Първоначално изпратено от supertrader
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение
Нищо вярно не си написал. Къде са тези евтини Тесла на старо, които да подкрепят тезите ти?
В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.
Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.
Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.
Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
В действителност съвременните батерии не само ще надживеят колата но и ще имат поне още 10-15г живот като домашни или grid батерии.Last edited by BobyB; 12.10.2021, 09:51.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Литиевите батерии деградират не само с броя на циклите, но и с изминалото време. Тоест дори и да си държиш колата в гаража и да не я караш, пак акумулатора ще деградира и след 7-8 години вече ще е за боклука.
Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.
Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.
Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.
- 1 like
Коментар
-
Матеев сега ще се появят такива коли, това което пишеш е много вярно, но за литийполимерните желязно фосфатни имат големи очаквания. Пишат 25 години, ако веднага след като я разредиш я зареждаш на 100 процента казват 25 години. Дали не е защото не е изпробвано понеже не са минали 25 години откакто ги произвеждат, не е ясно. Обаче очакванията са големи и им дават 4000 цикъла на заряд и разряд, което са изпробвали и казват че е реално. Все пак хората най много ги притеснява за ел.колите да не им свърши тока на пътя, това май остава основен недостатък и ако имаш една собственна електроцентралка в багажника с която 2-3 киловатчаса да заредиш и да се добереш до контакта ...D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеПри 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.
Така че забрави това за 25-те години и бъди щастлив, ако след 10 години в акумулатора е останал около 30% от капацитета.
Купуване на ел. кола на старо ще е като купуването на котка в чувал. В общия случай капацитета на акумулатора ще е по-малък от 50%, и ще е цяло чудо, ако с един заряд изминеш половината от декларираното от производителя разстояние. Тоест стара кола-електричка става само за градско ползване и нищо повече.
Цената на старите автомобили ще е много ниска и ще зависи от това дали човек може да си купи нов акумулатор за поносима сума. Ако новите акумулатори са скъпи, може да се стигне до ситуацията да ти подаряват колата и ти да не искаш да я вземеш.Last edited by Mateev; 12.10.2021, 02:53.
Коментар
-
При 4000 цикъла и 400км пробег с едно зареждане са 1.6милиона километра , затова гледах като години колко очакват и казват ако се поддържат заредени на 100 процента очакват 25..което е много, както и да го погледнем четвърт век. Теглото е високо 5.5 кг за 1квч , това е за LiFepo4 багерии и още ги няма тези със солиден електролит.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеСтандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.
Коментар
-
Стандартите се налагат на държавно и между държавно ниво, като гледам стандарти може да наложи Китай в тази област. Производителите гледат да пробутат техните си стандарти и да продават това което произвеждат. Запада е твърдо деконцентриран, те не знаят какво искат или весеки си представя че Света трябва да се върти около него. Между другото май стандарта на живот за батериите ще се закове на 25 години. Не ясно колко е реалистично, обаче може да се окаже че първите ел.коли само ще са сменяли батериите бързо.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеВече почват да се появяват електромобили които не са амортизирани, но имат нужда от нови акумулатори..че и на малък пробег и това ще се усилва.
И, като казах това, се с тих (дали пък вече не съм го споменавал?):
СТАНДАРТИЗАЦИЯТА, ще направи електричките И по-масови, И по-евтини, И тяхното обслужване - по- достъпно и бързо. Как?
- Уравняват се работните напрежения;
- Микромодулни, батерии може да комплектоваш с всякакъв желан капацитет;
- Цялата електроника, стандартизирана, става взаимозаменяема и може да я възложиш на редица поддоставчици;
- Опростява се радикално логистиката на компоненти, което, сваля цените и води до увеличено търсене...
Накратко,
Колкото по-универсални, толкова по-евтини, по-достъпни и повече.
Опитайте само да си представите покупка и доставка на на оригинална батерия за ТЕСЛА и, може би, ще ви свЕтне, за какъв Пробив става дума.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеЗагуба на ценно време, на мен ми е ясно че ще се случи.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Дани. ДАНИ!
СПОКО. ТОЙ ВСИЧКО РАЗБИРА. И нещата, ще се случат. Те НЕ ЗАВИСЯТ от Матеев.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
Коментар