IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Гараж и контакти имам. Всяка сутрин разполагам с 500, зимата с 400км. Дневно шофиране 15-20 км. 2 – 3 пъти в годината пътувам на по-дълги разстояния, когато ще ми се наложи да спирам за 30-40 мин. И днеска можеш да зареждаш, но наистина станциите са малко. След 2-3 години ще са в пъти повече. Не измисляме топлата вода. Вече е факт в западна посока.

    Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.

    Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
    Това изказване предизвиква недоверие- защо- ами само аз съм казвал поне 5 пъти, че трябва пример от първо лице- да си купи човек електричка и ти едва сега пишеш това. Няма как да си пропуснал поне едно такова писание- прочел си го , но не си написал горният пост. Ще ме звиняваш , ама съм маааалко скептичен че имаш електричка

    99,99% пишеш и във форума на е-cars.bg. Я кажи кой си да ти прочета писанията

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Bf109 Разгледай мнение

      А представи си хората дето бачкат в БДЖ примерно как ше луднат по тях. Нафта вече трудно се краде ама кой ще разбере че си заредил електричката на работа а
      При мен идва един на работа с ел колело, сваля батерията и я зарежда на работа, никой не му казва нищо

      Проблемът е друг, правителствата са свикнали на определени пари от ДДС и от акцизите на петролните горива. Интересно е по какъв начин ще компенсират един такъв спад. Имаше , не знам дали в този форум или другаде го четох, някакво изказване че град задължил собствениците на електрички да подават данни колко км са минали и на тази база им се начислява допълнителен данък

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Гараж и контакти имам. Всяка сутрин разполагам с 500, зимата с 400км. Дневно шофиране 15-20 км. 2 – 3 пъти в годината пътувам на по-дълги разстояния, когато ще ми се наложи да спирам за 30-40 мин. И днеска можеш да зареждаш, но наистина станциите са малко. След 2-3 години ще са в пъти повече. Не измисляме топлата вода. Вече е факт в западна посока.

        Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.

        Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
        А представи си хората дето бачкат в БДЖ примерно как ше луднат по тях. Нафта вече трудно се краде ама кой ще разбере че си заредил електричката на работа а

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
          Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.
          Нов проблем изниква по темата. Понеже няма места за паркиране и има случаи на обикновени коли да паркират на зарядните станции.

          Тука обмислят да ги глобяват такива:
          https://coloradosun.com/2019/04/22/i...g-station-law/


          А в Китай им слагат някакви автоматични блокиращи джаджи изскачащи от асфалта.
          https://futurism.com/the-byte/superc...ng-tesla-locks


          Коментар


          • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

            Съмнява ме, обаче, че сега у нас би се качил на електричка, даже да ти я дадат за безплатно ползване и да си плащаш само тока. Инфраструктура няма.

            А?
            Гараж и контакти имам. Всяка сутрин разполагам с 500, зимата с 400км. Дневно шофиране 15-20 км. 2 – 3 пъти в годината пътувам на по-дълги разстояния, когато ще ми се наложи да спирам за 30-40 мин. И днеска можеш да зареждаш, но наистина станциите са малко. След 2-3 години ще са в пъти повече. Не измисляме топлата вода. Вече е факт в западна посока.

            Сега зареждам през седмица за 10 мин, а като има опашка и до 15/20 мин. Пътуването до бензиностанция още 10-30 мин => 20 мин*25 зареждания = 750 мин или над 8 часа в чакане за година.

            Не съм видял оплаквания от собственици на EV относно зареждането.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
              Пак е в полза на електричката,

              Хайде със здраве
              Съмнява ме, обаче, че сега у нас би се качил на електричка, даже да ти я дадат за безплатно ползване и да си плащаш само тока. Инфраструктура няма.

              А?

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                Ami определено не съм доволен от отговора, не ме интересува колко ще платя за смяна на масла и чистачки. Хайде да смятаме отново за зои

                Клио- 14740 евро, зои- 21900 във всичките му варианти. Клио 6/100 за 150000-9000литра в момента 1,38-12420 евро за гориво за 150000км

                зои цена на батерията за месец- наем-119 евро- казахме 10 години* 12* 119- 14280 евро- наем на батерията. Отделно ако приемем че трябва да се зарежда тази батерия на 100км с около 15киловата което в пари е около 6750 евро

                Клио директни разходи за гориво и цена на придобиване 14740+ 12420-27160

                Зои- 21900+6750+14280- 42930

                Съгласих се че клиото има да му се сменя маслото за 2000евро- ако искаш сложи 3000, и какво се получава ???????
                Че за момента бензина е по евтин за употреба


                Исках да видя такъв пост, а не да ми пишеш че паркинга в синя зона е безплатен, защото е безплатен сега, а утре да кажем когато няводнят електрокарите няма да е безплатен , а ще плащаш наред с всички
                Какво искаш да видиш си е твоя работа. Ако не ти е полезна информацията няма нужда да се оплакваш

                Реното не ме вълнува и нямам намерение да си губя времето. Ако теб не те вълнуват разходите за поддръжка – чойс из йорс. С или без паркиране картината не се променя особено. Пак е в полза на електричката, но от друга страна след няколко години ще трябва да плащаш, за да се отървеш от дизелчето или бензинката и остатъчната стойност ще е майка плаче.

                Хайде със здраве

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  v_tin имаше една статия по темата - какво би се случило ако Иран успее да затвори протока и даставките на петрол през него секнат. При по продължителен успех за месеци ако прекъснат прогнозата е за цена на петрола 325 долара за барел, каква ще е цената на горивата е ясно. Дано не се случи защото това ще удари цялата икономика, но все някога целия този свръхпоток от автомобили на петрол ще оредее и няма да е толкова достъпно да се ползват често напълно ирационално. Разкарват се по над един тон метали за да се вози един човек, не може да продължи вечно.
                  Е какво, какво. Каручките са дървени, по 180-200 кг...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                    v_tin имаше една статия по темата - какво би се случило ако Иран успее да затвори протока и даставките на петрол през него секнат. При по продължителен успех за месеци ако прекъснат прогнозата е за цена на петрола 325 долара за барел, каква ще е цената на горивата е ясно. Дано не се случи защото това ще удари цялата икономика, но все някога целия този свръхпоток от автомобили на петрол ще оредее и няма да е толкова достъпно да се ползват често напълно ирационално. Разкарват се по над един тон метали за да се вози един човек, не може да продължи вечно.
                    Стига бе, мойта кола е над два тона...
                    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                    Коментар


                    • v_tin имаше една статия по темата - какво би се случило ако Иран успее да затвори протока и даставките на петрол през него секнат. При по продължителен успех за месеци ако прекъснат прогнозата е за цена на петрола 325 долара за барел, каква ще е цената на горивата е ясно. Дано не се случи защото това ще удари цялата икономика, но все някога целия този свръхпоток от автомобили на петрол ще оредее и няма да е толкова достъпно да се ползват често напълно ирационално. Разкарват се по над един тон метали за да се вози един човек, не може да продължи вечно.

                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Vate ami kaто не си доволен, не си купувай бе!
                        Не виждам някой да те кара насила.

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Ето го новият електрически автобомил на БМВ за скромните 24 400 паунда

                          https://www.standartnews.com/biznes/bmv-predstavi-novoto-elektrichesko-mini-396767.html?

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            Kona EV при максимално оборудване - около 80 хил (500км пробег) лв спрямо сходен автомобил за 50 хил. лв.

                            [ATTACH=CONFIG]n3485357[/ATTACH]
                            Ami определено не съм доволен от отговора, не ме интересува колко ще платя за смяна на масла и чистачки. Хайде да смятаме отново за зои

                            Клио- 14740 евро, зои- 21900 във всичките му варианти. Клио 6/100 за 150000-9000литра в момента 1,38-12420 евро за гориво за 150000км

                            зои цена на батерията за месец- наем-119 евро- казахме 10 години* 12* 119- 14280 евро- наем на батерията. Отделно ако приемем че трябва да се зарежда тази батерия на 100км с около 15киловата което в пари е около 6750 евро

                            Клио директни разходи за гориво и цена на придобиване 14740+ 12420-27160

                            Зои- 21900+6750+14280- 42930

                            Съгласих се че клиото има да му се сменя маслото за 2000евро- ако искаш сложи 3000, и какво се получава ???????
                            Че за момента бензина е по евтин за употреба


                            Исках да видя такъв пост, а не да ми пишеш че паркинга в синя зона е безплатен, защото е безплатен сега, а утре да кажем когато няводнят електрокарите няма да е безплатен , а ще плащаш наред с всички

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                              Мерси за труда!

                              Чувствително по-високата цена на ЕВъто прави разликата в нейна полза не толкова впечатляваща.
                              Остатъчната стойност, в частност, ако правилно съм я разбрал, даже е малко по-малка в проценти към покупната цена, отколкото при ДВГейката.
                              Обезценката е еднаква в процентно изражение, но в действителност няма как да знаем каква ще бъде след 8 години. Най-малкото заради различните технологии. Аз съм на мнение, че след 8-10 години няма да има разумен човек който да иска да даде и половината от посочената остатъчна стойност на ДВГ, но бъдещето никой не знае как ще се развие. Възможно е вместо батерии да се наложи хидрогена и тогава никой да не иска кола с батерии - няма как да знаем.

                              Разликата не е голяма, но не това е целта
                              Въпросът беше - дали икономически има смисъл да избера EV пред еквивалентна кола с ДВГ? Шофирането, поддръжката и удоволствието от EV са несравними с ДВГ. След като и икономически вече са сходни, че и по-изгодни за мен няма съмнение какво да избера.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Kona EV при максимално оборудване - около 80 хил (500км пробег) лв спрямо сходен автомобил за 50 хил. лв.

                                [ATTACH=CONFIG]n3485357[/ATTACH]
                                Мерси за труда!

                                Чувствително по-високата цена на ЕВъто прави разликата в нейна полза не толкова впечатляваща.
                                Остатъчната стойност, в частност, ако правилно съм я разбрал, даже е малко по-малка в проценти към покупната цена, отколкото при ДВГейката.
                                Last edited by R1a1; 10.07.2019, 13:48.

                                Коментар

                                Working...
                                X