Първоначално изпратено от v_tin
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Ами по-долу, приведох една сметка, Валентий още не може да я опровергае...
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
Ако си на път да те изхвърлят от бизнеса (традиционните автомобилни компании; петролни и пр.) ще приказваш и дезинформираш колкото можеш за да отложиш момента! Примера са тютюневите компанни, след това петролните и т.н.
Ето Ви едно обективно изследване на „Eindhoven University of Technology (TU/e)“ за емисиите на електрички спрямо ДВГ автомобили. В него са сравнявани директно три класа автомобили като се наблюдава едно и също – необходими са м/у 11 и 30 хиляди километра, за компенсиране производството на батерията.
[ATTACH=CONFIG]n3651301[/ATTACH]
Подробностите са в доклада, но в самърито са описани основните причини за „подвеждащите“ доклади представяни на публиката от „спонсорирани“ учени:
What follows is a list of the six biggest mistakes in studies that find electric vehicles have similar green house gas emissions as fossil fueled counterparts. The summary concludes with a matchup in terms of CO2 emissions of electric vehicles versus fossil fuel vehicles in different segments:
1 Exaggerate GHG emissions of battery production
2 Underestimate battery lifetime
3 Assume electricity will not get cleaner over the lifetime of the car
4 Use laboratory tests paid for by manufacturers themselves
5 Exclude or downplay fuel production emissions
6 Ignore the larger systemLast edited by Pyramid; 17.09.2020, 10:10.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеБе какви таралясници караш- що не си купиш нова кола, а тази я дай на трансинс за вторични
Ама ТОВА е друга бира.Last edited by Pyramid; 17.09.2020, 10:13.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеШведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли
Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40
Ето Ви едно обективно изследване на „Eindhoven University of Technology (TU/e)“ за емисиите на електрички спрямо ДВГ автомобили. В него са сравнявани директно три класа автомобили като се наблюдава едно и също – необходими са м/у 11 и 30 хиляди километра, за компенсиране производството на батерията.
Подробностите са в доклада, но в самърито са описани основните причини за „подвеждащите“ доклади представяни на публиката от „спонсорирани“ учени:
What follows is a list of the six biggest mistakes in studies that find electric vehicles have similar green house gas emissions as fossil fueled counterparts. The summary concludes with a matchup in terms of CO2 emissions of electric vehicles versus fossil fuel vehicles in different segments:
1 Exaggerate GHG emissions of battery production
2 Underestimate battery lifetime
3 Assume electricity will not get cleaner over the lifetime of the car
4 Use laboratory tests paid for by manufacturers themselves
5 Exclude or downplay fuel production emissions
6 Ignore the larger system
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеВ
Бе какви таралясници караш- що не си купиш нова кола, а тази я дай на трансинс за вторични
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
14+41=56
24+23=47.
Ако с всеки още 100 К км, прибавяме по 41 и 23 Т съответно, още ли твърдите, че електричките са по-мръсни? Моята бензинка, е на 450 К км. Дай да сравним, с колко тона повече, би отделила електричка за този пробег, став ли?
- 1 like
Коментар
-
НПървоначално изпратено от d333 Разгледай мнениеДа, и аз съм слушал за разни разкази с Тесла.... На няколко км преди зареждачката става "low battery" и търсиш кой да те дръпне до там с въже.
Или друг случай... Стигнал до село, там зареждачка няма. Но в гараж с трифазен ток правят кабел по инструкция от интернет за да се свърже към старите трифазни контакти - онези, на които контактите са 4-тири в редичка.
Иначе в София, в един МОЛ видях зареждачка, на която пише "22kW" и има и цена на тока "0.48 лв/kWh".
А на ED-чо да му припомня само, че всъщност електричесткия автомобил е направен още преди автомобила с двигател с вътрешно горене. И оттогава електричестките автомобили има все един и същ проблем - батерията.
Ха сега, кажете едно „МЕРСИ”.
Коментар
-
Да, и аз съм слушал за разни разкази с Тесла.... На няколко км преди зареждачката става "low battery" и търсиш кой да те дръпне до там с въже.
Или друг случай... Стигнал до село, там зареждачка няма. Но в гараж с трифазен ток правят кабел по инструкция от интернет за да се свърже към старите трифазни контакти - онези, на които контактите са 4-тири в редичка.
Иначе в София, в един МОЛ видях зареждачка, на която пише "22kW" и има и цена на тока "0.48 лв/kWh".
А на ED-чо да му припомня само, че всъщност електричесткия автомобил е направен още преди автомобила с двигател с вътрешно горене. И оттогава електричестките автомобили има все един и същ проблем - батерията.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеШведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли
Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40
Петър Захариев16.09.2020 17:11Прочитания: 1448
Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.
По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.
„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.
Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.
На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).
За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км
24+23=47.
Ако с всеки още 100 К км, прибавяме по 41 и 23 Т съответно, още ли твърдите, че електричките са по-мръсни? Моята бензинка, е на 450 К км. Дай да сравним, с колко тона повече, би отделила електричка за този пробег, став ли?
Коментар
-
Шведски производител: Електромобилите са по-мръсни от стандартните коли
Polestar сравни вредите на екологията, нанасяни от неговия модел 2 и от Volvо XC40
Петър Захариев16.09.2020 17:11Прочитания: 1448
Шведската марка Polestar, която е част от групата Geely, анализира „въглеродната следа“, оставяна от електромобил Polestar 2 и от стандартно Volvo XC40 с двигател с вътрешно горене. Оказва се, че повече парникови газове се отделят във въздуха при производството на самата машина и нейната батерия, като за да се изравни по този показател със същото това XC40, електрическият модел трябва да измине минимум 50 000 км.
По тази причина главният изпълнителен директор на Polestar - Томас Ингенлат призова за открит диалог с потребителите, които да момента откровено са лъгани по въпросите с екологията на електромобилите.
„Производителите не винаги са честни с потребителите, когато става дума за влиянието на тяхната продукция върху околната среда и това е грешка. Ние не трябва да спестяваме нищо на хората, дори истината да не е приятна. Затова обаче всички компании трябва да преминат към една методика за изчисление на CO₂ и да престанат да говорят за електромобилите като панацея за екологията“.
Вътрешно изследване на Polestar показва, че моделите на батерии са единственият път към пълен „климатичен неутралитет“ (това означава, че отделените парникови газове се компенсират с внедряване на въглеродно-негативни проети, които поглъщат въглеродни окис от атмосферата, или със създаване на продукти с нулеви вредни емисии), но най-важна е технологията им. Компанията анализира „въглеродните следи“ оставяни от електромобила Polestar 2 и стандартно Volvo XC40 за целия им жизнен цикъл и ето какво се оказва.
На етап производството на кросоувър с традиционен двигател с вътрешно горене в атмосферата се отделят 14 тона CO₂e (еквивалент на CO₂), докато показателите на Polestar 2 и батериите за него са 24 тона. По време на експлоатацията си XC40 добавя още 41 тона, а електромобилът 23 тона (ако използва смесени източници на електроенергия) и 0,4 тона (ако електричеството се получава само от вятър).
За да може „въглеродната следа“ след XC40 да задмине тази на Polestar 2, електромобилът трябва да измине над 100 000 км. Ако колата на ток се зарежда само с енергия, получена от вятър, показателят се смъква на 50 000 км
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
На едно и също мнение сме с уточнението, че ДВГ е в последна фаза от развитието си (и последващ упадък), докато електрификация е едва в начална фаза. Описаният проблем е при нас ДНЕС, в урбанизираната част на Зап. Европа вече не съществува. както казах е въпрос на време.
Относно Сравнението между моел 3 на Тесла и Ауди S8 не е сериозно. Едното струва 40-50 х. евро, другото двойно и тройно (ако са нови от магазина). Това сравнение можеш да го правиш с Тесла S (Raven) и се съмнявам, че ще е в твоя полза
За разлика от него аз искам сигурност, надеждност и планиране на времето, в което например трябва да пристигна в София с точност +/- 10-15 минути. Също така искам да спра на паркинга например пред дадено министерство, а не на 5 километра от него при някоя зареждачка, и после да търся такси да ме разкарва из София. Все дребни неща, но за мене са важни, и то не като пари, а най-вече като време.Last edited by Mateev; 16.09.2020, 16:34.
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение......
Е тоя пич прави редовно ревюта на почти всички EV марки модели. Който иска да види каква е реалната картина по марки може да му разгледа клиповете. Bottom line-a е че 1000км в Европа се изминават за 10-11ч. при нормални условия (средна скорост 100км/ч)..
Друго си е да изпреварваш за секунда всеки, когото настигнеш, дори и да караш с 200 - просто крака ти трепва на педала, и повече от 400 конски сили те изстрелват напред и прелиташ покрай него все едно другия е спрял на място...
Колкото до енергията (бензина) - нея въобще не я мислиш. Има я под път и над път в огромни количества, зарежда се бързо (за 5 минути), а дори и ако я няма, хвърляш 2-3 туби с бензин в багажника и правиш преход 1000-1500 km от раз и без зареждане (така правехме преди време в гладните руски години).Last edited by Mateev; 16.09.2020, 16:31.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеВсъщност това е основният проблем - че в Източна Европа няма достатъчно добра развита инфраструктура от зареждащи станции. Правят ги основно частници за себе си, и пускат гювеч на останалите еладжии. Мощноста е предимно малка, и зареждането си е живо мъчение.
Имам съученик от Стара Загора, които си купи една от първите Тесли в България. Беше по времето, когато даваш пари на Tesla като аванс, и после чакаш месеци и дори години на опашка, докато ти се произведе точно твоята кола. Имах щастието още тогава да я пробвам - ами първото впечатление е фантастично. После обаче започват едно по едно ако-тата ......
Организирахме си състезание на магистралата - той с Тесла-та, а аз с Audi S8. Ами би ме на старта (дръпна много бързо), но после окапа като вдигнахме висока скорост. Само за 2-3 минути го оставих в далечината като точица след мене, а дори не бях стигнал лимита от 250 km/h.
После на чашка обсъждахме колите, и тогава той си призна, че Тесла-та я ползва само за градско. Не си и помисля да прави дълги пътувания като например от Стара Загора до София. Пробвал се е веднъж и това му е било първото и последното приключение.
Относно Сравнението между моел 3 на Тесла и Ауди S8 не е сериозно. Едното струва 40-50 х. евро, другото двойно и тройно (ако са нови от магазина). Това сравнение можеш да го правиш с Тесла S (Raven) и се съмнявам, че ще е в твоя полза
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение....
Дали в Източна Европа има развита инфраструктура като в Западна – определено НЕ! Дали ще има такава – ВЪПРОС НА ВРЕМЕ.
Имам съученик от Стара Загора, които си купи една от първите Тесли в България. Беше по времето, когато даваш пари на Tesla като аванс, и после чакаш месеци и дори години на опашка, докато ти се произведе точно твоята кола. Имах щастието още тогава да я пробвам - ами първото впечатление е фантастично. После обаче започват едно по едно ако-тата ......
Организирахме си състезание на магистралата - той с Тесла-та, а аз с Audi S8. Ами би ме на старта (дръпна много бързо), но после окапа като вдигнахме висока скорост. Само за 2-3 минути го оставих в далечината като точица след мене, а дори не бях стигнал лимита от 250 km/h.
После на чашка обсъждахме колите, и тогава той си призна, че Тесла-та я ползва само за градско. Не си и помисля да прави дълги пътувания като например от Стара Загора до София. Пробвал се е веднъж и това му е било първото и последното приключение.
Коментар
Коментар