IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

    Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.

    Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.

    Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже

    Хайде със здраве
    Не и с тези батерии- китайците влязоха/купиха най голямата известна мина- май беше в чили за литии

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      v_tin - за да се "откисли" един килограм от металите около лития в менделеевата таблица са необходими 12 киловата за час ток и обратното като се окисляват ги отдават. Теглото на акумулаторите може много да намалее, а времето за зареждане да стане по малко от това за пълнене на резервоар с бензин - ТЕОРЕТИЧНО. И на практика може но е трудно да се преустрои индустрията защото всичкото това което сега мърда, се движи трябва да мине през пещите заедно с фабриките за автомобили. Тези автомобили на които сега им се вика електрически не са много електрически, по скоро автомобили с двг на които вместо двигател и скоростна кутия е монтиран електродвигател с редуктор - тнтм.
      Ако акумулатора е с тегло 100кг и в два килограма има 10 киловата за час, енергозапасеността става достатъчна за пътуване между континентите. За сега не може да се направи и то не по технически причини а по политически, няма как да стане някой да създаде тези технологии и да не бъде негова политическата власт, той за какво да го направи - за пари ли , за хартия. Освен това в Света сега има прекалено високо неравенство и ако се превъоръжат с новата техника на момента ще започнат да се бият първо с нея, китайците ще започнат да се разширяват например.
      Пишеш неща които всички са чували, но никой не е виждал- Абсолютно всички нововъведения минават през военните, до момента никой не е чувал за такава технология- разбира се писанията на тесла и юл браун са иззети и въз основа на тях може би да се появи нещо, но кога?????????????

      Прекалено много хора са заети по веригите и оставането им зад борда ще бъде проблем на всяко едно правителство, като в последствие този национален проблем може да стане световен. Не виждам как ще остане зад борда може около 2-3% /говоря наизуст/ от световното население което е свързано с добива и преработката на въглеводороди

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


        Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.


        Разбира се, че утре ще има нещо, което е по-ефективно. Зависи каква е цената му, за да се наложи на масовият потребител, или САМО и ЕДИНСТВЕНО във военно-промишленият комплекс.


        Бъди здрав!
        Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.

        Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.

        Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже

        Хайде със здраве

        Коментар


        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

          кАжи честно. Къде го чукаш, къде се пука
          темата е за АВТОМОБИЛИ - какви ВЕИ, какви кораби, какви ЕКО.
          relax man.

          Еволюцията ще свърши работа – преди са задвижвали с въглища, сега с дизел, утре ще е нещо по-ефективно.

          Когато някой като теб каже, че ще подменим ДВГ с ел.двигатели - това предезвиква у мен смЕх.

          Няма да говоря - отново и отново - за перипетиите, които са необходими, за да превърнем химичната или електрическата енергия в полезна работа /и в комфорт/. Всичко си има цена. Цена има и НЕподкупността на хората.

          Разбира се, че утре ще има нещо, което е по-ефективно. Зависи каква е цената му, за да се наложи на масовият потребител, или САМО и ЕДИНСТВЕНО във военно-промишленият комплекс.

          Иначе, темата е за автомобили, но долу твой съмишленик беше писал пост за газовите турбини, което ме провокира да му отговоря с подобен СПАМ. /ние, хората - обикновено толерираме съмишлениците си, ако и да не са прави... ..., какво пък - нали подкрепя мнението ни!/

          Бъди здрав!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


            Даваш ли си сметка колко си прав! В борба със статуквото живееш в комфорта и ползваш доста постижения в техниката.

            Топлинен двигател парна турбина - използва пара, получена в парогенератори с изгарянето та твърдо, течно ИЛИ газообразно гориво. Полученият въртящ момент на вала на парната турина върти генератор за производство на ел-енергията, която се подава в ел.преносната мрежа. "Малката" подробност - отдалата енергията си пара /в междулопатъчните канали на многостъпалната парна турбина/ - подгрява водата, която постъпва в отоплителните тела на водното отопление и към душовете в банята...

            Я сега да видим как ВЕИ прави всичко това... Първо правим една огромна инвестиция /не е невъзможно!!! - значи, някой ДРУГ я прави, но той НЕ я прави, както се казва - за зелените ни очи, а със сигурност би търсил БЪРЗА, ако не - и СВЕТКАВИЧНА възвръщаемост..., което пък не може да се получи, без да се "бутне" тук-там: на еколози - за да веят байряци, на правителства - за да мотивират "еко" - тези.... и така нататъкА.../. Значи, СТАТУКВОТО СЕ БОРИ ТРУДНО, защото хората, като чуят за "ЕКО" - и веднага са "ЗА", нооооо.... Не отчитат от къде ще дойдат парите, за да се изплати инвестицията на ОНЗИ, който е "завъртял" едни пари /по "някакъв" начин.../. Какво стана до тук? Взе се решение да се издигнат огромните перки на ВЕИ-тата /нещо, с което са покрити километри от площта на Германия, Холандия, Белгия... /всеки може да ги види!/..., да де, АМА ТАМ НЕ Е "Швейцария на Балканите"..., за съжаление /наше, де/... Все пак - "бутнаха" колкото трябва тук-там - и ВЕИ-тата вече работят с пълна пара /релеф, тУй-онуй..., не е невъзможно, въпреки, че НЕ СМЕ Холандия и т.н..... Правим ток /произвеждаме ел.енергия/ - и това е добре!

            Цената - разбира се - СКАЧА /малко е да се каже - неимоверно, защото.../ Така де - бизнесът с ВЕИ - за 5 години ако не си "избие" паричките - какъв бизнес е това... Ама те щели да са чужди компании /чужди работни места.../, които ползват кредити от чужди банки... /оправдание/... Да де, ама на чий г.. /гръб/ се лепи всичко това? Охааааа - Ше им скъсаме г.... /гърба/ на тия! В следващите десетилетия кръв Ше таковат! /потриват ръце доста хора и институции по веригата/...

            Е, как да сменим сега парната турбина на някои презокеански кораби??? С десетките хиляди конски сили???


            Не можем!


            Защо да не можем? Я да "пуснем една муха"... Ама, каква муха ще да е тая? Не ми идва на ум! А, нещо ми просветна! Борба със статуквото!!!

            Знаете ли колко е трудно да борим статуквото! ЕКО - скачайте!

            До къде стигнахме? До рязане на парогенератори и парни турбини и заменянето им с батерии... Да де, ама корабът не можел да отлепи от кейовата стена?!? Абе, КО ме интересува таА - да си му мислят! Ние сме си "ЕКО"-организация - и всички ни аплодират, а парите в касите ни текат като река... Откъде, ле? Ееее, няма пък да ви кажемЕ! Току-виж и вие сте мотивирали нещо, за да прибирате пари... Това си е животът!


            п.п. За сега парните турбини на корабите няма да ги режем за скраб /това се отнася също за ДВГ и газови турбини/ - с десетки и стотици хиляди конски сили - мощност, но ВЕИ-тата ще наложим, дори ако няма толкова вятър, колкото в Белгия... "Ония" - като им кажем цената на тока - ДЕ ще идат? Ще си плащат! С тока ще си го имат стандарта, ще си топлят радиаторите, водата в банята..., така де - то с ел.централа /на газ или течни горива - всеки може/...
            кАжи честно. Къде го чукаш, къде се пука
            темата е за АВТОМОБИЛИ - какви ВЕИ, какви кораби, какви ЕКО.
            relax man.

            Еволюцията ще свърши работа – преди са задвижвали с въглища, сега с дизел, утре ще е нещо по-ефективно.

            Коментар


            • v_tin - за да се "откисли" един килограм от металите около лития в менделеевата таблица са необходими 12 киловата за час ток и обратното като се окисляват ги отдават. Теглото на акумулаторите може много да намалее, а времето за зареждане да стане по малко от това за пълнене на резервоар с бензин - ТЕОРЕТИЧНО. И на практика може но е трудно да се преустрои индустрията защото всичкото това което сега мърда, се движи трябва да мине през пещите заедно с фабриките за автомобили. Тези автомобили на които сега им се вика електрически не са много електрически, по скоро автомобили с двг на които вместо двигател и скоростна кутия е монтиран електродвигател с редуктор - тнтм.
              Ако акумулатора е с тегло 100кг и в два килограма има 10 киловата за час, енергозапасеността става достатъчна за пътуване между континентите. За сега не може да се направи и то не по технически причини а по политически, няма как да стане някой да създаде тези технологии и да не бъде негова политическата власт, той за какво да го направи - за пари ли , за хартия. Освен това в Света сега има прекалено високо неравенство и ако се превъоръжат с новата техника на момента ще започнат да се бият първо с нея, китайците ще започнат да се разширяват например.








              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Промяната трябва да тръгне от някъде. Повечето хора едва ли могат да си представят колко е трудно да се промени статуквото....

                Даваш ли си сметка колко си прав! В борба със статуквото живееш в комфорта и ползваш доста постижения в техниката.

                Топлинен двигател парна турбина - използва пара, получена в парогенератори с изгарянето та твърдо, течно ИЛИ газообразно гориво. Полученият въртящ момент на вала на парната турина върти генератор за производство на ел-енергията, която се подава в ел.преносната мрежа. "Малката" подробност - отдалата енергията си пара /в междулопатъчните канали на многостъпалната парна турбина/ - подгрява водата, която постъпва в отоплителните тела на водното отопление и към душовете в банята...

                Я сега да видим как ВЕИ прави всичко това... Първо правим една огромна инвестиция /не е невъзможно!!! - значи, някой ДРУГ я прави, но той НЕ я прави, както се казва - за зелените ни очи, а със сигурност би търсил БЪРЗА, ако не - и СВЕТКАВИЧНА възвръщаемост..., което пък не може да се получи, без да се "бутне" тук-там: на еколози - за да веят байряци, на правителства - за да мотивират "еко" - тези.... и така нататъкА.../. Значи, СТАТУКВОТО СЕ БОРИ ТРУДНО, защото хората, като чуят за "ЕКО" - и веднага са "ЗА", нооооо.... Не отчитат от къде ще дойдат парите, за да се изплати инвестицията на ОНЗИ, който е "завъртял" едни пари /по "някакъв" начин.../. Какво стана до тук? Взе се решение да се издигнат огромните перки на ВЕИ-тата /нещо, с което са покрити километри от площта на Германия, Холандия, Белгия... /всеки може да ги види!/..., да де, АМА ТАМ НЕ Е "Швейцария на Балканите"..., за съжаление /наше, де/... Все пак - "бутнаха" колкото трябва тук-там - и ВЕИ-тата вече работят с пълна пара /релеф, тУй-онуй..., не е невъзможно, въпреки, че НЕ СМЕ Холандия и т.н..... Правим ток /произвеждаме ел.енергия/ - и това е добре!

                Цената - разбира се - СКАЧА /малко е да се каже - неимоверно, защото.../ Така де - бизнесът с ВЕИ - за 5 години ако не си "избие" паричките - какъв бизнес е това... Ама те щели да са чужди компании /чужди работни места.../, които ползват кредити от чужди банки... /оправдание/... Да де, ама на чий г.. /гръб/ се лепи всичко това? Охааааа - Ше им скъсаме г.... /гърба/ на тия! В следващите десетилетия кръв Ше таковат! /потриват ръце доста хора и институции по веригата/...

                Е, как да сменим сега парната турбина на някои презокеански кораби??? С десетките хиляди конски сили???


                Не можем!


                Защо да не можем? Я да "пуснем една муха"... Ама, каква муха ще да е тая? Не ми идва на ум! А, нещо ми просветна! Борба със статуквото!!!

                Знаете ли колко е трудно да борим статуквото! ЕКО - скачайте!

                До къде стигнахме? До рязане на парогенератори и парни турбини и заменянето им с батерии... Да де, ама корабът не можел да отлепи от кейовата стена?!? Абе, КО ме интересува таА - да си му мислят! Ние сме си "ЕКО"-организация - и всички ни аплодират, а парите в касите ни текат като река... Откъде, ле? Ееее, няма пък да ви кажемЕ! Току-виж и вие сте мотивирали нещо, за да прибирате пари... Това си е животът!


                п.п. За сега парните турбини на корабите няма да ги режем за скраб /това се отнася също за ДВГ и газови турбини/ - с десетки и стотици хиляди конски сили - мощност, но ВЕИ-тата ще наложим, дори ако няма толкова вятър, колкото в Белгия... "Ония" - като им кажем цената на тока - ДЕ ще идат? Ще си плащат! С тока ще си го имат стандарта, ще си топлят радиаторите, водата в банята..., така де - то с ел.централа /на газ или течни горива - всеки може/...
                Last edited by безимeн; 13.11.2018, 05:00.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                  В Холандия, в Маастрихт, нали казах това вече - през юни тази година две коли зареждаха, кабелите бяха опънати и шофьорите не се виждаха изобщо наоколо. Тишина и покой...

                  Дали и в България би било така? Оффф, забравих, че тук оптимистите са доста по-малко /повечето са дислоцирани в тоя форум и хвърлят по някой линк, за да вдигнат темата... /...

                  Добре е, че е така! Новото - старо, което не може да пробие столетие! Роди се един Мъск, за да поприбере милионите на лековерните..., а да - и да ни научи на термодинамика и на електротехника... ))..., но най-вече - на екология, а и да вярваме в "новото"- СТАРО! ))
                  Преди около месец бяхме в роемонд- там има дизайнерски аутлети и щерката току ни хайка да ходим до там, сигурно имат поне 10 зарядни- една кола като отидох беше там, като си тръгвах пак беше на зарядното, така че има ги всякакви. Дистанциите които покрива една електричка и времето за зареждане са едното малки, а другото прекалено дълго. Иначе ако се вярва на тази таблица https://www.remixbg.com/software/Table_11.htm наистина сме на гъ......... на географията с ефективността на колите. Бях пуснал линк към някакъв българин който се прибирал от норвегия в бг- та той обясняваше че колата му харчела около 12-13кВ на 100км. Това е около 2200кг кола- моята е около 1300-1500кг- да кажем че трябва да харчи около 10кв на 100- е да де ама тя харчи около 6,8 бензин. Според таблицата 1 киловат- равен на 83милилитра- трябва да харчи около 830милилитра да кажем 1 литър на 100км, е да де ама тя харчи 6,8. Май ще си купя поне едно туизи- то поне е евтино, за 60км на ден няма проблеми

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Bobacho Разгледай мнение
                    Тия електрически возила като са толкова добри не трябваше ли промяната да тръгне от камионите а не от личните автомобили. Там икономията на гориво би била много по-голяма (защото камионите на практика не спират и горят много). Икономията от поддръжка веднага щеше да се монетаризира (смяна на масло на камион струва много повече от на лек автомобил). За замърсяването просто няма какво да коментирам. Всички камиони са дизелови. Обаче нещо не се получават нещата... т.е. има нещо съмнително в цялата работа. Единствено Тесла направиха камион и то без особен успех. Имам усещане, че "продават" (в англ. значение) недодялана идея и я купуват само заблудени еколози. В този ред на мисли, ел. автомобили нямат влияние на пазара. Ако иската провете отношението на изразходено гориво от частни лица и индустрията (камиони и автобуси). Измерва с в пъти в полза на индустрията.
                    Промяната трябва да тръгне от някъде. Повечето хора едва ли могат да си представят колко е трудно да се промени статуквото. Истинско чудо е че тесла като компания е стигнала до breakeven point. От тук насетне е въпрос на време.
                    За тежкия транспорт – камиони, кораби, самолети и пр. не съм сигурен, че батериите са най-добрата алтернатива, но друга наложена няма. Ако правителствата вкарат драконовски мерки за ограничаване на замърсяването и дизела стане твърде „скъп“ е възможно да се ускори процеса и да се развие хидроген технологията за тежкия транспорт.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Bobacho Разгледай мнение
                      Тия електрически возила като са толкова добри не трябваше ли промяната да тръгне от камионите а не от личните автомобили.
                      Според мен очевиден плюс на елколите е, че изкарват замърсяването от изгарянето на горива за енергията извън градовете, където транспортът е много концентриран. Камионите курсират извън градовете и замърсяват много по-разсеяно.

                      Коментар


                      • Тия електрически возила като са толкова добри не трябваше ли промяната да тръгне от камионите а не от личните автомобили. Там икономията на гориво би била много по-голяма (защото камионите на практика не спират и горят много). Икономията от поддръжка веднага щеше да се монетаризира (смяна на масло на камион струва много повече от на лек автомобил). За замърсяването просто няма какво да коментирам. Всички камиони са дизелови. Обаче нещо не се получават нещата... т.е. има нещо съмнително в цялата работа. Единствено Тесла направиха камион и то без особен успех. Имам усещане, че "продават" (в англ. значение) недодялана идея и я купуват само заблудени еколози. В този ред на мисли, ел. автомобили нямат влияние на пазара. Ако иската провете отношението на изразходено гориво от частни лица и индустрията (камиони и автобуси). Измерва с в пъти в полза на индустрията.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                          Добре де пусни една снимка, аз търсих, но не намерих. Ако ти знаеш какво да напишеш давай смело, не се шегувам
                          Tesla jacks up Supercharger idling fees to combat charging congestion.

                          Click image for larger version

Name:	tesla.jpg
Views:	1
Size:	17.8 КБ
ID:	3404084

                          Коментар


                          • bertram - тя целта е друга, технологии има обаче си е друго да се сформира една зависима от петролния бизнес върхушка която ще може да бъде принудена да променя общественното устройство под диктат. Не може да ги накараш иначе да свият размера на войската и разходите по нея, представи си няколко Българии военни пенсионери с по 5 хиляди и повече долара пенсии които ще рипат пенсионерството им да продължи и фабриката да бълва такива пенсионери. Той Путин се завъртя на 180 градуса и няма да стопля отнешенията с Тръмп защото онези остават без работа и ще почнат да рипат и могат и двамата да ги отстранят. Та някой трябва да се справи с тях и за него трябва да има награда. Иначе Мъск може да ги отвее за нула време, има варианти на акумулатори с много по ниско тегло, а и не всичко зависи от него защото той не може да забрани на някой да мисли. Евреите са набарали една от тези технологии и като нищо от любов към арабите може да я пуснат, тогава всичко ще отиде по дяволите. Техонологии има, преди 30 години звук се записваше на магнитна лента и едва ли някой е предполагал че днес носителя може да бъде някакво си чипче - флаш памет. Тези литиеви батерии са като магнитната лента, те затова се правят огромни фабрики за батерии а какви точно батерии ще произвеждат...може и алуминиеви да са.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                              Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
                              Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!

                              В Холандия, в Маастрихт, нали казах това вече - през юни тази година две коли зареждаха, кабелите бяха опънати и шофьорите не се виждаха изобщо наоколо. Тишина и покой...

                              Дали и в България би било така? Оффф, забравих, че тук оптимистите са доста по-малко /повечето са дислоцирани в тоя форум и хвърлят по някой линк, за да вдигнат темата... /...

                              Добре е, че е така! Новото - старо, което не може да пробие столетие! Роди се един Мъск, за да поприбере милионите на лековерните..., а да - и да ни научи на термодинамика и на електротехника... ))..., но най-вече - на екология, а и да вярваме в "новото"- СТАРО! ))

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                                Всяка станция на тесла е свързана със системата и дава сигнал дали е свободна или не. Това можеш да го видиш на дисплея на колата или в апликацията на телефона - за да знаеш предварително, че няма свободни места.
                                Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!
                                Добре де пусни една снимка, аз търсих, но не намерих. Ако ти знаеш какво да напишеш давай смело, не се шегувам

                                Коментар

                                Working...
                                X