IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Прочетох патента отново и мисля че идеята е достатъчно проста за да работи. Може би прекалих с негативизма вчера.

    Има очевидни технологични трудности при тази конструкция - например, че катодът старее и след няколко хиляди часа емисия се изтощава и не ще повече да пуска електрони. Освен това всеки от тези елементи има доста нисък максимален ток при разряд - отново заради катода. Докато един обикновен суперкондензатор може да постигне ток на разряд от порядъка на десетки ампери, при вакуумния кондензатор не виждам как ще бъде и един ампер. Същото се отнася и за заряда.

    Тоест идеята работи, капацитетът наистина е висок, но за автомобили според мен не става. Основният проблем е кратък живот и бавно зареждане. И двете няма как да се подобрят особено.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
      Pyramid, нищо няма да вкарат в такава батерия защото не е възможно и това е измислица. Първо налягане няма кой знае какво, вакума е минус една атмосфера. Вакума с електрони не може да се насити, за тях трябва повърхност на проводим материал. За разлика от тръбичката ти която може да се каже че работи, за това нещо може да се каже че не работи. За да вкараш в него много енергия тя ще бъде мълния и напрежението е ясно а трансформацията му не е ясна както и материала спиращ електроните да не излязат.
      Налягането задължително възниква в газа. Валуу-да но, смо си представи колосалнитежсили на отблъскване между електроните, неслучайно, приведох формулата. Между заряда на всеки един електрон и сумарния, на всички остнали. Ако и (по някакъв начин, още неясен) да им се удаде едно празно място да с напълни само с електрони, всички те, тутакси, ще отблъскват, всеки от остналите, и ще се бутат по стената. Стената - данречем, суперизолатор но, те дори, да трептят, няма да имат къде. Един вид, електронен „КРИСТАЛ”... Или е Съвършенство, или шашма, като управляемия термоядрен процес: Колко десетилетия наливат в него, сигурно, трилиони долари вече, а пробив още няма. Т.е. някои бачкат като луди, други поглъщат едни ПАРИ, и добре си живеят. И, докато първите се усетят, времето минало, давности-мавности, едно „сори, не стана” , ама влакът заминал.

      Коментар


      • Pyramid, нищо няма да вкарат в такава батерия защото не е възможно и това е измислица. Първо налягане няма кой знае какво, вакума е минус една атмосфера. Вакума с електрони не може да се насити, за тях трябва повърхност на проводим материал. За разлика от тръбичката ти която може да се каже че работи, за това нещо може да се каже че не работи. За да вкараш в него много енергия тя ще бъде мълния и напрежението е ясно а трансформацията му не е ясна както и материала спиращ електроните да не излязат.
        D.Y.F-091066

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Ами че то и в момента е същото. Има ли много енергия в малък обем, при авария става страшно. Виждал ли си Li-Po батерия, дадена накъсо, или още по-лошо - с дупка в някоя клетка. При даване на късо може да се нажежи и да светне например един гвоздей, а при пробита клетка батерията се самовъзпламенява, но най-страшното е облака от газ, от който ако не избягаш, може да припаднеш и дори умреш. Вдишвал съм веднъж и после не мога да си изкашлям дробовете цяла минута.

          Виж това:



          А на долния клип офиса се запалва през нощта от взривила се батериа на лаптоп. Виж и дима как запълва цялата стая. Този дим е отровен и ако там имаше припаднал човек, щеше да умре.:

          ...А сега, да умножим това по 10 или дори, по 100. И още нещо,
          Батерията, е източник на едн. Доста постоянен през време на заряд и разряд. Докато, кондензаторът два пъти по-зареден - 41 % + - напреженив, 4 пъти 100 %..., линейно, променя напрежението си от заряда.
          Накратко, не е ли твърде добро, за да е истина? Тук, една „тръбичка” [всъщност, доста повече, система, ама на кой консул му пука, те „обсъждат”(осъждат) без да разбират - но, се фиксирахе върху нея само] какви напреженя породи сред двуногите, хем евтина и безопасна, а това...ще „вкарват електрони”. Импулсно. През „един електрод”. Колко пробеми извиква само свързани с този електрод, снеговото разпрашаване (няма как, да,е от волфрам, даже), а с безопасността, с цялата апаратура и задвижване, а със зарядните, а с... (ѝ т.н.) ? Обаче, като средство за привличане на бройки - ЕДИН ПЪТ.

          Коментар


          • Тестване на батериите, които се използват в колите на Тесла. Опити да ги повредят по различен начин:

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Опутах се да си представя кондензатора, и се провалих. Колосално налягане, колкосално напрежение, потвнциал -един път... все едно, на мъничък модел, 250-300 грама, да сложиш бомба от стотина кила++. Много примамливо, за управление -кошмар, при авария - изключително мощен ЕМИ. А аварии с такива напрежения...
              Ами че то и в момента е същото. Има ли много енергия в малък обем, при авария става страшно. Виждал ли си Li-Po батерия, дадена накъсо, или още по-лошо - с дупка в някоя клетка. При даване на късо може да се нажежи и да светне например един гвоздей, а при пробита клетка батерията се самовъзпламенява, но най-страшното е облака от газ, от който ако не избягаш, може да припаднеш и дори умреш. Вдишвал съм веднъж и после не мога да си изкашлям дробовете цяла минута.

              Виж това:



              А на долния клип офиса се запалва през нощта от взривила се батериа на лаптоп. Виж и дима как запълва цялата стая. Този дим е отровен и ако там имаше припаднал човек, щеше да умре.:

              Last edited by Mateev; 24.05.2020, 21:56.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Ами аз понеже се занимавам с моделизъм, знам, че основният проблем на всички летящи модели е ТЕГЛОТО НА ИЗТОЧНИКА НА ЕНЕРГИЯ. Със съвременните литиеви батерии рядко един модел може да остане във въздуха повече от 10 минути. Ако някой наистина измисли източник на енергия, който е 100 пъти по-лек, то тогава наистина ще стане революция с всички летящи модели, както и с всички летящи транспортни средства за бита и за промишленоста,

                Тоест подобряването на батериите не само ще електрифицира наземните транспортни средства, но ще отвори и пътя за летящите транспортни средства, което си е друг тип революция.
                Опутах се да си представя кондензатора, и се провалих. Колосално налягане, колкосално напрежение, потвнциал -един път... все едно, на мъничък модел, 250-300 грама, да сложиш бомба от стотина кила++. Много примамливо, за управление -кошмар, при авария - изключително мощен ЕМИ. А аварии с такива напрежения...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                  Ако в това изобщо имаше някаква истина някой вече щеше да е взел Нобел по физика и цялата наука зад кондензатора нямаше да е така апокрифна. А пък то, епохално откритие, за което нито един физик не е чувал, нито се е опитвал да повтори постановката от патента. Смърди яко тоя вакуум. По-зле и от студен синтез
                  Да, така е, но остави ни малко да си помечтаем, иначе така убиваш всичко детско в нас.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                    На мен,този „вакуумен кондензатор”, ми се вижда сложен за вярване но, светът знае каквибли не патенти. И, ама съвсем друго, е да бъде евентуално, доведен до промишлен образец.


                    Ако в това изобщо имаше някаква истина някой вече щеше да е взел Нобел по физика и цялата наука зад кондензатора нямаше да е така апокрифна. А пък то, епохално откритие, за което нито един физик не е чувал, нито се е опитвал да повтори постановката от патента. Смърди яко тоя вакуум. По-зле и от студен синтез

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                      .....
                      За да стане икономически изгодно електрифицирането за другите транспорти (самолети, кораби и пр.) вече си трябва по-сериозен пробив. Там ще почакаме 10-20 години.
                      Ами аз понеже се занимавам с моделизъм, знам, че основният проблем на всички летящи модели е ТЕГЛОТО НА ИЗТОЧНИКА НА ЕНЕРГИЯ. Със съвременните литиеви батерии рядко един модел може да остане във въздуха повече от 10 минути. Ако някой наистина измисли източник на енергия, който е 100 пъти по-лек, то тогава наистина ще стане революция с всички летящи модели, както и с всички летящи транспортни средства за бита и за промишленоста,

                      Тоест подобряването на батериите не само ще електрифицира наземните транспортни средства, но ще отвори и пътя за летящите транспортни средства, което си е друг тип революция.
                      Last edited by Mateev; 24.05.2020, 17:23.

                      Коментар


                      • На мен,този „вакуумен кондензатор”, ми се вижда сложен за вярване но, светът знае каквибли не патенти. И, ама съвсем друго, е да бъде евентуално, доведен до промишлен образец.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                          Работоспособността изобщо не е изискване при издаване на патент. Трябва само да се докаже че заявката е за нещо съществено различно от prior art. За САЩ, ама предполагам и другаде е същото.
                          Да, трябва да има, преди отношение текущото състояние на техниката,
                          -новост (т.е. към момента на заявяване, да не е известно)
                          -изобретателска стъпка
                          -промишлена приложимост
                          -пълно разкритие тъй, щото средно подготвен в областта, да може да възпроизведе (нещото) тъй, щото, да изпълнява това, за което, сецтърси заита (с патента). И т.н., с подробности но, основно, е това.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                            Между другото клипа е от декември 2018 г. и досега е гледан само от 660 човека. Тоест светът не се е впечатлил кой знае колко от идеята, въпреки че заявените бъдещи параметри са силно впечатляващи.

                            Според мене обаче едно е абсолютно сигурно - всички производители на електрически коли вече са наясно с идеята и с принципа на действие на този кондензатор, и със сигурност в техните лаборатории идеята вече се разработва усилено. И ако в нея има хляб - такива кондензатори ще се появят на много места едновременно, въпреки патентната защита.

                            Интереса в областта на съхранението на енергия е огромен като се има предвид, че предстои да се подмени целия автопарк в следващите 20 години. Постоянно се появяват фантастични новини за пробиви тук и там. Проблемът обаче е че новото трябва да е ИКОНОМИЧЕСКИ по-изгодно от старото.
                            Самсунг наскоро излязоха с новина че са изобретили солид стейт батерия с 2но и тройно по-добри показатели. Въпросът е каква е цената за масово производство?!
                            В исторически план капацитета на батериите се подобрява с 5% годишно, което подозирам ще се запази и в бъдеще. По-съществения аргумент за масовото навлизане на ел.колите си остава темпа на спад на ЦЕНАТА на батериите. Ако в следващите 3-5 години темпа се запази или ускори е ясно че ДВГ е извън играта на база разход.
                            В мид и високия сегмент е по-изгодно да ползваш електричка днес. В следващите 2-3 години това ще се случи и в ниския сегмент.
                            За да стане икономически изгодно електрифицирането за другите транспорти (самолети, кораби и пр.) вече си трябва по-сериозен пробив. Там ще почакаме 10-20 години.

                            Коментар


                            • Работоспособността изобщо не е изискване при издаване на патент. Трябва само да се докаже че заявката е за нещо съществено различно от prior art. За САЩ, ама предполагам и другаде е същото.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от analog Разгледай мнение
                                Без да разбирам от патентно право имам големи съмнения че точно този патент ще бъде лесно да се защитава. Прекалено кратко е описанието и се свежда до конкретна конструкция, а не до принцип. Мисля че е просто зарибителен патент за акционерите на компанията, а не сериозна защита срещу конкуренти. Огромен брой от издаваните в днешно време патенти целят да бъдат заместители на рекламата, но с цената на далеч по-скромни средства.
                                Сложих ти плюс. Обяснявах им че, поне в бг патентно ведомство, се издават патенти ѝ на неработоспобни измишльотини, кой обаче, да чете...

                                Коментар

                                Working...
                                X