Първоначално изпратено от Money
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
- 1 like
-
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеED, а как ще коментираш това?
JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще
[ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
2025та Тесла ще продават между 2,5 и 3,5 милиона автомобила.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Обясни ми как точно Уеймо им диша във врата? За да си дата компания, има едно много просто условие - трябват ти данни, колкото се може повече. Как според теб няколко коли които обикалят веднъж на няколко години по улиците с цел заснемане, могат да се сравнят с 500 000 тесли които се движат ВСЕКИ ден по цял свят и освен снимки качват и шофьорско поведение, знаци, светофари, ремонти и въобще всичко което се случва в реално време.
Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?
Ама без него света пак щеше да се развива, просто той иска да открадне парче от този бизнес, бензиновите и дизелите със Евро 6 покриват екологичните показатели.
Сега гледах, за Тesla S, ако искаш да е друг цвят, доплащаш $2.5к, a за автономноста $7к, как ще станеш масов с тези цени ?
Останалите EV по света се продават и без автономност, на хората не им трябва, хеле пък да доплащат такива суми за тази почти излишна екстра.
Ако колата се блъсне, ти си отговорен, не очаквай много богати хора или хора с деца да активират тая фунция, ако си доплатят за нея изобщо.
Можем само да гадаем защо инвестира във автономноста, защото ако се използва масово ще е хаос.
Другите автомобилни компании, предвидливо не се занимават с това.
Waymo е напред във автономноста, защото използва почти пълните карти на Google Maps и Street View.
При първото има разминаване със сантиметри, понеже GPS не са акуратни, затова на помощ идва второто.
Но дата компания не значи само картографираща компания, а компания, която има най-важното, анализиращ софтуер.
Waymo правят софтуера, използвайки и аналитичната мощ на Гугъл.
Това беше замислено, за да се предостави за автономни таксита в някакво бъдеще, просто пътищата им са различни със Тесла.
За сравнение, " UK Government to spend £10bn on Covid test-and-trace system"
Една апликация, която праща информация на софтуерна компания да анализира движението на хората, дали са тествани и т.н.
Скъп и труден процес, а при колите, трябва да се взимат и решения.
Last edited by hazard; 13.10.2020, 22:18.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеED, а как ще коментираш това?
JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще
[ATTACH=CONFIG]n3662920[/ATTACH]
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеED, а как ще коментираш това?
JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще
Коментар
� -
ED, а как ще коментираш това?
JP Morgan смятат, че VOW макар и да са бавни в момента имат потенциал да разгърна огромно поризводство в близките години, нещо което според тях TSLA не могат да постигнат в същоте мащаби в обозримо бъдеще
Last edited by Money; 13.10.2020, 20:25.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
Starlink isn't just for broadband anymore.
Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.
С какво е толкова специален тоя Кевин ????
Ама естествено, че Тесла е дата компания.
Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
Waymo (и не само) има много различен подход за решаване на автономията за разлика от Тесла. Waymo картографира всичко предварително в ограничени райони и разчита на лайдар технология за „снимане“ на околната среда. Тесла от друга страна има по-генерален подход. Учи AI да се оправя в сурова среда като разчита основно на камери.
Цената която плаща Waymo за един автомобил е > $ 150К + разходи за шофьора/инженера. На Тесла от друга страна плащат собствениците на автомобили, които събират данни без разходи за компанията.
Както обикновено Мъск е с няколко хода пред всички останали.
- 1 like
Коментар
� -
Първоначално изпратено от Money Разгледай мнениеНе съм влизал много в тази тема, но не излиза ли, че Фолксваген е по-добрият и по-евтин EV?
How does the ID3 and ID4 compare vs competitors? According to ADAC sourced analysis the VW ID3 brings a cost of 41.6 cents per km vs key competitors including Tesla Model 3 at 47.4 cents per km. VW showed a comparison between the ID4 and Tesla Model Y with a price ~€10k below offering similar range and battery size. The head of Sales VW ID was clear that the most recent review published by the German Magazine Automotorsport on the VW ID, was something they were looking very closely at and would provide potentially room for improvement going forward. VW is looking to carry out over the air updates early next year and update the 2 functions out of the 300 total functions that are available.
Не е случайно че има различни сегменти за вкуса и възможностите на купувача. Тесла е сравнима с Мерцедес, Ауди, БМВ, Порше.
Ако сравняваш каталожната цена на бензинов голф с 90кс с Мерцедес (C клас) е ясно кое е по-евтино. Същата работа е и с ID 3 сравнено с Тесла 3. Но е похвално че вървят в тази посока.
VW ID4 е по-близо като сравнение с Тесла Y. Но когато някой реши да купува EV, освен цената преценява и други фактори. Тесла е лидер по брой и наличност на зарядни станции (пътуване на дълги разстояния), най-голям пробег и ефективност, постоянно подобряване на автомобила, динамика и сигурност.
- 1 like
Коментар
� -
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
EС не забрани ли най-старите ?
Една LED крушка (Филипс, Осрам) има поне 10к часа живот и ползва само 25% от електроенергията на най-старата, матовата светлина е супер, ти печелиш, държавата печели, предполагам ще се задържат дълго.
Аз такава ползвам и за фаровете (които изгаряха поради честото присветване) и за задния регистрационен номер (която изгаряше заради откритата влага и вода) вече две години, и на двете места си светят.
SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
Starlink isn't just for broadband anymore.
Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.
С какво е толкова специален тоя Кевин ????
Ама естествено, че Тесла е дата компания.
Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.
Очевидно нямаш представа какво точно означава дата компания, и колко трудно е да се бориш с монополиста, който вече е влезнал дълбоко в тази област. Защо според теб Гугъл вече 20 години са непоклатими на върха в търсачките?
- 1 like
Коментар
� -
Не съм влизал много в тази тема, но не излиза ли, че Фолксваген е по-добрият и по-евтин EV?
How does the ID3 and ID4 compare vs competitors? According to ADAC sourced analysis the VW ID3 brings a cost of 41.6 cents per km vs key competitors including Tesla Model 3 at 47.4 cents per km. VW showed a comparison between the ID4 and Tesla Model Y with a price ~€10k below offering similar range and battery size. The head of Sales VW ID was clear that the most recent review published by the German Magazine Automotorsport on the VW ID, was something they were looking very closely at and would provide potentially room for improvement going forward. VW is looking to carry out over the air updates early next year and update the 2 functions out of the 300 total functions that are available.
Коментар
� -
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнениеА най-старите крушки с нажежаема жичка са още на пазара. Което доказва икономическия закон, че колкото по-старо и по-масово е едно нещо, толкова по-голям шанс има да оцелее.
Една LED крушка (Филипс, Осрам) има поне 10к часа живот и ползва само 25% от електроенергията на най-старата, матовата светлина е супер, ти печелиш, държавата печели, предполагам ще се задържат дълго.
Аз такава ползвам и за фаровете (които изгаряха поради честото присветване) и за задния регистрационен номер (която изгаряше заради откритата влага и вода) вече две години, и на двете места си светят.
SpaceX wins contract to build missile tracking satellites for US military
Starlink isn't just for broadband anymore.
Разбира се, ама иначе сме параноици и конспиратори ....
Реалисти сме за бога, няма безплатен обяд.
С какво е толкова специален тоя Кевин ????
Ама естествено, че Тесла е дата компания.
Waymo обаче, със помоща на Google Maps им диша във врата.
Ако искам да замразя пари за дългодишен период от 7-10 год и и аз бих си купил спекулативно.за макс 5% от портфейла.
Иначе акцията е волатилна колкото биткойна, може и да избичи небето като Амазона, ама дълго-дългосрочно.Last edited by hazard; 13.10.2020, 08:56.
Коментар
� -
В къщи изгоря една стара енергоспестяваща крушка от тези с живака (флуоресцентни мисля че беше термина).
Та се сетих за простотиите около тяхното налагане с директиви и какви спорове имаше.
Уж икономични, спестявали, ама съдържали живак - който е отровен. Как да се предпазим ако се счупи, как да ги рециклираме, бла, бла.
Пуснете в Гугъла и ще ви излязат статии по темата от около 2010.
https://www.dw.com/bg/%D0%B2%D0%BD%D...%B0/a-15932428
https://greentech.bg/archives/12503
Кво стана после?
Бяха заменени от ЛЕД крушките. Които вече ги има по 2-3 лв. Тези с живака навремето по 7-8 лв. си спомням бяха най-евтините.
Те така, политиците натискаха за една технология. Ама една друга по-добра се появи и я измести и всички останаха доволни.
Въпросните крушки с живак вече ги няма на пазара, които преди 10 години някои хора (бюрократи) ги смятаха за върха на сладоледа и даже ги налагаха с директиви.
п.п.
А най-старите крушки с нажежаема жичка са още на пазара. Което доказва икономическия закон, че колкото по-старо и по-масово е едно нещо, толкова по-голям шанс има да оцелее.
Last edited by mathematician; 12.10.2020, 10:26.
- 2 Харесвания
Коментар
� -
The Past, Present, and Future of Automobiles (EVs)
В 22 минути описана историята и бъдещето на Авто - индустрията.
Есенцията:
Коментар
� -
Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
За тока, не беше ли Германия на +70% зелена енергия, как да го дигат.
За горивото, какво значи от Нова Година, тва да не ти е социализъма, всеки ден петрола има различна цена, следователно и рафинерии и бензиностанции трябва да го коригират при новите доставки на по-ниски или по-високи цени.
Коментар
�
Коментар