IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Решили французите да експериментират с нещо евтинко и резултата е някакво подобие на бръмбар, в който нормален човек няма да седне
    Масовото навлизане ще стане, когато започнат да се произвеждат сравними EV спрямо ДВГ – цена, дизайн, практичност, поддръжка и пр. Към днешна дата такива прави само тесла, но във високия сегмент при това с ограничен производствен ресурс. Традиционните производители няма как да предлагат конкурентни към момента EV по много причини – канибализация на ДВГ, скъпи батерии и ограничено производсвто, нежелание от дилърите да ги предлагат, липса на опит, нужда от сериозни инвестиции, липса на инфраструктура за зареждане при дълги пътувания. Ще чакаме 3-5 години, докато се пренастроят и наваксат изоставането. За съжаление тесла няма да влиза в Low cost сегмента – там избора ще е рено, нисан, киа, хюндай, … с рейндж около 200 – 250 км.



    Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

    Днес мярнах едно туизи, че се сетих да погледна сайта на рено- оказа се доста добре направен с тази идея че като погледнеш и ще се откажеш да си купиш ел кола. Признавам си преди това погледнях няколко коментара за туизи и едно нещо ми направи впечатление- рекуперацията на туизи е 6%- каквото и да значи това. Та в този коментар бях обяснявали каква е рекуперацията на рено канго- можело да спре колата в надолнище толкова много била. И ето ме на рено канго има си таблица колко км ще минеш при 110км в час и Т 0 градуса 110км- бе не че е малко напълно е достатъчно ако работиш на 20 км да ходиш и да се прибираш, ама пусти сравнения с другите коли не допринасят за покупката на ел количка. еДИНСТВЕНОТО добро нещо е финансовият ресурс който даваш- почти никакъв. Един с туизи обясняваше че плащал около 9лв на месец за ток да си го зарежда в къщи. Хубави са количките за града- разбрах че в софия имало вече такива да се наемат и имало зарядни в лидл метро и на други места. За извън града- бееееееееее доста ще се замисля дали да си купя

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
      Ако от аргументите си останал само с този „От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100“ – значи се вижда края на ДВГ (при автомобилите).
      Днес мярнах едно туизи, че се сетих да погледна сайта на рено- оказа се доста добре направен с тази идея че като погледнеш и ще се откажеш да си купиш ел кола. Признавам си преди това погледнях няколко коментара за туизи и едно нещо ми направи впечатление- рекуперацията на туизи е 6%- каквото и да значи това. Та в този коментар бях обяснявали каква е рекуперацията на рено канго- можело да спре колата в надолнище толкова много била. И ето ме на рено канго има си таблица колко км ще минеш при 110км в час и Т 0 градуса 110км- бе не че е малко напълно е достатъчно ако работиш на 20 км да ходиш и да се прибираш, ама пусти сравнения с другите коли не допринасят за покупката на ел количка. еДИНСТВЕНОТО добро нещо е финансовият ресурс който даваш- почти никакъв. Един с туизи обясняваше че плащал около 9лв на месец за ток да си го зарежда в къщи. Хубави са количките за града- разбрах че в софия имало вече такива да се наемат и имало зарядни в лидл метро и на други места. За извън града- бееееееееее доста ще се замисля дали да си купя

      Коментар


      • Ако от аргументите си останал само с този „От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100“ – значи се вижда края на ДВГ (при автомобилите). Първият масов автомобил навлиза на пазара 2012 година (тесла S) . 6 години по-късно компанията държи #1 място във всеки сегмент, в който продава на пазарите, на които е представена. Това което виждаме в САЩ след 1 до 2 години ще бъде факт и в Европа. Говорим за start up, в почти невъзможна за навлизане индустрия!

        Ето и една от причините тесла да са #1 EV производител днес и #1 luxury brand производител в близкото бъдеще.

        Market is never wrong – пазарната капитализация на Тесла и тази на конкуренцията в бранша!
        Click image for larger version

Name:	tsla.jpg
Views:	1
Size:	39.5 КБ
ID:	3405118



        Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение



        От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100? Би ли се ангажирал с мнение, защото такава мярна единица "на път е" - не е фиксирана в стандартите на нито една страна...

        В голяма грешка си, ако мислиш, че "Основният проблем засега е как се произвежда тока". Това може да е тезата САМО на нагушил се в зелено еколог, не и на човек, който полемизира по темата ТУК.

        Можеш да си го запишеш: Основният проблем - преди 100 години, сега, но и в бъдеще - си остава и ще бъде КАК ДА СЕ СЪХРАНЯВА ЕЛ.ЕНЕРГИЯТА /ТОКА/. Акумулаторите в тоя им вид ПО МНОГО ПРИЧИНИ /казвали сме ги: маса, обем, капацитет.../ - не могат да направят конкурентен ел.двигателя.

        За да съм по темата: досегашните акумулатори ще сринат производството на ел.двигателите за ел.мобилите. Така ще повлияят и на пазара, който ще продължи да стимулира производството на топлинни двигатели с течни горива, защото ел.двигателите НЯМАТ потенциала да изместят НАПЪЛНО топлинния двигател. /не говоря за малки серии, в градски условия, както съм сигурен, че ще продължи брожението в посока "ЕКО", докато не се направят още доста разкрития, свързани с добива, производството и експлоатацията на токсичните метали в активната маса на акумулаторите.

        За привършването на течните горива няма да говоря. Това няма да стане при следващите 3-4 поколения.

        Коментар


        • безимeн - двг са стара технология в която е инвестирано изключително много, също и в добива на петрол и неговата преработка, може да се твърди че там няма да се случат кой знае какви промени но ще се случат точно защото много хора мислят по този начин. А Мъск дали е мошенник според някои той е най големия ! По принцип арабите не го харесват, китайците обаче искат да го купят и върви че разбери истината. Между другото арабите здраво инвестират при врага май а той не ги иска нещо.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            За протокола - не правя забележка на нито на теб нито на никой друг. Просто изразявам мнение. Ако всеки участник го прави добронамерено и позитивно без да прави квалификации кой какъв бил форумът ще е много по-приятно място



            За екологията:

            EV не са 100% еко разбира се по ред причини, но при сравнение с ДВГ са далеч по-добра алтернатива. Основният проблем засега е как се произвежда тока, с който се зарежда автомобила! Към днешна дата голяма част е от въглища, които замърсяват много, но тенденцията е делът им да намалява за сметка на възобновяеми източници. В зависимост от държава и регион периодът за компенсиране на емисиите е различен. Въпросът обаче е НЕ каква е структурата на енерго производството днес, а каква ще бъде след години.



            Относно темата:

            Ако коментарът за „прочутия ел. мобил“ се отнася за тесла отговорът е ясен – на път е да преобърне не една и две индустрии. Което е за адмирация!


            От колко години е "на път" да преобърне? 8 - 10 - 50 - 100? Би ли се ангажирал с мнение, защото такава мярна единица "на път е" - не е фиксирана в стандартите на нито една страна...

            В голяма грешка си, ако мислиш, че "Основният проблем засега е как се произвежда тока". Това може да е тезата САМО на нагушил се в зелено еколог, не и на човек, който полемизира по темата ТУК.

            Можеш да си го запишеш: Основният проблем - преди 100 години, сега, но и в бъдеще - си остава и ще бъде КАК ДА СЕ СЪХРАНЯВА ЕЛ.ЕНЕРГИЯТА /ТОКА/. Акумулаторите в тоя им вид ПО МНОГО ПРИЧИНИ /казвали сме ги: маса, обем, капацитет.../ - не могат да направят конкурентен ел.двигателя.

            За да съм по темата: досегашните акумулатори ще сринат производството на ел.двигателите за ел.мобилите. Така ще повлияят и на пазара, който ще продължи да стимулира производството на топлинни двигатели с течни горива, защото ел.двигателите НЯМАТ потенциала да изместят НАПЪЛНО топлинния двигател. /не говоря за малки серии, в градски условия, както съм сигурен, че ще продължи брожението в посока "ЕКО", докато не се направят още доста разкрития, свързани с добива, производството и експлоатацията на токсичните метали в активната маса на акумулаторите.

            За привършването на течните горива няма да говоря. Това няма да стане при следващите 3-4 поколения.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


              Мога ли да те върна към твоята забележка от сутринта? Съгласих се, че да пиша за газовите турбини - е СПАМ /което почна друг съфорумник, но незнайно защо аз бях набеден от теб.../ Приех ОСНОВАТЕЛНАТА ти забележка, въпреки че:

              Основното предимство, с което ни заливат разни самозванци, които разглеждат едностранно тезата, е, че ел.мобилите били екологично чисто превозно средство.

              В тая връзка, ако разгледаме ЕКО-"проблемите", те съществуват и при останалите видове топлинни двигатели, независимо от видът на горенето. Значи - "не са ЕКО" - заедно с ДВГ /бензин, дизел/, също и газовите турбини, парните турбини.

              Нали до тук разсъждавам правилно? Разбира се, за еко-проблемите на ел.двигателите, устройствата за съхранение на ел.енергията и за зареждането на същите - не говорим, защото някак е наложено мнението на "ЕКО"-напълнили гушите, чиято идея е яхнал един некомпетентник.

              Същият този некомпетентник /със завист отбелязвам - нека е ясно/ - знае как да мотивира хората, за да му дадат парите си.


              До тук е ясно, нали?


              Сега отново те връщам към твоята сериозна забележка от сутринта. Съгласих се, че написаното от мен НЕ е по темата /в отговор на написаното съмишленик/.


              Следва моят въпрос: След като прочетеш поста си, би ли ми отговорил кое в него е по темата? Кое отговаря на тема, формулирана като: "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" ?

              В отговора си можеш да се концентрираш върху същността: темата е създадена преди повече от 8 /осем/ години. Можеш ли да кажеш, в тия 8 години КАК прочутият ел.мобил "повлия" на пазарите? А може би ще почне да повлиява в следващите 8 години?

              Ето, в тоя стил трябва да ти е всеки следващ пост, щом правиш основателни забележки на хората, които са преценили, че пишат тук по темата, но ти не си съгласен с тях...

              Съгласен ли си с мен?
              За протокола - не правя забележка на нито на теб нито на никой друг. Просто изразявам мнение. Ако всеки участник го прави добронамерено и позитивно без да прави квалификации кой какъв бил форумът ще е много по-приятно място



              За екологията:

              EV не са 100% еко разбира се по ред причини, но при сравнение с ДВГ са далеч по-добра алтернатива. Основният проблем засега е как се произвежда тока, с който се зарежда автомобила! Към днешна дата голяма част е от въглища, които замърсяват много, но тенденцията е делът им да намалява за сметка на възобновяеми източници. В зависимост от държава и регион периодът за компенсиране на емисиите е различен. Въпросът обаче е НЕ каква е структурата на енерго производството днес, а каква ще бъде след години.



              Относно темата:

              Ако коментарът за „прочутия ел. мобил“ се отнася за тесла отговорът е ясен – на път е да преобърне не една и две индустрии. Което е за адмирация!

              Коментар


              • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                Не казвам че е възможно, а че се случва - ДВГ в автомобилостроенето ще е като парния локомотив в недалечно бъдеще. Въпрос на време е от екзотична идея да се превърне в мейн стрийм.

                Всяка нова технология в началото е скъпа. Постепенно се оптимизира, става по-ефективна и цената и спада до нивата на старата. Засега EV са по-скъпи от ДВГ, но ако технологията се развива с темповете от последните няколко години до 3-5 години цената ще се изравни.

                Колкото и да си разтягаме лукуми само времето ще покаже

                Хайде със здраве

                Мога ли да те върна към твоята забележка от сутринта? Съгласих се, че да пиша за газовите турбини - е СПАМ /което почна друг съфорумник, но незнайно защо аз бях набеден от теб.../ Приех ОСНОВАТЕЛНАТА ти забележка, въпреки че:

                Основното предимство, с което ни заливат разни самозванци, които разглеждат едностранно тезата, е, че ел.мобилите били екологично чисто превозно средство.

                В тая връзка, ако разгледаме ЕКО-"проблемите", те съществуват и при останалите видове топлинни двигатели, независимо от видът на горенето. Значи - "не са ЕКО" - заедно с ДВГ /бензин, дизел/, също и газовите турбини, парните турбини.

                Нали до тук разсъждавам правилно? Разбира се, за еко-проблемите на ел.двигателите, устройствата за съхранение на ел.енергията и за зареждането на същите - не говорим, защото някак е наложено мнението на "ЕКО"-напълнили гушите, чиято идея е яхнал един некомпетентник.

                Същият този некомпетентник /със завист отбелязвам - нека е ясно/ - знае как да мотивира хората, за да му дадат парите си.


                До тук е ясно, нали?


                Сега отново те връщам към твоята сериозна забележка от сутринта. Съгласих се, че написаното от мен НЕ е по темата /в отговор на написаното съмишленик/.


                Следва моят въпрос: След като прочетеш поста си, би ли ми отговорил кое в него е по темата? Кое отговаря на тема, формулирана като: "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите" ?

                В отговора си можеш да се концентрираш върху същността: темата е създадена преди повече от 8 /осем/ години. Можеш ли да кажеш, в тия 8 години КАК прочутият ел.мобил "повлия" на пазарите? А може би ще почне да повлиява в следващите 8 години?

                Ето, в тоя стил трябва да ти е всеки следващ пост, щом правиш основателни забележки на хората, които са преценили, че пишат тук по темата, но ти не си съгласен с тях...

                Съгласен ли си с мен?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                  Не знам дали е преувеличение, но четох някъде че руските учени са около столетие назад

                  Супер кондензатори се произвеждат отдавна серийно и наистина има опити да се конкурират с акумулаторите в колите, но засега безуспешно. И там ще трябват епохални открития.
                  Двеста години ...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                    Не знам дали е преувеличение, но четох някъде че руските учени са около столетие назад

                    Чак столетие! Сега стига да си с 10-20 години назад и си извън играта.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение
                      Слушах преди години изказване на руски учен. Те работеха по създаване на суперкондензатор
                      Не знам дали е преувеличение, но четох някъде че руските учени са около столетие назад

                      Супер кондензатори се произвеждат отдавна серийно и наистина има опити да се конкурират с акумулаторите в колите, но засега безуспешно. И там ще трябват епохални открития.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                        О, не!
                        И аз имам голям скептицизъм към ефективността на транспорта с елколите, освен ако няма някакъв нов научен пробив подобен на това, което споменах
                        Свободната енергия още не са я отключили . Дотогаз ше си карам жигулката !

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

                          Нищо , инвестирай в тесли ...
                          О, не!
                          И аз имам голям скептицизъм към ефективността на транспорта с елколите, освен ако няма някакъв нов научен пробив подобен на това, което споменах

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                            Да, ама преди да постна това, търсих по интернет и не намерих някой да работи по въпроса
                            Нищо , инвестирай в тесли ...

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от R1a1 Разгледай мнение

                              Да, ама преди да постна това, търсих по интернет и не намерих някой да работи по въпроса
                              Нищо , инвестирай в тесли ...

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от majnata Разгледай мнение

                                Успех ! Инвестирай , да си първи ...
                                Да, ама преди да постна това, търсих по интернет и не намерих някой да работи по въпроса

                                Коментар

                                Working...
                                X