IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от chan_tura_naga Разгледай мнение

    Аууу, гений, гений!
    Тази технология е известна поне от III век и виж, ти пръв да се сетиш.
    Цъ-цъ-цъ-цъ.

    Гений, гений!
    Онуфрий, спиш. Не четеш внимателно

    Коментар


    • Пак в темата започна да се спами, затова ще се опитам да завърна обсъжданията по същество. Ето един клип, в който се твърди (пък и доказва), че електромобилите на Тесла са едни от най-безопасните в света:

      Last edited by Mateev; 04.07.2021, 17:08.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
        Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
        Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
        мед - $9.34 /кг
        олово - $2.29 /кг
        Гения няма нужда да проверява или знае, просто защото е гений по рождение.

        Това, че площта на електрохимична реакция в гениалното му хрумване ще спадне стотици пъти, няма значение.

        Пирамид е просто гений, supertrader е почти същия гений.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
          А...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.
          Аууу, гений, гений!
          Тази технология е известна поне от III век и виж, ти пръв да се сетиш.
          Цъ-цъ-цъ-цъ.

          Гений, гений!

          Коментар


          • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
            Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
            Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
            мед - $9.34 /кг
            олово - $2.29 /кг
            Те затова са само от олово.

            Коментар


            • Пирамид, а дали се сети да провериш колко струва оловото и колко медта?... : )
              Чакай да ти кажа какви са пазарните цени в момента:
              мед - $9.34 /кг
              олово - $2.29 /кг

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
                Сигурно е така. Ами ако не бях споменал?

                Коментар


                • Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
                  D.Y.F-091066

                  Коментар


                  • А...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.
                    Last edited by Pyramid; 04.07.2021, 08:33.

                    Коментар


                    • Mateev, не знаех дори, това бие по параметри китайските, но и по цена малко.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Вижте техническите характеристики на един много добър оловен акумулатор:
                        http://energiabg.net/sites/energiabg...12mvr180mb.pdf

                        Не само годините на живот са 12+, но и всички останали електрически параметри са от хубави по-хубави, като например вътрешно съпротивление от 4 милиома или ток на късо 3100 А. Също така саморазряда е под 2.5% на месец. Тоест може да не го зареждаш 2-3 години и пак като врътнеш, колата ти ще запали.
                        Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:50.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                          Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
                          Преди време го бях пресмятал и излезе, че ТЕОРЕТИЧНО, капацитетът на единица оловна маса, би могъл да бъде до около 5+ пъти по-висок. Да, ама или имаш огромен капацитет и малко цикли, или повече цикли и по-нисък капацитет. В реалните батерии, компромисът е неизбежен.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                            Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
                            Може, всичко може, но цената на хубавите акумулатори също е хубава. Например един MVR или AGM акумулатор 100Ah струва 500+ лева и работи безпроблемно 12+ години. Не кипи, не се изпарява или окислява - можеш да си го сложиш в гардероба при бельото и той ще си остане чистичък и лъскав през цялото време на своя живот.

                            http://energiabg.net/%D0%B0%D0%BA%D1..._agm-5503.html
                            Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:48.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                              Относно синтерованото олово, дали не грешиш? Идеята НЕ Е да се спекат едни нано/микро кристали или сачми. ТАМ, картинката би била трагична. Помисли: много мек метал, смачкваш, става плътен, и ГУБИШ активна площ, а ти трябва огромна разгърната. Т.е., поне в ТОВА, не се наемам да ги съдя, че много са изостанали. По-скоро, целта е минимална маса олово, с което, са се справили. Това, че са жертвали трайността и устойчивостта, ПАК са се справили. Имат задача програмирано остаряване - решили са я. Кой нов акумулатор ще изтрае някогашните 5-8-10 години активна работа с напълно запазени качества? Изкарал гаранцията - даваш ОТНОВО ДВОЙНА ЦЕНА, вземаш 1 нов, ОТНОВО, ДО ГАРАНЦИЯ, (+/- някой месец).
                              Тъй че, всичко е точно, както им е зададено. Ако не ни изнася...
                              ТОВА ВЕЧЕ, е друг въпрос. Производителят, нали печели, има икономически "ръст"...
                              Аз си мисля, че тука отново не са виновни производителите, а потребителите. Самите потребители гледат най-ниската цена и купуват боклуци с ясното съзнание, че това са боклуци. Иначе на пазара има качествени акумулатори, но цената им е съвсем друга. Вземете например AGM или MVR акумулаторите, които имат време на живот 10-12 години, че и повече. Ами супер акумулатори са си - две мнения по въпроса няма, но цената им е някъде около 2-3 пъти по-висока.

                              Разгледайте продукцията на Монбат и вижте какви параметри имат различните акумулатори като брой цикли и като години живот. Ами има си както качествени супер акумулатори, така и масовка с ранг на боклук, която се изхвърля 2-3 години след нейното купуване.

                              Самият производител не се интересува от какво ще печели - от евтините боклуци или от скъпите и качествени акумулатори. Той просто произвежда това, което търси пазара, и ако пазара търси евтини боклуци, ами значи ще се произвеждат евтини боклуци. Самият Китай стана световна икономическа сила именно с производството на евтини боклуци, така че това е много показателно какво търси потребителя по целия свят - ами търси евтина цена, а не качество. Нещо повече - купува с ясното съзнание, че стоката му ще е нискокачествена и с малко време на живот.
                              Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:27.

                              Коментар


                              • Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
                                Last edited by supertrader; 02.07.2021, 21:24.
                                D.Y.F-091066

                                Коментар

                                Working...
                                X