Не се освобождава кислород при производството на алуминия, въглероден диоксид се отделя.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Преди половин до една година един англичанин обяви, че е разработил батерия, работеща на окисление на алуминий от въздуха. Аха - казва - да я вкара в промишлено производство, но нещо повече не чувам за него.
Това не е акумулатор, но окисленият алуминий може да се възстанови в електрохимични производства, където алуминиевият окис пак се разделя на метал и кислород.
Така имаме: батерията ти свършва; спираш при обменната точка, където за минута ти вадят изтощената и вкарват прясна; обменната точка праща тази батерия на електрохимията и те я връщат възстановена.
Когато разглеждах заглавията на проектите на БАНския институт, видях като че ли 3 подобни, но на основата на цинк.
Май вървят изследвания в тази посока.
Хитрото тука също така е, че половината "гориво" взимаш от въздуха и не го размотаваш в колата си. После кислородът се освобождава във възстановителното производство. Де факто имаме предаване на енергия чрез алуминия/цинка, който се върти в затворен цикъл.Last edited by grisow; 03.04.2021, 09:39.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Е сега да нема бензоколонки по паркингите на блоковете?
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеПрочее, по-лесно зареждачки, отколкото бензиноколонки.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
А за електричките зареждачки по паркингите на блоковете?
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
А инфраструктура?
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеСамо да спомена, че има серийна и хомологирана водородна кола Toyota Mirai.
Да, малко е скъпичка, но я има. И други производители също са готови с техни модели.
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
Коментар
-
Само да спомена, че има серийна и хомологирана водородна кола Toyota Mirai.
Да, малко е скъпичка, но я има. И други производители също са готови с техни модели.
https://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Mirai
Коментар
-
grisow, нищо не е спряло, заблуждаваш се и ти, просто работи това нещо - нека някой го разработи, пък ние ще го копираме и готово..защо да си блъскаме ангелите или пък да плащаме за разработване и създаване на нещо и да се прекараме като може да го направим по този начин..ако е възможно въобще де...е това няма как да не спира развитието, поне го отлага все пак.
Виж какви са спецификациите за електоромобилите, нормалния разход на енергия е 10 киловатчаса ако автомобила тежи 1 тон, преразхода идва от теглото на електромобила поради това че е монтирана тежка батерия.
Ако ти предложат автомобил с двг с разход 20литра на сто, ще кажеш че не го искаш защото е пиявица нали, но ги е имало някога преди повече от половин век.Last edited by supertrader; 02.04.2021, 22:18.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
Офф!
Не ми се връща да си опреснявам четеното, да възстановя препратките за доказателство, та ще говоря по памет наизуст, а мразя да го правя. Но ме мързи...
"Рециклиране" на отпадъците от изгарянето на урана е меко казано.
В тези "отпадъци" се съдържат радиоактивни продукти, които могат да дадат повече енергия, отколкото първоначалния уран.
Само че за тях трябват друг вид ядрени реактори - виж на "реактори с бавни неутрони" и "реактори с бързи неутрони".
Това се знае още от зората на създаване на ядрените реактори, но не се използва, а тези "отпадъци" се събират в специални места и оставят да "изстинат" при скъпо струващи мерки за много години.
Това е все едно коксът, получен от въглищата, да бъде изхвърлян.
Защо е така, защо е подтискано развитието на технологията на този съвсем логичен път на пълно използване на природния уран?
Едната причина е явна и доказуема: това вторично ядрено гориво може да се използва И за атомни бомби (уранът - не).
Втората не е лесно доказуема - това е подтискането, нелоялната конкуренция от страна на другите видове енергопроизводство.
До сравнително неотдавна това, разбира се, беше производството на енергия от изкопаеми горива. Сега са зелените дебилщини с фецове-мецове и вятър-мятър. Дебилщини, но плащани от джоба на всички на тройна и петорна цена за кефа на новите западни комунисти.
Технологията на ядрената енергетика е спряла развитието си от 1965 година... и там си и стои и до сега.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеили пък от атомна централа при положение че горивото се рециклира и на практика имаш почти мечтаната - free energy.
Не ми се връща да си опреснявам четеното, да възстановя препратките за доказателство, та ще говоря по памет наизуст, а мразя да го правя. Но ме мързи...
"Рециклиране" на отпадъците от изгарянето на урана е меко казано.
В тези "отпадъци" се съдържат радиоактивни продукти, които могат да дадат повече енергия, отколкото първоначалния уран.
Само че за тях трябват друг вид ядрени реактори - виж на "реактори с бавни неутрони" и "реактори с бързи неутрони".
Това се знае още от зората на създаване на ядрените реактори, но не се използва, а тези "отпадъци" се събират в специални места и оставят да "изстинат" при скъпо струващи мерки за много години.
Това е все едно коксът, получен от въглищата, да бъде изхвърлян.
Защо е така, защо е подтискано развитието на технологията на този съвсем логичен път на пълно използване на природния уран?
Едната причина е явна и доказуема: това вторично ядрено гориво може да се използва И за атомни бомби (уранът - не).
Втората не е лесно доказуема - това е подтискането, нелоялната конкуренция от страна на другите видове енергопроизводство.
До сравнително неотдавна това, разбира се, беше производството на енергия от изкопаеми горива. Сега са зелените дебилщини с фецове-мецове и вятър-мятър. Дебилщини, но плащани от джоба на всички на тройна и петорна цена за кефа на новите западни комунисти.
Технологията на ядрената енергетика е спряла развитието си от 1965 година... и там си и стои и до сега.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеPyramid, на водорода производството му и съхраненението дори не са чак толкова голям проблем колкото горивните клетки, те са същото нещо като батериите. Използват се редки и скъпи метали, ако станат масови няма да има налични запаси от такива метали и ще станат още по скъпи и това дори пак не е най голямия проблем - същото трябва да се рециклират и имат живот колкото батериите. Това не означава че технологията е неизползваема, просто има СЪЩИЯ ПРОБЛЕМ като батериите - необходим е елемент който да може да отдаде голям ток при ускорение и това да не са основната група клетки, защото теглото пак не е чак толкова ниско. Също трябва ремонта да е евтин за да не се изхвърлят много клетки, те също са навързани многоклетъчно последователно голям брой защото напрежението което отдават е 0.8 - 1.2 волта, ефективността когато отдават по ниско напрежение е по голяма, при по високото по скоро кратковеременно защото загряват а това ги уврежда.
В заключение - Трябва да се разбработи и батерия за електромобили специално и подобен подход ще може да се приложи и при водородните горивни клетки. Няма бягство от това нещо.
Според мен цялата работа опира до това, че всички чакат някой друг да свърши тази работа и после - копи и пейст без да се охарчват за R and D. Не могат да си представят че който си направи труда по пътя който ще извърви ще откире неща които ако реши да не сподели тарикатите ще гледат после отстрани.
... ДЕДОВИЯ (СИ).Last edited by Pyramid; 02.04.2021, 17:11.
Коментар
Коментар