IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
    Момент:
    1. КПД на задвижването на елекромобилите е поне два и половина пъти по-висок от това на ДВГ. При акумулацията, обаче, имаме ок.60-70% кпд. Тоест, харчовете, прехвърлени от нефт към ел.енергия няма да са чак толкова високи, но, снижаване под 25-30% едва ли ще се случи. Не и по този начин, не и с тези средства.
    2. Акумулаторите са ресурс, подлежащ на рециклиране. Е, трябва да се събират по-старателно...
    3. НЕ СА "по-съвършени" тези на подводниците - просто, тяхната експлоатация не е в такъв режим, както на автомобилите.
    4. За да се модернизира енергийната система на страната, НЯМА КАК, едновременно, да се остави старата. Ще има яко бачкане и вс.екстри, свързани с него. За начало, например, мрежите НН /ниско напрежение/ биха могли да станат СН /средно напрежение/, да речем, 1000 V=
    5. "Излишък" на енергия няма и през нощта, има снижаване в потреблението. Системите за пренос и разпределение са проектирани с определен Ке /коефициент на едновременност/ и, след като го назорим, ще зачестят проблеми, аварии, сривове.
    ...
    и др. и т.н.
    Истината е някъде в златната среда сиреч, в баланса на възможности и интереси. Ще рече, че, трябва наистина да залягаме и да оценим пълноценно това, което имаме.
    Не е малко, вярвайте ми.
    Има много истина в това което пишеш!

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Ballomed Разгледай мнение
      ..след колко време ще ти се наложи да смениш батериите и колко ще ти струва това?
      При правилна употреба ще издържат колкото на мобилните телефони, а цените ще са същите, увеличени по размера и бройката нужна за една кола. Старите акумулатори са вече история.
      Първоначално изпратено от bbzz24 Разгледай мнение
      за да могат да се движат по пътища, елетромобилите трябва да отговарят на определени изисквания за издръжливост при катастрофи. може би трябва да има улици, на които е забранено да се движат и така да се направи нужния компромис, за да влязат в широка употреба.
      Разбира се, но пък както при съвременните коли какво пречи купето да е укрепено, а останалото да е от леки материали? Нищо. Голяма част от теглото на колата и ще отпадне защото това което днес има в една кола ще е излишно. Има обаче един проблем за който си мисля. Да се снижи разхода на енергия - обаче днес хората са разглезени и искат климатик в колата... той също ще харчи.. Може да се помисли и за фотоволтаични панели отгоре на возилото.. Докато се печеш на плажа, колата да се зарежда... и т.н. 4Х4 пък въобще няма да е проблем за абсолютно всичко коли и то при много по-лека конструкция. За икономии пък докато караш предполагам ще може да се прехвърля движението върху само 2 колела, предно или задно предаване според случая, а когато се наложи пускаш 4Х4..Вариантите са много, но големия + е че една електрическа кола е много по-просто устроена с пъти по малко части, цели бизнеси ще си заминат, и няма да ги има, ако се вкарат електромобили. От там обаче цената на колата при производство ще е много по-ниска. По-малко материали, много по-малко части, по-лесно сглобяване, по-лесно производство, по-ниски цени. Ще стане като с ДВД татака и със СД татата. Първоначално бяха много по-скъпи от един грамофон или видеомагнетофон, после цените им паднаха - защото реално съдържат много пъти по-малко части и материал в себе си, после цените драстично паднаха, докато днес грамофони се правят само за професионалисти защото са си скъпа и трудоемка апаратура.
      Last edited by Jay Gould; 13.02.2011, 20:41.
      http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

      Коментар


      • Онзи ден по EBF имаше предаване за автомобили, задвижвани с водород. Нещата са доста напред, вече се движат експериментални мерцедеси - автобуси и леки коли. И те са с електромотори, задвижвани от генератори развъртани с водород. За конвенционалните бутални двигатели в метана ще бъдат добавяни до 30% водород. И това са реални неща, които се случват вече. Не знам защо не бе широко оповестено. Май електрическите коли с техните скъпи батерии ще останат на заден план.Защото животът на един електромобил с батерия е толкова дълъг, колкото е животът на самата скъпа, прескъпа и тежка батерия, която е над 35% от теглото на самата кола.
        Партия была, есть и будет есть!

        Коментар


        • Момент:
          1. КПД на задвижването на елекромобилите е поне два и половина пъти по-висок от това на ДВГ. При акумулацията, обаче, имаме ок.60-70% кпд. Тоест, харчовете, прехвърлени от нефт към ел.енергия няма да са чак толкова високи, но, снижаване под 25-30% едва ли ще се случи. Не и по този начин, не и с тези средства.
          2. Акумулаторите са ресурс, подлежащ на рециклиране. Е, трябва да се събират по-старателно...
          3. НЕ СА "по-съвършени" тези на подводниците - просто, тяхната експлоатация не е в такъв режим, както на автомобилите.
          4. За да се модернизира енергийната система на страната, НЯМА КАК, едновременно, да се остави старата. Ще има яко бачкане и вс.екстри, свързани с него. За начало, например, мрежите НН /ниско напрежение/ биха могли да станат СН /средно напрежение/, да речем, 1000 V=
          5. "Излишък" на енергия няма и през нощта, има снижаване в потреблението. Системите за пренос и разпределение са проектирани с определен Ке /коефициент на едновременност/ и, след като го назорим, ще зачестят проблеми, аварии, сривове.
          ...
          и др. и т.н.
          Истината е някъде в златната среда сиреч, в баланса на възможности и интереси. Ще рече, че, трябва наистина да залягаме и да оценим пълноценно това, което имаме.
          Не е малко, вярвайте ми.

          Коментар


          • Фъндъкова: Електромобилите ще паркират безплатно в София:

            http://www.3e-news.net/ecology/news-...%BD%D0%B4.html

            Каква иновативност от кметката, която не смее да прогони вонящите мангалски каруци от (уж) европейската ни столица... каква невероятна мисъл за бъдещето и слепота за настоящето...


            Картофоидът пък щял да прави високоскоростни влакове... ама дано се сети да им тури и крила - та като стигнат до някой участък, където бай Хъхрю и веселата му дружина са гепили релсите, за да ги предадат за скрап и да си купят ракия, направо да излитат...
            Мразете ме ако щете - Гарванът Селдън тоже не са го обичали :-)

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение
              Не се надявайте скоро да се нпълни наоколо с електромобили. Има редица ограничения пред масовото им използване които са непреодолимиза следващите да речем 20 години.
              1. Енергията за ел. мобила ще надвиши горе долу двукратно консумираната до момента ел енергия от едно домакинство.
              2. Като следствие от 1. ще се появи дефицит от ел мощности и ще трябва да се изградят горе долу още толкоз ел централи колкото имаме в момента.
              3. Ще трябва да се удвои капацитета на ел преносната мрежа (далекопроводите)
              4. Ще трябва да се удвои капацитета на ел. разпределителната мрежа.(кварталните трафопостове, подстанции и т.н.)
              5. Зада се захрани тази енергийна система сегашната инфраструктура няма да е достатъчна.
              Накратко държавата ще трябва да изгради още една енергийна система като сегашната. Което едва ли мо0же да стане за по малко от 20 години.
              Акумулаторите са другия проблем. Всъщност те са с доста ограничен живот и следва да се разглеждат като консуматив. Така че ще се получи като при мастилено струйните принтери.-
              Принтера ефтин ама консумативите скъпи.
              Ако сметнете да речем на колко километра ще трябва да сменятте акумулаторите и разделите цената им на изминатото растояние ще се окаже че е неповече от 30% по ниска от цената на бензина. А бензиан все пак е с акциз.
              Аз и сега харча за бензин около 200-250 лв., а за ел. в домакинството около 60-80 лв.
              Акомулаторите в 90% ще се зареждат през ноща, когато имаме излишък на ел. енергия.
              Колкото до акомулаторите, има достатъчно алтернативни на оловните. Вярно че са предимно при военните. Още преди втората световна война подводниците са снабдени с достатъчно надеждни акомулатори, за да могат безавариино да се движат под вода.
              Проблема е да влезат в гражданското производство.
              http://georgipiskov.blogspot.com

              Коментар


              • Около 500 000 станции за зареждане с електричество трябва да се появят през близката половин година в Израел. Освен това е предвидено да се появят и пунктове за директна смяна на изтощените батерии.


                http://dariknews.bg/view_article.php?article_id=217809
                Май пак сме испуснали влака!!!
                http://www.novatv.bg/bg/news/view/1524/
                http://autotesla.com/tureckij-elektromobil/
                http://autotesla.com/
                http://money.bg/news/id_935024136
                http://maitapi.com/cars/1112-ruski-e...bili-14-snimki
                Въпроса е кой ще отвоюва по-голям дял от пазара!!
                http://georgipiskov.blogspot.com

                Коментар


                • Не се надявайте скоро да се нпълни наоколо с електромобили. Има редица ограничения пред масовото им използване които са непреодолимиза следващите да речем 20 години.
                  1. Енергията за ел. мобила ще надвиши горе долу двукратно консумираната до момента ел енергия от едно домакинство.
                  2. Като следствие от 1. ще се появи дефицит от ел мощности и ще трябва да се изградят горе долу още толкоз ел централи колкото имаме в момента.
                  3. Ще трябва да се удвои капацитета на ел преносната мрежа (далекопроводите)
                  4. Ще трябва да се удвои капацитета на ел. разпределителната мрежа.(кварталните трафопостове, подстанции и т.н.)
                  5. Зада се захрани тази енергийна система сегашната инфраструктура няма да е достатъчна.
                  Накратко държавата ще трябва да изгради още една енергийна система като сегашната. Което едва ли мо0же да стане за по малко от 20 години.
                  Акумулаторите са другия проблем. Всъщност те са с доста ограничен живот и следва да се разглеждат като консуматив. Така че ще се получи като при мастилено струйните принтери.-
                  Принтера ефтин ама консумативите скъпи.
                  Ако сметнете да речем на колко километра ще трябва да сменятте акумулаторите и разделите цената им на изминатото растояние ще се окаже че е неповече от 30% по ниска от цената на бензина. А бензиан все пак е с акциз.

                  Коментар


                  • Mного лесно върху купе от сегашните автомобили може да се монтира електрически силов агрегат. Имам впредвид в заводски условия, не самоделно. Ел. двигателя има елементарна потдръжка. Живота му е неколкократно по-дълъг от живота на ДВГ. Няма го това обслужване, масла, ризи, сегменти, бутала, колянов вал, скоростна кутия. И живота на самия автомобил отива към 30 и повече години. Но я си представете колко индустрии трябва да пуснат кепенците. Самото производство ще намалее, щото пазара ще се насити за няколко години и ..... ще има адиос за много производители. Да не говорим за петролните рафинерии. Дали магнатите ще позволят това??
                    Баси кефа! Много интересно бъдеще се очертава.
                    Last edited by Georgi; 11.02.2011, 13:45.
                    http://georgipiskov.blogspot.com

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                      ...
                      за да могат да се движат по пътища, елетромобилите трябва да отговарят на определени изисквания за издръжливост при катастрофи. може би трябва да има улици, на които е забранено да се движат и така да се направи нужния компромис, за да влязат в широка употреба.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                        Ако правя такова нещо бих му направил батериите на секции които да могат да се разделят. Двигателят заема сравнително малко място, така, че спокойно могат да се сложат десетки батерии, а не една голяма. Поне така си мисля. И както казах в момента производителите се стремят да правят коли като старите но с ел. двигател. Това е все едно на файтон да сложиш дизел. Реално ел. колите ще са много по евтини от това което сега се пуска или ще се пуска в близко бъдеще, защото много от частите които има една кола сега там въобще ги няма и не следва да ги има, като количеството метал следва да е много по-малко от там и теглото.
                        Сигурен съм както казах, че скоро ще се появят много малки производители които ще пуснат най-различни марки, съвсем нови на пазара, така както се е случило и в началото на автомобилостроенето. Големите компании в момента не искат да допуснат това, защото ще загубят бизнеси за милиарди, но бъдещето чука на вратите.
                        Проблемът с батериите дори сега много лесен. След едно първоначално яко зареждане, ще могат да се зареждат за 3-4 часа максимум, като на покривите могат да се слагат и панели така, че поне лятото докато си на плажа да се зарежда, ако ще и малко.
                        ... и още си мисля за едно АТВ на ток..
                        http://www.investor.bg/forum/showthr...t=11670&page=4
                        Ако бе преди 10-тина години сигурно щях да си намеря някой съдружник и да опитам ..
                        Теглото няма да намалее много заради батериите. За сега причината да ги правят хибриди е, че на ток минават около 100-150 км, и при зареждане от 3 до 6 часа, тръгни към морето с такава.

                        Едно мое разсъждение, за което не съм чел никъде, винаги ми е било любопитно, колко е живота на батериите, защото ако като нова минаваш 150 км, след година колко ще минаваш? И дори и доста части да са ти спестени, след колко време ще ти се наложи да смениш батериите и колко ще ти струва това?

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Georgi Разгледай мнение
                          Ние си имаме опит в строенето на електрокари, така че положението е под контрол. Само дето в гаража трябва да си монтилам е телфер, за да мога да си сменям и батерията.
                          Ако правя такова нещо бих му направил батериите на секции които да могат да се разделят. Двигателят заема сравнително малко място, така, че спокойно могат да се сложат десетки батерии, а не една голяма. Поне така си мисля. И както казах в момента производителите се стремят да правят коли като старите но с ел. двигател. Това е все едно на файтон да сложиш дизел. Реално ел. колите ще са много по евтини от това което сега се пуска или ще се пуска в близко бъдеще, защото много от частите които има една кола сега там въобще ги няма и не следва да ги има, като количеството метал следва да е много по-малко от там и теглото.
                          Сигурен съм както казах, че скоро ще се появят много малки производители които ще пуснат най-различни марки, съвсем нови на пазара, така както се е случило и в началото на автомобилостроенето. Големите компании в момента не искат да допуснат това, защото ще загубят бизнеси за милиарди, но бъдещето чука на вратите.
                          Проблемът с батериите дори сега много лесен. След едно първоначално яко зареждане, ще могат да се зареждат за 3-4 часа максимум, като на покривите могат да се слагат и панели така, че поне лятото докато си на плажа да се зарежда, ако ще и малко.
                          ... и още си мисля за едно АТВ на ток..
                          http://www.investor.bg/forum/showthr...t=11670&page=4
                          Ако бе преди 10-тина години сигурно щях да си намеря някой съдружник и да опитам ..
                          Last edited by Jay Gould; 10.02.2011, 23:26.
                          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                          Коментар


                          • Другото което си мисля,дали гаражите няма да поскъпнат,трябва и зареждане ?На паркинга пред блока не го виждам -въпреки ,че сме изобретателни.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от arneg Разгледай мнение
                              С казанотто до тук съм съгласен ,но да помислим и за захранването на тези електромобили.Бъдещето е тяхно,но си мисля и енергия ще трябва и от тази позиция- Белене ми се струва оправдана в бъдещето
                              съгласен. ясно че има много за доизкусуряване....най вече пробега, но
                              с навлизането на технологията нещата ще се развият мълниеносно.

                              Коментар


                              • С казанотто до тук съм съгласен ,но да помислим и за захранването на тези електромобили.Бъдещето е тяхно,но си мисля и енергия ще трябва и от тази позиция- Белене ми се струва оправдана в бъдещето

                                Коментар

                                Working...
                                X