Are electric cars more likely to catch fire?
Малко остаряла статия от 2018год. Към днешна дата броят на Тесла автомобилите е над 3 пъти по-голям и статистиката вероятно ще е по-добра, но все пак е отправна точка.
Интересно е как хората си формират мнението от медиите, които от своя страна целят не обективност, а хващане на вниманието с възможно най-атрактивни заглавия. За никой не е тайна, че Тесла е магнит за вниманието. Ако се съчетае „жълта“ и негативна новина – воалла.
От статията:
„A battery powered vehicle having a fire incident is newsworthy. A gasoline powered vehicle having a fire is newsworthy only if it stops traffic," said Steven Risser, senior research leader at Battelle, a nonprofit research and development firm, and one of the leading experts on the risk of fires in electric vehicles“
„Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars“
„How else is a lithium ion battery fire different from a gasoline fire?
The biggest difference is the time it takes to ignite. Gasoline fires start almost immediately when gasoline comes in contact with a spark or flame, and spreads rapidly. Battery fires typically take some time to achieve the heat necessary to start the fire“
От една страна запалените ДВГ коли са в пъти повече от тези с батерии при сравнимо изминато разстояние, от друга запалването на кола с батерия отнема време след инцидента, за което пътниците могат да се спасят на безопасно разстояние.
Малко остаряла статия от 2018год. Към днешна дата броят на Тесла автомобилите е над 3 пъти по-голям и статистиката вероятно ще е по-добра, но все пак е отправна точка.
Интересно е как хората си формират мнението от медиите, които от своя страна целят не обективност, а хващане на вниманието с възможно най-атрактивни заглавия. За никой не е тайна, че Тесла е магнит за вниманието. Ако се съчетае „жълта“ и негативна новина – воалла.
От статията:
„A battery powered vehicle having a fire incident is newsworthy. A gasoline powered vehicle having a fire is newsworthy only if it stops traffic," said Steven Risser, senior research leader at Battelle, a nonprofit research and development firm, and one of the leading experts on the risk of fires in electric vehicles“
„Tesla claims that gasoline powered cars are about 11 times more likely to catch fire than a Tesla. It says the best comparison is fires per 1 billion miles driven. It says the 300,000 Teslas on the road have been driven a total of 7.5 billion miles, and about 40 fires have been reported. That works out to five fires for every billion miles traveled, compared to a rate of 55 fires per billion miles traveled in gasoline cars“
„How else is a lithium ion battery fire different from a gasoline fire?
The biggest difference is the time it takes to ignite. Gasoline fires start almost immediately when gasoline comes in contact with a spark or flame, and spreads rapidly. Battery fires typically take some time to achieve the heat necessary to start the fire“
От една страна запалените ДВГ коли са в пъти повече от тези с батерии при сравнимо изминато разстояние, от друга запалването на кола с батерия отнема време след инцидента, за което пътниците могат да се спасят на безопасно разстояние.
Коментар