IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Чопля семки и наблюдавам.

    Не влизам в маховика, защото не искам да съм магарето там, където се ритат атовете. Според поговорката те отнасяли къчовете.

    Коментар


    • Пътуващите също са тежко нещо в състава на ППС-то, но те са именно пътуващи, които - без МНОГО ОТ "тежките неща в състава на ППС-то" - обикновено наричаме пешеходци...

      Абе, вие - пирамидите - и фараоните в тях - зная, че толкова време откарвате заедно. Редно е да търсите взаимната си подкрепа... ))

      Коментар


      • Да се върнем на маховика: Той отдава енергия едва, след като се създаде път/мост за нея към пътя. ДОТОГАВА,е едно тежко нещо в състава на ППС-то.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

          Е тоова синьото е малко по сложно от "вътрешното съпротивление". Но гледам че съфорумците се справят добре с него и доста грамотно са ти го обяснили. Радвам се че съм допринесъл с нещо за разширяване обхвата на дискусията.
          Интересен момент: Това, синьото, е на лагери и, чрез тях, само масата на колелата, е част от кинетичната енергия. Моментът на инерция натрупва ротационна, около ос, без степен на свобода за нея. Колата не се премята. С каквито и колела да я обзаведеш. Аналогия? Атом в макросвета. Кинетична енергия на електроните - бол но, пред света, при ускоряване и забавяне, тя не се отчита. Щото, атомът е затворена система.
          И автомобилът така. А видинките...ами те си бяха калпави, с лошо сцепление и гума - Боклук та, какво искаш от/с тях?
          Last edited by Pyramid; 04.09.2019, 12:10.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение

            Не може за се обединят в едно, защото движенията са различни, линейно и въртеливо.
            Пример: при колела с една и съща маса това с по-голям диаметър ще поема-отдава повече кинетична енергия на въртеливо движение, но ще имат една и съща енергия на линейното движение. Може би те смущава, че колелата участват едновременно в праволинейното и във въртеливото движение и масата им трябва да влезе два пъти в изчислението на общата енергия.
            Още пример може да се представи с маховиците като резервуар на енергия. Те обикновено са стационарни, но поемат-отдават енергия.

            Не съм чел дискусията надолу, но те подкрепям! Дал си много разбираем пример, който може да бъде асимилиран, дори и от човек-фараон...

            Това, че маховикът акумулира енергия, която впоследствие отдава - /вероятно/ може да обясни всеки ... фараон.

            Да допълня: точно така действат и демпферите, които "гасят" усукващите трептения в двигателите...

            Защо ги "гасят" и как точно ги "гасят" - предмет на някои дисциплини във вузовете, които някои фараони са посещавали /май/..., което пък не пречи сега да се вживяват в ролята на /видите ли/ - изпитващи... ))
            Last edited by безимeн; 04.09.2019, 11:59.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

              Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...
              Е тоова синьото е малко по сложно от "вътрешното съпротивление". Но гледам че съфорумците се справят добре с него и доста грамотно са ти го обяснили. Радвам се че съм допринесъл с нещо за разширяване обхвата на дискусията.

              Коментар


              • Някъде бях чел за окислителни електрически елементи, в които енергията на окисление на дадено вещество преминава пряко в електрическа. Реагират с кислорода от въздуха. Те са еднократни и се предвижда бързата им смяна за минути в станции по пътя. Били равни на бензина по енергоемкост, само че продуктът на окисление не отива във въздуха, а остава в елемента, който след това може да бъде рециклиран.
                Изглежда ми доста перспективна идея за електротранспорта.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                  Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...
                  Не може за се обединят в едно, защото движенията са различни, линейно и въртеливо.
                  Пример: при колела с една и съща маса това с по-голям диаметър ще поема-отдава повече кинетична енергия на въртеливо движение, но ще имат една и съща енергия на линейното движение. Може би те смущава, че колелата участват едновременно в праволинейното и във въртеливото движение и масата им трябва да влезе два пъти в изчислението на общата енергия.
                  Още пример може да се представи с маховиците като резервуар на енергия. Те обикновено са стационарни, но поемат-отдават енергия.
                  Last edited by grisow; 04.09.2019, 10:12.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                    Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...
                    В част от черното колелата участват като маса.. Ротационната им енергия очевидно се добавя, както правилно си отбелязал

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


                      Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

                      Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.
                      Ротационата енергия на колелата едно време шофьорите я забелязваха много бързо слагайки по ефтините но и по тежки "Видинки". Спирачния път се увеличаваше. Включих я във формулата защото е факт и защото изрично беше споменато, че гумите са по-солидни.
                      Пробега се увеличава с 10-15 или да речм до 20% но при определени условия. Ако караш по магистрала може и да не усетиш никакво увеличение. И освен това рекуперацията не се постига с "минимални усилия". Плащаш си я но не ти го казват. Ей затов я предъвквам. В цялата история с Ел. Мобилите има прекалено много митология и недоизказани неща.
                      И не съм скептик относно Ел Мобилите. Те са факт. Развиват се бурно. Присъстват осезаемо и ще са част от света окло нас. Обаче ще породят проблеми които, са добре известни на специалистите и които трабва овреме да се осветлят пред широката публика..

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        Pyramid а кой казва че при рекуперация кондензаторите и батерията трябва да са в паралел ?
                        Аз. И да не разводняваме с глупости.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение


                          Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

                          Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.
                          Еми това синьото за първи път го виждам. Все пак въртенето на колелата е част от черното, в противен случай се получава че добавя допълнителна енергия...

                          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                          Коментар


                          • Pyramid а кой казва че при рекуперация кондензаторите и батерията трябва да са в паралел ?
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

                              Абе я да питам, откъде го взе това, щото в учебниците едно време нямаше такива работи?
                              E = m*V*V/2+4*J*w*w/2

                              Някаква новост е за мен?

                              Не разбирам какво не ти харесва. Ротационна енергия на колелата. Предполагам е много по-малка от кинетичната енергия на купето, но човекът си е прав да я добавя. Не разбирам и защо рекуперацията е толкова интересна. Очевидно че след като може да увеличи пробега с 10-15% без особени допълнителни усилия ще се ползва, кой би оставил подобна възможност неизползвана?

                              Подобни дискусии все пак винаги са полезни. До скоро бях много скептично настроен. Като гледам и скептицизмът на Бързоходко също намалява.

                              Коментар


                              • Бързоходко постарал си се. Браво!
                                Казвам го без сарказъм. Не те цитирам щото поста ти е дълъг. Ще коментирам някои неща обаче:

                                Никой, никъде не е твърдял че "рекуперацията" е по-висока от това което казваш. Ти самият се опита да залепиш подобно твърдение и очакване за опонентите си. А всъщност, никой не го е коментирал освен теб. По спомен, тесла разправяха че благодарение на това пробега се увеличава с донакъм 20%. Това всъщност е горе-долу колкото твърдиш. При положение че че от няколко места казват едно и също, то няма смисъл лично за мен да разчепквам допълнително този въпрос.
                                А хората купуват ЕВ не заради "рекуперацията. По други причини е.

                                Абе я да питам, откъде го взе това, щото в учебниците едно време нямаше такива работи?
                                E = m*V*V/2+4*J*w*w/2

                                Някаква новост е за мен?
                                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                                Коментар

                                Working...
                                X