Първоначално изпратено от chan_tura_naga
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеПирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
мед - $9.34 /кг
олово - $2.29 /кг
Това, че площта на електрохимична реакция в гениалното му хрумване ще спадне стотици пъти, няма значение.
Пирамид е просто гений, supertrader е почти същия гений.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеА...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.
Тази технология е известна поне от III век и виж, ти пръв да се сетиш.
Цъ-цъ-цъ-цъ.
Гений, гений!
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеПирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
мед - $9.34 /кг
олово - $2.29 /кг
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеСпециално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
Коментар
-
Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.D.Y.F-091066
Коментар
-
А...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.Last edited by Pyramid; 04.07.2021, 08:33.
Коментар
-
Вижте техническите характеристики на един много добър оловен акумулатор:
http://energiabg.net/sites/energiabg...12mvr180mb.pdf
Не само годините на живот са 12+, но и всички останали електрически параметри са от хубави по-хубави, като например вътрешно съпротивление от 4 милиома или ток на късо 3100 А. Също така саморазряда е под 2.5% на месец. Тоест може да не го зареждаш 2-3 години и пак като врътнеш, колата ти ще запали.Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:50.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНе мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеНе мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
http://energiabg.net/%D0%B0%D0%BA%D1..._agm-5503.htmlLast edited by Mateev; 02.07.2021, 21:48.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеОтносно синтерованото олово, дали не грешиш? Идеята НЕ Е да се спекат едни нано/микро кристали или сачми. ТАМ, картинката би била трагична. Помисли: много мек метал, смачкваш, става плътен, и ГУБИШ активна площ, а ти трябва огромна разгърната. Т.е., поне в ТОВА, не се наемам да ги съдя, че много са изостанали. По-скоро, целта е минимална маса олово, с което, са се справили. Това, че са жертвали трайността и устойчивостта, ПАК са се справили. Имат задача програмирано остаряване - решили са я. Кой нов акумулатор ще изтрае някогашните 5-8-10 години активна работа с напълно запазени качества? Изкарал гаранцията - даваш ОТНОВО ДВОЙНА ЦЕНА, вземаш 1 нов, ОТНОВО, ДО ГАРАНЦИЯ, (+/- някой месец).
Тъй че, всичко е точно, както им е зададено. Ако не ни изнася...
ТОВА ВЕЧЕ, е друг въпрос. Производителят, нали печели, има икономически "ръст"...
Разгледайте продукцията на Монбат и вижте какви параметри имат различните акумулатори като брой цикли и като години живот. Ами има си както качествени супер акумулатори, така и масовка с ранг на боклук, която се изхвърля 2-3 години след нейното купуване.
Самият производител не се интересува от какво ще печели - от евтините боклуци или от скъпите и качествени акумулатори. Той просто произвежда това, което търси пазара, и ако пазара търси евтини боклуци, ами значи ще се произвеждат евтини боклуци. Самият Китай стана световна икономическа сила именно с производството на евтини боклуци, така че това е много показателно какво търси потребителя по целия свят - ами търси евтина цена, а не качество. Нещо повече - купува с ясното съзнание, че стоката му ще е нискокачествена и с малко време на живот.Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:27.
Коментар
-
Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.Last edited by supertrader; 02.07.2021, 21:24.D.Y.F-091066
Коментар
Коментар