If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
На мен идеята ми е че трябва да се промени трансмисията, така с електромотор - редуктор не е добре, има нужда от променящо се предавателно съотношение. Вече се обърках да го обяснявам.
Ех, Дани, ако беше учил курс ел.машини поне в ТЕТ, щеше да знаеш че, ел.моторите, имат почти идеални характеристики и мощността им практически, не зависи от оборотите. Сиреч, моментът им, с ръста на оборотите, спада, а с намаляването, расте линейно или почти линейно, в много широк диапазон. Затова - както и поради лесното превключване само чрез електрически комутации на броя полюси, респ.на ъгловата скорост на въртене на магнитното поле на статора и оттам, на честота на въртене, скоростна кутия е практически излишна в 99% от случаите и съъъвсем малко има смисъл в останалия 1%. Не са глупави хората, като са направили едностепенен редуктор. И в ТОВА, се крие част от СЪВЪРШЕНСТВОТО И ПРЕЛЕСТТА на електричките. Затова - да ти благодаря още веднъж за моралната подкрепа през годините - питай бе, брат, преди да ошашавяш цялата техническа такова... " армия ". Щото, в нея, има и разни Мармотейковци, а там, нещата са грозни от думичката "много".
Бързоходко, колкото по бързо ускоряват колите които са на пътя и се ползват ежедневно, то е ясно че толкова по луди са хората които ги карат. Няма стандарт който да сложи таван на ускорението за колите които се движат по пътищата и който има парите да си купи болид от Ф1 и не е добре с главата, сяда в една такава опасна кола.
Да няма ограничение върху ускорението. Но елмобилите, в това число и хибридите, ще променят това, понеже при тях има реални условия за постигане на опасно високи стойности на ускорението. При класическия ДВГ опасните стойности на ускорениео просто са недостижими за масовите автомобили.
Що се отнася до драмата ти с редуктора, и тя беше обсъждана преди две години и тогава се опитвах да обясня защо и как възниква.
Накратко, използваните в по-старите модели на Тесла асинхрони двигатели, немогат да развият достатъчно висок въртящ момент при ниски обороти. Поради което се поставя редуктор който да преодолее този проблем. Редуктора се оразмерява за ниските обороти на двигателя поради което при скорости от 100км/ч той се оказва проблемен. Същото е като да си караш колата само на първа или макс на втора скорост.
Накратко легендата за изключително ефективния ел двигател рухва. Цитираното КПД от 95% се отнася за постояно токови двигатели а не за асинхрони захранвани/управлявани чрез инвертор. В добава имаш и неефективен при високи обороти редуктор.
Та това си говорехме преди две години в тази тема.
Понеже лека полека ще стигните и до други вече обсъждани пролеми ще си позволя да ги припомня. Просто ей така да ускоря процеса.
1. Електромобила с батерии е безперспективен като масов, понеже изисква в момента на зареждане в него да се "вкара" цялата енергия която ще използва по време на движение. От където следва че мощноста на зарядното устройство ще е толкоз пъти по голяма от мощноста на двигателя , колкото е по кратко времето за което тази енергия ще се изразходва. Например ако автомобила е 50КВт и трябва да се движи 120 минути а искаме да го заредим за 3минути, заряядната станция трябва да е 30 пъти по мощна от автомобила - 1500 КВт.
2. За разлика от ДВГ в ел мобила съществува опасност цялата налина в батерията енергия да се освободи за много кртко време, при което да се получат огромни температури. Понеже този процес не е "горене", елмобила неможе да се гаси с обичайните противопожарни средства.
От това седва че ел мобилите макар и да са допуснати до производство и експлоатация би следвало да се ограничат силно относно достъпа им до критична инфрастуктура. Така например колис газови уредби не се допускат в закрити паркинги. Подобни ограничения следва да се налагат и на елмобилите.
От тези две неща неследва че ел мобила на батерии неможе да си намери някаква ниша, но със сигурност неможе да стане масов, а това означава че неможе да стане и достатъчно ефтин зада конкурира хибридите например.
На мен идеята ми е че трябва да се промени трансмисията, така с електромотор - редуктор не е добре, има нужда от променящо се предавателно съотношение. Вече се обърках да го обяснявам.
Какво общо има ЗЗЕ с това че електрокарите очевидно харчат повече ток, защото трансмисията им или по точно възела електромотор - редуктор не е оптимален с постоянно предавателно отношение между ротора на мотора и колелата.
Ами НЕ Е истина. По две линии:
1. "Повече" от какво и от кога? Трябва да се поеоачва референция.
2. Я превърни "само" 5:100 бензин в kWh, и пак смятай. Ще рече, увличаш се.
Бързоходко, колкото по бързо ускоряват колите които са на пътя и се ползват ежедневно, то е ясно че толкова по луди са хората които ги карат. Няма стандарт който да сложи таван на ускорението за колите които се движат по пътищата и който има парите да си купи болид от Ф1 и не е добре с главата, сяда в една такава опасна кола.
Какво общо има ЗЗЕ с това че електрокарите очевидно харчат повече ток, защото трансмисията им или по точно възела електромотор - редуктор не е оптимален с постоянно предавателно отношение между ротора на мотора и колелата.
Щото не разбираш, какво ти казва Трейдърко. А то е че, тук, затворени системи няма и разсейването на енергията, е най-естественото нещо, което, се случва, ЗЗЕ и Първият Закон на Кирхоф си приличат твърде много, не мислиш ли?
ПИЧ, всичко е заменимо като свърши се намира начин да се подмени с нещо друго. Какво ще кажеш за LPG и CNG, изгарят много чисто, обаче никой не ги обяви за добри и чисти горива. Съвременните дизели също са доста добре, май само бензина е много миризлив..поне така се усеща в града като мине бензинова кола която на която двигателя не е загрял. Дизела обаче има много голямо значение дали е изправен.
Да енергията е нещо като подарък от главния конструктор, примерно при една атомна реакция как се запазва и какво и се пази. Виж ако се каже закон за сътворимостта на енергията вече става съвсем нормално да се приеме че е работещ.
Един велосипедист колкото и да се напъва може да произведе не повече от 100 вата мощност, а велосипеда лети примерно при спортистите скоростта достига 70- 80 км в час. Как става - драйва е по адаптивен, при един електровелосипед 250 вата вобще няма пропорционално нарастване на функционалността при придвижване. Така че лошия, неадаптивен драйв си е такъв. Сега китайците би трябвало да са хора гледащи по пестеливо и си мислех ще направят електромобили които да се отличават с такива качества, то пък точно обратното - те вървят в посока по голямо от Хамър и с много дисплеи.
Няма закон за запазване на енергията мисля, има оправдание което се нарича закон. Да енергията се трансформира, но чак да се запазва. Нещо като оправдание е .
Е тогава нямам какво повече да кажа.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Няма закон за запазване на енергията мисля, има оправдание което се нарича закон. Да енергията се трансформира, но чак да се запазва. Нещо като оправдание е .
Коментар