква черна кал, заемаща над половината от платката с електроника. Оказа се, че някакви дребни буболечки (под 1мм) са се настанили вътре и я използват като къщичка. Превъртели са се десетки поколения, които са измрели вътре и изгнивайки са създали тази кал по платката.
Понеже МТО станцията работи с много малки напрежения и токове, се оказа, че не е изгоряла. Спряла е да работи заради утечките между компонентите, но когато измих всичко обилно със спирт, тя възстанови работоспособноста си.
Та въпросът е как да направим малко отворче в кутията, но да попречим на миниатютни буболечки да влизат да живеят вътре.
Между другото същият проблем го имат и самите PV модули. Те трябва да си остават херметични десетки години, и ако с течение на времето тази херметизация се наруши, навлязлата влага започва постепенно да унищожава силициевите клетки.Last edited by Mateev; 20.08.2021, 00:12.
Коментар
-
Ми то няма нужда да се открива топлата вода, индустриални решения има - ама искат по-професионален подход
https://forum.huawei.com/enterprise/.../705811-100027
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Херметизациятая е нож с две остриета. Точно в момента сменям 3 инвертора в моите централи, като причината за повредата им е именно ...... херметизацията ....
В какво се състои проблема?
Ами в денонощните колебания на температурата ....
Денем нагряването на инвертора създава надналягане вътре в неговия корпус, и той всячески се опитва да извади навън илишния газ (въздух и каквото там има в него)..
Нощем ниските температури свиват въздуха вътре в инвертора, и той всячески се опитва да всмукне външен въздух, заедно с влагата в него.
Тоест инвертора непрекъснато "диша", опитвайки се да всмуква външен въздух или да "издиша" вътрешен. И ако херметизацията е добра, няма никакви проблеми. Ако обаче гумичката на херметизацията се повреди, а това се случва с течение на времето поради нейното втвърдяване, това "дишане" на инвертора става критично.
Накратко:
Всмукването на влажен въздух предизвиква конденз върху електронните компоненти, и в един момент този конденз може да предизвика късо съединение, което от своя страна да предизвика мощна дъга, която физически да повреди голям участък от платката с електронните компоненти. Точно това се беше случило с 3 мои инвертора, и сега ги сменям с нови след 15 години безупречна работа.
Дъгата не само е изгорила компонента, върху който е възникнала, а е опекла и почти изпарила голям участък от платката с площ колкото цигарена кутия и всички компоненти на тази площ. Изгорила е и е опекла дори и стъклотекстолита на платката, който би трябвало да издържа безпроблемно няколко стотин градуса, а сега се троши като бисквити.
Коментар
-
Mateev, това е нещо което може да се избегне и сам се досещаш какви могат да бъдат способите, явно така са конструирани инверторите макар да не е проблем за електронните им компоненти да издържат и по дълго време. Например смяна на уплътненията като станат на 7-8 години и елемент който да компенсира разширяването и свиването на въздуха към кутията биха решили проблема. Просто исках да кажа че 800 волта захранване не е чак толкова страшно, при положение че тока идва от модули с много по ниско напрежение, последователното им свързване за да се получи по голямо напрежение може да стане в кутията на инвертора например. Просто идея, не знам дали е най рационална и дали го правят.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеhttps://www.youtube.com/watch?v=l6dV2re3rtM, ето този например инвертор се вижда че кутията му е херметична. Иначе всеки производител си решава колко добре да го херметизира предполагам.
В какво се състои проблема?
Ами в денонощните колебания на температурата ....
Денем нагряването на инвертора създава надналягане вътре в неговия корпус, и той всячески се опитва да извади навън илишния газ (въздух и каквото там има в него)..
Нощем ниските температури свиват въздуха вътре в инвертора, и той всячески се опитва да всмукне външен въздух, заедно с влагата в него.
Тоест инвертора непрекъснато "диша", опитвайки се да всмуква външен въздух или да "издиша" вътрешен. И ако херметизацията е добра, няма никакви проблеми. Ако обаче гумичката на херметизацията се повреди, а това се случва с течение на времето поради нейното втвърдяване, това "дишане" на инвертора става критично.
Накратко:
Всмукването на влажен въздух предизвиква конденз върху електронните компоненти, и в един момент този конденз може да предизвика късо съединение, което от своя страна да предизвика мощна дъга, която физически да повреди голям участък от платката с електронните компоненти. Точно това се беше случило с 3 мои инвертора, и сега ги сменям с нови след 15 години безупречна работа.
Дъгата не само е изгорила компонента, върху който е възникнала, а е опекла и почти изпарила голям участък от платката с площ колкото цигарена кутия и всички компоненти на тази площ. Изгорила е и е опекла дори и стъклотекстолита на платката, който би трябвало да издържа безпроблемно няколко стотин градуса, а сега се троши като бисквити.Last edited by Mateev; 19.08.2021, 16:14.
Коментар
-
https://www.youtube.com/watch?v=l6dV2re3rtM, ето този например инвертор се вижда че кутията му е херметична. Иначе всеки производител си решава колко добре да го херметизира предполагам.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеredcretin, ами това което написа за електрическия стол..800 волтово захранване не по опасно от 400 и има начин опасността да е сведена на същото ниво. Например до инвертора, който е добре херметизиран могат да са кабели с каквото искаш напрежение и това фантазия ли е..
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
Коментар