Много тривиално
Много тривиално.
Шофьора ми ме кара от няколко години да ( му ) направя сервиз ...иска и автомивка даже.
Моите доводи да му кажа да не се заимава с глупости са следните:
1. Дори в България ( въпреки че на много хора все още са им скъпи ) фирмените автомобилни сервизи имат потенциала да останат почти единствените такива особенно в големите градове където на практика са истинските клиенти.
2. Обурудването софтуера и обучението на персонала е сложна и много скъпа задача ако се налага да подържаш и ремонтираш различни марки автомобили и ще става все по сложна с оглед на увеличаване на сложността на автоможилите и електрониката по тях.
3. Авточастите ги има във всеки фирмен сервиз ( наистина може би на по висока цена към момента ) но с по сериозна гаранция че не са менте. С увеличаване на жизнения стандарт на хората все по рядко за в бъдеще цената ще има най същественното значение когато искаш да си оправиш колата. Ако не ги внасяш директно ( което за много марки автомобили е почти невъзможно ) или цената ти ще бъде подобна на официалните сервизи и няма да имаш предимство или маржа ти на печалба ще бъде минимален и няма да печелиш.
4. 300 К - няма да ти стигнат за ремонт на помещенията и основно обурудване без специализираното. Да не говорим за първоначалния нужен капитал за заплати, обучение на персонала и т.н.
5, С оглед раходите за персонал и спецификата на дейността - дененощния сервиз ще бъде повече реклама която ще генерира загуби от колкото реално извършвана печеливша дейност.
6. Качественото отремонтиране е следствие на качествен персонал и обурудване. Качествения персонал иска и качествени пари и качествено обучение.Ще ти бъде много трудна конкуренцията със официалните сервизи.
Бъдещето ще доведе до по голям процент застраховани автомобили с пълно автокаско както и по малко на брой много стари автомобили . При пълно автокаско ( където са сериозните пари във всеки сервиз ) ремонта се поема от застрахователя и повечето се оринтират към фирмените сервизи. С намаляването на старите автомобили раходите за ремомт извън застраховката намаляват.
Все пак е нужно да мислим когато стратираме бизнес какви са переспективите защото никой не иска да инвестира пари в бизнес с хоризонт 3-5 години надявам се.
И допускам че разбираш от този бизнес защото ако не разбираш.....става страшно.
Моя съвет е направи качественна автомивка с някакво яко ноу хау . Поне в София на пръстите на едната ми ръка се броят качествените автомивки и нито една не се приближава много до това което съм си представял че може да направи човек. А автомивката не е за подценяване и има переспектива ако създадеш една много добра да направиш верига. А и бизнеса не е чак толкова скъп като първоначална инвестиция и сравнително лесно се управлява особенно сравнен със сервиза.
Обаче само автомивка и кафе . Без ремонт на гуми и подобни щуротии. Специализацията в даден бизнес ( според мен ) е винаги по добре пред разводняването му с предлагането на много услуги които ще ту бъде трудно да подържаш на ниво особенно в началото.
Първоначално изпратено от Stone_Kold
Разгледай мнение
Шофьора ми ме кара от няколко години да ( му ) направя сервиз ...иска и автомивка даже.
Моите доводи да му кажа да не се заимава с глупости са следните:
1. Дори в България ( въпреки че на много хора все още са им скъпи ) фирмените автомобилни сервизи имат потенциала да останат почти единствените такива особенно в големите градове където на практика са истинските клиенти.
2. Обурудването софтуера и обучението на персонала е сложна и много скъпа задача ако се налага да подържаш и ремонтираш различни марки автомобили и ще става все по сложна с оглед на увеличаване на сложността на автоможилите и електрониката по тях.
3. Авточастите ги има във всеки фирмен сервиз ( наистина може би на по висока цена към момента ) но с по сериозна гаранция че не са менте. С увеличаване на жизнения стандарт на хората все по рядко за в бъдеще цената ще има най същественното значение когато искаш да си оправиш колата. Ако не ги внасяш директно ( което за много марки автомобили е почти невъзможно ) или цената ти ще бъде подобна на официалните сервизи и няма да имаш предимство или маржа ти на печалба ще бъде минимален и няма да печелиш.
4. 300 К - няма да ти стигнат за ремонт на помещенията и основно обурудване без специализираното. Да не говорим за първоначалния нужен капитал за заплати, обучение на персонала и т.н.
5, С оглед раходите за персонал и спецификата на дейността - дененощния сервиз ще бъде повече реклама която ще генерира загуби от колкото реално извършвана печеливша дейност.
6. Качественото отремонтиране е следствие на качествен персонал и обурудване. Качествения персонал иска и качествени пари и качествено обучение.Ще ти бъде много трудна конкуренцията със официалните сервизи.
Бъдещето ще доведе до по голям процент застраховани автомобили с пълно автокаско както и по малко на брой много стари автомобили . При пълно автокаско ( където са сериозните пари във всеки сервиз ) ремонта се поема от застрахователя и повечето се оринтират към фирмените сервизи. С намаляването на старите автомобили раходите за ремомт извън застраховката намаляват.
Все пак е нужно да мислим когато стратираме бизнес какви са переспективите защото никой не иска да инвестира пари в бизнес с хоризонт 3-5 години надявам се.
И допускам че разбираш от този бизнес защото ако не разбираш.....става страшно.
Моя съвет е направи качественна автомивка с някакво яко ноу хау . Поне в София на пръстите на едната ми ръка се броят качествените автомивки и нито една не се приближава много до това което съм си представял че може да направи човек. А автомивката не е за подценяване и има переспектива ако създадеш една много добра да направиш верига. А и бизнеса не е чак толкова скъп като първоначална инвестиция и сравнително лесно се управлява особенно сравнен със сервиза.
Обаче само автомивка и кафе . Без ремонт на гуми и подобни щуротии. Специализацията в даден бизнес ( според мен ) е винаги по добре пред разводняването му с предлагането на много услуги които ще ту бъде трудно да подържаш на ниво особенно в началото.
Коментар