IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
    Я, май гледам разбирате, че с батерии няма да стане. Редки метали, трудно и скъпо за рециклиране. И най-най-големия проблем на батериите - не могат да се зареждат моментално. Дори и да могат, зарядната станция за няколко автомобили трябва да е като квартален трансформатор : )
    А като технология за съхранване на енергия изглеждат нямат много потенциал за развитие на този химичен принцип. Да, сигурно могат да се измислят някои подобрения в технологията, но това няма да промени драстично положението. Самия факт, че една тъпа малка батерия за телефон не могат да направят по-добра.

    За мен лично, този сега "батериен" период е движен от неграмотни политици, които не вдяват "малките подробности".
    Засега за мен единствения реалистичен заместител на ДВГ е водородна горивна клетка. Да, има много проблеми и там за решаване.
    Но има големи предимства - бързо зареждане, без вредни емисии, практически пак е електромобил с ел.мотор(с предимствата от това).

    Значи най-добрата схема е такава, според мен:
    Фотоволтаици -> вода -> водород/кислород -> кислорода го пускаме в атмосферата, водорода буфериран в резервоари -> зареждаме колата -> водорода + кислорода предварително вкаран в атмосферата става на вода.

    0-ла емисии, 0-ла загуби на кислород в атмосферата.
    А, според мен, просто, ще победи Разнообразието.

    Коментар


    • Я, май гледам разбирате, че с батерии няма да стане. Редки метали, трудно и скъпо за рециклиране. И най-най-големия проблем на батериите - не могат да се зареждат моментално. Дори и да могат, зарядната станция за няколко автомобили трябва да е като квартален трансформатор : )
      А като технология за съхранване на енергия изглеждат нямат много потенциал за развитие на този химичен принцип. Да, сигурно могат да се измислят някои подобрения в технологията, но това няма да промени драстично положението. Самия факт, че една тъпа малка батерия за телефон не могат да направят по-добра.

      За мен лично, този сега "батериен" период е движен от неграмотни политици, които не вдяват "малките подробности".
      Засега за мен единствения реалистичен заместител на ДВГ е водородна горивна клетка. Да, има много проблеми и там за решаване.
      Но има големи предимства - бързо зареждане, без вредни емисии, практически пак е електромобил с ел.мотор(с предимствата от това).

      Значи най-добрата схема е такава, според мен:
      Фотоволтаици -> вода -> водород/кислород -> кислорода го пускаме в атмосферата, водорода буфериран в резервоари -> зареждаме колата -> водорода + кислорода предварително вкаран в атмосферата става на вода.

      0-ла емисии, 0-ла загуби на кислород в атмосферата.
      Last edited by d333; 01.04.2021, 23:13.

      Коментар


      • Хвърлям едно око при китайските електрички, предлагат ги на премиум цени и има почти подарък, колите им с двг по скъпи. Май висенето на кабела не устройва хора които не са безработни.
        - Това с милиардите е като за магазинера, знаеш ли го лафа че друго било да те удря чекмеджето по корема..сиреч да има милиарди за харчене пък за какво не е важно.
        Last edited by supertrader; 01.04.2021, 22:12.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
          Може да нямат пари за създаване на нова конструкция, не знам. Но това с рециклирането им в момента е смешно ако не е тъжно, някакъв мижав процент при това измислен. При това положение за какви електромобили си говорим ? Вярната приказка е дай да им видим сметката на тези миниатюрни според нуждите залежи от редки метали пък после ще видим. Ама то е ясно какво ще стане отсега.
          - с фотоволтоиците да не е по различно, големи ФЕЦ които като се свържат с мрежата клатят тока според това дали не ги е засенчил облак и после се сетиха че трябват акумулатори, но те пък се оказаха много скъпи.
          Нямали пари? А, да наливат милиарди в изгубени каузи имат? Мдам. Човешкият Гений на Разсипията върлува.

          Коментар


          • Може да нямат пари за създаване на нова конструкция, не знам. Но това с рециклирането им в момента е смешно ако не е тъжно, някакъв мижав процент при това измислен. При това положение за какви електромобили си говорим ? Вярната приказка е дай да им видим сметката на тези миниатюрни според нуждите залежи от редки метали пък после ще видим. Ама то е ясно какво ще стане отсега.
            - с фотоволтоиците да не е по различно, големи ФЕЦ които като се свържат с мрежата клатят тока според това дали не ги е засенчил облак и после се сетиха че трябват акумулатори, но те пък се оказаха много скъпи.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              grisow, батериите са доста трудна работа, ако можеше да се захранват с една батерия 24 или 48 волта и тока да се преобразува в инвертора към по високо напрежение за да може да захранва електромотора би било фантастично. Но тока по сила толкова много варира, че батерия от която да се черпи толкова силен - голям ток може да е само многоелементова - многоклетъчна. Има много работа по тези батерии, проблемите са два - загубата на суровини да не се случва и конструкцията да е такава че ремонта да е евтин. В момента колите с двг са много по предпочитани и ако електричките не са щедро субсидирани никой няма да ги иска с такава конструкция. Не е ли много по нормално и добре конструкцията да се поправи и от субсидия няма да има нужда. Ако пробега на автомобила за година е малък пак повечето хора ще им се мръщят на електричките, батериите деградират и като стоят неизползвани. Нали знаеш едно парче мед да вземеш и да поставиш върху него друг метал или просто два различни метала да са долепени и малко вода и си върви електрохимичен процес който няма спиране.
              Ето, даваме им друга, комплексно, по-читава конструкция...а се мръщят. Тези, които нямат. Онези, които имат от старата, още не реагират и само потенциалните клиенти, които, биха си купили при новите условия, са д пръст в устата или, като мнозина от нас, си карат ДВГ- динозаврите.

              Коментар


              • grisow, батериите са доста трудна работа, ако можеше да се захранват с една батерия 24 или 48 волта и тока да се преобразува в инвертора към по високо напрежение за да може да захранва електромотора би било фантастично. Но тока по сила толкова много варира, че батерия от която да се черпи толкова силен - голям ток може да е само многоелементова - многоклетъчна. Има много работа по тези батерии, проблемите са два - загубата на суровини да не се случва и конструкцията да е такава че ремонта да е евтин. В момента колите с двг са много по предпочитани и ако електричките не са щедро субсидирани никой няма да ги иска с такава конструкция. Не е ли много по нормално и добре конструкцията да се поправи и от субсидия няма да има нужда. Ако пробега на автомобила за година е малък пак повечето хора ще им се мръщят на електричките, батериите деградират и като стоят неизползвани. Нали знаеш едно парче мед да вземеш и да поставиш върху него друг метал или просто два различни метала да са долепени и малко вода и си върви електрохимичен процес който няма спиране.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Преди 25 години, си купих прожектор, батерии размер "А". Замених ги веднага с 4 Ah NiCd батерии и, според осреднени сметки, от уж 1000 гарантирани цикли, да съм ги заредил общо 40-50 пъти.
                  ТИЯ МОЖЕ ДА МЕ НАДЖИВЕЯТ, 'БАСИ.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                    Той да те включи ама имаш ли триста хиляди лева за членски внос?

                    Хубавите хора ги включваме free of charge.

                    Коментар


                    • Сега се замислих че, на капацитета, при запазени потребление, увеличава службата на батерията побдва показателя: Намаляване дълбочината на разряда и увеличаване интервала между зарядите. Т.е., ако нашите електрокари, са с две батерии по 120kWh, и ги изразходват за една смяна,е ги зареждаме два пъти по-рядко с по два пъти повече енергия всеки път, т.е. -ако не бъдем максималисти и допуснем два пъти по-бързо снижаване на капацитета то, и след 3*живота на старите, ще разполагаме с повече енергия в поустарелите нови. Ами какво, яко е!

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                        Да ме включиш, моля, в Нобеловата ти лекция в края, при благодарностите.
                        Казвам се Грисов.
                        Той да те включи ама имаш ли триста хиляди лева за членски внос?

                        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
                          Между другото, аз съм първият по време, който е споменал 20-80%_вия район като най-ефективен в смисъла на пренасяне на енергия при батериите с литий.
                          https://batteryuniversity.com/learn/...ased_batteries

                          Коментарите са хиляди, моят е под Vortex.
                          2017 година.
                          Ами тогава, идвай с назе на подиума, недей да скромничиш.
                          Last edited by Pyramid; 01.04.2021, 18:43.

                          Коментар


                          • Между другото, аз съм първият по време, който е споменал 20-80%_вия район зареждане-разреждана като най-ефективен в смисъла на пренасяне на енергия при батериите с литий.
                            https://batteryuniversity.com/learn/...ased_batteries

                            Коментарите са хиляди, моят е под Vortex.
                            2017 година.
                            Last edited by grisow; 01.04.2021, 17:52.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

                              Е защо? Той ти е съидейник, май?
                              Най-малкото на Нобеловата лекция, след като представиш своите пробиви, трябва да споменеш и него в пробива? И той пробива.
                              Той е на първи ред в цитатите, донт уори.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                                На първо място. Трейдърко не го ангажирам, като съ-наградоносец. Подмитането и подмиването, оставяме на комитета по посрещането.
                                Е защо? Той ти е съидейник, май?
                                Най-малкото на Нобеловата лекция, след като представиш своите пробиви, трябва да споменеш и него в пробива? И той пробива.

                                Коментар

                                Working...
                                X