Първоначално изпратено от ED
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Я дай някаква снимка на един такъв дисплей. И как се застояваш повече че не разбрах
Тесла прилага различен план за ползване на Суперчарджърите, за да избегне дълъг престой на колите. Целта е да бъдеш стимулиран да задържаш колата само колкото е необходимо за зареждане, а не да стои с часове!
Коментар
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Софтуера е черна магия, щом не може да се пипне, не става. А и не е православно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
20-30 са обикновено :-)
А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
20-30 са обикновено :-)
А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд
А за да се избегнат "опашките" чарджат повече за овъртайм. Демек ако се позастоиш повече ти е по-скъпо. Отделно от това на дисплея се вижда на всяка станция колко свободни места има така че да си планираш спирането най-ефективно. Споко
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Da кажем че има 3 -4 колонки и още 10 човека са планирали такъв обяд
Последните ще планират вечеря...., в краен случай - при 2 колонки - закуска...
Ама, закъде изобщо бързаме? Нали сме заложили на "перспективното"...
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
120 kwh е на tesla supercharger - 20 до 25 мин до 80%. От 80 до 100% още толкова. Не знам защо се ловите за това време при положение че на дълги тазстояния се ходи рядко. Планираш спиране с обяд и си готов.
Коментар
-
Казвам го съвсем отговорно, ако искате го приемете /разберете/:
Използването на ГАЗОВИ ТУРБИНИ като самолетен топлинен двигател, още дълги години напред във времето НЯМА да може да бъде заменено от никаква батерийна мощност!
Защо е така вече МНОГО пъти съм обяснявал тук: защото въглеводородите, които се използват И в газовите турбини /както и в ДВГ!/ - са уникални видове горива с ОГРОМНА специфична топлина на изгарянето /топлотворна способност/.
Трудно ще го разберем, докато не изгубим МНОГО пари...
Същото важи и за газовите турбини, които се използват на кораби. Освен основното си предимство, те също са и достатъчно компактни. Давам пример: газовата турбина заема около 2-3 пъти по-малък обем на кораба от дизеловия ДВГ, а сравнена с парната турбина - газовата заема още по-малък обем.
За да не станват обърквации, ще ви кажа още нещо: газовите турбини на корабите се използват за приблизителна мощност от порядъка на 150 ХИЛЯДИ /150 000/ конски сили /и повече/.
Въпрос: коя /аджеба батерийна мощност би осигурила подобна мощност???
Хора, не фантазирайте, моля!
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
120 kwh е на tesla supercharger - 20 до 25 мин до 80%. От 80 до 100% още толкова. Не знам защо се ловите за това време при положение че на дълги тазстояния се ходи рядко. Планираш спиране с обяд и си готов.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Как да ти обясня на популярен език че едното съхранява, а другото произвежда енергия. Отказвам се- ти си победител в спора- хип-хип ура
Нещо неясно ли има пак, или да ти го нарисувам?
Коментар
-
Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнениеАйии, Безимен, хвърли ме в тъча, трудно ми е да смеля твоята информация без предварително знание и подготовка.
Въпросите ми са лаишки и се надявах, ако е възможно, да чуя отговор като за лаик. Ако това, обаче, това е невъзможно, е... нема как
Какво съм написал - по-разбираемо:
Ел.мобилът пътува с един човек в градски условия - изразходва ел.енергия от батерията си.
Ако пътува с четирима /в града/ - колко би изразходвал? Доста повече, а батерията пада по-бързо...
Казал съм, че няма база за сравнение с ДВГ по тоя показател - брой пътуващи и общ товар. По тоя показател ПРИ ДВГ изобщо не се замисляме!!!
Казах също, че ако се ползва климатик/климатроник - нещата отиват още по-зле: тия, четиримата, които пътуват - ще могат да отидат със заредената си батерия - на малко повече от половината от разстоянието, при което батерията ще "падне", сравнено при пътуване БЕЗ използване на климатик. Защо да ползваме климатик през лятото и отопление /!/ през зимата? Важно е да караме "еко" и "перспективен ел.мобил"
Има ли решение на тия въпроси? Има? По-висока цена на батерията /при съответен капацитет/. Колко висока цена? Около цената на нов автомобил - да кажем кросоувър с ДВГ. И това не означава, че батерията ще запазва капацитета си и, че ще осигурява същият ток, както в началото. За 4-5 години ще си купим нова. 30-40 000 евра и сме ОК.
Да де, но те щели да поевтинеят /по 2 за лев!/ Зарибяване, за да влезем в схемата за "перспективното"...
Е, какво предпочитаме? Да се движим само в градски условия, с ограничена мощност /и скорост/, сами в ел.мобила си, без климатик, да търсим зарядни станции, където да чакаме... Било перспективно и екологично. "Перспективата" и "екологията" са понятия, които пълнят гушата на Мъск... Лошо няма, но все пак - кой ще опита да тръгне на дълъг път с електромобил? Ще лафим още много за бъдещето, когато една батерия от телефон.... и така нататък... ))
Ура - екологично било! /до доказване на противното/
Значи - никой не е господар на чуждите пари. Всеки има възможност да "инвестира" в каквото пожелае..., вкл. и в ИДЕИТЕ на Мъск!
Успехи!
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
я дай пак че не разбрах- една батерия на теслата най малката е 60 кв/ч- 20% са около 12кв/ч бързите зарядни са 32кв/ч- пита се в задачата за колко време ще заредиш от 12 до около 50кв/ч, да не говорим за по големите батерии
Коментар
-
Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
По-скоро проблема е времето на зареждане на батериите. Един резервоар се пълни за 3-4 минути. Докато за зареждане от 20% до 80% на батерията на Тесла ти трябват 40 мин, примерно от тяхна зарядна станция. Ако тръгнеш на дълъг път в отпускарския сезон и на ел-колонката пред теб има 3 коли както обикновено се случва на бензиностанциите в сезон пик. Какво правиш? Висиш половин ден на ел-колонката за зареждане.
Коментар
-
Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
енергия се произвежда относително лесно, но съхранението е проблем.. затова петролът (и производните) е цар.
при добри батерии слънцето (солари) ще бъде напълно достатъчно , за да задоволи нуждите на човечеството. До тогава ще се душим заради въглища и петрол...
Коментар
Коментар