IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    bota156, петролните деривати в двг изгарят като в началото на горивния процес въглеводородните вериги се разпадат до метан и той изгаря в двг. Т.е. двг на бензин или дизел изгарят метан и няма причина да са по малко еко. Съвременните дизели са с комън рейл впръскване или италианците са го кръстили мултиджет, горивото се впръсква с такова налягане че образува супер фин слой по повърхността на нагретите части и под действие на температурата и налягането то се трансформира метан, затова моторите работят меко и кпд е висок. Това трябва да се обясни на еколозите, няма такова нещо - на метан е чисто а на бензин и дизел не е, винаги изгаря метан.
    Харесва ми че ползваш моите коли за пример (АЛФИ) .
    Ама има и примеси - сероводороди, амонити и силикати най вече.
    И проблема е ГОРИВОТО - чистотата му, а не двигателя.
    Затова и го правят всеядно животно, да може да издържа на боклуците.
    Ако е чисто горивото и КПД-то ще е 70-80% и десетки пъти по малко ще замърсява
    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

    Коментар


    • bota156, петролните деривати в двг изгарят като в началото на горивния процес въглеводородните вериги се разпадат до метан и той изгаря в двг. Т.е. двг на бензин или дизел изгарят метан и няма причина да са по малко еко. Съвременните дизели са с комън рейл впръскване или италианците са го кръстили мултиджет, горивото се впръсква с такова налягане че образува супер фин слой по повърхността на нагретите части и под действие на температурата и налягането то се трансформира метан, затова моторите работят меко и кпд е висок. Това трябва да се обясни на еколозите, няма такова нещо - на метан е чисто а на бензин и дизел не е, винаги изгаря метан.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
        bota156 , ако е от газови централи според мен не е лошо също защото кпд 60 процента не е зле особенно ако с отпадъчната топлина се отопляват и домове. Възможно е след време газопреносните мрежи да са равни по капацитет с електропреносните и електричеството да се доставя чрез газ на някои места, където разбира се е целесъобразно. Предполагам че ще се разработят и по малки но ефективни газови турбини и горивните клетки за природен газ също ще се усъвършенстват, но засега такива технологии още няма в практиката. Много по вероятно е да се случат от масово навлизане на електромобили с батерии, пък особенно с тегло само на батериите над половин тон.
        И ще заменим нефта с газ - пак полезно изкопаемо. Тея смотани еколози ще изместят центъра на земята .
        Никой не го ебе кръговрата на веществата на земята. Важното е да плащаме прескъпо да сме еко и т.нар. еколози да прибират парите
        Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

        Коментар


        • bota156 , ако е от газови централи според мен не е лошо също защото кпд 60 процента не е зле особенно ако с отпадъчната топлина се отопляват и домове. Възможно е след време газопреносните мрежи да са равни по капацитет с електропреносните и електричеството да се доставя чрез газ на някои места, където разбира се е целесъобразно. Предполагам че ще се разработят и по малки но ефективни газови турбини и горивните клетки за природен газ също ще се усъвършенстват, но засега такива технологии още няма в практиката. Много по вероятно е да се случат от масово навлизане на електромобили с батерии, пък особенно с тегло само на батериите над половин тон.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • mathematician , точно така е въглеводородите са жестока компресия на енергия и при добро изгаряне се отделя вода и въглероден диоксид..забележи че същия механизъм захранва с енергия и организми в природата и включително и нас хората. Т.е. това нещо е доста добре измислено и е част от нещо много голямо. Литиевойонните батерии тежат 7 килограма за киловатчас ел.енергия и наистина 10 киловатчаса са само 70 кг, което не много но не е и малко, но според мен е приемливо и пробег от над 200 км. е наистина нещо което по може да се ползва разбира се ограничено и там където е удачно.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение


              Само да ти кажа, че в един галон (4 литра бензин или нафта - една тубичка малка) има повече енергия отколкото в първата версия на Нисан Леаф.

              One gallon of gasoline contains approximately 33.7 kWh of energy. The 100 kWh battery pack in a Tesla Model S 100D contains the energy equivalent of less than 3 gallons of gasoline

              Т.е. КПД-то може и да е такова, но в момента бензина и нафтата имат 10+ пъти по-голяма енергия в единица обем отколкото батерията.
              А тоя ток с какво КДП се произвежда.
              От перки, от соларки, от газови централи от въглищни централи, от АЕЦ.
              Дали е повече от двигател, а от работата му на темпомат (90км).
              И съотношението кг/енергията е 50 пъти само не 10
              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение
                Кпд гориво -> движение на най-ефективните ДВГ
                е поне на половина по-зле от Ток->ел.двигател->движение

                Най-ефективните ДВГ по някои Скании, и по доста кораби е ~50%
                Най-смотаните ел.двигатели (сглобени в гараж) са с КПД поне 88%, средностатистическия добър ел.двигател е с КПД над 95%

                средностатистическия ДВГ е с КПД гориво->движение <28%...

                Само да ти кажа, че в един галон (4 литра бензин или нафта - една тубичка малка) има повече енергия отколкото в първата версия на Нисан Леаф.

                One gallon of gasoline contains approximately 33.7 kWh of energy. The 100 kWh battery pack in a Tesla Model S 100D contains the energy equivalent of less than 3 gallons of gasoline

                Т.е. КПД-то може и да е такова, но в момента бензина и нафтата имат 10+ пъти по-голяма енергия в единица обем отколкото батерията.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от mathematician Разгледай мнение
                  Кофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.

                  https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot
                  Добре де, добре. А с акциите теслЯни, какво става?

                  Коментар


                  • Кофти тръпка - инцидент с автопилота на Тесла. Но като се предовериш на техниката така се получава.

                    https://www.kqed.org/news/11801138/a...bout-autopilot

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение

                      Много ми е интересно какво именно е патентовано и къде. Цветът, името, "вградения акумулатор", петолъчката?
                      Някои много ги хапе кравата, май.

                      Коментар


                      • analog - концепцията им изглежда много по смислена за електромобили, точно за приложенията които според мен са добри за електромобили и да са модулни. Освен това казват че задвижването е с 50 процента по икономично за енергия, а това означава и два пъти по малка батерия.
                        Last edited by supertrader; 12.02.2020, 19:57.
                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Кисимов Разгледай мнение
                          В России запатентован новый электромобиль Zetta
                          Много ми е интересно какво именно е патентовано и къде. Цветът, името, "вградения акумулатор", петолъчката?

                          Коментар


                          • В России запатентован новый электромобиль Zetta
                            В базе Федерального института промышленной собственности были размещены патентные изображения автомобиля Zetta – первого российского электромобиля. Производство компактных трехдверных электрокаров Zetta должно начаться уже в 1-м квартале 2020 года. Как сообщалось ранее, машина будет представлять собой городской трехдверный хэтчбек, визуально напоминающий популярную модель — Smart ForTwo.

                            Согласно заявленным техническим характеристикам – транспортное средство сможет развивать скорость до 120 км/ч. В основе машины лежит рама, которая обшита легкими панелями из прочных композитных материалов. В базовой комплектации автомобиль будет переднеприводным, а встроенный аккумулятор позволит преодолеть на одном заряде 200 км.

                            Одна из особенностей автомобиля – использование преимущественно отечественных компонентов. Единственной импортируемой деталью станет батарея – их производитель закупает в Китае.

                            Согласно предварительным данным, за базовую версию придется заплатить порядка 450 тыс. рублей. Модели в более богатых комплектациях могут получить не только аккумулятор большей емкости, но и полный привод. https://nvdaily.ru/info/181130.html

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от satz Разгледай мнение

                              Пишеш за бързото зареждане, а то рядко се практикува при коли имащи пробег над 300км.

                              Но дори и с него, ток->движение средностатистически е над 71%
                              никакъв шанс няма бутален двигател да стигне такива нива на кпд гориво->движение
                              а цената на ДВГ с КПД над 28% расте по експонента, (сравнете ценатата на някоя от ефективните Скании, с масовите им конкуренти)

                              Метанът(ниската му цена) е това което ще задържи ДВГ в играта още дълго време,
                              както и липсата на достатъчно батерии (техния цикъл рециклиране още не се е завъртял)
                              Ще се, ще се. И цикълът за рециклиране, ще се завърти. Тъкмо, ще се натрупа и ресурс.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                                satz, не забравяй обаче, че КПД на ток -> зарядно -> нагряване на батерията при зареждане -> заредена енергия в батерията.... е около 75%
                                Пишеш за бързото зареждане, а то рядко се практикува при коли имащи пробег над 300км.

                                Но дори и с него, ток->движение средностатистически е над 71%
                                никакъв шанс няма бутален двигател да стигне такива нива на кпд гориво->движение
                                а цената на ДВГ с КПД над 28% расте по експонента, (сравнете ценатата на някоя от ефективните Скании, с масовите им конкуренти)

                                Метанът(ниската му цена) е това което ще задържи ДВГ в играта още дълго време,
                                както и липсата на достатъчно батерии (техния цикъл рециклиране още не се е завъртял)

                                Коментар

                                Working...
                                X