Първоначално изпратено от analog
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Глобалното затопляне мит или реалност?
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от analog Разгледай мнениеИИ мъдростите не се цитират защото са особено ценни, а защото са символична декларация на добродетел - като носенето на ковид маска сам в колата.
Добродетелта в случая е отказ от всякакъв опит за самостоятелно мислене.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
ИИ - насочвай към първокласниците - за начални, базови "знания"... Понижаваш нивото на форума (ако не го правиш съзнателно)... Смешко!
Добродетелта в случая е отказ от всякакъв опит за самостоятелно мислене.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеБлокирал съм те преди време, затоване съм видял "отговора" на "ИИ". Като за дилетанти - този "отговор" е така смислен и обслужва интересите на деца в 4-5 клас.
Аз няма да те блокирам, защото наблюдавам докъде може да стигне наглостта и претенционното невежество
- 3 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеАлтернативни горива! Баси! Как през тия десетилетия да не сме се сещали!?! НИКОЙ ДА НЕ СЕ ДОСЕТИ ДО СЕГА - и да се налага ИИ да ни "учи" - как да "използваме "алтернативни" горива"...
ИИ - насочвай към първокласниците - за начални, базови "знания"... Понижаваш нивото на форума (ако не го правиш съзнателно)... Смешко!
Биогоривото от трето поколение се отнася до горива, произведени от специфични видове биомаса, по-конкретно от водорасли. Ето ключовите характеристики на тези биогорива:
1. Суровина: Произвеждат се от биомаса, получена от аквакултури, предимно водорасли, които не се считат за хранителни култури[1][3].
2. Методи на производство: Съществуват два основни начина за култивиране на аквакултурите:
- В затворени фотобиореактори, където се контролират физико-химичните параметри
- В открити системи[2]
3. Предимства:
- Не се конкурират директно с производството на храни, за разлика от биогоривата от първо поколение
- Имат потенциал за по-висока ефективност и добив в сравнение с предходните поколения биогорива
4. Предизвикателства:
- Изискват значителни площи за отглеждане на водорасли[5]
- Все още са в процес на развитие и оптимизация на производствените технологии
5. Екологични съображения: Целта е да се намалят общите емисии на парникови газове и да се подобри екологичната обстановка[2].
6. Дискусионни аспекти: Производството на биогорива от трето поколение повдига въпроси относно необходимостта и границите на използване на генно модифицирани култури[2].
Биогоривата от трето поколение представляват напреднала форма на алтернативни горива, насочени към преодоляване на някои от ограниченията на предходните поколения биогорива, особено по отношение на конкуренцията с хранителните култури и ефективността на производство.
Citations:
[1] https://energia.elmedia.net/bg/2012-...%B5_00630.html
[2] https://agrobio.elmedia.net/bg/2018-...%B0_01774.html
[3] https://bg.wikipedia.org/wiki/%D0%91...B8%D0%B2%D0%BE
[4] https://energia.elmedia.net/bg/2015-...%B0_01201.html
[5] http://razmisli.info/%D0%B1%D0%B8%D0...D%D0%B8%D0%B5/
- 2 Харесвания
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнениеПровокира ме ТВОЯТА мисъл за "найлона, който спирал "лъчи""...
Дано това не си взаимствал от "знанията", с които ни облъчва т.нар. ИИ.
Усеща се, че ще изпуши нечий задокеански "ИИ" ...
"With nylon much less thick than the atmosphere you can only let the rays through in one direction or stop them completely ..."
ИИ said:
Това твърдение изглежда се отнася до понятие, свързано с оптиката и пропускането на светлина, като по-конкретно се обсъжда свойство на някои тънки найлонови материали. Нека да разбием ключовите моменти и да разгледаме тази идея по-подробно:
1. Сравнение на дебелината на найлона
В твърдението се споменава, че въпросният найлон е „много по-малко дебел от атмосферата“. Това подсказва, че става въпрос за изключително тънък материал, вероятно в микроскопичен мащаб.
2. Еднопосочно пропускане на светлината
Основното твърдение е, че този тънък найлонов материал може:
а) да позволява преминаването на светлинни лъчи само в една посока, или
б) да блокира напълно светлинните лъчи
3. Оптичен феномен
Изглежда, че това описание се отнася до специфично оптично свойство, което напомня за някои усъвършенствани материали, използвани в оптиката и фотониката.
## Възможни обяснения
1. Оптични диоди
Описаното поведение е сходно с това на оптичните диоди, които са устройства, пропускащи светлина в една посока, но блокиращи я в обратна посока. Въпреки това традиционните оптични диоди обикновено са по-сложни от едно обикновено найлоново фолио.
2. Поляризиращи филтри
Тънките поляризационни филтри могат селективно да пропускат светлинни вълни, ориентирани в определена посока, докато блокират други. Обикновено обаче те не блокират напълно светлината в една посока.
3. Асиметрично пропускане на светлината
Някои конструирани наноматериали показват асиметрично пропускане на светлината, при което светлината преминава по-лесно в едната посока, отколкото в другата. Това свойство се изследва за различни приложения във фотониката.
4. Фотонни кристали
Определени подредби на наноструктури могат да създадат фотонни кристали, които манипулират светлината по специфичен начин, като потенциално създават насочени ефекти.
## Заключение
Без повече контекст е трудно да се определи точно за какъв конкретен материал или технология става дума. Предоставеното описание не съответства напълно на общоизвестните оптични явления, така че е възможно да се отнася за нов или експериментален материал. Ако това се основава на конкретна научна разработка или продукт, ще са необходими повече подробности, за да се даде по-точно обяснение на основните принципи на работа.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеКакто виждам, надценил съм опозиционера мико
Дори английски не разбира, затова ще му преведа един фрагмент от моята реплика 17 реплики по-назад
### Пътуване със самолет и емисии
Пътуването със самолет е значителен източник на емисии на CO₂. Усилията за намаляване на тези емисии включват разработване на по-икономични самолети, инвестиране в алтернативни горива и насърчаване на използването на по-малко въглеродно интензивни видове транспорт.
### Air Travel and Emissions
Air travel is a significant source of CO₂ emissions. Efforts to reduce these emissions include developing more fuel-efficient aircraft, investing in alternative fuels, and encouraging the use of less carbon-intensive modes of transportation.
Блокирал съм те преди време, затоване съм видял "отговора" на "ИИ". Като за дилетанти - този "отговор" е така смислен и обслужва интересите на деца в 4-5 клас.
Самолетът е "значителен източник на емисии" - а дУбрУтрУ! Нека почнем първи клас с такава умна мисъл от ИИ... Кога "ИИ" би покрил разходите по създаването си с инфо за първокласници?
После - усилията били "за по-окономични самолети" - баси революционната новина! Не може да бъде това да е извод на ИИ! Жестоко! Браво! Добре е, че точно.ИИ трябваше да "обобщи" онова, което до сега сме пропуснали...
"По-икономични самолети и алтернативни горива" - интересно! Революционно! За връзка с мощността нищо не се казва... , ама моля ти се - за сигурността на полетите..., сега ще ме помолят да потърся корелационните зависимости...
Алтернативни горива! Баси! Как през тия десетилетия да не сме се сещали!?! НИКОЙ ДА НЕ СЕ ДОСЕТИ ДО СЕГА - и да се налага ИИ да ни "учи" - как да "използваме "алтернативни" горива"...
Точно тук ще ти кажа, че този "отговор" на ИИ - е в основата на "НАУЧНИ" трудове, писани за отрицателно време! Пишат ги хора, които нямат понятие от всичко, което са правили водещи компании - като теоретични и практически изследвания.
И "по-малко интензивни видове транспорт" е нещо нечувано! Това - според ИИ - за сметкана какво ще се случва - НЕ Е КАЗАНО - за сметка на: времето за транспорт?..., за сметка на сигурността на транспортираните хора и стоки, ли?..., за сметка на цената на транспорта, ли?...
А защо това не се е случило в последните 20 години, през които се шуми за "прехода"? Ето на - и ИИ вкарахме и аз вярвам, че - след още 20 години ще имаме решение ВЕРОЯТНО (но не е сигурно колко ще ни струва), все пак - в последните 100 години УМНИТЕ ХОРА НАПРАВИХА НЕОБХОДИМОТО, ЗА ДА ЖИВЕЕМ ЩО-ГОДЕ КОМФОРТНО, но същите те ИЗОСТАВИХА ГУБЕЩИТЕ "алтернативи", които ние, 100 години по-късно опитваме да възродим... И това не е оправдано за огромните средства, които се "усвояват" от безумни, некомпетентни клакьори...
ИИ - насочвай към първокласниците - за начални, базови "знания"... Понижаваш нивото на форума (ако не го правиш съзнателно)... Смешко!
- 2 Харесвания
Коментар
-
bota156, западните автомобили след 2000 - та година са с много лошо изгаряне на горивото, двигателите им са проектирани по този начин, разчита се че катализаторите и филтрите ще очистят газовете от неизгорялото гориво. Замерва се въглеродния оксид и на дизеловите саждите, не се замерва въглеродния диоксид, монооксида на въглерода е отровен. Нали има такива които опитват да си махнат катализаторите понеже са на голям пробег, а катализаторите след 50 хиляди километра пробег не могат да изчистват - доизгарят монооксида когато дебита - количеството е голямо, та те като го махнат и не могат да си отворят прозорците а колите в движение защото изгорелите газове ще ги отровят и търсят да сложат пак катализатор. Най мръсни двигатели правят технологично напредналите корейци. Карал съм дълго време и много километри кола без катализатор, изобщо няма и никакъв проблем няма да си отвориш прозореца в движение, но старите двигатели са добре прогонени за качество на горивния процес. Изумен съм че никой нищо не им казва, а грамотни хора които да го знаят и разбират има много.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениеголям ташак е борбата с глобалното затопляне.
Току що бащата мина со хондата 95 набор на технически преглед, а лачен мерджан 3 бензин от 2016 не мина
(идеята - живеем в Европа и вече не сме бананова република..., въпрки че доходите масово са като в банановите републики - което няма общо с факта, че приходите в бюджета трябва да растат, за да се издържа огромната ПО ЕВРОПЕЙСКИ - администрация)...
Коментар
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнениеда бъдем принудени да си стоим по цял месец по домовете и да намалим полетите на самолетите 100 пъти.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от sosi Разгледай мнение
Земята е голяма, но човешката глупост е безкрайна. Ако ще философстваме тук.
...
Така и не ни казваш - дори чрез ИИ - в коя област на спектъра на електромагнитните вълни позиционираШ /ТЕ (заедно с ИИ в САЩ, или Франция) - тези "лъчи", за които в САЩ - според теб - "с найлон можеш да пропускаш лъчите в едната посока или дори тотално да ги спреШ"? Това е ""гениално" откритие на ИИ"!Това е иронично казано, ако не сФанеш смисъла на казаното
Нека и Барбарела пусне отговора на ИИ - по такава "смела инициатива", която ни "даряватЕ" отвъд океана - откъм САЩ, защото ние - в БГ - "тревица пасемЕ и доматите - с кОлците някак ги ръфамЕ - за разнообразие", нали правилно разсъждавам до тук?
Значи - под "лъчи", само тази малка част от електромагнитния спектър ЛИ имаш (НА /В) предвид - която наричаме видима светлина. Нека ИИ ти отговори КАК с помощта на найлон би "спрял "лъчите" с най-голяма честота" - че точно това ни внушаваш с твоя "регресионен анализ"?
Усеща се, че ще изпуши нечий задокеански "ИИ" ...
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнениеАз мислех, че няма смисъл да ти се отговаря, но ИИ иска да ти каже:
"Еволюция на системите за изкуствен интелект
Системите на ИИ се развиват бързо.
Напредъкът в машинното обучение, обработката на естествен език и невронните мрежи
позволи на ИИ да прави причинно-следствени връзки и да изпълнява задачи,
които някога се смятаха за изключителна сфера на хората.
Например ИИ вече може да диагностицира заболявания,
да прогнозира пазарни тенденции и дори да управлява автомобили."
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнениеГлупаците ползват ИИ умните си ползваме МОЗЪКА.
Коги ИИ ми изнамери ПРИЧИННО СЛЕДСТВЕНИ ВРЪЗКИ тогаз ще му дам втори шанс
"Еволюция на системите за изкуствен интелект
Системите на ИИ се развиват бързо.
Напредъкът в машинното обучение, обработката на естествен език и невронните мрежи
позволи на ИИ да прави причинно-следствени връзки и да изпълнява задачи,
които някога се смятаха за изключителна сфера на хората.
Например ИИ вече може да диагностицира заболявания,
да прогнозира пазарни тенденции и дори да управлява автомобили."
Е, и аз ще добавя нещо от мен, плод на няколкогодишния ми опит с ИИ
Причинно-следствените връзки са в основата на ИИ с фундамент Neural Networks and Deep LearningПричини (милиони) <==> Входен вектор
Следствия <==> Изходен вектор
Обучение <==> Автоматизирано изграждане на машина, намираща Следствията при зададени ПричиниLast edited by barbaron; 23.07.2024, 10:48.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikomikov Разгледай мнение
Ако искаш да водим спора с научни аргументи, ще трябва уточниш още в начало, какво разбираш под "лъчи". За електромагнитни вълни ли говориш? Ако е така, можеш да прецизираш тяхната дължина и честотата им.
За да не те вкарвам в излишно "изнудване" на ИИ, който може и да не разбере въпроса, може да коментираш поведението на недоволните пасажери след блокажа по летищата в Щатите.
Конкретно се интересувам - като затоплист, точно сега, в тоя момент - лично ти - би ли поел отговорността да отидеш пред озверялата тълпа и да им съобщи, че от утре спираш всички трансфери със самолет и с кораб - за "преход към безвъглероден преход"?
В момента в САЩ интервюират пътниците от авиолиния, които е трябвало да бъдат в България на 19 юли... Днес вече БЕШЕ 22. ЮЛИ... Осигурили са САМО ЕДНА НОЩУВКА НА ПЪТУВАЩИТЕ и те негодуват... КОГА ще се върнат хората в България? Защо изобщо тия хора се противопоставят на вашите затоплистки идеи, ако още не СТЕ ПОЧНАЛИ ДА УНИЩОЖАВАТЕ ГОЛЕМИТЕ ЗАМЪРСИТЕЛИ - САМОЛЕТИТЕ? КАКВО ЩЕ СТАНЕ, КОГАТО ТИЯ ОПИТАТ ДА СЕ ВЪРНАТ В ЕВРОПА С КАНУ? Така де - Соси ще им задава такта при загребванията...
Би ли обяснил НО НЕ ТУК, А ЛИЧНО ПРЕД САМИТЕ НЕДОВОЛНИ В МОМЕНТА ПЪТНИЦИ, КОИТО НЕ МОГАТ ДА СЕ КАЧАТ НА БОРДА НА САМОЛЕТИТЕ - на всички хиляди недоволни по летищата в САЩ, че във връзка с глобалното затопляне - всички си остават където ги е заварила тази "промяна"?
Пробвай с регресионен анализ, хистограми на разпределение, корелацията и определяне на сложния степенен показател на експоненциалната функция - e...
Сигурен съм, че пасажерите ще разберат мотивите на затоплистите и ще се разотидат мирно и тихо от летищата.
Да, ако чакаме да убедим разни конспиратори с долнопробните източници и общества, за да взимаме мерки, може да се озовем в катастрофална ситуация - да бъдем принудени да си стоим по цял месец по домовете и да намалим полетите на самолетите 100 пъти. И тогава като "умни" и привидливи хора да започнем да мислим как да се справим с проблема.
Нямам намерение да водя спора с тебе с научни аргументи и да отговарям на въпроси като "защо някъде си в даден момент било студено, но медиите мълчат", "защо морето не изяжда бреговете" (аз съм виждал изядени брегове и в Египет и Атлантик сити, но това не показва задължително глобално затопляне) и т.н. Ами нямам намерение да споря с безкрайните тъпи въпроси на конспиратори. Като искаш стани специалист по екология и започни да спориш публично със специалистите, може да получиш и Нобелова награда. Ама е малко по-трудно.
Коментар
Коментар