IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение


    Mи това е!
    За какво бяха всичките ти безсмислени постове за изохорни процеси, колянови валове и мюони-бариони?
    Изречението ти е синтез на всичките ти постове досега в темата.

    Коляновите валове бяха твои, не на безименния

    Коментар


    • Първоначално изпратено от безимeн
      Отговарям на поста ти, Имхотеп НЕлогореев: гроздето е не само кисело, то е и вкиснато.
      ...

      Mи това е!
      За какво бяха всичките ти безсмислени постове за изохорни процеси, колянови валове и мюони-бариони?
      Изречението ти е синтез на всичките ти постове досега в темата.

      Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        То мърчъндайзингът е добре дошъл но...емох травмира чивеко де. Ами то вмера Мъск се изцепил, че Тесла я чака рекордно тримесечие...
        ...
        ...пак?
        Ми за който е фен а няма пари за кола.

        Та цялата работа от въпроса в темата се измести в плюене по Мъск колко бил лош. И колко си преебан ако си купиш електричка.
        Целта е ясна, те плюват по мъск още от времето на първите му ракети.
        Изпитват чиста, от сърце, дълбоко от душата им омраза към този човек.

        Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
          Значи безсмислен цялата работа е че гроздето е кисело.


          Ами ето нещо и за теб и за ватето:

          Цък

          То мърчъндайзингът е добре дошъл но...немой травмира човеко де. Ами то вчера Мъск се изцепил, че Тесла я чака рекордно тримесечие...
          ...
          ...пак?
          Last edited by Pyramid; 31.05.2019, 07:44.

          Коментар


          • Значи безсмислен цялата работа е че гроздето е кисело.


            Ами ето нещо и за теб и за ватето:

            Цък

            Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

            Коментар


            • A be тези тесли много скъпи- под 58000 няма за нова кола, уещам че ще си карам дизела

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                https://www.dokumentalni.com/archives/593- eto ти филмчето. Мисля че това наистина са колите на бъдещето, но доколко със сегашните батерии и със сегашното време за зареждане е съвместимо това бъдеще - не знам. Просто ми беше интересно дали знаеш нещо по въпроса и дали си се интересувал
                Ще го гледам при възможност.

                На въпроса – „Защо традиционните производители на автомобили НЕ правят тези коли, така или иначе бъдещето е в тях, а чакат някакъв мингиянин да дойде и да им вземе бизнеса“ съм отговорил преди няколко седмици. казват,че повторението е майка на знанието:


                Хората са доказано слаби в прогнозите. Не е учудващо защо няма икономисти или анализатори, способни да предвиждат рецесиите! Една от причините е че сме с „кратка памет“ и имаме склонността да екстраполираме като прогноза това което ни се е случвало в близкото минало, или това което познаваме най-добре. Историята е добър учител, затова е добре да я четем и интерпретираме с повечко мисъл и въображение.
                Препоръчвам на любознателните книгата „The Innovator’s Dilemma“. Описва защо пазарните лидери към даден момент се провалят при появата на нови технологии.

                Те запазват и увеличават пазарната си позиция поради различни фактори – изградено име, дистрибуторска мрежа, икономия от мащаба, висока капитализация, достъп до евтин финансов ресурс, патенти, постоянно развитие и подобряване на съществуващата технология и пр. IBM в компютърните системи, Kodak във фотографията, Microsoft в информационните системи. Изключително трудно е на нов играч да пробие и застраши лидерите в дадена област, освен ако не предложи нещо ново - процес, удобство, цена или техология, които са привлекателни за потребителя. Но при появата на нова технология все още няма установен пазар за нея. Дори и да има той е все още малък. Големите компании гледат на тази технология с пренебрежение поради незначителния за тях размер. Никой не инвестира в нещо което е неустановено, и представлява 1/100 или хилядна от годишните им приходи. Това е и причината новите технологии да се налагат от неустановени играчи, за които все пак нишата е голям потенциал. Когато обаче новите играчи достигнат няколко милиарда капитализация те вече са изградили име, развили са конкуренти предимства и опит, натрупали са клиентска база, която реферира и продава продукта, защото е впечатлена от него. Докато Гугъл достига 1 млрд вече е твърде късно за Майкрософт да доминира интернет.

                Автомобилостроене:
                За последните 100 години основните играчи са - Ford, Chrysler, GM, Toyota, VW, Hyundai, Nissan и пр. Десетилетия наред те подобрява съществуващата технология, дизайн, производство, дистрибуция. Та въпросът е как да очакваме от същите компании да предложат нещо различно. Произведените от някои от тях EV донесоха славата че електричките са непрактични, скъпи, нишови, непривлекателни и никой не ги иска. На лице е класически пример Новият играч срещу съществуващите гиганти. Оказва се че при достатъчно желание, мотивация, инвестиции, инженерна мисъл и рискове EV вече са практични, ценово конкурентни (във високия сегмент засега), далеч по-ефективни, икономични и екологични (обратното се тиражира от заинтересованите и застрашени играчи като KOCH brothers например).

                Това което прави Тесла, никой от традиционните играчи няма нито желанието, нито амбицията, нито възможността да постигне. Стигнахме до момент в който моделите на тесла са #1 по продажби в техните ценови сегменти (без изключение) и както изглежда гигантите си отвориха очите и решиха че ако не действат решително ще последват съдбата на Нокиа след навлизането на iPhone и промяната на нагласите на потребителя към смарт телефоните. Заделят се милиардни бюджети за развитие на EV-та.

                Наблюдателите (анализатори) са на мнение, че Тесла са изиграли своята роля да трасират пътя на новата технология и че Традиционните гиганти след като налеят парите за разработки ще затрият компанията поради лошото и управление. Дали е така обаче???

                Новата технология е различна от наложената до момента! Колкото и да се говори че производството на EV е лесна работа за традиционните производители се оказва, че от 2012та година няма нито един автомобил с по-добри показатели от Тесла S от 2012та.
                Кодак са пионер в дигиталната фотография от 90те и са имали най-съвременната дигитална технология дълго преди навлизането и на пазара! Нокиа развива прототипи на устройства с TUCH SCREEN няколко години преди да излезе iPhone. GM създава EV1 1996та година. Обаче когато на карта са активи и ноу хау за милиарди не е толкова лесно да заместиш старата технология с нова. Това е и основната причина поради която няма как някой от традиционните производители да се „престарае“. Нито искат, нито могат да създадат конкурент на Тесла в близко бъдеще. Да предположим, че въпреки всичко Ауди или Тойота например направи конкурентен модел на Тесла в техническо и ценово отношение е ясно какво ще избере потребителя при равни други условия.
                Съществуващия бизнес от производство на печеливши ДВГ, в който са инвестирани милиарди и от който идват печалбите е обречен. Единственото което им остава е да се надяват и да направят необходимото да забавят транзита към EV, за да могат някак си да се адаптират.

                Не е случайно че в медийте основно виждаме негативни новини за ТЕСЛА. Ако не можеш да победиш някой с продукт, то можеш да го направиш с дискредитиране. Хвърлят се огромни ресурси в т.н. FUD (fear, uncertainty and doubt) срещу Тесла с основната цел хората да са разколебани и негативно настроени към Тесла като основен „двигател“ на EV трансформацията. Медийната „обработка“ не е иновация – Гьобелс май беше казал „Дайте ми власт над медиите и аз ще превърна всяко общество в стадо свине“.
                Тесла е големият победител и ясен лидер в EV производството, чийто продажби и търсене ще растат експоненциално, докато на традиционните производители продажбите, маржове и печалби ще намаляват неминуемо.

                И досега говоря само за производството на автомобили! Като сложим в уравнението и другите 2 грандиозни тенденции – Car on demand (Uber) и Autonomous Vehicles картината става съвсем различна.

                Car on demand - Uber и Lyft са основните конкуренти, които започват да влияят на нагласите относно необходимостта да се притежава личен автомобил. Разбирайте намаление на продажбите на автомобили заради нежеланието на все по-голяма част от потребителите да купуват и поддържат такъв. Засега тази тенденция не се усеща осезаемо в Европа, но рано или късно ще стане факт. Конкурентното предимство на тези компании е голямо засега. Пазарната им капитализация е от порядъка на 50-100 милиарда всяка.
                Uber, Lyft, Гугъл, Епъл и някои автомобилните компании работят усилено защото са наясно че бъдещето е в Автономното управление. Въпросът е кой ще е първи.

                Uber & Lyft вече имат такава услуга, но основният фактор в разхода е шофьора! Ако някой от тях успее да създаде автономно управление си остава другата част от разхода – самите автомобили, оборудването им с хардуер и софтуер, както и горивото (ДВГ или EV). Въпросът е че и двете компании нямат ресурса, с който да закупят голям брой автомобили (въпреки пазарната им капитализация).

                Реалните играчи в надпреварата ще са Гугъл (Waymo) и Епъл заради ресурсите и технологичния им бекграунд, както и Тесла. Към днешна дата най-напред технологично и практически е Waymo с тестовите си автомобили които работят от няколко години. Да предположим че Гугъл успее да създаде автономно управление, след това трябва да инвестират милиарди за самите автомобили.

                Тесла – по всеобщо мнение са значително след Гугъл като развитие, но по-интересното е темпа на развитие. Защо? Имат над 400 хил автомобила в движение, които събират данни за да „учат“ AI на компанията. А кое е най-важното за Изкуствения интелект – ДАННИТЕ. Нито един от останалите играчи не разполагат с толкова „безплатни данни“, които да им помагат в развитието на софтуера.
                И ако за Гугъл един оборудван автомобил ще струва 100-150 хилки разход, то Тесла прави 5-20 хилки нет от всеки автомобил платен от купувачите на Тесла. В момента в който Тесла са готови с възможността да предложат автономно задвижвани автомобили единствената стъпка е да направи OVER THE AIR SOFTWARE UPDATE за да превърне всеки автомобил в потенциално автономно такси!!!

                От това което съм виждал, анализаторите оценяват потенциала на бизнеса с автономно управление на 1-2 трилиона. Та въпросът е кой първи ще успее да го наложи и да вземе лъвския пай от баницата.

                Коментар


                • Ясно е че си негативно настроен и трудно ще приемеш каквото и да било различно от твоето мнение, но щом и фактите не ги приемаш какво да коментираме:

                  •Паркира ракети по средата на океана - Watch SpaceX Make History With Rocket Landing on Drone Ship / https://www.youtube.com/watch?v=1sJlFzUQVmY
                  •Продава най-бързия и най-сигурен седан в света, който къса шортите на 5-10 пъти по-скъпи автомобили - Tesla Model S v AMG GT 4 v BMW M5 v Porsche Panamera Turbo S / https://www.youtube.com/watch?v=8I-6_H0haAw
                  •Продава няколко пъти повече автомобили от преките си конкуренти – БМВ 5, Ауди 6 и Мерцедес Е клас –
                  Click image for larger version

Name:	sales 2019.jpg
Views:	1
Size:	60.3 КБ
ID:	3472567


                  •Създаде мрежа от зарядни устройства в цяла Европа и САЩ, за да могат собствениците да се радват на безпроблемно пътуване - и до момента няма подобна на тяхната мрежа.
                  •Произвежда половината батерии в света – за електромобили
                  Click image for larger version

Name:	Battery producer.jpg
Views:	1
Size:	36.4 КБ
ID:	3472568




                  Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                  Намали холивудската продукция

                  Коментар


                  • Тъй като гледам бат факи не отговаря защо традиционните производители не са първенци в изработването на електрокари. Някой може ли да разсъждава малко над този въпрос

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Краткият отговор е че не съм гледал филма и нямам коментар.

                      Ако искаш по-задълбочен отговор ме интересува ЗАЩО ПИТАШ? Очевидно имаш мнение по темата. Сподели.
                      https://www.dokumentalni.com/archives/593- eto ти филмчето. Мисля че това наистина са колите на бъдещето, но доколко със сегашните батерии и със сегашното време за зареждане е съвместимо това бъдеще - не знам. Просто ми беше интересно дали знаеш нещо по въпроса и дали си се интересувал

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от безимeн
                        Редките земни елементи са 17 метала /за сега!/. Събрани са накуп в периодичната таблица. Няма да ти ги изброявам,
                        Мен пък ми е кеф да назова едни, коите са открити в една и съща мина до шведското градче Итербю, щото сега погледнах в Уикипедията.
                        Мисля, че може да се напише малка история по този списък.

                        Гадолиний (Gd), после Скандалий (Sc).
                        После близнаците Ербий, Тербий и Итербий с баща им Итрий.
                        После Церий.
                        И всичките отишли в Стокхолмий (Ho).

                        https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ytterby

                        Коментар


                        • Прочее, миналата година, се обтегнаха отношенията Токио-Пекин заради откритите на дъното от японците фантастични залежи и ясно заявените им намерения да добиват. Та, в тази връзка, не изключваха гореща война. Сблъсъкът Китай-УСА , временно, е отклонил този но, временно. Японците нямат физически нито финансово, нито икономически потенциала да го издържат.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от power grid Разгледай мнение

                            Намали холивудската продукция
                            Да не се окаже, като неслучилото се кацане на Луната? Всичко е май плод на амбициозни тъпанари дето са си повярвали.....ще им гледаме сеира

                            Коментар


                            • Не „редки земни”,а „редкоземни”.

                              Коментар


                              • безимeн - неодим в електродвигателите на електромобилите вече няма, концепцията която очевидно изплува вече е нещо много наподобяващо старите асинхронни трифазни електродвигатели..самото че са синхронни и са убийственно здрави. Пак не си в час, напремето им слагаше автоматични трансмисии които при теглене се чупят. Няма такива неща, а тези батерии по не са токсични от никеловите и цинковите. Малко поне от обща култура може да си по ориентиран, иначе прозира някакво финансиране и си личи че някакви пари са наляти в написаното.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X