Maersk, водеща компания за контейнерни превози, прави значителна крачка към устойчивостта, като поръчва нови контейнеровози, които ще работят с екологично гориво, по-специално метанол. Тази инициатива е част от по-широката стратегия на Maersk за намаляване на въглеродния отпечатък и преминаване към по-екологични практики в корабоплаването.
Скорошни събития
1. Поръчка на кораби, задвижвани с метанол: Maersk е поръчала няколко кораба, оборудвани с двигатели с двойно гориво, които могат да работят с екологичен метанол. Това включва шест контейнеровоза със среден размер и наскоро обявените осем по-големи кораба, чиито доставки се очакват между 2024 и 2025 г.[1][2][4].
2. Първият голям плавателен съд, работещ с метанол: Компанията вече пусна на вода „Лаура Маерск“ - първия в света голям контейнеровоз, задвижван изцяло от зелен метанол. Този плавателен съд бележи значителен етап в усилията на корабоплавателната индустрия за декарбонизация[4].
3. Бъдещи планове: Maersk цели до 2030 г. 25 % от обема на контейнерите да се транспортират с екологични горива, с което демонстрира ангажираност към устойчивите практики в корабоплаването[3].
Съкращения на работни места
Наред с тези постижения, Maersk е изправена и пред предизвикателна икономическа среда, което доведе до обявяване на съкращения на работни места, които според съобщенията засягат около 10 000 позиции. Въпреки че точните причини за тези съкращения не са подробно описани в резултатите от търсенето, те вероятно са свързани с усилията за преструктуриране на компанията, която се адаптира към новите технологии и пазарни условия.
Citations:
[1] https://www.maersk.com/news/articles...ope-trade-lane
[2] https://www.maersk.com/news/articles...owered-vessels
[3] https://www.maersk.com/sustainabilit...ay-to-net-zero
[4] https://blog.shipsgo.com/green-fuele...-in-the-world/
[5] https://shippingwatch.com/carriers/C...le16507118.ece
Скорошни събития
1. Поръчка на кораби, задвижвани с метанол: Maersk е поръчала няколко кораба, оборудвани с двигатели с двойно гориво, които могат да работят с екологичен метанол. Това включва шест контейнеровоза със среден размер и наскоро обявените осем по-големи кораба, чиито доставки се очакват между 2024 и 2025 г.[1][2][4].
2. Първият голям плавателен съд, работещ с метанол: Компанията вече пусна на вода „Лаура Маерск“ - първия в света голям контейнеровоз, задвижван изцяло от зелен метанол. Този плавателен съд бележи значителен етап в усилията на корабоплавателната индустрия за декарбонизация[4].
3. Бъдещи планове: Maersk цели до 2030 г. 25 % от обема на контейнерите да се транспортират с екологични горива, с което демонстрира ангажираност към устойчивите практики в корабоплаването[3].
Съкращения на работни места
Наред с тези постижения, Maersk е изправена и пред предизвикателна икономическа среда, което доведе до обявяване на съкращения на работни места, които според съобщенията засягат около 10 000 позиции. Въпреки че точните причини за тези съкращения не са подробно описани в резултатите от търсенето, те вероятно са свързани с усилията за преструктуриране на компанията, която се адаптира към новите технологии и пазарни условия.
Citations:
[1] https://www.maersk.com/news/articles...ope-trade-lane
[2] https://www.maersk.com/news/articles...owered-vessels
[3] https://www.maersk.com/sustainabilit...ay-to-net-zero
[4] https://blog.shipsgo.com/green-fuele...-in-the-world/
[5] https://shippingwatch.com/carriers/C...le16507118.ece
Коментар