IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

    Първо си отговори /НЕ желая да отговаряш НА МЕН!/ защо е необходимо да има обратно изкупуване при твоите параметри, които смятам, че са поредната ЖУРНАЛИСТИЧЕСКА ИЗМИСЛИЦА!

    И разбира се - това НЕ Е препоръка за търговия!
    Ами, ако ще се изкупува, да е евтино бе, що.
    ...А се бараш на умен.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      Аха. Сигурно. А ти „имаш”. Засичаме те неведнъж. И после, активно избягваш темите, по които... Ето, например, преди малко, чета:Тесла можела да фалира до 10 месеца, ако не снижали разходите. Та, мисля со, дали не се подготва обратно изкупуване на безценица? Коментар?


      Първо си отговори /НЕ желая да отговаряш НА МЕН!/ защо е необходимо да има обратно изкупуване при твоите параметри, които смятам, че са поредната ЖУРНАЛИСТИЧЕСКА ИЗМИСЛИЦА!

      И разбира се - това НЕ Е препоръка за търговия!

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Жорж Санд Разгледай мнение
        Не знам защо приемаш всяко мнение като някакъв вид конфронтация. НИе сме хора и просто споделяме добронамерено.
        Това което имах предвид за Норвегия е случайното попадение на няколко новини от този род:

        Доколкото е вярно написаното в тази новина или по други подобни касаещи проблематиката, ръстът на електрокарите продадени в Норвегия никак не е за подценяване.
        На мен ми изглежда и интересно отношението електрокари/мотокари спрямо немските резултати.
        Но аз не коментирах немските продажби, а норвежките, защото ставаше дума, че електрокарите имали проблеми в северните държави.
        Може да греша, разбира се, но поне на картата Норвегия ми се видя по-на север от Германия. Което и ме учуди, че там има такъв ръст, както и споделих по-долу.
        Не знам защо намеси и някакви политически мои пристрастия. Двойно се учудих от това, че имам такива, а доколкото се познавам - нямам.
        Въпреки разминаванията във форумната комуникация, мисля че обобщихме една основна идея, и тя е, че на вековния двигател с вътрешно горене предстои да бъде подменен. /Нищо не е вечно. Двг в този му вид също/
        А с какво ще бъде заменен- ще е интересно, да разберем в бъдеще, но се надявам да стане доброволно, а не наложително. Защото имам някакви съмнения или предчувствие, че земята ще търпи до едно време. Не го казвам за да се заяждам или да дразня някого.
        Просто еволюцията представлява развитие или някаква иновативна промяна. С двг вече се е случило преди повече от 100г, и следователно сега не може да се случи същото пак с него.


        Пак НЕ разбирам, защо:

        1. Пропускаш онова, което съм написал - за опциите, които имат електромобилите, за да се "продават" в северните страни.

        2. Пропускаш различната им цена, която е още по-неизгодна от настоящата.

        3. Пропускаш да дадеш БРОЙ ПРОДАДЕНИ електромобили.


        Другото - са пазарни манипулации и разтягане на локуми от пристрастни журналисти.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


          Преди теб хората са имали подобни идеи... Може би дори твоята баба е чувала за подобни напъни през годините... А - ти какво казваш: време е да заменим! Ще заменяме, ние си падаме по промените, но...

          Нашите - български промени - изискват първо да нарежем "старото" за вторични суровини!

          Не зная защо това НЕ Е общоприета практика?!?

          Ще заменим! Съгласен съм с теб! Някога! Сега трябва да подготвим "хавата"! Тия, около нас - са бълъчета - и лесно ще им наложим "новото"!

          Как не се сетихме - на времето да ликвидираме всички реактори на Козлодуй! Сега щеше да е къде-къде по-лесно! - това са думите на емисарите, които изведнъж, с магическа пръчица ще подменят всичко...

          .................................................. .................

          Малко сгреших, защото тръгнах да ти обяснявам за Норвегия и "многото" продажби...

          Ти, тая графика - гледа ли я? А, разбра ли я?




          Схвана ли, че половината от продажбите на Мъск са в Германия?

          Сега виж процента на електромобилите от процента на всички продажби на автомобили.

          Сега ми кажи, какъв ръст, бе скъпа - в Норвегия?

          Моля - да отчетеш, че в тия държави ВСЯКО семейство /буквално!/ - има автомобили - по един за всеки член на семейството.

          Какъв ръст - кВи 5 лева? Ръст в %, нали? СмЕх! Месец по-рано са продали 4 електромобила, а този месец са продадени 8 електромобила!

          Важен е ПРОЦЕНТЪТ на нарастване, нали! ))


          Какви "опоненти" - супер!
          Не знам защо приемаш всяко мнение като някакъв вид конфронтация. НИе сме хора и просто споделяме добронамерено.
          Това което имах предвид за Норвегия е случайното попадение на няколко новини от този род:
          Tesla преобърна автомобилния пазар в Норвегия

          автор: TechNews.bg дата: 03/04/2019 11:29 коментари: 6 Близо 60% от всички продадени коли през март са електрически
          Model 3 е най-продаваният автомобил в Норвегия (източник: Tesla)

          В първия си пълен месец на пазара в Норвегия хитът Tesla Model 3 доведе до нов рекорд в продажбите на електромобили – 58% от новите коли, продадени в страната през март, са изцяло електрически, съобщи специализираното издание Electrek.

          Model 3 вече превзема няколко европейски пазара и няма по-добър пример от Норвегия. Страната отдавна е лидер в електрическите превозни средства – хибридни и напълно електрически, които доминират в топ 10 на най-продаваните автомобили.

          Миналата година продажбите на електромобили нараснаха с 40% в Норвегия. Изцяло електрическите коли заеха 31,2% от пазара, а заедно с хибридите делът на електрическите превозни средства възлиза на 49,1%. Това е особено впечатляващо, като се има предвид малкият брой налични модели. още по тематаТази година на пазара се появиха няколко нови изцяло електрически автомобили, като един от тях е особено важен. След доставката на около 1000 броя Model 3 в последните седмици на февруари, Tesla вдигна оборотите в Европа с големи партиди на Model 3.

          Компанията достави в Норвегия рекорден брой електромобили през март – над 5300. Това прави Model 3 най-продаваният автомобил в страната с широк марж, но по-важното е, че тази кола изтласка общите продажби на електромобили на ново ниво.

          Електрическите коли вече формират 58% от всички продажби на пътнически автомобили в страната през март, а с добавяне на хибридите с вградени електрически двигатели, делът на електромобилите достига 69% от пазара.

          Така чисто бензиновите и дизеловите автомобили стават „малцинство“ в Норвегия. Model 3, в частност, заема почти 50% от продажбите на напълно електрически превозни средства в страната.

          Норвегия си е поставила за цел към 2025 г. всички продадени нови автомобили да бъдат изцяло електрически. Това е най-агресивният план сред всички държави в света, поели по пътя към електромобилите.
          Доколкото е вярно написаното в тази новина или по други подобни касаещи проблематиката, ръстът на електрокарите продадени в Норвегия никак не е за подценяване.
          На мен ми изглежда и интересно отношението електрокари/мотокари спрямо немските резултати.
          Но аз не коментирах немските продажби, а норвежките, защото ставаше дума, че електрокарите имали проблеми в северните държави.
          Може да греша, разбира се, но поне на картата Норвегия ми се видя по-на север от Германия. Което и ме учуди, че там има такъв ръст, както и споделих по-долу.
          Не знам защо намеси и някакви политически мои пристрастия. Двойно се учудих от това, че имам такива, а доколкото се познавам - нямам.
          Въпреки разминаванията във форумната комуникация, мисля че обобщихме една основна идея, и тя е, че на вековния двигател с вътрешно горене предстои да бъде подменен. /Нищо не е вечно. Двг в този му вид също/
          А с какво ще бъде заменен- ще е интересно, да разберем в бъдеще, но се надявам да стане доброволно, а не наложително. Защото имам някакви съмнения или предчувствие, че земята ще търпи до едно време. Не го казвам за да се заяждам или да дразня някого.
          Просто еволюцията представлява развитие или някаква иновативна промяна. С двг вече се е случило преди повече от 100г, и следователно сега не може да се случи същото пак с него.
          Last edited by Жорж Санд; 19.05.2019, 19:21.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
            Temata е за електромобилите и тяхното навлизане в ежедневието ни. За жалост и тук в темата се пишат всякакви глупости нямащи отношение към елктромобилите. Понеже ме интересува темата / догодина или по-следващата година трябва да сменям една от колите/ се налага да правя някой сметки които представям също тук. Сравнението е между рено зои и рено клио. Моля ако някой забележи грешка да ме поправи

            Да смятаме че автомобила ще минава около 15000км на година и ще се кара до 150000км
            Рено Зои- https://www.renault.de/modellpalette...gure/As8/grade

            Вземам първото- според мен с 3 врати и цена 21900, месечен наем на батерията 69 евро и 90кс мотор- батерията е 41кв/ч.
            Наем на батерията за 10г- 8280 евро, потребление на 100км- около 17киловата- ако предположим че тока е около 32 цента-5,44 евро за 100км- за периода - 816 евро. С тази батерия му дават на това рено около 300км. Като съберем всички тези разходи - 30996. Тук не са включени прегледите на 15000км и тюв на 2 години


            Рено клио лайф - https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...f-1bc0d5757677

            https://www.renault.de/modellpalette...e2c9r7sg/grade

            Цена 11990- но това е с намалена цена / тук правят такива неща/. Осреднен разход - 6,3/ 100km. Kaто пари- 1,47 евро за литър в момента- 9,26евро за 100км. Като пари за 150000км-1389евро- 1400евро за 150000км. На всеки 30000км се сменят всички филтри- около 200 евро- филтри+ масло. На всеки 15000 км се сменят 2 филтъра+ масло- 100 евро. Аз ги сметнах 1500 евро за смяна на масла и филтри.

            Тоест ако сметнем 11990+1400= 13390евро- това е преди смяната на филтри и масла

            Ако сметнем всички разходи- 14890 евро за 150000км

            И в двата случая има допълнителни разходи- данъци застраховки, които аз няма как да знам, но сметката е достатъчно ясна- 31000 евро за електрокара и 15000 евро за мотокара


            Моля ако някой забележи грешка да ме поправи.

            Данните са взети от сайта на производителя който е.......................... хммммм как да кажа не достатъчно коректен

            Леко си оплескал сметките, разходът ти е десетократно занижен - това би дало разлика на финала около 5000 евро в полза на електрокара. Другото оплескано е че мотокара има освен смяна масло - и данъци. В конкретния случай не са велика драма, щото описваме малки коли - но биха дали сериозна разлика за 10 години иначе. Най-вероятно и в застраховката ще забележиш разлика в полза на електричката Има разлики и в таксите за паркиране също. Третото пропуснато е 4000 евро обратно ако си купиш електричката в Германия. Според мен в даденият пример при 15хил км годишно за 10 години електричката ще има лек превес - при все че си заложил висока цена на тока (обикновено е до 26 цента), пропуснал си че на много места може и безплатно да се зарежда. Има го и другия момент - при предимно градско каране всичките ти сметки за разход на гориво и ток отиват в канала - там електричката е в най-икономичен режим, мотокара - в най-голям разход. Аз лично по това и бих избрал - повече градско = електричка, повече дълго = мотокар.

            ПП: остатъчната цена след 10 години експлоатация е безспорно в полза на електрокара - засега.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Жорж Санд Разгледай мнение

              Не става само с харесване, прав си. Но такива са реалностите сега, а виждаме че се търсят нови алтернативи. Някоя от тях може да се окаже сполучлива и да пътуваме и зимно време с нещо друго, без да гори и ни трови по досегашния начин. Същото е било и с АЕЦ - не са паднали от небето, докато ги реализират си е минало известно време. Някога дори големи учени не са вярвали, че може да се направи атомна бомба, но факт е, че е реализирана "успешно" преди дори аец.да стане успешно /в случая на чернобил, фукушима е повече "неуспешно"/
              Незнам какво е упованието в технологията на точно северна нация като норвежците, за които се мяркаха данни, че са от сериозните клиенти на електричките.
              А има и друго - в един момент може да се окаже, че по-добре да се приемат недостатъците на новата технология, и дори да не може да се пътува с нея така комфортно, но може да се наложи самото човечество да си свие разточителния откъм ресурси и енергия начин на живот. Двг не е "отраснал" в природата и е нормално, тя да "поиска" някакъв вид "разделяне" в бъдещето. Ти добре знаеш., че на село може и без телефон с интернет да се гледат домати и че хората се измързелиха и няма кой да копае и полива, но ако природата го наложи, може и някои да се захванат и с това - не за печалба а дори за оцеляване /дано не се налага/
              Тук не става въпрос за комфортно пътуване а да не загубиш живота си и този на семейството ти.Телефона няма отношение към селото или града.И в града може без телефон зависи от човека.С интернет домати не може да се гледат...Може с камера да ги наблюдаваш ама да ги отгледаш не може.Хората се измързеливиха и основната цел в живота им стана да не се мъчат мое да вземат малко ама да са в кутийка и канцелария...После се чудят защо ядат боклуци и защо са нервни и болни...И разбира се виновни са държавата политиците Путин

              Коментар


              • Temata е за електромобилите и тяхното навлизане в ежедневието ни. За жалост и тук в темата се пишат всякакви глупости нямащи отношение към елктромобилите. Понеже ме интересува темата / догодина или по-следващата година трябва да сменям една от колите/ се налага да правя някой сметки които представям също тук. Сравнението е между рено зои и рено клио. Моля ако някой забележи грешка да ме поправи

                Да смятаме че автомобила ще минава около 15000км на година и ще се кара до 150000км
                Рено Зои- https://www.renault.de/modellpalette...gure/As8/grade

                Вземам първото- според мен с 3 врати и цена 21900, месечен наем на батерията 69 евро и 90кс мотор- батерията е 41кв/ч.
                Наем на батерията за 10г- 8280 евро, потребление на 100км- около 17киловата- ако предположим че тока е около 32 цента-5,44 евро за 100км- за периода - 816 евро. С тази батерия му дават на това рено около 300км. Като съберем всички тези разходи - 30996. Тук не са включени прегледите на 15000км и тюв на 2 години


                Рено клио лайф - https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...f-1bc0d5757677

                https://www.renault.de/modellpalette...e2c9r7sg/grade

                Цена 11990- но това е с намалена цена / тук правят такива неща/. Осреднен разход - 6,3/ 100km. Kaто пари- 1,47 евро за литър в момента- 9,26евро за 100км. Като пари за 150000км-1389евро- 1400евро за 150000км. На всеки 30000км се сменят всички филтри- около 200 евро- филтри+ масло. На всеки 15000 км се сменят 2 филтъра+ масло- 100 евро. Аз ги сметнах 1500 евро за смяна на масла и филтри.

                Тоест ако сметнем 11990+1400= 13390евро- това е преди смяната на филтри и масла

                Ако сметнем всички разходи- 14890 евро за 150000км

                И в двата случая има допълнителни разходи- данъци застраховки, които аз няма как да знам, но сметката е достатъчно ясна- 31000 евро за електрокара и 15000 евро за мотокара


                Моля ако някой забележи грешка да ме поправи.

                Данните са взети от сайта на производителя който е.......................... хммммм как да кажа не достатъчно коректен
                Last edited by v_tin; 19.05.2019, 17:21.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                  Тъпотиите ти нямат край.

                  Не ме хвърляй в хипотези - за да можеш после да казваш...

                  Къш от теми, които не разбираш!
                  - Само кой го казва.
                  Абе, Сладур, сигурно, Ти /не си продал ххххх EV -та, че да „разбираш”? Тук не те вкарвам в „хипотези”. Изказвам своята. Може и да греша, а може, и да не. Питах, ако мислиш, че греша, защо. Поне аз, се изразявам ясно.
                  Та, защо да/не е поредната шашма на един комбинативен млад човек?

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Жорж Санд Разгледай мнение

                    Да, да го заменим, но там е работата, че не е лесно. Ако беше лесно, щяхме да сме го направили.
                    .................

                    Преди теб хората са имали подобни идеи... Може би дори твоята баба е чувала за подобни напъни през годините... А - ти какво казваш: време е да заменим! Ще заменяме, ние си падаме по промените, но...

                    Нашите - български промени - изискват първо да нарежем "старото" за вторични суровини!

                    Не зная защо това НЕ Е общоприета практика?!?

                    Ще заменим! Съгласен съм с теб! Някога! Сега трябва да подготвим "хавата"! Тия, около нас - са бълъчета - и лесно ще им наложим "новото"!

                    Как не се сетихме - на времето да ликвидираме всички реактори на Козлодуй! Сега щеше да е къде-къде по-лесно! - това са думите на емисарите, които изведнъж, с магическа пръчица ще подменят всичко...

                    .................................................. .................

                    Малко сгреших, защото тръгнах да ти обяснявам за Норвегия и "многото" продажби...

                    Ти, тая графика - гледа ли я? А, разбра ли я?




                    Схвана ли, че половината от продажбите на Мъск са в Германия?

                    Сега виж процента на електромобилите от процента на всички продажби на автомобили.

                    Сега ми кажи, какъв ръст, бе скъпа - в Норвегия?

                    Моля - да отчетеш, че в тия държави ВСЯКО семейство /буквално!/ - има автомобили - по един за всеки член на семейството.

                    Какъв ръст - кВи 5 лева? Ръст в %, нали? СмЕх! Месец по-рано са продали 4 електромобила, а този месец са продадени 8 електромобила!

                    Важен е ПРОЦЕНТЪТ на нарастване, нали! ))


                    Какви "опоненти" - супер!

                    Коментар


                    • Може, била е майка и любовница на загиващия Шопен.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                        Не де - псевдоним от Амандин/а/... ))

                        https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96...B0%D0%BD%D0%B4
                        Бъзикам се

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от eta orel Разгледай мнение

                          Жоржина, тогава?

                          Не де - псевдоним от Амандин/а/... ))

                          https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%96...B0%D0%BD%D0%B4



                          ... баронеса..., безработна....любов и секс ѝ дай на нея - ето това я е вдъхновявало в отношенията ѝ с много нейни съвременници, че дори и малчугани за нейната възраст...
                          Last edited by безимeн; 19.05.2019, 15:56.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                            Аха. Сигурно. А ти „имаш”. Засичаме те неведнъж. И после, активно избягваш темите, по които... Ето, например, преди малко, чета:Тесла можела да фалира до 10 месеца, ако не снижали разходите. Та, мисля со, дали не се подготва обратно изкупуване на безценица? Коментар?


                            Тъпотиите ти нямат край.

                            Не ме хвърляй в хипотези - за да можеш после да казваш...

                            Къш от теми, които не разбираш!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                              Жорж Санд си е писателКА.
                              Жоржина, тогава?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от eta orel Разгледай мнение
                                Ма как, бе, Жорж е мъжко име?
                                Георги(български и грузински) , Джорджо, Гюрги(румънски), Джордж, Геворк/Кеворк(арменски), Йорг, Юрген(немски), Юрий(руски), - и се мъже?
                                Жорж Санд си е писателКА.

                                Коментар

                                Working...
                                X