Гръцката “Актор” поведе в конкурса за строежа на част от “Струма”18:39 | 16.08.2012 | 1375 прочитания | Десислава Лещарска Размер на текста
Заради огромният си оборот от близо 9 млрд. лв. гръцката “Актор” поведе след първия етап от конкурса за строител на отсечката от Дупница до Благоевград на магистрала “Струма”. Това става ясно от публикувания в четвъртък списък с 8-те финалиста в първата двуетапна процедура за изграждане на магистрала, в която цената не е определяща за избора на победител.
Без изненади в призовата осмица влизат всичките големи фирми, които работят на българския пазар с еднакъв брой точки – 45. “Актор” обаче печели първото място заради внушителния си оборот за последните три финансови години – 8.78 млрд. лв. без ДДС. Ако успеят да спечелят, това ще бъде втори обект за “Актор” на магистрала “Струма”. В момента гърците строят участъка от Сандански до Кулата, а миналия месец предсрочно пуснаха и отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала “Тракия”.
На второ място е обединение “Струма 2012” (“ПСТ Холдинг” на Васил Божков, испанската “Аксиона Инфраеструктурас” и германската “Хохтийф Салюшънс”) с оборот от 3.4 млрд. лв. Той е с над 5 млрд. лева по-малък от този на “Актор”. “ПСТ Холдинг” в момента строи отсечка от магистрала “Марица”, а друга компания контролирана от Васил Божков “Холдинг Пътища” изгражда последната отсечка от магистрала “Тракия”.
Призовата тройка се затваря от съвместното италианско предприятие “Тодини – Салини” с оборот от 1.7 млрд. лв
Разликите в оборотите между останалите петима кандидати са малки и те се вместват в границите от 1.146 млрд. лв. до 1.424 млрд. лв.
На четвърто място е класирана австрийската “Щрабаг” с 1.424 млрд. лв. оборот. Пети са гръцката “Джей Енд Пи – Авакс” с 1.37 млрд. лв. оборот. Шести са гражданско дружество ”ДМХ”, в което влизат турската “Доуш”, руската “Мостовик” и българската “Хидрострой” с 1.283 млрд. лв. Седмото място е за обединение “ОХЛ – Трейс – Струма ІІ” с оборот от 1.244 млрд. лв.
С последното осмо място за финала се класира и консорциум “Струма – Лот 2”, в което влизат италианската “Импреза” и българските “Главболгарстрой” и “Пътстрой – 92” (оборот 1.146 млрд. лв.). В момента обединението строи отсечката от Долна Диканя до Дупница на магистрала “Струма”.
Общо 15 фирми и сдружения подадоха документи за поръчката. Тежестта на предложената цена при избора на изпълнител е 50% Предложените срокове за изпълнение ще носят на участниците 15%, а 35% са за подход към обекта. Тук влизат изисквания за налична техника и човешки ресурс, материали и цялостното изпълнение. Осемте финалиста ще получат идейния проект за отсечката и на негова основа ще изготвят техническо предложение и ценова оферта. Конкурсът е за проектиране и строителство – т.нар. инженеринг.
Индикативната стойност на проекта, който се финансира от еврофондовете по програма “Транспорт”, е 200 млн. лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 27 месеца. Плановете на пътната агенция са до края на годината да има сключен договор и на пролет строителството да започне.
Заради огромният си оборот от близо 9 млрд. лв. гръцката “Актор” поведе след първия етап от конкурса за строител на отсечката от Дупница до Благоевград на магистрала “Струма”. Това става ясно от публикувания в четвъртък списък с 8-те финалиста в първата двуетапна процедура за изграждане на магистрала, в която цената не е определяща за избора на победител.
Без изненади в призовата осмица влизат всичките големи фирми, които работят на българския пазар с еднакъв брой точки – 45. “Актор” обаче печели първото място заради внушителния си оборот за последните три финансови години – 8.78 млрд. лв. без ДДС. Ако успеят да спечелят, това ще бъде втори обект за “Актор” на магистрала “Струма”. В момента гърците строят участъка от Сандански до Кулата, а миналия месец предсрочно пуснаха и отсечката от Нова Загора до Ямбол на магистрала “Тракия”.
На второ място е обединение “Струма 2012” (“ПСТ Холдинг” на Васил Божков, испанската “Аксиона Инфраеструктурас” и германската “Хохтийф Салюшънс”) с оборот от 3.4 млрд. лв. Той е с над 5 млрд. лева по-малък от този на “Актор”. “ПСТ Холдинг” в момента строи отсечка от магистрала “Марица”, а друга компания контролирана от Васил Божков “Холдинг Пътища” изгражда последната отсечка от магистрала “Тракия”.
Призовата тройка се затваря от съвместното италианско предприятие “Тодини – Салини” с оборот от 1.7 млрд. лв
Разликите в оборотите между останалите петима кандидати са малки и те се вместват в границите от 1.146 млрд. лв. до 1.424 млрд. лв.
На четвърто място е класирана австрийската “Щрабаг” с 1.424 млрд. лв. оборот. Пети са гръцката “Джей Енд Пи – Авакс” с 1.37 млрд. лв. оборот. Шести са гражданско дружество ”ДМХ”, в което влизат турската “Доуш”, руската “Мостовик” и българската “Хидрострой” с 1.283 млрд. лв. Седмото място е за обединение “ОХЛ – Трейс – Струма ІІ” с оборот от 1.244 млрд. лв.
С последното осмо място за финала се класира и консорциум “Струма – Лот 2”, в което влизат италианската “Импреза” и българските “Главболгарстрой” и “Пътстрой – 92” (оборот 1.146 млрд. лв.). В момента обединението строи отсечката от Долна Диканя до Дупница на магистрала “Струма”.
Общо 15 фирми и сдружения подадоха документи за поръчката. Тежестта на предложената цена при избора на изпълнител е 50% Предложените срокове за изпълнение ще носят на участниците 15%, а 35% са за подход към обекта. Тук влизат изисквания за налична техника и човешки ресурс, материали и цялостното изпълнение. Осемте финалиста ще получат идейния проект за отсечката и на негова основа ще изготвят техническо предложение и ценова оферта. Конкурсът е за проектиране и строителство – т.нар. инженеринг.
Индикативната стойност на проекта, който се финансира от еврофондовете по програма “Транспорт”, е 200 млн. лева без ДДС. Срокът за изпълнение е 27 месеца. Плановете на пътната агенция са до края на годината да има сключен договор и на пролет строителството да започне.
Коментар