IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от И.Зверов Разгледай мнение
    Ма тя ква стана, бе??

    Да не изкарате най-накраа , че електричките требе да се забранат с тея им загуби?
    Не точно. Показваме, че нещата не са чак толкова революционии и имат свои си слабости. Къде по-екологично (откъм СО2-отпечатък ) е да караш на LPG, без да се вкарваш в прекален разход - което, лично, и правя - но, при нормализация на ценните и развитие на инфраструктурата, лека-полека, и ние ще минем на ток. Всичко с времето си.

    Коментар


    • Ма тя ква стана, бе??

      Да не изкарате най-накраа , че електричките требе да се забранат с тея им загуби?

      Коментар


      • „След като разглобихме Model 3 разбрахме, че ще трябва да правим наново Audi и Porsche“

        https://www.kaldata.com/it-%D0%BD%D0...uZ0H9HYeubbmQA
        http://milom.blog.bg/

        Коментар


        • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
          Това е само при пренос на електроенергия. При зареждане на батериите също имаш загуби около и над 15%.
          И това, са загубите от заряд в самата батерия. Има и в зарядното, има и при самия разряд...

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Загубите за пренос варират от 8-15%.
            Това е само при пренос на електроенергия. При зареждане на батериите също имаш загуби около и над 15%.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              d333 - няма такива стойности на загубите при съвременните електромобили при тези процеси, визирам сериозно направените коли. Загубите в съвременна електропреносна мрежа също не са толкова големи, има мрежи в които загубата е малко над 20%. Ако се използват технологии и техника от каменната ера разбира се загубите са големи като в България. Защото в България мрежата може да губи енергия колкото подава в дадения момент към потребителите, т.е. производителите трябва да вкарат в нея двойно количество енергия спрямо това което потребителите ползват и това е защото сме много "напред". Най много ток се губи в изолациите на лошите мрежи, защо ? Защото не са поддържани и са с некачественни части, но основното е че не са поддържани.
              Загубите за пренос варират от 8-15%. В по-слабо развитите държави и в такива с голяма гъстота на населението загубите може да са и по-големи. Но все пак са пренедбрежими спрямо изкопаемите горива, при които имаш енергиен разход за добиване, транспорт, преработка, течове, изпаряване, и като влязат в двигателя имат около 20-30% КПД.

              Click image for larger version

Name:	Eletricity loss.jpg
Views:	1
Size:	62.5 КБ
ID:	3441625

              Коментар


              • Прочее, нешънъл пауър, да речеш нещо за „загубите през изолацията по Трейдърко”? Захапа грешния човек, май.
                Last edited by Pyramid; 12.02.2019, 11:23.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от national power Разгледай мнение
                  Абе човек земи се запри бе.Само глупости от тебе бе земи чети книги че ного те клюве шТръка зад вратъ.Нали имаш зануляване на контактите дома бе дивак като размениш фазата с нулата корпусите на всички уреди са офазени и пипнеш ли ги тока та пляска през ръцете....Земи се запри молъм ти са
                  Знам. Ама гаражът ми е отделна постройка далече от дома и точно тогава, рядко влизах и рядко ползвах я дрелка, я преносима лампа с пласмасов корпус та, се усетих, повтарям, много, много късно. СЕГА всичко е наред но, наистина, некадърниците, бяха разменили двата проводника. Нулата ми е хваната към арматурата в бетона и, като се замислиш, и „земята” под краката ми е била с фазен потенциал /на какво стъпваш в гаража, ако не на пода?/ и, доде си вътре, си в безопасност. Аз чак тогава, като се скъса „фазата”, бръкнах с фазоуказателя и пипнах занулителните пружини на „шуко” - контакта, та се усетих. Изобщо не ми бе идвало наум, че някой може чак такава простотия да стори но, сторили са я. Съжалявам, ако ти засягам идеята за правилно. И моята е същата. Разменях проводниците лично, работейки под напрежение, с гумени къкавици, стъпил на дървена стълба и вече проблем нямам. Жалко за кучето...
                  Last edited by Pyramid; 12.02.2019, 11:25.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    Пояснявам:
                    1.Сега се краде на поразия. Неплатено, за производителя, е загуба.
                    2.Неграмотни действия на работещите в ЕРП. Водят до загуби. Как? Пример (изстрадан): Пред моя гараж, от Е.ОН сменят стълб. В мое отсъствие, ама техен си е, отговарат. Е, разменили на входа фазен и нулев проводник. Нулата заземена, заземен и звездния център на трафопоста. Няколко години, преди да се усетя, и лично да разменя проводниците, след като паднал клон прекъсва мнимата „фаза”. Познай, минала ли е енергията през електромера? Той отчита, когато консуматорите ми теглят, ама токовата му верига е на фазния проводник...Е, „загубите” си ги направиха те и си бяха техен абонамент, щото те така са ме свързали.
                    3.Огромни размествания между генериращи и потребяващи, следствие планови изключвания поради извеждане от експлоатация (старост -нерадост) на големи генератори (напр.ТЕЦ Варна). Сега, до Варна, вместо 20 км, консумацията пътува стотици км. И т.н.
                    Има и други причини но, точно „изолацията”, не е. Вярваш или не, НЕ Е.
                    Абе човек земи се запри бе.Само глупости от тебе бе земи чети книги че ного те клюве шТръка зад вратъ.Нали имаш зануляване на контактите дома бе дивак като размениш фазата с нулата корпусите на всички уреди са офазени и пипнеш ли ги тока та пляска през ръцете....Земи се запри молъм ти са

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                      Пирамидален - все още нямаш понятие за същественото, което следва, след като ми цитираш тук процеси от термодинамиката.


                      Ще те оставя да се помъчииш още няколко дни с твоите квалификации - очевидно доста време ти е необходимо, за да получиш ПЪРВОНАЧАЛНИТЕ СИ ЗНАНИЯ... ))


                      Връщам ви към част от дискусията:


                      Рано, в 05:25, сутринта /не е спал, за да защити хубавицата "Дани"/ - на 08.02.19 - пирамидалният е казал:


                      Фараонът - подведен от пирамидалния, вечерта на 08.02.19 е казал:


                      ЦЕЛИ ТРИ ДЕНОНОЩИЯ пирамидалният УЧИ, за да достигне до извода - на 11.02.19, вечерта


                      Може би веч е зацепил и другият "проверяващ" - фараона... Не е лесно, нали? Това е, КОГАТО ЧОВЕК НЯМА ПОЗНАНИЯ, НО СЕ ХВЪРЛЯ ДА ЗАДАВА /подвеждащи или ОТ НЕЗНАНИЕ!/ въпроси... Допускам, че това са частичните знания - вече писах, които има във всяка книга от специализираната литература, както и във физиката от 7-8 клас /може и по-рано/... ))

                      На това му се казва - да откриеш Америка! Да попиташ елементарен ученически въпрос някого, парадирайки, че познаваш процесите в ДВГ, но така и ДО ДНЕС - ДА НЕ СЕ СПИРАШ НА СЪЩЕСТВЕНОТО, което ОБЯСНИХ С ОПРОВЕРГАВАНЕ мнението на ХУБАВАТА "Дани"...Разбира се - "оневинихме" хубавата "Дани", но без изобщо да коментираме нейната ФРАПИРАЩА грешка с ТВЪРДАТА РАБОТА... /това може да го видите, както и да прочетете самият спор - малко по-назад/

                      ))
                      Много дрънкане за нищо. И хронологията ти куца, и фактологията. Все тая, пак не разбира какво става, нали? А на мен взе да ми писва. Ебѝ, учу, ебѝ, учи...
                      Last edited by Pyramid; 12.02.2019, 08:08.

                      Коментар


                      • Пирамидален - все още нямаш понятие за същественото, което следва, след като ми цитираш тук процеси от термодинамиката.


                        Ще те оставя да се помъчииш още няколко дни с твоите квалификации - очевидно доста време ти е необходимо, за да получиш ПЪРВОНАЧАЛНИТЕ СИ ЗНАНИЯ... ))


                        Връщам ви към част от дискусията:






                        Рано, в 05:25, сутринта /не е спал, за да защити хубавицата "Дани"/ - на 08.02.19 - пирамидалният е казал:


                        Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение


                        Ей туй е база за много интересен въпрос до безименния и до supertrader:
                        - Организираме ви едно „изохорно” циклично процесче. Мощност и работа = колко?





                        Фараонът - подведен от пирамидалния, вечерта на 08.02.19 е казал:

                        Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                        .................................................. .............

                        Та кажете безимен къде намира приложение в бензиновите и дизеловите двигатели изохорният и изобарният процес?



                        ЦЕЛИ ТРИ ДЕНОНОЩИЯ пирамидалният УЧИ, за да достигне до извода - на 11.02.19, вечерта:
                        Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                        Да бе. Едно „Работата при изохорен процес е нула, защото няма преместване въпреки наличието на сила” не можа да напишеш. НЕГРАМОТНИК ! ! !



                        Може би веч е зацепил и другият "проверяващ" - фараона... Не е лесно, нали? Това е, КОГАТО ЧОВЕК НЯМА ПОЗНАНИЯ, НО СЕ ХВЪРЛЯ ДА ЗАДАВА /подвеждащи или ОТ НЕЗНАНИЕ!/ въпроси... Допускам, че това са частичните знания - вече писах, които има във всяка книга от специализираната литература, както и във физиката от 7-8 клас /може и по-рано/... ))



                        На това му се казва - да откриеш Америка! Да попиташ елементарен ученически въпрос някого, парадирайки, че познаваш процесите в ДВГ, но така и ДО ДНЕС - ДА НЕ СЕ СПИРАШ НА СЪЩЕСТВЕНОТО, което ОБЯСНИХ С ОПРОВЕРГАВАНЕ мнението на ХУБАВАТА "Дани"...Разбира се - "оневинихме" хубавата "Дани", но без изобщо да коментираме нейната ФРАПИРАЩА грешка с ТВЪРДАТА РАБОТА... /това може да го видите, както и да прочетете самият спор - малко по-назад/


                        ..


                        ))

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          Ти си този, който не знаеш процесите и параметрите, които свързваме с тях, но спориш. Казваш неща, които СЪМ ДОПЪЛНИЛ С ПО-СЪЩЕСТВЕНИТЕ ПОДРОБНОСТИ. Прочети ги в поста на вашата "Дани" - за да разбереш, защо не съм съгласен с нейните измишльотини ТУК. Постът стои и отговаря на твоят въпрос на осмокласник от предмета физика.

                          За по-нагоре - не си дорасъл.

                          Надявам се да не те е заболяло толкова, колкото се опитваш да ми приписваш.
                          Мен? От теб? Че ти си трагедия бе, готин! И, сигурно, си „прерасъл”. Батюв сладък.

                          Коментар


                          • Пояснявам:
                            1.Сега се краде на поразия. Неплатено, за производителя, е загуба.
                            2.Неграмотни действия на работещите в ЕРП. Водят до загуби. Как? Пример (изстрадан): Пред моя гараж, от Е.ОН сменят стълб. В мое отсъствие, ама техен си е, отговарат. Е, разменили на входа фазен и нулев проводник. Нулата заземена, заземен и звездния център на трафопоста. Няколко години, преди да се усетя, и лично да разменя проводниците, след като паднал клон прекъсва мнимата „фаза”. Познай, минала ли е енергията през електромера? Той отчита, когато консуматорите ми теглят, ама токовата му верига е на фазния проводник...Е, „загубите” си ги направиха те и си бяха техен абонамент, щото те така са ме свързали.
                            3.Огромни размествания между генериращи и потребяващи, следствие планови изключвания поради извеждане от експлоатация (старост -нерадост) на големи генератори (напр.ТЕЦ Варна). Сега, до Варна, вместо 20 км, консумацията пътува стотици км. И т.н.
                            Има и други причини но, точно „изолацията”, не е. Вярваш или не, НЕ Е.
                            Last edited by Pyramid; 12.02.2019, 00:12.

                            Коментар


                            • Ти си този, който не знаеш процесите и параметрите, които свързваме с тях, но спориш. Казваш неща, които СЪМ ДОПЪЛНИЛ С ПО-СЪЩЕСТВЕНИТЕ ПОДРОБНОСТИ. Прочети ги в поста на вашата "Дани" - за да разбереш, защо не съм съгласен с нейните измишльотини ТУК. Постът стои и отговаря на твоят въпрос на осмокласник от предмета физика.

                              За по-нагоре - не си дорасъл.

                              Надявам се да не те е заболяло толкова, колкото се опитваш да ми приписваш.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Pyramid - не 110, 110 000.
                                И така да е.
                                Иначе, по БГ ЕЕС, да се пишат откровени смешки... Оценявам опита. „Изолацията” била „виновна” за Загубите. „Старите части”. Смях.

                                Коментар

                                Working...
                                X