IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • За тези, които сравняват капацитета на батерията с изчислителната мощност на процесорите или там с размера на паметта.... И как при батериите щяло да стане така. При процесорите може да се увоява, учетворява и остоторява - няма проблем... там е въпрос на технология да се направи по-бърз или паметта по-голяма... и няма да струва скъпо, защото са малки и ще става все по-малки по рамер. Ако ще и от злато, платина и диамантен прах с много рядък метал да трябва да се прави пак няма да е скъпо, защото ще е 0.1 грам. Обаче батерии по настоящите технологии няма как да са по 5 лева.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

      При проблем в зареждането на акумулаторната батерия /няма да ти изброявам причини за това/ - резервният капацитет ти дава времето, през което акумулаторът може да подава ток - с определен ампераж, докато напрежението падне до определена стойност.
      Ама там има и едни други проблеми, к' тук все още не се дискутират - колко е живота на една батерия...? Ако е като с тАлАфоните...

      Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
      Значи - това е времето, което ти остава да караш, когато на таблото ти светне индикацията за проблем в зареждането на акумулатора.
      Дай боже да сФетне правилно.. Че като знаем едни дизелгейти..., едни вредни частици..., софтуери... ииии....

      Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
      Предполагам, че за електромобилите това ще е индикацията, която ще посочи, кога ще трябва да се наредиш на опашката за зареждане.
      То и сега му сФетка индикация... ама е лесно... еле па в БГ - вади тубата от багажника и налива... )))))))

      Коментар


      • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

        ...
        А какъв е този резервен капацитет?
        При проблем в зареждането на акумулаторната батерия /няма да ти изброявам причини за това/ - резервният капацитет ти дава времето, през което акумулаторът може да подава ток - с определен ампераж, докато напрежението падне до определена стойност.
        Значи - това е времето, което ти остава да караш, когато на таблото ти светне индикацията за проблем в зареждането на акумулатора.
        Предполагам, че за електромобилите това ще е индикацията, която ще посочи, кога ще трябва да се наредиш на опашката за зареждане.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

          Ееее, ти ме взе за канарче, деееее.... ))

          Но си прав! Защо не съм написал на многоточието "мощността на ДВГ пада"? Мислех, че поне ти ще разбереш...


          Да изброим ли, все пак някои от параметрите, които закачаме на акумулаторните батерии и които определят качествата им в експлоатационни условия? Ако искаш да коментирам и всеки от тях - пиши..., ще се опитам, де..., но не ти гарантирам, че ще бъда изчерпателен /като теб!/...

          Значи, за най-важният /според мен/ параметър - вече говорихме: капацитетът на батерията - мери се в ампер-часове, още /то няма маловажни параметри/: електродвижещо напрежение на акумулатора /понеже зависи от материала на електродите - те там може да търсим ключето, ама няма да сме първите.../, после имаме напрежение под товар и това е потенциалът между полюсите, когато във външната верига протича ток - сега вече можем да вкараме тока, който черпи ел.двигателят на нашия автомобил, той пък ще зависи от натоварването - баира - за което да не се повтарям..., друго параметърче е вътрешното съпротивление и това е характеристиката, която ни дава възможността да стартираме двигателя - ще си расте с времето за експлоатация, де...

          И сега дойде един интересен въпрооооос - кое е според теб резервният капацитет? Е, той се дава само в някои страни, де - ако не знаеш - не се притеснявай - не е мерило за знанията...

          Май почти не останаха..., аха - имаме и още нещо, например - тока за пускане на студен двигател.

          Та, да си го обясня, че да не остана неразбран:

          Батерията има капацитет, който с времето намалява. Този капацитет на батерията, при различни терени - осигурява мощност на ел.двигатела на електромобила, та - както капацитетът на батерията пада с времето - така пада и мощността... на двигателя, който създава въртящият момент на колелата на нашият прословут електромобил...

          Май го обясних достатъчно подробно вече...

          /но съм готов да дообясня, ако има необходимост/..., иначе - си прав! Пишеш ли ми поне тройка, или да се подготвям директно за поправката на пролет?..., или може би - другата есен?, а?... ))
          Моят съвет е да пишеш по-кратко. Както вече казах, мощността не пада. Пада способността на батерията да подава достатъчно ток. И като напрежение, и като ампераж (сила).
          И престани с тези терени и наклони. Основната част от енергията на двигателя се изразходва за преодоляване на въздушното съпротивление, а то нараства с квадрата на скоростта. При двойно по-висока скорост, съпротивлението на въздуха е четворно по-голямо, мощността на двигателя, необходима за преодоляването му също нараства четворно, а изразходваната енергия нараства на трета степен, тоест осморно.
          А иначе наклоните са почти без значение. Ако се върнеш там, от където си тръгнал, то колкото си се качвал, толкова си и слизал.

          А какъв е този резервен капацитет?
          Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

            На съвременните батерии капацитета им пада средно с 6-7% годишно. Така за 5-6 години капацитета е паднал с 50%, а резервоара на моята кола все си е 60 литра....

            п.п. Мощността не пада с времето. Мощност има двигателят, батерията има капацитет.
            Ееее, ти ме взе за канарче, деееее.... ))

            Но си прав! Защо не съм написал на многоточието "мощността на ДВГ пада"? Мислех, че поне ти ще разбереш...


            Да изброим ли, все пак някои от параметрите, които закачаме на акумулаторните батерии и които определят качествата им в експлоатационни условия? Ако искаш да коментирам и всеки от тях - пиши..., ще се опитам, де..., но не ти гарантирам, че ще бъда изчерпателен /като теб!/...

            Значи, за най-важният /според мен/ параметър - вече говорихме: капацитетът на батерията - мери се в ампер-часове, още /то няма маловажни параметри/: електродвижещо напрежение на акумулатора /понеже зависи от материала на електродите - те там може да търсим ключето, ама няма да сме първите.../, после имаме напрежение под товар и това е потенциалът между полюсите, когато във външната верига протича ток - сега вече можем да вкараме тока, който черпи ел.двигателят на нашия автомобил, той пък ще зависи от натоварването - баира - за което да не се повтарям..., друго параметърче е вътрешното съпротивление и това е характеристиката, която ни дава възможността да стартираме двигателя - ще си расте с времето за експлоатация, де...

            И сега дойде един интересен въпрооооос - кое е според теб резервният капацитет? Е, той се дава само в някои страни, де - ако не знаеш - не се притеснявай - не е мерило за знанията...

            Май почти не останаха..., аха - имаме и още нещо, например - тока за пускане на студен двигател.

            Та, да си го обясня, че да не остана неразбран:

            Батерията има капацитет, който с времето намалява. Този капацитет на батерията, при различни терени - осигурява мощност на ел.двигатела на електромобила, та - както капацитетът на батерията пада с времето - така пада и мощността... на двигателя, който създава въртящият момент на колелата на нашият прословут електромобил...

            Май го обясних достатъчно подробно вече...

            /но съм готов да дообясня, ако има необходимост/..., иначе - си прав! Пишеш ли ми поне тройка, или да се подготвям директно за поправката на пролет?..., или може би - другата есен?, а?... ))

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


              Още един от нюансите изплува: електромобилите имат големи и обемисти батерии - това са познанията ни, възможностите, след многото години, през които са наливани милиони в областта /!!!/, а необходимостта от обемиста и тежка /!/ батерия произтича от факта, че трябва да осигури необходимия ток, т.е. - да имат някакъв необходим капацитет /излезе ми пришка на езика вече да го повтарям/, но и този капацитет - колкото и да зареждаме - С ВРЕМЕТО ще намаляяяява... Мощността - също...


              /към "моите" хора - споменавам, че мощността ще пада, но това е в подкрепа на вашата кауза! Така ще намаляват в геометрична прогресия!!! и самите ПРОИЗШЕСТВИЯ /къде беше колегата, който може би ще ме подкрепи сега с тая прословута "геометрична прогресия"?..., що не разчитам на другите? - когато най-много ти трябват - тогава ги няма... и обратно/
              На съвременните батерии капацитета им пада средно с 6-7% годишно. Така за 5-6 години капацитета е паднал с 50%, а резервоара на моята кола все си е 60 литра....

              п.п. Мощността не пада с времето. Мощност има двигателят, батерията има капацитет.
              Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                Особено подводници, особено в последните 60-70 години...
                Като казвам, че няма да има подводници само на батерии, имам предвид военните подводници, а не изследователски апарати. Бойната подводница трябва да може да оперира дълго време под вода, да има голяма автономия, способност да преодолява хиляди километри. Една атомна подводна лодка може да прекара месеци под вода. На практика единственото, което ограничава автономията и, е нуждата да зарежда храна за екипажа, както и нуждата на екипажа да си почине естествено.
                Изследователските подводни апарати , които се превозват с кораби и ги пускат за няколко часа под вода, естествено са снабдени с батерии.
                Не спори с идиот! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Спящият бик Разгледай мнение

                  Съгласен съм, обаче - ако не заради бонуса - за какво да си купувам електрокар?! Обичам дизели - мощни, ревящи и големи - като тръгвам нанякъде да не ми се налага да мисля кое да взема, кое не - всичко да се събира, барабар с домочадието.

                  Още един от нюансите изплува: електромобилите имат големи и обемисти батерии - това са познанията ни, възможностите, след многото години, през които са наливани милиони в областта /!!!/, а необходимостта от обемиста и тежка /!/ батерия произтича от факта, че трябва да осигури необходимия ток, т.е. - да имат някакъв необходим капацитет /излезе ми пришка на езика вече да го повтарям/, но и този капацитет - колкото и да зареждаме - С ВРЕМЕТО ще намаляяяява... Мощността - също...


                  /към "моите" хора - споменавам, че мощността ще пада, но това е в подкрепа на вашата кауза! Така ще намаляват в геометрична прогресия!!! и самите ПРОИЗШЕСТВИЯ /къде беше колегата, който може би ще ме подкрепи сега с тая прословута "геометрична прогресия"?..., що не разчитам на другите? - когато най-много ти трябват - тогава ги няма... и обратно/
                  Last edited by безимeн; 17.10.2017, 13:52.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение

                    Това не е много за хвалене, щото с държавни пари се подпомагат определени групи лица.

                    Същото е като нашето саниране дето държавата плаща за него. Даже санирането може да е по-добра идея, отколкото стимулирането на покупка на електромобил.
                    Съгласен съм, обаче - ако не заради бонуса - за какво да си купувам електрокар?! Обичам дизели - мощни, ревящи и големи - като тръгвам нанякъде да не ми се налага да мисля кое да взема, кое не - всичко да се събира, барабар с домочадието.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                      Със самолетите засега е мисия невърможна ако ще возят пътници и товари, а за корабите знам, че разхода на гориво не е толкова съществен в цената на дневния разход, но мисля, че в корабоплаването също ще има промени, но няма да са батерии. Колкото до големите градове, за тия които живеят в центъра, а и не само мисля, че е безсмислена покупката на автомобил, освен ако не ти се налага по работа. Така, че и в собствеността на колите ще има промени или мисля, че ще има. Само 23% от жителите на Манхатън притежават автомобил http://investments.dir.bg/_wm/news/n...&df=45&dflid=3

                      Ще ти опонирам, Щото мисля, че променяш /малко по малко/ мнението си...
                      Самолетите летят на тия хиляди километри, както и способността им да пренасят пътници и товари - нараснаха, именно, защото се разпространи газовата турбина в тях!
                      Следва обаче "ИСТИНАТА"! /за "моите" хора", които все още не са се спряли на моделчето ми, както и не са ми се обадили, де..., ама аз съм търпелив - знаят ме вече... /.... Та - с НОВАТА супер-батерия - вече самолетите Ше си летят като ракета - с няколко обиколки на планетата - с ПРОЧУТАТА батерия, която се прави! /не ми казвайте "гаден лобист", защото такъв е животът: попрочетеш в нета - и си специалист!/...
                      Сега, ще разкрия част от "тайната", а вие си водете бележки...
                      Лесно е: вземаме едно стъпково двигателче /най-лесно ще си го представите, като се сетите за вентилаторчето на микропроцесора на лаптопчето ви.../ Вижте колко е елементарно, сега... То върти перчицааааа... Тя охлаждаааа... Колко охлажда, ли?
                      Не ми задавайте провокационни въпроси, защото ще се разсърдя!
                      Концентрирайте се върху СЪЩНОСТТА: това, стъпковото - "харчи" ток от порядъка на хилядни от ампера... Да ме поправят компетентните, защото има много такива, но се спотайват... Зная! Защо казвам "хилядни", ли? Защото една десета от ампера, при 220 волта, променлив /!!!/ ток - може да ви остави на място, с гушнат букет в ръце /ако се правим на съпротивление във ел.веригата му/... Леко лирическо отстъпление, което е и поучително /защото сега може някой да ме опровергааааава.../ Ми - рисковете на професията - му казвам аз...
                      Та, ето това, прословуто стъпково двигателче, което консумира НИКАКЪВ ток - защо пък /ВНИМАНИЕ!!! - същност на тезата ми/ - защо пък същото това - да не създава и подемната сила на самолета НИ???
                      Някой сега ще ме контрира, че той/тя/ - на такъв самолет не се качва...

                      Какво да им кажа на такива хора??? Едно - единствено: реакционери!!!

                      Как говорите, без да сте опитали? Качете се, полетете, вижте! Ама - не - на тях им било достатъчно СИГУРНО с газовите турбини, видиш ли ти... Не мислите за еко-то, това ще ви кажа аз!!!

                      Не е ли същото и с корабите и корабната електроцентрала, на който кораб пътуват няколкостотин круизчии... Лукс и доволство, богатство и развлечения... Да де, ама насред океана, изведнъж - стъпковото ни двигателче /а и всяка друга батерия/ сдаваТ багажаааа.... Гребните ни ел.двигатели, които отскоро захранваме с "чудото на батериите" - изведнъж спират да въртят гребните винтовееее... Да де - ама - някак неочаквано изгасват и всички /иначе толкова красиви/ светлини, музика няма... И - както се пееше в една песен: "И няма нищо, просто нищо..." Да, ама хората са си тук... След секунди настъпва паникатаааа.... Тъмно като в рог, нощ, корабчето се люшка по вълните /на живота?/...
                      Паниката и крясъците са показателни..., приемливи само за хората, търсачи на силни усещания...

                      Е, не е същото, като случаят, при който оставаш на пътя между София и Варна, де..., все ще вдигнаш на някого да те прибере, или пък - да, бе - телефона... С батерията! Ето, че батерията имала смисъл...

                      Да де, ама КОЯ ТОЧНО батерия?

                      /"моите" - вижте колко точни доводи за популяризирането, ама - що не ми се обаждате все още?... почвам да се разколебавам, да знаете..., чакам ки електромобилчето и няма да отстъпя!/

                      Извън горното: това - следобедното кафе било толково хубаво! Защо постоянно забравям този факт?

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                        Здравейте, колеги! Темата е станала отново популярна във форума през последните няколко седмици. Харесвам идеята за алтернативна енергия, мисля че времето на петрола и твърдите горива отминава. Радвам се че в тази тема за разлика от повечето във форума има колеги който изразяват различни градивни мнения и коментари подкрепени с факти, цифри и доказателства. Ще се радвам, ако има колеги които инвестират в подобен тип иновативни компании и имат желание да споделят своя опит. Надявам се да се получи добър диалог на ниво инвестиции в компании. Успешна търговия на всички.
                        Като начало си купи акции на Тесла...след 50 години ше си богаташ , вЕрвай ми !

                        Коментар


                        • Здравейте, колеги! Темата е станала отново популярна във форума през последните няколко седмици. Харесвам идеята за алтернативна енергия, мисля че времето на петрола и твърдите горива отминава. Радвам се че в тази тема за разлика от повечето във форума има колеги който изразяват различни градивни мнения и коментари подкрепени с факти, цифри и доказателства. Ще се радвам, ако има колеги които инвестират в подобен тип иновативни компании и имат желание да споделят своя опит. Надявам се да се получи добър диалог на ниво инвестиции в компании. Успешна търговия на всички.

                          п.п примери ...
                          https://www3.solaredge.com/
                          https://www.fiskerinc.com/
                          http://www.rimac-automobili.com/en/
                          Last edited by Innocent; 17.10.2017, 13:06.

                          Коментар


                          • Със самолетите засега е мисия невърможна ако ще возят пътници и товари, а за корабите знам, че разхода на гориво не е толкова съществен в цената на дневния разход, но мисля, че в корабоплаването също ще има промени, но няма да са батерии. Колкото до големите градове, за тия които живеят в центъра, а и не само мисля, че е безсмислена покупката на автомобил, освен ако не ти се налага по работа. Така, че и в собствеността на колите ще има промени или мисля, че ще има. Само 23% от жителите на Манхатън притежават автомобил http://investments.dir.bg/_wm/news/n...&df=45&dflid=3
                            Last edited by Jay Gould; 17.10.2017, 12:09.
                            http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от gigow Разгледай мнение

                              Кораб на батерии си е фантастика отвсякъде. Такива кораби няма да има НИКОГА. И подводници също.
                              Особено подводници, особено в последните 60-70 години...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

                                За какво ти е суперчарджър вкъщи? С 22 киловата спокойно се зарежда дори 100 киловатовия вариант на Тесла за 5 часа, и това стига най-малко за седмица.
                                Живееш някъде в предградията. Прибереш се вечерта, батерията почти паднала, но знаеш че до сутринта ще се зареди. Включиш да зареждаш и жена ти изведнъж се сети, че сте на театър, примерно. Или отрочета му затрябва колата и то се сетило сега. Да ама няма заряд за отиване и връщане до града. Да кажем че супер чарджъра ще те спаси в такава ситуация.

                                Коментар

                                Working...
                                X