Първоначално изпратено от Pyramid
Разгледай мнение
Ако тръгним от Ел централата до двигателя на автомобила имаме следните преобразувания на енергията.
Топлина в Механична (пещ->пара->турбина) да речем че е 70%
след това Механична в ел енергия(турбина ->генератор) да речем 95%,
следва подстанция далекопровод да речем 95%,
загуби в далекопровода да речем кпд 95%,
Далекопровод подстанция -95%,
подстанция трафопост(380В трифазно) още 95%,
зарядна сатнциа акумулатор Х%
акумулатор Ел енергия Х% и
Електрическа в Механична(Ел Двигател в колата) 95%.
Накратко имаме 9 процеса на преобразувание на енергии ако всеки от тях е с кпд 0.9 (90%) сумарния ефект ще е 0.9**9 = 0.387420489 кпд.
Т.е Ел. Мобила ще е с кпд 40% срещу 30% за ДВГ. Май предимството не е много убедително.
Несъм сигурен, че това предимство ще изплати необходимите инвестиции за утрояване на капацитетеа на енергийната система на страната, Дори страната да е Германия или САЩ, а не България.
По т.3. пак да попитам защо не се обсъждат Хибридите. И те са възможно решение. Според мен единственото жизнеспособно.
По т.5. Идеята че ако не можеш да се пребориш на утъпкания терен ще се справиш по-добре на наотъпкания аз лично съм я изстрадал, и в повечето случаи не се получава. Впечатлението ми е че е въпрос на доста късмет.
Накратко оставма си фен на Ел Мобила като авангарден продукт но съм силно скептичен относно перспективите му като масово превозно средство.
Коментар