IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Не ми се четат алабализми написани от такива като теб, но понеже съм добър човек и ще те образУвам, а покрай теб и останалите. Кораба има няколко двигателя които въртят генератори, генераторите подават ток на ел моторите и те задвижват винта. Това е теорията, На куин мери 2 има непрекъснато работещи 4 елдвигателя от общо 6. Идеята е ще двата са резервни във всеки един момент и могат да бъдат пуснати във всеки момент, но винаги работещи са 4 или по малко. Идеята да се ползуват ел двигатели е основана на принципа че този двигател е много по еластичен/ маневрен в оборотите от ДВГ. Не знам по каква причина- може би заради " мекотата" на движение но много пасажерски кораби са с такива двигатели- всъщност всички които съм виждал и на които съм работил. Недостатък на тази конструкция е че се изисква страшно много място за цялата система. Докато в товарен кораб машината се помещава в помещение с размери на 3 етажен блок, при пасажерите може спокойно да се умножи необходимото място за същата големина на кораба поне по 2

    Нямам нужда да чета уйкипедия за корабите- виж за локомотивите може би бих прочел когато падна до това ниво
    Това с "мекотата" са глупости, още по-смешно е това за размерите. Основната причина е ефективност, по този начин дизеловият двигател работи с точно определени оптимални обороти, които са доста ниско оборотни - около 600 в минута и КПД-то е към 50%, много над обичайното КПД за стандартни дизелови двигатели. Товарни кораби също ползват подобна хибридна система, особено големите.
    А прехода към ел. транспорт най-малко джуджето на снимката ти може да го предотврати, дори гледам го ускорява с последни напъни заедно с неговия оранжев приятел да вдигнат цената на петрола.

    Коментар


    • Ако някой присади на ел мотор на кола едно моторче да кажем 50-150 кубика работещо непрекъснато и захранващо батерията , тогава мисля че биха се получили нещата- на практика ще имаш все едно от тези модерните колелета с батерията- като въртиш зареждаш батерията, и тя подава ток , а не въртиш заради пътя

      малко не се получи поста- значи ел мотор, батерия, ДВГ и генератор - палиш двг-то и едва тогава газ от батерията

      Коментар


      • Не знам защо но ми се струва че в тази тема пишат----------- хммммммммм дървени философи- я да си кажете колко от вас са виждали тесла на живо, колко човека са карали ел кола и какъв е пробега на ел колата. За мен определящ е пробега- няма как да тръгна от германия да се прибирам за бг - 2200 км и да щакам да ми се зареди батерията по няколко часа. Има форум за леки коли в бг на ток- ами прочетете нещо от там и тогава пишете. Има клипчета в тубата- не помня мисля че беше хюндай минал около 350км с едно зареждане с фантастичната скорост от около 38-40км в час. Ами че при тази скорост докато се прибера и ще трябва да се връщам.

        Преди месец си купих тойота и питам дилъра - ако купя хибрид каква ще ми е ползата- отговор само при градско и само при скорост от около 30км в час ще имаш файда- тоест хибрида е добър за градско каране , навън- ами гори си като обикновена кола. Познайте от веднъж каква кола си купих. В момента се мъчат по екстензивен начин да увеличат капацитета, уплътняването, КПД-то. Емииииииииииии не става поне за сега. За по нататък - ще видим

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Не ми се четат алабализми написани от такива като теб, но понеже съм добър човек и ще те образУвам, а покрай теб и останалите. Кораба има няколко двигателя които въртят генератори, генераторите подават ток на ел моторите и те задвижват винта. Това е теорията, На куин мери 2 има непрекъснато работещи 4 елдвигателя от общо 6. Идеята е ще двата са резервни във всеки един момент и могат да бъдат пуснати във всеки момент, но винаги работещи са 4 или по малко. Идеята да се ползуват ел двигатели е основана на принципа че този двигател е много по еластичен/ маневрен в оборотите от ДВГ. Не знам по каква причина- може би заради " мекотата" на движение но много пасажерски кораби са с такива двигатели- всъщност всички които съм виждал и на които съм работил. Недостатък на тази конструкция е че се изисква страшно много място за цялата система. Докато в товарен кораб машината се помещава в помещение с размери на 3 етажен блок, при пасажерите може спокойно да се умножи необходимото място за същата големина на кораба поне по 2

          Нямам нужда да чета уйкипедия за корабите- виж за локомотивите може би бих прочел когато падна до това ниво
          Ето, можело да напишеш нещо съществено и то не много различно от това, което аз съм написал. Трябвало да пропуснеш само първото изречение.
          Благодаря.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от индианеца Разгледай мнение

            Както обикновено си проявил завиден интелект. Прочети си сам какво пише в уикипедията, и какво съм написал аз, особено последното изречение.
            Не ми се четат алабализми написани от такива като теб, но понеже съм добър човек и ще те образУвам, а покрай теб и останалите. Кораба има няколко двигателя които въртят генератори, генераторите подават ток на ел моторите и те задвижват винта. Това е теорията, На куин мери 2 има непрекъснато работещи 4 елдвигателя от общо 6. Идеята е ще двата са резервни във всеки един момент и могат да бъдат пуснати във всеки момент, но винаги работещи са 4 или по малко. Идеята да се ползуват ел двигатели е основана на принципа че този двигател е много по еластичен/ маневрен в оборотите от ДВГ. Не знам по каква причина- може би заради " мекотата" на движение но много пасажерски кораби са с такива двигатели- всъщност всички които съм виждал и на които съм работил. Недостатък на тази конструкция е че се изисква страшно много място за цялата система. Докато в товарен кораб машината се помещава в помещение с размери на 3 етажен блок, при пасажерите може спокойно да се умножи необходимото място за същата големина на кораба поне по 2

            Нямам нужда да чета уйкипедия за корабите- виж за локомотивите може би бих прочел когато падна до това ниво

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



              Колко от нас продадоха конвенционалният си автомобил, откакто се шуми по дезилгейт? Има ли изобщо такива, продали /подарили/ личният си автомобил с ДВГ като негоден и замърсяващ околната среда? Колко от нас си купиха електромобил и автомобилът им с ДВГ вече стана излишен?


              През юли срещнах информация, в която гордо се рапортуваше, че за полугодието в Бг са продадени 64 електрически автомобила. Все някой трябва да се завъртял тъдява?!
              Иначе си прав, това не се е случило за сметка на разкарването на конвенционалния автомобил.

              Днес срещнах информация за новата инвестиционна програма на ZF. Не е казано в прав текст, но е твърде вероятно компанията поетапно да започне да се "оттегля" от развитието на ръчни и автоматични скоростни кутии за някои видове превозни средства, задвижвани от двг.

              Новият акцент е категоричен - електрическо оборудване.

              Някак ми докривя!
              И аз не знам защо.


              Коментар


              • Първоначално изпратено от индианеца Разгледай мнение

                Модерните големи круизни кораби например ползват дизел(газ-турбина)-електрическо задвижване.

                https://en.wikipedia.org/wiki/Oasis-...hnical_details



                Дизеловите локомотиви на БДЖ са всъщност дизел-електрически - около 3000 кс.
                Идеята е, че електрическия двигател предоставя огромен въртящ момент от 0 оборота нагоре, което елиминира нуждата от скоростни кутии и съединители. Това, което го спира електрическия двигател в транспорта, е не липсата на мощност, а липсата на електричество.


                Постът ми долу изобщо НЕ изчерпва възможните движители. Тук за аудиторията, ако и да има познания в доста области - все пак желае да разбере написаното. Дали ще разбере написаното в цялостта на нечии разсъждения - това си е личен проблем на всеки.

                По конкретният - горе цитат - така е! Гребните електродвигатели обслужват /дву- и тривинтови/ кораби с големи мощности. "Липсата на електричество" е проблем - така е! Т.е. - ЗА ДА СЕ развъртят генераторите за производство на ел.енергия до необходимите обороти, в паралел ли ще работят или каквито са изискванията - е необходим въртящ момент. От къде идва той? Колегата го е казал: използват се газотурбинни топлинни двигатели, които работят с някоя от фракциите от дестилациите на нефта /т.е. - с въглеводороди/. Въглеводородите ЩЕ ПРОДЪЛЖАВАТ да замърсяват атмосферата, защото така работи цялата схема на пазарното стопанство!

                Сега някой ще каже, че на тия ВСЕ ОЩЕ не им е дошъл акъла... Слънчеви панели, бе - нашият! Още ли не си чувАл за тях? Да де, ама - НЕ! Защо? Защото е важна получаваната ефективна мощност! Да повторим: десетки и стотици хиляди киловати!!!

                Ама техниката се развива/ЛА/, ама - ай фоните - вижте, хора! За последните години и т.н..... Вярвам, че ЩЕ стане!

                В кой живот ще е това?

                Екологичните проблеми са СЕГА!

                Колко от нас продадоха конвенционалният си автомобил, откакто се шуми по дезилгейт? Има ли изобщо такива, продали /подарили/ личният си автомобил с ДВГ като негоден и замърсяващ околната среда? Колко от нас си купиха електромобил и автомобилът им с ДВГ вече стана излишен?

                Има ли такива? Кой ще признае тук първи? Предлагам да учредим награден фонд за първите трима, които докажат с документи закупуването на електромобил и отнасянето за отпадъци на работещият им кросоувър, закупен след 2015 година!

                Няма начин, ако вече хората са привикнали с някакви удобства - да се откажат заради нещо, което няма да им донесе същото качество на една услуга, същият комфорт или усещания, или пък ще го получат срещу в пъти по-голяма цена...


                Лично и неангажиращо мнение!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  И как става химията с прехвърлянето от нефт/ някакво гориво/ на ток ще кажеш ли- пише ли в уикипедия
                  Както обикновено си проявил завиден интелект. Прочети си сам какво пише в уикипедията, и какво съм написал аз, особено последното изречение.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от индианеца Разгледай мнение

                    Модерните големи круизни кораби например ползват дизел(газ-турбина)-електрическо задвижване.
                    Дизеловите локомотиви на БДЖ са всъщност дизел-електрически - около 3000 кс.
                    Идеята е, че електрическия двигател предоставя огромен въртящ момент от 0 оборота нагоре, което елиминира нуждата от скоростни кутии и съединители. Това, което го спира електрическия двигател в транспорта, е не липсата на мощност, а липсата на електричество.
                    И как става химията с прехвърлянето от нефт/ някакво гориво/ на ток ще кажеш ли- пише ли в уикипедия

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                      ...
                      Разбира се, че ДВГ няма как да бъде ЗАМЕНЕН! Говоря за ДВГ и за останалите топлинни двигатели. Кой твърди, че УТРЕ може да замени ДВГ на презокеанските или морски кораби с десетки хиляди конски сили? Е, да - с айфон или с таблет - можем да ги заменим... )) Може би някой ще смени УТРЕ газовите турбини на самолетите, които летят хиляди километри? Да, де - но и на мен не ми е хрумвало още, че може да заменим газовата турбина с айфон..., това чудо на техниката, което така бързо се разви в последните години.... Айфонът ще пренесе - и стотиците хиляди тонове товари с кораба през океана... Сериозен съм! Защо да не ги телепортираме???
                      ...
                      Модерните големи круизни кораби например ползват дизел(газ-турбина)-електрическо задвижване.

                      https://en.wikipedia.org/wiki/Oasis-...hnical_details

                      Propulsion is provided by three 20,000-kilowatt (26,800 hp) Azipods, ABB's brand of electric azimuth thrusters. These pods, suspended under the stern, contain electric motors driving 20-foot (6 m) propellers.[4] Because they are rotatable, no rudders are needed to steer the ship. Docking is assisted by four 5,500-kilowatt (7,380 hp) transverse bow thrusters.[19][20]
                      Дизеловите локомотиви на БДЖ са всъщност дизел-електрически - около 3000 кс.
                      Идеята е, че електрическия двигател предоставя огромен въртящ момент от 0 оборота нагоре, което елиминира нуждата от скоростни кутии и съединители. Това, което го спира електрическия двигател в транспорта, е не липсата на мощност, а липсата на електричество.

                      Коментар


                      • Тая година, в Холандия /една от страните с хиляди ветрогенератори/ имах възможност да видя как зареждат електромобилите на улицата, в близост до университет в Маастрихт. Имаше и други зарядни - тук-там, но автомобилите с ДВГ са си доста и очевидно за тях си има бензиностанции... Две колонки, от които са опънати проводниците до двата автомобила - далечният - на 20-на метра... Водачи в електромобилите нямаше. Зареждането вървеше "с пълна пара", а това означава, че бяха необходими доста... минути. Ел.мобилите определено вероятно се вписваха в града и едва ли правеха повече от 40-50 км. за деня /при няколко часа зареждане/. Наоколо имаше и други чакащи, но без водачи. Очевидно е, че имаше някаква логика в процеса на зареждане, както и абсолютно спокойствие...

                        Разбира се, че това ще стане /навсякъде/. Не е ясно какви ще са параметрите /на спокойствието/ в оживен град в България. Може би, при същото спокойствие ще се зарежда дори и нощем. Ще си ги има кабелите... /не споменавам циганите-роми, защото те също разбират от екология!.../

                        Днес много от нас афишират своята привързаност към природата. Вярвам им. Учуден съм, че не се отказват от автомобила си с двигател с вътрешно горене. Сега, в тоя момент не се отказват! Сядат на автомобила си и литват.

                        Разбира се, че ДВГ няма как да бъде ЗАМЕНЕН! Говоря за ДВГ и за останалите топлинни двигатели. Кой твърди, че УТРЕ може да замени ДВГ на презокеанските или морски кораби с десетки хиляди конски сили? Е, да - с айфон или с таблет - можем да ги заменим... )) Може би някой ще смени УТРЕ газовите турбини на самолетите, които летят хиляди километри? Да, де - но и на мен не ми е хрумвало още, че може да заменим газовата турбина с айфон..., това чудо на техниката, което така бързо се разви в последните години.... Айфонът ще пренесе - и стотиците хиляди тонове товари с кораба през океана... Сериозен съм! Защо да не ги телепортираме???

                        За сега - и много по-натам - електромобилите на дълги разстояния няма да ги видим. Няма да ги видим и натоварени. Е, да - Мъск работи по въпроса! Май не съм чел много? Когато влезе в експлоатация "чудото" - ще сравняваме: цени, пробег, товароносимост, скорост, РЕСУРС.

                        И никакви протекционистични мерки на правителствата няма да помогнат, както и никакви глоби, тъй като стокообменът на десетки хиляди километри изисква надежден транспорт, а последният, ако наистина е надежден - може да се самофинансира, независимо от глобите.

                        Е, да - и при електромобилите от високите класове има високи скорости. Да, признавам - има ги. При някои има и пробег. Да, цените ЩЕ ПАДНАТ! Кои цени, ли? Тези, които са 3-4 пъти над цените на конвенционалният автомобил. Кога ще паднат?

                        Цените на електромобилите ще растат, защото ресурсът на батериите им трябва да расте.

                        Забелязвате ли, че изобщо не говоря за екология. Още не е дошло времето за да шумим за екологичните проблеми, свързани с производството на батериите..., или на кондензаторите..., както и със силните ел.магнитни полета, които се получават задължително при електромобилите...

                        Значи, да обобщя. От десетилетия водещите автомобилни компании хвърлят милиони и работят върху теглителните характеристики на въпросната "новост", не са спирали да работят върху пробега, масата /тежестта/ на електромобиланито, както и върху изолиране на токсичните елементи и вредни излъчвания.

                        Някой ден нещата ще си дойдат на мястото, но не изведнъж и не дотам, че ДВГ и останалите топлинни двигатели и установки, ползващи въглеводороди - да бъдАТ ЗАМЕНЕНИ.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Krum Sokolov Разгледай мнение
                          Ти се излагаш, защото кръгозорът ти е стеснен и гледа някъде в миналото към доста стари технологии. Електомобилите са още пеленачета и приличат на първите фордове. Соларните технологии за добив на ел. енергия е малко по-напред но и там сме в самото начало. Електомобилите работят с друга бира (устроиства в които е акумулирана енергия) Скоро ще измислят свръхмощни кондензатори (вече има някакви резултати и батериите ще отпаднат. Бутилката с духът е вече отворена и нищо няма да спре силната конкуренция и откриване на начини електромобилите да заместят ДВГ. Още повече че Планетата загива от изгаряните количества горива. Първият ми телефон със сензорен екран беше хит на пазара и малко хора го притежаваха. Сега такива телефони имат и новородените а технологията и функциите им нямат нищо общо с онзи сони ериксон м600 с писалка. Да не говорим за революцията с таблети и всякакви други устройства за по малко от 10 години.
                          Добре. Убедѝ ме. Печелиш.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                            Добре де, а ти не прочете ли какво писах, преди мибова да го изтрие? Акумулирането е друга бира и се акумулира тогава и само тогава, когато има ИЗЛИШЪК. Чудя ае и се мая къде толкоз производство, че и излишък на лунна светлина.
                            ...Отделно, дето от слаб източник и добивът е слаб...АКО ИЗОБЩО, ГО ИМА.
                            Накратко, дай да не се излагаш, а?
                            Ти се излагаш, защото кръгозорът ти е стеснен и гледа някъде в миналото към доста стари технологии. Електомобилите са още пеленачета и приличат на първите фордове. Соларните технологии за добив на ел. енергия е малко по-напред но и там сме в самото начало. Електомобилите работят с друга бира (устроиства в които е акумулирана енергия) Скоро ще измислят свръхмощни кондензатори (вече има някакви резултати и батериите ще отпаднат. Бутилката с духът е вече отворена и нищо няма да спре силната конкуренция и откриване на начини електромобилите да заместят ДВГ. Още повече че Планетата загива от изгаряните количества горива. Първият ми телефон със сензорен екран беше хит на пазара и малко хора го притежаваха. Сега такива телефони имат и новородените а технологията и функциите им нямат нищо общо с онзи сони ериксон м600 с писалка. Да не говорим за революцията с таблети и всякакви други устройства за по малко от 10 години.
                            Last edited by Krum Sokolov; 24.09.2018, 22:14.

                            Коментар


                            • ...и сега вече се случва технологичният скок. Така е.

                              Коментар


                              • Грубо сметнато една електрическа кола харчи заряд 12 киловата за час за 100 км, при положение че тежи 2 тона и отгоре. Ако масата е под 1 тон би трябвало половината от тази енергия да я устройва. И още по..защо трябва един автомобил който транспортира 1 или двама души с тегло 100 или двеста килограма условно да тежи един тон, има свръхлеки и здрави материали които могат да смъкнат теглото и енергийния разход а в килограм въглеводороди има акумулиран заряд равностоен на 12 киловата за час. Има накъде да вървят нещата и картинката драстично да се промени откъм разход на енергия. Дори от соларни панели може да се добива енергия която да устройва персоналния транспорт на хора, ако не става въпрос за изминаване на големи растояния а примерно 50 километра на ден.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X