IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts


  • Няма тесла, няма месла, изберете родния производител ....

    Това чудовище е направо нещо изродско и отвън и отвътре ....

    Гордея се че съм българин

    ================================================== ======

    Българи създадоха електрическа хиперкола - вдига 488 км/ч, струва минимум 750 000 евро

    https://www.24chasa.bg/avto/article/9073852

    Коментар


    • Honda показа електрическо крос-купе

      Моделът SUV e: concept ще стане сериен през 2022 година
      Да им дадем една петилетка на немците, японците, китайците и южнокорейците,
      и после да сравняваме пак за value price,
      тъкмо тогава сегашните модели на всички ще са станали поносими за покупка на вторичен пазар.


      Коментар


      • Публикувано във факти.бг: Новата електрическа тротинетка от Honda идва у нас (цена и спецификации)

        1800 лв

        Пeшo 29 12:33 26.09.20 OТГOВOРAз имaм eл. трoтинeткa Sеgwаy-Ninеbоt oт 2 гoдини. Купих я зa 1200лв, нo в мoмeнтa вeчe cтрувaт oкoлo 800. Имa aбcoлютнo cъщитe пoкaзaтeли кaтo тaзи нa Хoндa. Aз личнo я изпoлзвaм, зaщoтo рaбoтя в цeнтърa нa Coфия и c нeя ce придвижвaм бързo, eфeктивнo, бeзплaтнo и нe миcля къдe щe пaркирaм. Цeнaтa нa Хoндaтa e нeoпрaвдaнa и e aбcoлютнo извън пaзaрa. Мoятa трoтинeткa e мнoгo кaчecтвeнa и нe e мръднaлa зa изминaти 1200 км. Изчиcлил cъм, чe зa дa cи избия пaритe зa трoтинeткaтa oт икoнoмия нa гoривo зa кoлaтa, трябвa дa минa oкoлo 5000 км. Тoвa знaчи, чe трябвa дa я кaрaм 10 гoдини. Тoвa eдвa ли щe ce cлучи, зaщoтo бaтeриятa щe издъхнe дългo прeди тoзи мoмeнт. Тoecт тaзи игрaчкa e прocтo удoбcтвo, a c цeнaтa нa Хoндaтa e aбcoлютнo нeвъзмoжнo дa ce изплaти.

        Коментар


        • Tesla ranks last on influential JD Power quality survey

          Land Rover and Tesla top list of unreliable makes

          Коментар


          • Sandy Munro след “Tesla Battery day”

            Коментар


            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
              Това със автономността на Теслата е спорен таларалеж в гащите.
              Другите компании нямат тези главоболия, нито клиента ще е спокоен да не държи волана (а това да спи на задната седалка, а колата да се движи, забрави).Нито пешеходците ще са спокойни, незнам и коя държава ще позволи такова нещо, освен във определени "умни ленти" само.
              Но и там може да се ползва старата функция за следване на предната кола.
              Ще почакаме десетилетия докато, колата и камиона са без шофьор или спи на седалката, но и въпроса е дали си е струвала усилията.
              Немците ще се фокусират предимно на хибриди и по-малко на електрички (автономна функция не им трябва), та, ще оцелеят.
              Само това ще остане от величието на теслата - автономността. И ще се случи до 2030година. Ама има и гугъл и амазон и китай (5г си е задължителен за това).
              От това по убаво няма - да си поркаш в хола на колата и да си след 3-4 часа на морето и да си продължиш в кръчмата. Винаги ми е било мечта като съм карал до морето всяка седмица и ближа 2-3 бири па отзад разливат бутилките.
              Не знам защо първо не го направят във влаковете, трамваите. метрото, тировете, автобусите.
              Ами почват със спортните коли. Те се карат за КЕФ. Не виждам никакъв смисъл да лишиш шофьора от управлението на спортна кола.
              Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

              Коментар


              • Хаха дори Колд Фюжън - най-велекия ютубър за нови технологии направи обзор на Батери Дей:

                https://www.youtube.com/watch?v=P0zp6yB2m0U


                Нека който все още има съмнения да го изгледа.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                  Това със автономността на Теслата е спорен таларалеж в гащите.
                  Другите компании нямат тези главоболия, нито клиента ще е спокоен да не държи волана (а това да спи на задната седалка, а колата да се движи, забрави).Нито пешеходците ще са спокойни, незнам и коя държава ще позволи такова нещо, освен във определени "умни ленти" само.
                  Но и там може да се ползва старата функция за следване на предната кола.
                  Ще почакаме десетилетия докато, колата и камиона са без шофьор или спи на седалката, но и въпроса е дали си е струвала усилията.


                  Залагам да е до 10 години. Понеже днес е невъзможно ни е трудно да си представим, че ще е възможно и в близко бъдеще. В момента в който някой излезе с добро решение, което редуцира инцидентите с да кажем 80-90% е въпрос на време колко бързо ще бъде имплементирано навсякъде. Тесла е с най-големи шансове заради базата данни и статистика от колите в момента, както и заради целенасочения подход – те са единствените, които произвеждат свой чип който е няколко пъти по-производителен от този на Nvidia.



                  Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                  Немците ще се фокусират предимно на хибриди и по-малко на електрички (автономна функция не им трябва), та, ще оцелеят.


                  При 100$/кв разходите за производство на електричка или ДВГ/хибрид са еднакви. Поне така твърди Блумберг. Хибридите са сложна технология и разходите там едва ли ще паднат. Отделен е въпроса, че няма нормален и информиран човек, който да избере хибрид който ще поддържа и ще плаща една торба с пари на сервизите при положение, че може да кара електричка на по-ниска цена.

                  Тесла ще произвежда батерии на цена 60-70$ до 2-3години, които междувременно имат 50% по-голям пробег от днешните батерии на Панасоник и LG. Икономически са обречени на забвение, освен ако не направят чудото да изобретят по-добри батерии от Тесла.

                  Коментар


                  • [QUOTE=BobyB;n3654547]
                    Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                    Една две корекции само. 3 теравата и 20 милиона автомобила годишно са планирани за след 10 години, не 3. За 3 години е абсурд 100 пъти увеличение. Но за 10 е съвсем правдоподобно - прави около 60% годишно нарастване, което е подобно на досегашните 10 години - над 50% годишно.
                    За софтуера - проблема на досегашните производители далеч не е само софтуера в самата кола, но и софтуера за автоматизираните фабрики, който е изключително сложен и непрекъснато се усъвършенства. Само така е възможна вертикалната им интеграция, където са наистина много пред останалите. Въобще, тоолкова много неща се натрупаха, че не знам колко ще оцелеят от сегашните автопроизводители, може и да се окажеш прав че само луксозни брандове, дори бутикови.
                    до 2-3 години ще изградят заводите, машините и ще генерират от новите батерии (според Мъск 1-2 години). Скейла до 3 тв разбира се ще отнеме повече време.

                    Коментар


                    • Това със автономността на Теслата е спорен таларалеж в гащите.
                      Другите компании нямат тези главоболия, нито клиента ще е спокоен да не държи волана (а това да спи на задната седалка, а колата да се движи, забрави).Нито пешеходците ще са спокойни, незнам и коя държава ще позволи такова нещо, освен във определени "умни ленти" само.
                      Но и там може да се ползва старата функция за следване на предната кола.
                      Ще почакаме десетилетия докато, колата и камиона са без шофьор или спи на седалката, но и въпроса е дали си е струвала усилията.
                      Немците ще се фокусират предимно на хибриди и по-малко на електрички (автономна функция не им трябва), та, ще оцелеят.
                      Last edited by hazard; 24.09.2020, 14:53.

                      Коментар


                      • [QUOTE=ED;n3654459]
                        Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                        Пич, не знам как си изкарваш хляба но едва ли е с предприемачество. Не можеш да си представиш колко е трудно да постигнеш и 1/100 от това, което прави Мъск!!!
                        Тия вицове дето ги разправяте за „мошеника Мъск“ вече се изтъркаха. Трябва да си идиот, за да вярваш на това при положение, че пред всички е видно какво са постигнали и накъде са се запътили.

                        За 15-20 години от нулата прави най-добрата Ракетна компания в света с разходи за изстрелване на половината на всички УСТАНОВЕНИ играчи.
                        За същото време направи невъзможното – елетромобил, който е несравним с нито един конкурент. Обърна хода на историята за автомобилите като вчера заби поредния пирон в ковчега на ДВГ технологията. Ако не си наясно пречките пред по-бързото навлизане на електрическите автомобили са само две:

                        1/ Цена на батерията – в 2020та се предполага че средната цена е към 140-150$/кв. За Тесла се предполага, че е към 120-130$. С новите батерии цената пада на 60-70$/кв. GAME OVER. Никой не може да се конкурира с такива цени

                        2/ Достатъчна наличност на батерии – всички са наясно, че производството в момента не може да насмогне на търсенето на батерии. Тесла намериха начин да произвеждат десетки и стотици пъти повече (от 30гв днес на 3Тв след 3 години). И всичко това със 70% по-ниски инвестиционни разходи.

                        От 10 години шорт селърите повтарят едни и същи аргументи, които са опровергани до един! Няма нито една Германска или каквато и да било автомобилна компания, която да може да се конкурира. защо:

                        1/ Всички традиционни компании са специалисти само в ДВГ и траснмисии. Всичко друго е от външни доставчици. Тази технология е вече е КА.УТ (нада).

                        2/ За да направят конкурентен електромобил трябва да имат ценово конкурентна батерия (каквато нямат), да инвестират тежко в СОФТУР и в автонимия. Нито един от тези фактори не е наличен

                        3/ Дилърска мрежа – дилърите прибират към 40 – 50% от крайната цена, освен това печелят допълнително от ежегодно обслужване и след гаранционни разходи. Тесла прибира 100% от приходите защото няма дистрибуторска мрежа и продава онлайн без допълнителни разходи.
                        Ботъм лайна е че ценово електромобилите са пейн ин ди ес за цялата индустрия с изключение на Тесла!

                        Мерц, VW, Toyota и всичко останали са ОБРЕЧЕНИ динозаври, които няма да излязат от тази трансформация във вида в който са влезли (фалити, сливания и дълги години на стагнация).

                        В интерес на истината high end марките имат по-голям шанс да оцелеят защото ще хванат нишата на луксозните автомобили – купуват батерии и мотори от Тесла и слагат свой луксозен интериор на цена над тази на Тесла!

                        Единствения им шанс е някой да изобрети чудотворната солид стейт батерия, да я наложи бързо на пазара на сносна цена, което е доста съмнително гледайки историята!

                        В следващите години ще видим още много клонинги на Тесла подобно на Nikola, Faraday, Fisker, XPENG, NIO, LUCID, Rivian, BYD и други, но реално оцелялите ще са не повече от 2-3. При всички положения вече почти всички са наясно кой е лидера и кой ще дърпа индустрията напред. Единствената въпросителна е колко бързо Тесла ще успее да материализира плановете. Историята показа, че резултатите отнемат повече време отколкото му се иска на Мъск.
                        Една две корекции само. 3 теравата и 20 милиона автомобила годишно са планирани за след 10 години, не 3. За 3 години е абсурд 100 пъти увеличение. Но за 10 е съвсем правдоподобно - прави около 60% годишно нарастване, което е подобно на досегашните 10 години - над 50% годишно.
                        За софтуера - проблема на досегашните производители далеч не е само софтуера в самата кола, но и софтуера за автоматизираните фабрики, който е изключително сложен и непрекъснато се усъвършенства. Само така е възможна вертикалната им интеграция, където са наистина много пред останалите. Въобще, тоолкова много неща се натрупаха, че не знам колко ще оцелеят от сегашните автопроизводители, може и да се окажеш прав че само луксозни брандове, дори бутикови.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение

                          Ти да нямаш някакъв умствен проблем? Сегашната му батерия е рекордна и се влага в колите. Затова Тесла е 10г напред а авто индустрията е 10 назад. Как си го обясняваш иначе?
                          И сега си направих труда да видя за тоя ХПЕНГ . . . всички ревюта казват "почти са там ама не съвсем". Хахахах... очаквано. Като почнат да правят нещо да се обадят... поредния Тесла килър може и да не види бял ден.

                          Същите глупости дрънкахте че няма да има Модел С. То небеше че няма да успее, че няма да има батерия и т.н. после същото за Х после същото за модел 3. Даже в един друг форум хората се хващаха на бас с мене че нямало да има модел 3 и после спечелих пари

                          Сега с този анонс. На всеки анонс било само обещания пък после като се сбъдне отивате на следващото... смешно е вече!
                          XPENG преди време „откраднаха“ софтуера на автопилота (чрез привличането на Тесла служители копнали софтуера), копираха много дизайнерски елементи от Тесла но проблемът е че това което показват сега е версия на Тесла от преди 3-4 години. Темпото, с което се развива Тесла е непосилно за наваксване.

                          Коментар


                          • [QUOTE=hazard;n3654229]
                            Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                            И така, ретроспекцията на представянето от вчера на новите батерии на Тесла.
                            Кои батерии ? Чертежите ли ? Ама нищо, и Епъл не представиха нов извънземен телефон тази година, и батериите им държат за ден, такива са и от Самсунг, това е някакъв синдром навярно.

                            Айде говорете само със факти, а не след години какво щял да направи.

                            Пич, не знам как си изкарваш хляба но едва ли е с предприемачество. Не можеш да си представиш колко е трудно да постигнеш и 1/100 от това, което прави Мъск!!!
                            Тия вицове дето ги разправяте за „мошеника Мъск“ вече се изтъркаха. Трябва да си идиот, за да вярваш на това при положение, че пред всички е видно какво са постигнали и накъде са се запътили.

                            За 15-20 години от нулата прави най-добрата Ракетна компания в света с разходи за изстрелване на половината на всички УСТАНОВЕНИ играчи.
                            За същото време направи невъзможното – елетромобил, който е несравним с нито един конкурент. Обърна хода на историята за автомобилите като вчера заби поредния пирон в ковчега на ДВГ технологията. Ако не си наясно пречките пред по-бързото навлизане на електрическите автомобили са само две:

                            1/ Цена на батерията – в 2020та се предполага че средната цена е към 140-150$/кв. За Тесла се предполага, че е към 120-130$. С новите батерии цената пада на 60-70$/кв. GAME OVER. Никой не може да се конкурира с такива цени

                            2/ Достатъчна наличност на батерии – всички са наясно, че производството в момента не може да насмогне на търсенето на батерии. Тесла намериха начин да произвеждат десетки и стотици пъти повече (от 30гв днес на 3Тв след 3 години). И всичко това със 70% по-ниски инвестиционни разходи.

                            От 10 години шорт селърите повтарят едни и същи аргументи, които са опровергани до един! Няма нито една Германска или каквато и да било автомобилна компания, която да може да се конкурира. защо:

                            1/ Всички традиционни компании са специалисти само в ДВГ и траснмисии. Всичко друго е от външни доставчици. Тази технология е вече е КА.УТ (нада).

                            2/ За да направят конкурентен електромобил трябва да имат ценово конкурентна батерия (каквато нямат), да инвестират тежко в СОФТУР и в автонимия. Нито един от тези фактори не е наличен

                            3/ Дилърска мрежа – дилърите прибират към 40 – 50% от крайната цена, освен това печелят допълнително от ежегодно обслужване и след гаранционни разходи. Тесла прибира 100% от приходите защото няма дистрибуторска мрежа и продава онлайн без допълнителни разходи.
                            Ботъм лайна е че ценово електромобилите са пейн ин ди ес за цялата индустрия с изключение на Тесла!

                            Мерц, VW, Toyota и всичко останали са ОБРЕЧЕНИ динозаври, които няма да излязат от тази трансформация във вида в който са влезли (фалити, сливания и дълги години на стагнация).

                            В интерес на истината high end марките имат по-голям шанс да оцелеят защото ще хванат нишата на луксозните автомобили – купуват батерии и мотори от Тесла и слагат свой луксозен интериор на цена над тази на Тесла!

                            Единствения им шанс е някой да изобрети чудотворната солид стейт батерия, да я наложи бързо на пазара на сносна цена, което е доста съмнително гледайки историята!

                            В следващите години ще видим още много клонинги на Тесла подобно на Nikola, Faraday, Fisker, XPENG, NIO, LUCID, Rivian, BYD и други, но реално оцелялите ще са не повече от 2-3. При всички положения вече почти всички са наясно кой е лидера и кой ще дърпа индустрията напред. Единствената въпросителна е колко бързо Тесла ще успее да материализира плановете. Историята показа, че резултатите отнемат повече време отколкото му се иска на Мъск.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

                              Уж рекорд има, ама не го влага в колите ????
                              Не е нужно да ровиш, има линк в мой пост по-долу за китайците.
                              Китайците не са прототип, листнати са на NYSE, в продукция са и продават от 14 месеца по 2к бройки на месец и батерията им НЕ Е по-тежка от тази на Тесла, нищо че колата върви със 120км по-дълго.
                              И на представянето Мъск пак САМО обещава за батериите.

                              Училището го направи заради сина си, малко е, какво му е особеното, искаше сина му да учи в "по-разчупено" училище.В MIT приемат по заложби, а не като дете на богат родител.
                              Само че, ако не бяха познанствата на Мъск със неговите съученици да започнат Paypal заедно, съдбата му май щеше да е друга.
                              Едва ли можеш да сравниш базата на MIT и Hаrward със неговото училище от няколко паралелки, а пропуските от евентуалните запознанства със десетките хиляди евентуални успешни съученици го оставям настрана....
                              Соларките му в началото бяха скръб, нямаше ли рестрикции за китайски панели в САЩ ?
                              Апповете не са ми приоритет, нищо че китайците (и конкуренцията) по дефолт ще си свържат колите скоро със сателитите и 5G, сигурно и аппове имат някакви.
                              Поршето Тайкан е друга категория кола и клас със шестцифрена цена, несравнимо.
                              Аl & Neuralink са само проекти в развитие, нека да покаже резултати.
                              Ти да нямаш някакъв умствен проблем? Сегашната му батерия е рекордна и се влага в колите. Затова Тесла е 10г напред а авто индустрията е 10 назад. Как си го обясняваш иначе?
                              И сега си направих труда да видя за тоя ХПЕНГ . . . всички ревюта казват "почти са там ама не съвсем". Хахахах... очаквано. Като почнат да правят нещо да се обадят... поредния Тесла килър може и да не види бял ден.

                              Същите глупости дрънкахте че няма да има Модел С. То небеше че няма да успее, че няма да има батерия и т.н. после същото за Х после същото за модел 3. Даже в един друг форум хората се хващаха на бас с мене че нямало да има модел 3 и после спечелих пари

                              Сега с този анонс. На всеки анонс било само обещания пък после като се сбъдне отивате на следващото... смешно е вече!

                              Коментар


                              • [QUOTE=ED;n3653777]И така, ретроспекцията на представянето от вчера на новите батерии на Тесла.
                                Кои батерии ? Чертежите ли ? Ама нищо, и Епъл не представиха нов извънземен телефон тази година, и батериите им държат за ден, такива са и от Самсунг, това е някакъв синдром навярно.

                                Айде говорете само със факти, а не след години какво щял да направи.
                                Правителството застана зад него (както Гейтс, ама му знаем продуктите), това е голямо улеснение, а преди това години наред увличаше инвеститори да вярват във него.
                                Е в това му е таланта, изкусен "мошенник", брилянтен в маркетинга, да.
                                Не че има понятие от ракети, коли, соларки, батерии, вие го изкарахте вундеркинд.
                                Евреите, гърците и арменците я имат тази способност, досещате се коя.
                                А иначе имаш чужди пари, плащаш най-високо, получаваш специалисти, рискуваш на високо, ако стане.
                                Ако не стане, увличаш и други да вярват във теб и продължаваш със търсенето на специалисти.
                                За 10 год трябваше да са окупирали пазара в Китай, нали може да прави космически кораби, а не са.
                                Той е един от всичките, първи излезнал със едни гърди напред, съчетал шанс, възможности и маркетинг.

                                Мерц казаха, че до 2024 половината им коли ще са хибриди и електрички.
                                VW вади 12 модела електрички другата година.
                                Старите немски вълци бързо се адаптират, имат си и клиентска мрежа, сервизи, пари за специалисти, контакти, влияние.
                                Рено, Нисан и Шевро никога не съм ги смятал за коли, нo и те правят електрички и ги продават, щото са по-евтини.
                                Темата тук не е, Тесла и всичко останало, озаптете се малко.
                                Тук ще съм навярно, кажете Мъск като вземе 20% от пазара.
                                Апповете и екстрите, не са новоткрития, допълнения са.

                                Tesla се обърна към съда в опит да блокира митата на Тръмп върху вноса от Китай.
                                Айде бе, за една загуба от 50 мил ли реват, и то за компютри и екрани на Теслата, ами законите са за всички.
                                Срив на мрежата им вчера.
                                Last edited by hazard; 24.09.2020, 08:07.

                                Коментар

                                Working...
                                X