IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

    Уклончиво си подминал мението ми, пак ще ти го напиша, принтирай го и го закачи на стената си.



    Не ми харесват цените на Тесла във всеки клас и екстериора е зле, специално модел 3.
    Ако имах излишни пари бих си купул тази Хонда, но явно ще е след 4-5 години.
    а ти планираш ли някога да си купиш Тесла 3 ?
    Забавлявам се с опитите да се вадят аргументи срещу нещо си вместо да се мисли обективно.

    След 5, 10 и 15 години ще са останали една шепа от споменатите марки поради простия факт, че на пазара ще има един доминант в производството на батерии и много догонващи със значително по-скъпи системи. Тези които се преориентират достатъчно бързо ще купуват батерии и мотори от Тесла с НАДЦЕНКА. Отделно от това едва ли ще имат и 1/10 от софтуерния потенциал на Тесла и автономни възможности.

    Относно цените - са най-добрите за това което получаваш. В САЩ ще има по-ниски цени за конкурентни модели напр. VW ID 4, заради 7500$ данъчно предиство. Но от друга страна като показатели няма нито един равностоен конкурент.

    А иначе дизайна е субективен, едно е концептуална кола, съвсем различни излизат серийните версии.
    Last edited by ED; 01.10.2020, 21:25.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

      Претопляне на стари манджи.
      Уклончиво си подминал мението ми, пак ще ти го напиша, принтирай го и го закачи на стената си.

      Honda показа електрическо крос-купе

      Моделът SUV e: concept ще стане сериен през 2022 година
      Да им дадем една петилетка на немците, японците, китайците и южнокорейците,
      и после да сравняваме пак за value price,
      тъкмо тогава сегашните модели на всички ще са станали поносими за покупка на вторичен пазар.
      Не ми харесват цените на Тесла във всеки клас и екстериора е зле, специално модел 3.
      Ако имах излишни пари бих си купул тази Хонда, но явно ще е след 4-5 години.
      а ти планираш ли някога да си купиш Тесла 3 ?

      Коментар


      • Претопляне на стари манджи. Това го коментирахме преди месеци.

        Не е тайна, че Тесла НЕ плаща за реклама, за разлика от всички останали автопроизводители с 4-5 милярдни бюджети годишно.
        JD Power е маркетингова агенция, която публикува срещу ЗАПЛАЩАНЕ. Големите медии от години засипват Тесла с тонове дезинформация подплатени от заинтересовани страни (петролни компании, авто индустрия и много други).

        Реалността обаче е че който се качи на Тесла забравя моментално за всяка друга алтернатива.
        Поинтересувай се коя е най-удовлетвояващата марка автомобили за своите собственици с голяма преднина пред втория Порше?!

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение
          Няма тесла, няма месла, изберете родния производител ....

          Това чудовище е направо нещо изродско и отвън и отвътре ....

          Гордея се че съм българин

          ================================================== ======

          Българи създадоха електрическа хиперкола - вдига 488 км/ч, струва минимум 750 000 евро

          https://www.24chasa.bg/avto/article/9073852
          ...редактирах. Яко, наистина.
          Last edited by Pyramid; 01.10.2020, 19:51.

          Коментар



          • Няма тесла, няма месла, изберете родния производител ....

            Това чудовище е направо нещо изродско и отвън и отвътре ....

            Гордея се че съм българин

            ================================================== ======

            Българи създадоха електрическа хиперкола - вдига 488 км/ч, струва минимум 750 000 евро

            https://www.24chasa.bg/avto/article/9073852

            Коментар


            • Honda показа електрическо крос-купе

              Моделът SUV e: concept ще стане сериен през 2022 година
              Да им дадем една петилетка на немците, японците, китайците и южнокорейците,
              и после да сравняваме пак за value price,
              тъкмо тогава сегашните модели на всички ще са станали поносими за покупка на вторичен пазар.


              Коментар


              • Публикувано във факти.бг: Новата електрическа тротинетка от Honda идва у нас (цена и спецификации)

                1800 лв

                Пeшo 29 12:33 26.09.20 OТГOВOРAз имaм eл. трoтинeткa Sеgwаy-Ninеbоt oт 2 гoдини. Купих я зa 1200лв, нo в мoмeнтa вeчe cтрувaт oкoлo 800. Имa aбcoлютнo cъщитe пoкaзaтeли кaтo тaзи нa Хoндa. Aз личнo я изпoлзвaм, зaщoтo рaбoтя в цeнтърa нa Coфия и c нeя ce придвижвaм бързo, eфeктивнo, бeзплaтнo и нe миcля къдe щe пaркирaм. Цeнaтa нa Хoндaтa e нeoпрaвдaнa и e aбcoлютнo извън пaзaрa. Мoятa трoтинeткa e мнoгo кaчecтвeнa и нe e мръднaлa зa изминaти 1200 км. Изчиcлил cъм, чe зa дa cи избия пaритe зa трoтинeткaтa oт икoнoмия нa гoривo зa кoлaтa, трябвa дa минa oкoлo 5000 км. Тoвa знaчи, чe трябвa дa я кaрaм 10 гoдини. Тoвa eдвa ли щe ce cлучи, зaщoтo бaтeриятa щe издъхнe дългo прeди тoзи мoмeнт. Тoecт тaзи игрaчкa e прocтo удoбcтвo, a c цeнaтa нa Хoндaтa e aбcoлютнo нeвъзмoжнo дa ce изплaти.

                Коментар


                • Tesla ranks last on influential JD Power quality survey

                  Land Rover and Tesla top list of unreliable makes

                  Коментар


                  • Sandy Munro след “Tesla Battery day”

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                      Това със автономността на Теслата е спорен таларалеж в гащите.
                      Другите компании нямат тези главоболия, нито клиента ще е спокоен да не държи волана (а това да спи на задната седалка, а колата да се движи, забрави).Нито пешеходците ще са спокойни, незнам и коя държава ще позволи такова нещо, освен във определени "умни ленти" само.
                      Но и там може да се ползва старата функция за следване на предната кола.
                      Ще почакаме десетилетия докато, колата и камиона са без шофьор или спи на седалката, но и въпроса е дали си е струвала усилията.
                      Немците ще се фокусират предимно на хибриди и по-малко на електрички (автономна функция не им трябва), та, ще оцелеят.
                      Само това ще остане от величието на теслата - автономността. И ще се случи до 2030година. Ама има и гугъл и амазон и китай (5г си е задължителен за това).
                      От това по убаво няма - да си поркаш в хола на колата и да си след 3-4 часа на морето и да си продължиш в кръчмата. Винаги ми е било мечта като съм карал до морето всяка седмица и ближа 2-3 бири па отзад разливат бутилките.
                      Не знам защо първо не го направят във влаковете, трамваите. метрото, тировете, автобусите.
                      Ами почват със спортните коли. Те се карат за КЕФ. Не виждам никакъв смисъл да лишиш шофьора от управлението на спортна кола.
                      Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                      Коментар


                      • Хаха дори Колд Фюжън - най-велекия ютубър за нови технологии направи обзор на Батери Дей:

                        https://www.youtube.com/watch?v=P0zp6yB2m0U


                        Нека който все още има съмнения да го изгледа.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                          Това със автономността на Теслата е спорен таларалеж в гащите.
                          Другите компании нямат тези главоболия, нито клиента ще е спокоен да не държи волана (а това да спи на задната седалка, а колата да се движи, забрави).Нито пешеходците ще са спокойни, незнам и коя държава ще позволи такова нещо, освен във определени "умни ленти" само.
                          Но и там може да се ползва старата функция за следване на предната кола.
                          Ще почакаме десетилетия докато, колата и камиона са без шофьор или спи на седалката, но и въпроса е дали си е струвала усилията.


                          Залагам да е до 10 години. Понеже днес е невъзможно ни е трудно да си представим, че ще е възможно и в близко бъдеще. В момента в който някой излезе с добро решение, което редуцира инцидентите с да кажем 80-90% е въпрос на време колко бързо ще бъде имплементирано навсякъде. Тесла е с най-големи шансове заради базата данни и статистика от колите в момента, както и заради целенасочения подход – те са единствените, които произвеждат свой чип който е няколко пъти по-производителен от този на Nvidia.



                          Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                          Немците ще се фокусират предимно на хибриди и по-малко на електрички (автономна функция не им трябва), та, ще оцелеят.


                          При 100$/кв разходите за производство на електричка или ДВГ/хибрид са еднакви. Поне така твърди Блумберг. Хибридите са сложна технология и разходите там едва ли ще паднат. Отделен е въпроса, че няма нормален и информиран човек, който да избере хибрид който ще поддържа и ще плаща една торба с пари на сервизите при положение, че може да кара електричка на по-ниска цена.

                          Тесла ще произвежда батерии на цена 60-70$ до 2-3години, които междувременно имат 50% по-голям пробег от днешните батерии на Панасоник и LG. Икономически са обречени на забвение, освен ако не направят чудото да изобретят по-добри батерии от Тесла.

                          Коментар


                          • [QUOTE=BobyB;n3654547]
                            Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                            Една две корекции само. 3 теравата и 20 милиона автомобила годишно са планирани за след 10 години, не 3. За 3 години е абсурд 100 пъти увеличение. Но за 10 е съвсем правдоподобно - прави около 60% годишно нарастване, което е подобно на досегашните 10 години - над 50% годишно.
                            За софтуера - проблема на досегашните производители далеч не е само софтуера в самата кола, но и софтуера за автоматизираните фабрики, който е изключително сложен и непрекъснато се усъвършенства. Само така е възможна вертикалната им интеграция, където са наистина много пред останалите. Въобще, тоолкова много неща се натрупаха, че не знам колко ще оцелеят от сегашните автопроизводители, може и да се окажеш прав че само луксозни брандове, дори бутикови.
                            до 2-3 години ще изградят заводите, машините и ще генерират от новите батерии (според Мъск 1-2 години). Скейла до 3 тв разбира се ще отнеме повече време.

                            Коментар


                            • Това със автономността на Теслата е спорен таларалеж в гащите.
                              Другите компании нямат тези главоболия, нито клиента ще е спокоен да не държи волана (а това да спи на задната седалка, а колата да се движи, забрави).Нито пешеходците ще са спокойни, незнам и коя държава ще позволи такова нещо, освен във определени "умни ленти" само.
                              Но и там може да се ползва старата функция за следване на предната кола.
                              Ще почакаме десетилетия докато, колата и камиона са без шофьор или спи на седалката, но и въпроса е дали си е струвала усилията.
                              Немците ще се фокусират предимно на хибриди и по-малко на електрички (автономна функция не им трябва), та, ще оцелеят.
                              Last edited by hazard; 24.09.2020, 14:53.

                              Коментар


                              • [QUOTE=ED;n3654459]
                                Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                                Пич, не знам как си изкарваш хляба но едва ли е с предприемачество. Не можеш да си представиш колко е трудно да постигнеш и 1/100 от това, което прави Мъск!!!
                                Тия вицове дето ги разправяте за „мошеника Мъск“ вече се изтъркаха. Трябва да си идиот, за да вярваш на това при положение, че пред всички е видно какво са постигнали и накъде са се запътили.

                                За 15-20 години от нулата прави най-добрата Ракетна компания в света с разходи за изстрелване на половината на всички УСТАНОВЕНИ играчи.
                                За същото време направи невъзможното – елетромобил, който е несравним с нито един конкурент. Обърна хода на историята за автомобилите като вчера заби поредния пирон в ковчега на ДВГ технологията. Ако не си наясно пречките пред по-бързото навлизане на електрическите автомобили са само две:

                                1/ Цена на батерията – в 2020та се предполага че средната цена е към 140-150$/кв. За Тесла се предполага, че е към 120-130$. С новите батерии цената пада на 60-70$/кв. GAME OVER. Никой не може да се конкурира с такива цени

                                2/ Достатъчна наличност на батерии – всички са наясно, че производството в момента не може да насмогне на търсенето на батерии. Тесла намериха начин да произвеждат десетки и стотици пъти повече (от 30гв днес на 3Тв след 3 години). И всичко това със 70% по-ниски инвестиционни разходи.

                                От 10 години шорт селърите повтарят едни и същи аргументи, които са опровергани до един! Няма нито една Германска или каквато и да било автомобилна компания, която да може да се конкурира. защо:

                                1/ Всички традиционни компании са специалисти само в ДВГ и траснмисии. Всичко друго е от външни доставчици. Тази технология е вече е КА.УТ (нада).

                                2/ За да направят конкурентен електромобил трябва да имат ценово конкурентна батерия (каквато нямат), да инвестират тежко в СОФТУР и в автонимия. Нито един от тези фактори не е наличен

                                3/ Дилърска мрежа – дилърите прибират към 40 – 50% от крайната цена, освен това печелят допълнително от ежегодно обслужване и след гаранционни разходи. Тесла прибира 100% от приходите защото няма дистрибуторска мрежа и продава онлайн без допълнителни разходи.
                                Ботъм лайна е че ценово електромобилите са пейн ин ди ес за цялата индустрия с изключение на Тесла!

                                Мерц, VW, Toyota и всичко останали са ОБРЕЧЕНИ динозаври, които няма да излязат от тази трансформация във вида в който са влезли (фалити, сливания и дълги години на стагнация).

                                В интерес на истината high end марките имат по-голям шанс да оцелеят защото ще хванат нишата на луксозните автомобили – купуват батерии и мотори от Тесла и слагат свой луксозен интериор на цена над тази на Тесла!

                                Единствения им шанс е някой да изобрети чудотворната солид стейт батерия, да я наложи бързо на пазара на сносна цена, което е доста съмнително гледайки историята!

                                В следващите години ще видим още много клонинги на Тесла подобно на Nikola, Faraday, Fisker, XPENG, NIO, LUCID, Rivian, BYD и други, но реално оцелялите ще са не повече от 2-3. При всички положения вече почти всички са наясно кой е лидера и кой ще дърпа индустрията напред. Единствената въпросителна е колко бързо Тесла ще успее да материализира плановете. Историята показа, че резултатите отнемат повече време отколкото му се иска на Мъск.
                                Една две корекции само. 3 теравата и 20 милиона автомобила годишно са планирани за след 10 години, не 3. За 3 години е абсурд 100 пъти увеличение. Но за 10 е съвсем правдоподобно - прави около 60% годишно нарастване, което е подобно на досегашните 10 години - над 50% годишно.
                                За софтуера - проблема на досегашните производители далеч не е само софтуера в самата кола, но и софтуера за автоматизираните фабрики, който е изключително сложен и непрекъснато се усъвършенства. Само така е възможна вертикалната им интеграция, където са наистина много пред останалите. Въобще, тоолкова много неща се натрупаха, че не знам колко ще оцелеят от сегашните автопроизводители, може и да се окажеш прав че само луксозни брандове, дори бутикови.

                                Коментар

                                Working...
                                X