Това нещо което написах за литий желязо фосфат батериите е много интересно, явно електролита им е такъв че при ниски температури повишава много вътрешното съпротивление, този човек демонстрира как се държи този SUV на BYD с прехвалените батерии наречени бат. тип острие при минус 10 градуса и шоуто е неповторимо, само да не ти се случва дето казват. Първо не искат да поемат ток и дърпат само 1 киловатчас зарежда при нормални 7,5 ако батериите не са толкова студени. Зарядното не иска да се освободи от куплунга си когато иска да прекрати зареждането, но той демонстрира как да стане с чалъм както се казва го излъгва да се отключи. После като включи светват там дисплеите но автомобила отказва въобще да помръдне и дори бутона за изключване и той отказва, но успява да го изключи и рестартира чрез дистанционното му и след рестарта вече тръгва, но много неща не работели по почти един час и като го покара така започват да функционират. Всичко това е благодарение на замръзналите батерии.
Мъск е ударил джакпота с литиевойонните батерии и Теслите си вървят при много по ниски температури, тези BYD в които Бъфет инвестира ще си имат проблеми с ниските температури и то големи. Това което ми прави впечатление е че брандовете като почнат с един тип батерии и сякаш се оженват за тях, тези са слагали призматични батерии преди това и са ги усъвършенствали като са ги напъхали в тези дълги и тънки кутии, което не е върха на инженерната мисъл. Тесла то кара на цилиндрични батерии и новото е това че са таблес, табулатора - лентичката за връзка с електродната лента е превърната в капачка която се споява към надлъжната лента с лазер в много контактни точки, това е таблеес батерия, т.е. табулатора е капачка и това е добре измислено. Това че батерията има дупка в средата която остава празна и там силата с която се притискат електродните ленти една към друга отслабва не е впечатлило конструктора, после това руло от електроди се поставя с хлабина в капачката, а охлаждането и подгряването са по тази външна повърхност на батерията. Но предполагам че и на Бъфет фирмата и Тесла инженерите си вярват че правят най доброто, добре че не са японци..понеже онези били много обидчиви и вземе някой да им каже че са си оставили ръцете и трябва да си правят харакири. Всъщност е съвсем нормално, изпробват се различни неща и някои ще отпаднат, други ще се променят и ще се появят и съвсем нови коренно различни концепции.
Мъск е ударил джакпота с литиевойонните батерии и Теслите си вървят при много по ниски температури, тези BYD в които Бъфет инвестира ще си имат проблеми с ниските температури и то големи. Това което ми прави впечатление е че брандовете като почнат с един тип батерии и сякаш се оженват за тях, тези са слагали призматични батерии преди това и са ги усъвършенствали като са ги напъхали в тези дълги и тънки кутии, което не е върха на инженерната мисъл. Тесла то кара на цилиндрични батерии и новото е това че са таблес, табулатора - лентичката за връзка с електродната лента е превърната в капачка която се споява към надлъжната лента с лазер в много контактни точки, това е таблеес батерия, т.е. табулатора е капачка и това е добре измислено. Това че батерията има дупка в средата която остава празна и там силата с която се притискат електродните ленти една към друга отслабва не е впечатлило конструктора, после това руло от електроди се поставя с хлабина в капачката, а охлаждането и подгряването са по тази външна повърхност на батерията. Но предполагам че и на Бъфет фирмата и Тесла инженерите си вярват че правят най доброто, добре че не са японци..понеже онези били много обидчиви и вземе някой да им каже че са си оставили ръцете и трябва да си правят харакири. Всъщност е съвсем нормално, изпробват се различни неща и някои ще отпаднат, други ще се променят и ще се появят и съвсем нови коренно различни концепции.
Коментар