Вход

Потребителско име:

 Запомни ме на това устройство
Регистрация

e-mail:

Потребителско име:

Парола:

Потвърди парола:

Код:

 съгласен съм с условията за ползване
 Ежедневен нюзлетър
 Седмичен нюзлетър

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • В Mitsubishi вярват в достъпните коли на ток

    Решаващ ще е спадът на цените на батериите ...

    „Основният фактор за промяна в цената на електромобилите са батериите", заяви Сакуяма, а батериите поевтиняват изключително бързо, така че в близко бъдеще цените на електромобилите ще могат да се сравняват с тези на конвенционалните автомобили, дори ще са и по-евтини от тях.

    „Защото един ден ще е по-евтино да се произвеждат батерии за електромобили, отколкото двигатели за бензинови или дизелови коли. Но това няма да се случи съвсем скоро.”

    http://www.investor.bg/novini/444/a/...na-tok-248523/

    Коментар


    • безимeн - в електромобилите има електроника която ориентира ситуацията към правилна - оптимална експлоатация. Писах за възможностите на технологията и това което се е появило на пазара и то наистина е два пъти по евтино от това което може да се направи и експлоатационния му срок е два пъти по кратък. Нямат значение възможностите на технологията а да се очаква драстично поевтиняване за сметка на експоатационния срок е напълно оправдано. Практиката го показва особенно при производство което идва от Азия и не от Китай а от Япония дори, а китайците ще се счупят да го правят този номер.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        Трябваше да се мотивира наложеното "оттегляне" на отвергнатото, защото някой е печелел прекалено много, според разбиранията на друг..., но /вероятно/ - не е правел необходимото, за да "му пазят" бизнеса...

        ... ми, НИЕ да му поставим спирачката, пък да видим, дали ще направи повече продажби! Дали няма да падне на колене? Дали ще помисли да не си плаща пазарното присъствие"? Нека тия 2-3 милиарда, които не ни даде - да ги даде за ново производство... И нека пак не си плаща!

        Има ли все още такива сценарии в световен план, или отново фантазирам?
        Не знам... логиката и моята е същата..., ама... мъска се удари в стената вече 2-ри път... ииии стомната... е спукана...

        Коментар


        • Трябваше да се мотивира наложеното "оттегляне" на отвергнатото, защото някой е печелел прекалено много, според разбиранията на друг..., но /вероятно/ - не е правел необходимото, за да "му пазят" бизнеса...

          ... ми, НИЕ да му поставим спирачката, пък да видим, дали ще направи повече продажби! Дали няма да падне на колене? Дали ще помисли да не си плаща пазарното присъствие"? Нека тия 2-3 милиарда, които не ни даде - да ги даде за ново производство... И нека пак не си плаща!

          Има ли все още такива сценарии в световен план, или отново фантазирам?

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

            За себе си, обаче - не мога да отговоря на един въпрос, а именно: защо, над 50 години тая графика не получи публичност, а това се случва ТОЧНО, след "Дизелгейт"?
            И аз си задавам същия въпроссс.... ?!? )))))))))))))

            Коментар


            • С фантазиите си долу...

              Може да съм предизвикал иронични усмивки...

              Може да съм предизвикал снизходителни усмивки...

              За себе си, обаче - не мога да отговоря на един въпрос, а именно: защо, над 50 години тая графика не получи публичност, а това се случва ТОЧНО, след "Дизелгейт"?

              Нямам отговор на въпроса /си/, но вие имате логичните предположения и сте по-напред в материала от мен...

              Аз ще мисля за правилният избор на времето за реклама, а вие?

              Успехи!

              Коментар


              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                Затова има средно аритметично - дето работи в този случай.

                Иначе на графиката се вижда точно това, за което говориш. Има Тесли минали 50 000 км и капацитета на батерията паднал до 85%, има и такива дето капацитета си им стои над 95% нищо че и те са минали 50 000 км. В случая по-скоро говорим за цикли зареждане/разреждане и прочие. Но на осреднените стойности може да се вярва и да се ползват като инфо за потенциални купувачи.


                Отново ще проявя "прочутият" ми /вече скептицизъм /но не, защото лобирам в полза на конкурента..../

                Моля да не се придържате към никакви "експериментални" данни, с които най-вече фирмите си правят реклама!

                Представете си, че графиката е правена от "един" служител, назначен... Както и да е! Той е най-съвестният в компанията.... Днес мисли как да вдигне своя рейтинг пред шефовете... Застанал е /ЗАБЕЛЕЖЕТЕ!/ - над лист с начертано някакво разпределение /теоретично/, което той не схваща - какво точно представлява /като мен!!!/ - по съществоооо.... Да де, ноооо...

                В стаята му - /отнякъде/ е влязла муха...

                Нашият, дълбокомислено опрял ръце в слепоочията си - се рее в облаците и мисли, кога ли, аджеба - шефът най-после ще благоволи да му вдигне заплататаааааа....

                Мухата каца върху графиката... Нашият, инстинктивно насочва към нея химикалката си, но мухата... литва си, животинчето, защото още му се живее на този свяяяяяят...., брех да му се невидеше! Инсект! Не я уцелих!...

                Но мухата /инатливо/ - каца отново върху познатата ни вече графикааааа... Нашият отново замахва, но не я уцелва... и - бележи нова точкаааа...

                Борбата е безмилостна! Тя каца, той дупчи по нея! Не му се получава! Дали?

                Направил е вече стотина удара и също толкова точки, когато в стаята влиза шефа му...

                Нашият /младок/ се сепва, но не изпуска химикалката от ръцете си....

                Шефът влиза и с бърз поглед оглежда стаята... На бюрото на служителя /нека да е Джон/ - вижда графика! Веднага на стария спец му "проблясва" мисъл:

                - Браво, Джон, от утре ти вдигам заплатата с 5 000 €!

                Вече знаем колко дискусии предизвиква вече /включително тук!/ въпросната графика...

                Това не е антиреклама! Моля да не се съобразявате с некомпетентното ми /в случая/ мнение. Необходимо е да се уверя в достоверността на експеримента! Другото е... СМЕХ! ))

                Лично мнение!
                Last edited by безимeн; 19.10.2017, 13:05.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение

                  Според мен така написана, статията не казва нищо. Ясно е, че не е 5 цента на киловатчас, ама дали е 5 цента на киловат, 5 евро на киловат, 5 цента на ват, 5 евро на ват или нещо друго, ходи разбери... Като сравних с други източници от тази година, май ще излезе, че вярното е 50 цента на ват.
                  Прав си. И аз не погледнах числата. 50 цента на инсталирана мощност 1 ватпик е по-реалистично. Няма как да е 1000 пъти по-евтино. Глупотевина някаква.
                  Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

                    Данните от реалната експлоатация на собствениците не може да бъде меродавно. Може само да бъде ориентировъчно. Във всички случаи ще има субективен фактор. Пък и всеки кара колата си по различен начин. Едно е да караш с 80км/ч и да минеш 350 км с едно зареждане. Със същата батерия, ако караш със 120км/ч ще минеш примерно 250км. Има значение дали караш с отворен прозорец или със затворен.
                    Затова има средно аритметично - дето работи в този случай.

                    Иначе на графиката се вижда точно това, за което говориш. Има Тесли минали 50 000 км и капацитета на батерията паднал до 85%, има и такива дето капацитета си им стои над 95% нищо че и те са минали 50 000 км. В случая по-скоро говорим за цикли зареждане/разреждане и прочие. Но на осреднените стойности може да се вярва и да се ползват като инфо за потенциални купувачи.

                    Коментар


                    • ELON MUSK: OUR LITHIUM ION BATTERIES SHOULD BE CALLED NICKEL-GRAPHITE…

                      http://benchmarkminerals.com/elon-mu...ckel-graphite/

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

                        Какво имаш предвид? Това че мощността се измерва с киловати, а не с киловатчас? А по-специално инсталираната мощност на фотоволтаици се измерва с киловатпик.
                        Вероятно статията е просто превод от някоя преводачка, която много не е ориентирана в материята. Жените са добри в изучаване на чуждите езици, но хич ги няма във физиката. Факт.
                        Според мен така написана, статията не казва нищо. Ясно е, че не е 5 цента на киловатчас, ама дали е 5 цента на киловат, 5 евро на киловат, 5 цента на ват, 5 евро на ват или нещо друго, ходи разбери... Като сравних с други източници от тази година, май ще излезе, че вярното е 50 цента на ват.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Snipe Разгледай мнение
                          Някой в Капитал явно е спал в часовете по физика...
                          Какво имаш предвид? Това че мощността се измерва с киловати, а не с киловатчас? А по-специално инсталираната мощност на фотоволтаици се измерва с киловатпик.
                          Вероятно статията е просто превод от някоя преводачка, която много не е ориентирана в материята. Жените са добри в изучаване на чуждите езици, но хич ги няма във физиката. Факт.
                          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            4i40 - няма причина да не се вярва на експирименталните данни стига да не са измама. Всъщност реалните възможности на технологията са два пъти по добри, но това не означава че това което ще се появи на пазара ще бъде с тези параметри. Първото което се появи и за което всички казват че е прекалено скъпо и луксозно е с два пъти занижени параметри. От възможни 15 години живот на батерията той е станал на 8, а животът на акумулаторите в крайна сметка е в години а не в брой цикли - заряд и разряд.

                            Има реална възможност да подведеш някого.

                            Защо го казвам, ли? Мога да се мотивирам с достатъчно доказателства. Няма да споря с теб, ако си толкова убеден, но ще ТИ КАЖА само, че ресурсът /животът, както му казваш също е правилно/ на всеки акумулатор /според мен/, най-вече зависи от начина му на експлоатация и поддържане, т.е. от експлоатационните условия.

                            Резервният капацитет, за който говорих надолу - е отражение, именно на казаното от мен горе. Той намалява с времето, но може да намалява с много по-голяма скорост по споменатите причини.

                            Освен това, акумулаторите имат шанс да бъдат възстановени, след като вече сме решили, че не могат да ни вършат работа - и по тоя начин - да продължат подаване на номиналния ток - дори още с година-две, дори и повече.

                            Това ти казвам, за да не си винаги толкова категоричен, само от прочетеното в нета! Ако желаеш, приеми съвета, ако ли пък - не, извинявай - имаш си глава на раменете.

                            Коментар


                            • Някой в Капитал явно е спал в часовете по физика...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                                Явно Нисан имат проблеми с батериите. Но Тесла са го решили това. Или може да не са го решили. Но данните дето ги пуснах са данни от реална експлоатация от собственици, а не фирмени изследвания. А и там говорят за пробег а не време.

                                @supertrader
                                А и гаранцията на батериите на Тесла е 8 години, но това не значи че не може да се използват повече. Може и да може да изкарат 15, ама може и да не може. А гаранцията от 8 години, не покрива спада на капацитета, който явно при Тесла не е голям проблем.
                                Данните от реалната експлоатация на собствениците не може да бъде меродавно. Може само да бъде ориентировъчно. Във всички случаи ще има субективен фактор. Пък и всеки кара колата си по различен начин. Едно е да караш с 80км/ч и да минеш 350 км с едно зареждане. Със същата батерия, ако караш със 120км/ч ще минеш примерно 250км. Има значение дали караш с отворен прозорец или със затворен.
                                Last edited by gigow; 19.10.2017, 09:39.
                                Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X