Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
................... Продължавам да смятам, че Трейдърко се увлича, а безименния изобщо остава загадка за мен. Живи и здрави да сме. На останалото - майната му.
За да коментираш смисъла на написаното от някого тук трябва да имаш съответните знания, умения или опит в съответната сфера.
Само, ако имаш себе си за психолог - този форум трудно би те удовлетворил, а и едва ли силата ти е в създаването на психо-профил на участниците тук.
Последното разбирай така: дали някой "остава загадка" за теб, или пък е "отворена книга" - няма абсолютно никакво значение за смислените мнения или отговори на написани вече мнения, които съм убеден, че трябва да се пишат тук, както и, че не трябва да се заблуждава публиката с измислици и да се разпространяват неверни данни.
Изобщо не се замислям какъв и що си, нито пък ме озадачаваш с нещата, с които се занимаваш, още по-малко пък се интересувам от тях. Всеки е свободен да се развива, където и както пожелае.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеПирамид, всеки един производител си има и някакъв развоен отдел. На мой колега зетят работеше в развойния отдел на БМВ- 1200 човека само този отдел. Баджо на времето е работил в НИПКИ/ варна/ като са се опитвали да накарат дизелов двигател да върви с вода- като му показах някой видеа, той ми обясняваше че и при тях са използували същата технология. Но тази технология по някаква причина не може да се наложи на пазара, явно няма пионери/ няма смисъл, финансов стимул или каквото и да е другоLast edited by Pyramid; 12.02.2018, 18:43.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Твоята логика - в тая ѝ част - някак пропукана ми се вижда.
Приятно е това - да регистрираме, че "пионерите получават". Нека получават. Само така се живее! Трябва да получаваме, за да живеем! /крилата българска мисъл/...
Откога получават? Половин век и повече.
За това време конвенциалният автомобил СЕ РЕАЛИЗИРА НА ПАЗАРА /ПРОДАВА/!
Нали правиш разлика между това, някой да ПОЛУЧАВА, за да прави, а друг - да прави, за да ПРОДАВА?
Колко десетилетия ще им трябват на пионерите, за да ПРОДАВАТ обемите на конвенционалните? Мнооого - и дори няма как да се фиксират! ЩЕ!!! "Пионерите" - до кога ще са пионери? Би трябвало вече да попадат в категорията пенсионери!
Значи: такива "пионери" като Мъск са се появявали достатъчно през десетилетията, но ги има и днес... Вземете историята /най-новата!/ на повечето водещи автомобилни производители на конвенционалните. Вкарвали са милиони през десетилетията - и не са преставали да опитват успоредно с конвенционалния! В тоя смисъл - те също са пионери, но... Мъск, видите ли - бил пионер, над пионерите, защото е героят на деня...
"младо копеле и кораво" - но имам различно виждане за пионерите. Опссс, забравих, че за да те определят като пионер - трябва да получаваш...
Работят конвенционалния и продават, без "да получават "подкрепа""... Как става това? И не са пионери!
Иначе - виждаме, че технологиите се развиват, акумулаторите - също..., но основният въпрос е, докато те се развиват, КОЙ ПРОДАВА ПРЕЗ ТИЯ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, когато "пионерите получаваЛИ и ЩЕ получаваЛИ"?
А, сериозно ако говорим, никой не ни е виновен за наши решения и избори. Единствено, късметът ни разхвърля по места, години и пазари тъй, щото Мъск е улучил кьоравото и прибира джакпота. Рекламации само на гишето.
Коментар
-
Пирамид, всеки един производител си има и някакъв развоен отдел. На мой колега зетят работеше в развойния отдел на БМВ- 1200 човека само този отдел. Баджо на времето е работил в НИПКИ/ варна/ като са се опитвали да накарат дизелов двигател да върви с вода- като му показах някой видеа, той ми обясняваше че и при тях са използували същата технология. Но тази технология по някаква причина не може да се наложи на пазара, явно няма пионери/ няма смисъл, финансов стимул или каквото и да е друго
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение.................Мъск е младо копеле и кораво. Няма да се даде. ............... Акумулаторите се развиват, останалите технологии-също и пионерите получават и ще продължат да получават все по-сериозна подкрепа. По-ведро, Дани. По-ведро!
Твоята логика - в тая ѝ част - някак пропукана ми се вижда.
Приятно е това - да регистрираме, че "пионерите получават". Нека получават. Само така се живее! Трябва да получаваме, за да живеем! /крилата българска мисъл/...
Откога получават? Половин век и повече.
За това време конвенциалният автомобил СЕ РЕАЛИЗИРА НА ПАЗАРА /ПРОДАВА/!
Нали правиш разлика между това, някой да ПОЛУЧАВА, за да прави, а друг - да прави, за да ПРОДАВА?
Колко десетилетия ще им трябват на пионерите, за да ПРОДАВАТ обемите на конвенционалните? Мнооого - и дори няма как да се фиксират! ЩЕ!!! "Пионерите" - до кога ще са пионери? Би трябвало вече да попадат в категорията пенсионери!
Значи: такива "пионери" като Мъск са се появявали достатъчно през десетилетията, но ги има и днес... Вземете историята /най-новата!/ на повечето водещи автомобилни производители на конвенционалните. Вкарвали са милиони през десетилетията - и не са преставали да опитват успоредно с конвенционалния! В тоя смисъл - те също са пионери, но... Мъск, видите ли - бил пионер, над пионерите, защото е героят на деня...
"младо копеле и кораво" - но имам различно виждане за пионерите. Опссс, забравих, че за да те определят като пионер - трябва да получаваш...
Работят конвенционалния и продават, без "да получават "подкрепа""... Как става това? И не са пионери!
Иначе - виждаме, че технологиите се развиват, акумулаторите - също..., но основният въпрос е, докато те се развиват, КОЙ ПРОДАВА ПРЕЗ ТИЯ ДЕСЕТИЛЕТИЯ, когато "пионерите получаваЛИ и ЩЕ получаваЛИ"?
Коментар
-
Конспирация, АКО и да има, ролята на банките, според мен, Дани силно надценява. На прима Виста, ОК, сякаш нещата се връзват но, на сегунда - не докрая. Работата е там, че Големият Капитал набира инерция и ресурси, съизмерими с тези на банките и, понеже Егото там е дори по-развито, а инструментите за генериране на печалба - по-развити и изобретателни, Бунтът е не "дали", а "кога". Съответно, диктат от банките става все по-... трудно осъществим. Мъск е младо копеле и кораво. Няма да се даде. Има мечти, следва ги, точка. Акумулаторите се развиват, останалите технологии-също и пионерите получават и ще продължат да получават все по-сериозна подкрепа. По-ведро, Дани. По-ведро!
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеv_tin - точно на банките "продава" задържане на технологиите и накланянето им в по кротка посока. Акумулаторите и в частност и литиевите са абсолютна глупост да се наложат като бъдеща технология в транспорта. Първо са тежки и енергия ще се харчи за тяхното транспортиране не малко, второ трябва да се зареждат с енергия която да се произвежда по дървени начини..тава са технологии които просто развитието реално трябва да подмине и няма никакъв смисъл да се налагат. Обаче истинските технологии ще изтрият инвестициите на банките и затова те си плащат за нещо като - плавен преход, някаква глупост. Накрая някой ще пусне подходящото устройство за някаква небиеща на очи употреба и като го разпространи ще каже - хайде сега променете нещо дребно и си правете енергия с това реакторче. Какво ще направят, ще хунат да ги събират ли и да изолират хората които са разбрали как работи и могат да го направят ? Точно така ще се случи. Навремето за 10 години автомобилите изместват каруците, някъде бях гледал снимка на улица в Ню Йорк по която така както се движат само каруци снимана след 10 години пак няма нито една каруца а само автомобили. Т.е.нещото което ще се наложи ще се случи сега дори за по малко от 10 години. Акумулаторите не са никаква заплаха за старите инвестиции които ще отпаднат, защото пак са инвестиции в същите неща и то още по големи - по мощни мрежи за пренос на ток, по мощни централи, допълнителна инфраструктура от зарядни станции. В същото време автомобила е с една трета по тежък, една трета от енергията трябва да се изразходва за разкарване на акумулаторите, самите акумулатори трябва да са много качественни и еднакви понеже са свързани във верига последователно което означава скъпи и капризни за производство. В общи линии пълна безсмислица. Истината е в електромобил със собствен източник на ел. енергия т.е. хибрид и ако източника на енергия е модул който може да се заменя за по малко от час още по добре. Буферите за ел. енергия могат и ще бъдат кондензатори а не акумулатори.
Коментар
-
v_tin - точно на банките "продава" задържане на технологиите и накланянето им в по кротка посока. Акумулаторите и в частност и литиевите са абсолютна глупост да се наложат като бъдеща технология в транспорта. Първо са тежки и енергия ще се харчи за тяхното транспортиране не малко, второ трябва да се зареждат с енергия която да се произвежда по дървени начини..тава са технологии които просто развитието реално трябва да подмине и няма никакъв смисъл да се налагат. Обаче истинските технологии ще изтрият инвестициите на банките и затова те си плащат за нещо като - плавен преход, някаква глупост. Накрая някой ще пусне подходящото устройство за някаква небиеща на очи употреба и като го разпространи ще каже - хайде сега променете нещо дребно и си правете енергия с това реакторче. Какво ще направят, ще хунат да ги събират ли и да изолират хората които са разбрали как работи и могат да го направят ? Точно така ще се случи. Навремето за 10 години автомобилите изместват каруците, някъде бях гледал снимка на улица в Ню Йорк по която така както се движат само каруци снимана след 10 години пак няма нито една каруца а само автомобили. Т.е.нещото което ще се наложи ще се случи сега дори за по малко от 10 години. Акумулаторите не са никаква заплаха за старите инвестиции които ще отпаднат, защото пак са инвестиции в същите неща и то още по големи - по мощни мрежи за пренос на ток, по мощни централи, допълнителна инфраструктура от зарядни станции. В същото време автомобила е с една трета по тежък, една трета от енергията трябва да се изразходва за разкарване на акумулаторите, самите акумулатори трябва да са много качественни и еднакви понеже са свързани във верига последователно което означава скъпи и капризни за производство. В общи линии пълна безсмислица. Истината е в електромобил със собствен източник на ел. енергия т.е. хибрид и ако източника на енергия е модул който може да се заменя за по малко от час още по добре. Буферите за ел. енергия могат и ще бъдат кондензатори а не акумулатори.Last edited by supertrader; 10.02.2018, 09:23.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Да речем, че не го. Но, масовият клиент търси максимум километри за минимум пари, той къде да се дене? Щото, все повече, се търси функционалност...
.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
Да уточним по т.1 - Хибрида е винаги Акумулатор в ролята на буфер и ел. трнасмисия. Никога само едното.
Другото залитане при Ел Мобилите е КПД-то. Историята на техниката е показала, че то не е решаващо. Приоритет се дава на надеждноста на източника на енергия, в смисъл да е на разположение във всеки момент от време. В началото парните машни са били с по ниско КПД от Водните колела с които са се конкурирали. Но в крайна сметка са ги биели по показател наличност по всяко време(при суша) и на всяко място(в равно поле). Ще дам и обратния пример. Параходите дълго време немогат да се конкурират с Платноходите по маршрутите до Австралия понеже не са можели да носят необходимото количество въглища зада могат да достигнат директно. Това е родило легендата "Къти Сарк" който преди да стане уиски е бил платноход точно по тези маршрути.
Накратко не фаворизирайте КПД-то зада ви излезнат сметките.
.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
1. Ако смениш само трансмисията, разбира се, доникъде си. Щото товарът, оттам-режимът а, оттам пък, и кпд и т.н. на двг-то тутакси, започват да се разминават с оптималните. И приказката свършва.
2. И на хибридите, код на ДВГ е под този на електричката.
3. Съгласен съм с дълговременната мощност и коефициента на едновременност. Определено, ще се изискват нови мобилни /а не базови!/ мощности, което повлича устойчивостта на ЕЕС. Пркопанелите не вАжат, там никой не знае, кога и колко ще произвеждат и дали изобщо ще се случи едновременно със скоците на потреблението / най-вероятно, няма/.
4. Една ОТЕС - базирана система за помпане от отпадната енергия в АЕЦ може да помогне...както и да оплескаха нещата.
5. Винаги ми е харесвало че, на бензин или дизел, може да си долеел, където те свари, и да се прибереш. Чистата електричка не може, хибридът скъп... Наистина, няма как всичко отведнъж на ток. Ала трудно и полека, светът върви натам.
Другото залитане при Ел Мобилите е КПД-то. Историята на техниката е показала, че то не е решаващо. Приоритет се дава на надеждноста на източника на енергия, в смисъл да е на разположение във всеки момент от време. В началото парните машни са били с по ниско КПД от Водните колела с които са се конкурирали. Но в крайна сметка са ги биели по показател наличност по всяко време(при суша) и на всяко място(в равно поле). Ще дам и обратния пример. Параходите дълго време немогат да се конкурират с Платноходите по маршрутите до Австралия понеже не са можели да носят необходимото количество въглища зада могат да достигнат директно. Това е родило легендата "Къти Сарк" който преди да стане уиски е бил платноход точно по тези маршрути.
Накратко не фаворизирайте КПД-то зада ви излезнат сметките.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
По т.3. У нас увеличаването на ел мощност ще е безпроблемно до към 12КВт защото това е разчета на енергото и то това е за Максималната мощност. Понеже у нас сме 5-6 човека според случея няма вероятност цялата ел мощност да се включи едновремено. Ако обаче всички в квратала си увеличат инсталираната мощност 3-пъти то и усреднената денонощна консумацията ще нарастне горе долу с толкоз, а това не е разчетено в трафопоста. Ако беше разчетено нямаше да зачестяват авариите при студено време ;-Р.
По т.5 Нито Хибрида нито Ел Автомобила ще намалят съществено нуждата от гориво. Ел мобила само отмества мястото където това гориво ще се изгаря. Хибрида постига ефективност по две направления.
1. ДВГ на хибрида работи в номинален режим през цялото време, и навсякъде. Градско-извънградско за хибрида са все тая. В задръствания или по празна магистрала ДВГ работи все в един и същи режим. Акумулатора му е само буфер за "обиране" на екстремните стойности. Не се предвижда да кара само на Акумулатор.
2. Заменя се механичната трансмисия от вала на ДВГ до колелата с елктрическа такава (4х4 е бонус).
Затова смятам, че хибрида е жизнеспособен за разлика от чистия Ел Мобил.
Пак не виждам да излиза сметката.
2. И на хибридите, код на ДВГ е под този на електричката.
3. Съгласен съм с дълговременната мощност и коефициента на едновременност. Определено, ще се изискват нови мобилни /а не базови!/ мощности, което повлича устойчивостта на ЕЕС. Пркопанелите не вАжат, там никой не знае, кога и колко ще произвеждат и дали изобщо ще се случи едновременно със скоците на потреблението / най-вероятно, няма/.
4. Една ОТЕС - базирана система за помпане от отпадната енергия в АЕЦ може да помогне...както и да оплескаха нещата.
5. Винаги ми е харесвало че, на бензин или дизел, може да си долеел, където те свари, и да се прибереш. Чистата електричка не може, хибридът скъп... Наистина, няма как всичко отведнъж на ток. Ала трудно и полека, светът върви натам.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Kildirim_Bei Разгледай мнениеАко ел-автомобилите станат масови, колко още електроцентрали трябва да се построят...
при това да не работят на въглища, щото няма смисъл - едно замърсяване се заменя с друго, и се губи основният смисъл от упражнението.
Тук е заровено кучето - откъде ще идва енергията да се движат тия автомобили и колко ще струва. И на колко километра ще се сменя батерията.
Сега съществуващата енергийна система на страната е изграждана около 20 години. Направете си сметка за какви времеви, човешки и инвестициони ресурси става въпрос.
Коментар
Коментар