If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
И как ще я ползва бре, фантазьор Като не мож захрани нищо външно от тая Тесла
Не мога да се сетя къде точно в Б-стан ще ползва това бясно ускоряване - сигурно на околовръстното на Габрово...
Аз например си го ползвам навсякъде, карам предимно градско. Винаги си първи на светофар, няма начин някой да ти забрани да се престроиш и изпреварването от някой от дясно вече е мит. Колата е некст левъл просто. И най якото е че преди (имам и BMW което много върви) винаги като засиля ме е било яд че търкам спирачките и чувам как се изтрива вибрира и какво ли не още това чудо на механиката накладките и дисковете, сега Теслата спира плавно и леко и връща енергията в батерията и ми е кеф
Нямам никакъв проблем да карам евтини коли, както казах, баровците са такива като тебе и Ватин, карайте си 20 годишните лимузини ес клас.
Имам и нова, Мицубишка. Таман ще я върна догодина напролет че ще стане на 4 годинки и яхвам електричката. Тук не го бараме, като бългхаристанците - ово е стандард.
„Безплатен”, що го крадеш, нале. Че то и при Матеев е нямало такъв поне, доде му се изплатят ФЕЦ. Пусти крадливи диванета, че и нагли още.
Краденето е първото в шапкарската ти тиква, много ясно
Фирмето ни произвежда ток в излишък, всички зарядни колонки по паркинга са безплатни. И ми е под носа.
ОК, в новите кооперации може да е другояче, в панелката в която живеех преди къщата беше 63А бушон, двустаен. 600-700 лв не са проблем, и цената пак излиза далеч по-ниска от тази на ДВГ гориво. Отделно опростената поддръжка.
В твоя случай с толкова солари, не знам защо не си сменил аудито със Тесла Ес. Първо аудито като кола не може да стъпи на малкия пръст на Теслата като ускорение и доускоряване при изпреварване, второ можеш да ползваш Теслата като голям акумулатор към домашната система.
И как ще я ползва бре, фантазьор Като не мож захрани нищо външно от тая Тесла
Не мога да се сетя къде точно в Б-стан ще ползва това бясно ускоряване - сигурно на околовръстното на Габрово...
Ся тия лафове дето ги премяташ все в бъдеще време добре, ама забравяш че електрички има от бая време всъщност. Затова и пиша пак - реално батериите се сменят на 8-9 години, кривите сметки с километри при електричките са други - брой цикли и то в реалността никога не са перфектни, да не говорим колко драстично им се отразяват температури примерно. Аз ще мина тази година на нова електричка по политически причини, но
1. имам 9000 евро субсидия
2. имам безплатен ток
Ти какво имаш?
„Безплатен”, що го крадеш, нале. Че то и при Матеев е нямало такъв поне, доде му се изплатят ФЕЦ. Пусти крадливи диванета, че и нагли още.
Toest 9 кW абсолютен максимум, ако сте късметлии да не ви пада предпазителя.
Дори и 3кв е повече от достатъчно за зареждане. 5 или 9 не са необходими.
Прибираш се вечерта към 7-8ч с да кажем с 10% остатък в батерията - около 50км.
Включваш в контакта (при капацитет на батерия 72 – 75 кв).
3кв * 12ч = 36кв заредени през нощта = 200-250км. + 50км = 250-300км на разположение за деня.
По-бързо зареждане е необходимо само при пътувания на големи разстояния (почивки, командировки). Там вече решението са бързите зарядни от 150-200кв.
Нищо подобно. Масово в жилищните блокове ел. таблата са заредени с еднофазни 40А електромери и с 40А предпазители. Това прави 40A*230V=9200W. Toest 9 кW абсолютен максимум, ако сте късметлии да не ви пада предпазителя.
За да получите допълнителна мощност трябва да подадете молба в енергото и да заплатите съответната такса. Например на дядото монтирах ел. подово отопление в цялата къща и се наложи да заявя 16 kW мощност. От ЧЕЗ ми я предоставиха без проблеми, при това трифазна, но цялото удоволствие струваше някъде около 600-700 лева за смяна на електромера и за опъване на 5 метра по-дебел кабел (стълба е точно до стената на къщата).
Ако искате по-голяма мощност в някоя жилищна сграда, това също е реализуемо, но пак таксата е 600-700 лева за 16 kW и трифазен електромер. За по-големите мощности таксите драстично нарастват и стигат до няколко хиляди лева.
Има и още нещо - хората с такива мощност моментално влизат в друга категория абонати, в които цената на тока е малко по-висока, и освен това ежемесечно се плаща някаква допълнителна такса за предоставената мощност, независимо дали я ползваш или не.
Та такива са даденостите към днешна дата. Знам го, защото мене ме прецакват точно по този начин. На всичкото отгоря плащам и върнатата капацитивна енергия по тарифа 8, което ми струва допълнително още около 100 лева на месец.
ОК, в новите кооперации може да е другояче, в панелката в която живеех преди къщата беше 63А бушон, двустаен. 600-700 лв не са проблем, и цената пак излиза далеч по-ниска от тази на ДВГ гориво. Отделно опростената поддръжка.
В твоя случай с толкова солари, не знам защо не си сменил аудито със Тесла Ес. Първо аудито като кола не може да стъпи на малкия пръст на Теслата като ускорение и доускоряване при изпреварване, второ можеш да ползваш Теслата като голям акумулатор към домашната система.
Електрокарите са добре за този който има соларанлаге, иначе - гердан компрес. Като е толкова евтин тока от соларите и веитата, защо вдигат тока- например моят го увеличават с 3%- един цент на киловат. Защо не го намалят- нали соларите имат живот колкото козлодуй поне
Щото германците искат да ви научат да пестите.
Едни от най-ниските производствени цени в Европа са в Германия. Допълнителните ставки, данъци, надбавки и какво друго ви формира крайната цена е над 50%.
Няма къща със 7 кВ, поне в България. Дори панелките са стандартно с 15кВ, а къщите често са с трифазен ток и 63 ампера бушон.
Нищо подобно. Масово в жилищните блокове ел. таблата са заредени с еднофазни 40А електромери и с 40А предпазители. Това прави 40A*230V=9200W. Toest 9 кW абсолютен максимум, ако сте късметлии да не ви пада предпазителя.
За да получите допълнителна мощност трябва да подадете молба в енергото и да заплатите съответната такса. Например на дядото монтирах ел. подово отопление в цялата къща и се наложи да заявя 16 kW мощност. От ЧЕЗ ми я предоставиха без проблеми, при това трифазна, но цялото удоволствие струваше някъде около 600-700 лева за смяна на електромера и за опъване на 5 метра по-дебел кабел (стълба е точно до стената на къщата).
Ако искате по-голяма мощност в някоя жилищна сграда, това също е реализуемо, но пак таксата е 600-700 лева за 16 kW и трифазен електромер. За по-големите мощности таксите драстично нарастват и стигат до няколко хиляди лева.
Има и още нещо - хората с такива мощност моментално влизат в друга категория абонати, в които цената на тока е малко по-висока, и освен това ежемесечно се плаща някаква допълнителна такса за предоставената мощност, независимо дали я ползваш или не.
Та такива са даденостите към днешна дата. Знам го, защото мене ме прецакват точно по този начин. На всичкото отгоря плащам и върнатата капацитивна енергия по тарифа 8, което ми струва допълнително още около 100 лева на месец.
Електрокарите са добре за този който има соларанлаге, иначе - гердан компрес. Като е толкова евтин тока от соларите и веитата, защо вдигат тока- например моят го увеличават с 3%- един цент на киловат. Защо не го намалят- нали соларите имат живот колкото козлодуй поне
Ся тия лафове дето ги премяташ все в бъдеще време добре, ама забравяш че електрички има от бая време всъщност. Затова и пиша пак - реално батериите се сменят на 8-9 години, кривите сметки с километри при електричките са други - брой цикли и то в реалността никога не са перфектни, да не говорим колко драстично им се отразяват температури примерно. Аз ще мина тази година на нова електричка по политически причини, но
1. имам 9000 евро субсидия
2. имам безплатен ток
При Валентично угодия няма. Макар, че и тези варианти вършат работа на всеки с глава на раменете:
1/ Гараж или парко място в блок (home rates)
2/ Супермаркети/ молове/ обществени зарядни/ работодател (usually free)
3/ Superchargers – за дълги преходи
В германия ел. кола е на далавера заради субсидии и изградена мрежа. Като се изравнят цените на ДВГ и Електричка след 2-3 години вече и субсидии няма да има та да критнат галфоните.
1/ в гараж ще имаш неповече от 3иловата захранване-паркомясто в блок- няма
2/ цена 30 цента минимум
3/ не съм виждал, при мен няма
Изградена мрежа- лъжа- едно зарядно струва 30000 евро, тоделно инфраструктурата поне за още толкова. Субсидии- за няколко коли- рено зои- 10000 евро, модел 3- 9000 евро, за други не знам, сигурно за голфовете ще има, но за бмв и3 не съм чувал. Всъщност може би аз греша- тези субсидии са обявени на сайтовете които съм посещавал, напълно е възможно да има за всички такива субсидии, не знам
Викаш прав съм ама не съм прав. Стигнахме до извода, че сметките са верни и че електричките са 6-7 пъти по-евтини за задвижване само заради горивото. Отделно са годишните обслужения и бракуването на ДВГ колата на 200-300 хил км (преко сили).
Тия в Западна Европа не ги жАли. Там Тесла продават най-много. Което трябва да говори само за себе си какво избират хората.
Продажбите за тази година са ветропоказателя накъде духа вятъра (Последната колона са за годината). Само един производител продава повече за годината и то с над 60%.
[ATTACH=CONFIG]n3666234[/ATTACH]
Аве пич, тая песен с батериите не ви ли омръзна да я пеете. Електричките издържат по 600-700 хил километра. За тоя пробег ще си сменил 3 коли на ДВГ!
Ся тия лафове дето ги премяташ все в бъдеще време добре, ама забравяш че електрички има от бая време всъщност. Затова и пиша пак - реално батериите се сменят на 8-9 години, кривите сметки с километри при електричките са други - брой цикли и то в реалността никога не са перфектни, да не говорим колко драстично им се отразяват температури примерно. Аз ще мина тази година на нова електричка по политически причини, но
1. имам 9000 евро субсидия
2. имам безплатен ток
Коментар