IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

    Една елементарна сметка - един Модел Ес има 300-500кВ ел. мощност на двигателя. Значи според теб при ускоряване отделя 30-50кВ? Би ли обяснил как се отвежда толкова топлина? И при крейсерска скорост 200 км/ч в продължение на дълго време ще отделя поне 5кВ топлина.
    Всичко това изисква доста сериозна охладителна система и решетка отпред като на мощните ДВГ. Къде са те при Тесла?
    За да ти спестя целия зор, лесно ще намериш много линкове в които се казва че ел. двигателите на Тесла имат КПД около 98%.
    Ами то по принцип КПД то на ел двигателите е толкова. Никой не го оспорва. Човека ти говори за това че тесла лъжат за много неща - кои са те прочети надолу

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
      На инфрачервената снимка по-долу се вижда къде отиват загубите при един двигател - ами в топлина. Средно електродвигателите имат 10% загуби на енергия, която се дължи на много фактори, и която в края на краищата се разсейва в околното пространство като топлина.

      Една елементарна сметка - един Модел Ес има 300-500кВ ел. мощност на двигателя. Значи според теб при ускоряване отделя 30-50кВ? Би ли обяснил как се отвежда толкова топлина? И при крейсерска скорост 200 км/ч в продължение на дълго време ще отделя поне 5кВ топлина.
      Всичко това изисква доста сериозна охладителна система и решетка отпред като на мощните ДВГ. Къде са те при Тесла?
      За да ти спестя целия зор, лесно ще намериш много линкове в които се казва че ел. двигателите на Тесла имат КПД около 98%.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
        Tesla: Рекорд, рекорд, рекорд и изненадваща прогноза

        “Имаме десет процента общи черти с традиционна автомобилна компания. Те сглобяват части от доставчици и ги предават на авто къщите. Това е като да сравняваш Tesla с дърводелец”.
        Батерия на колела, че дори не е Тесла - това е като да сравняваш теслите с автомобил Все по-китайски, все по-недъгави и некачествени, все по-близо до фалита. А в това време всички традиционни производители имат електро-серии, по-евтини, по-качествени, по-надеждни, с изградена сервизна мрежа. Да не говорим че Нисан Лийф през цялото време държи рекордите в продажбите на електро, къде е Тесла? А да, в Туитър.. ами качи се на Туитър и го подкарай

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

          Нищо подобно - загубите са много по-големи, но не ми се занимава да ги изреждам. Само в електрониката загубите са 8-10% и в двете посоки - от контакта към акумулатора и обратното - от акумулатора към мотора.

          Хайде ще ти обясня поне това:
          .
          S nqkolko думи- лъжци та дрънкат. А за нашите какво ще кажем



          Просто сменете надписа и човека на екрана и ще разберете настроенията на еди, дейви и разни други мошенници

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Тоест нещо ни лъжат. Не ми беше идвало на ум че при тези зареждания се губи енергия толкова много. Аз съм чел/ мисля че съм чел за около 5-6%
            Нищо подобно - загубите са много по-големи, но не ми се занимава да ги изреждам. Само в електрониката загубите са 8-10% и в двете посоки - от контакта към акумулатора и обратното - от акумулатора към мотора.

            Хайде ще ти обясня поне това:

            1. От контакта към акумулатора

            Първо има загуби в самия кабел от зарядната клетка към колата. При бърз заряд тези загуби могат да достигнат до 1%, което се изразява в топлене на кабела. При бавен заряд са по-малки. След това има схема ГРЕТЦ, която представлява 4 шотки диода, служещи да изправят променливия ток и да го превърнат в пулсиращи синусоиди, но само в едната посока. След това има DC-DC преобразувател, който намалява напрежението до това, което го изискват клетките на акумулатора. Общите загуби в това звено са минимум 6%, но по-скоро аз бих казал, че средностатистически са 8%. След това има загуби в самата химия на акумулатора. Извършването на химични реакции в акумулатора, както и протичането на ток през тях създава като минимум едно 4-5% загуби под формата на топлинна енергия.

            2. От акумулатора към мотора

            Тука задачата на електрониката е от постоянния ток на акумулаторите да създаде трифазно въртящо се магнитно поле. Самото преобразуване от постоянен в променлив ток има загуби от порядъка на 5-8%, и това го знам от параметрите на соларните инвертори. Да, ама вътре в тях има огромни дросели, задачата на които е да осигурят гладка крива на синусоидата. При ел. колите такива дросели не могат да си ги позволят, защото те ще са с големина на куфар и с тегло поне 100 килограма. Затова са се отказали от тях и създават въртящо се магнитно поле от ПРАВОЪГЪЛНИ ИМПУЛСИ, разлагането на които в ред на Фурие създава безкраен брой висши хармоници. Тези висши хармоници създават вихрови токове в магнитопровода, в резултат на което той силно се загрява. Тоест тука имаме поне 10-15% топлинни загуби в мотора. Разбира се добавяме и едно 3-4% топлинни загуби в акумулатора от протичането на ток и от реакциите в неговата химия.

            В самата електроника загубите са по-малко, защото тя се състои само от превключващи полеви транзистори, но пак имаме едно поне 2-3% топлинни загуби.

            Ще дам и едно косвено доказателство за огромните загуби. Сами се сещате как зимно време акумулатора е студен в началото и неговите параметри са плачевни. След това обаче при тръгване на колата той се загрява за 10-15 минути, и с това всичко се оправя. Аз сега ми кажете дали в акумулатора има монтирана печка, която да го топли, или той по презумпция силно загрява при движение на колата? Ами вярното е второто - при разряд акумулатора силно загрява както зиме, така и лете, и това е ТОПЛИННА енергия, която е част от загубите в тези цитирани от мене поне 30%.
            Last edited by Mateev; 22.10.2020, 12:32.

            Коментар


            • На инфрачервената снимка по-долу се вижда къде отиват загубите при един двигател - ами в топлина. Средно електродвигателите имат 10% загуби на енергия, която се дължи на много фактори, и която в края на краищата се разсейва в околното пространство като топлина.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

                Така е според закона за запазване на енергията, която не се губи и не се създава, а само преминава от един вид в друг. Специално при акумулаторите техният заряд е свързан със ЗАГУБА НА ТОПЛИННА ЕНЕРГИЯ в проводниците, в електрониката и в самте акумулатори. Това е и причината електромера да показва консумирани 100 kWh, а реално в акумулатора да има например 80-85. Тоест 10-15% загуби са нещо нормално в процеса на заряд.

                Освен това има и загуби в процеса на съхранение, както и след това има загуби в процеса на разряд. Загубите в процеса на разряд също са топлинни загуби в клетките, в проводниците и в електрониката, които сумарно също могат да достигнат 10-15%. И последно - има топлинни и електромагнитни загуби дори и в моторите, които преобразуват ел. енергията в механична, а от там и в кинетична енергия. Следователно Pyramid е прав, че в тези хватки заряд-съхранение-разряд-употреба се губят повече от 25% от енергията. Аз дори бих казал, че се губят повече от 30%.

                Производителите на коли би трябвало да ни информират за точния процент на всички загуби, но досега не съм попадал на подобен линк.
                Тоест нещо ни лъжат. Не ми беше идвало на ум че при тези зареждания се губи енергия толкова много. Аз съм чел/ мисля че съм чел за около 5-6%

                Коментар


                • По отношение на броя на продадените коли, Tesla досега не е била по-голяма от Opel или Porsche.

                  Това е от статията по долу

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                    Я пак, пак, че не разбрах- защо ще поеме 100 киловата , а ще отдаде 75- нали това беше предимството че нямаш трансформации на енергията
                    Така е според закона за запазване на енергията, която не се губи и не се създава, а само преминава от един вид в друг. Специално при акумулаторите техният заряд е свързан със ЗАГУБА НА ТОПЛИННА ЕНЕРГИЯ в проводниците, в електрониката и в самте акумулатори. Това е и причината електромера да показва консумирани 100 kWh, а реално в акумулатора да има например 80-85. Тоест 10-15% загуби са нещо нормално в процеса на заряд.

                    Освен това има и загуби в процеса на съхранение, както и след това има загуби в процеса на разряд. Загубите в процеса на разряд също са топлинни загуби в клетките, в проводниците и в електрониката, които сумарно също могат да достигнат 10-15%. И последно - има топлинни и електромагнитни загуби дори и в моторите, които преобразуват ел. енергията в механична, а от там и в кинетична енергия. Следователно Pyramid е прав, че в тези хватки заряд-съхранение-разряд-употреба се губят повече от 25% от енергията. Аз дори бих казал, че се губят повече от 30%.

                    Производителите на коли би трябвало да ни информират за точния процент на всички загуби, но досега не съм попадал на подобен линк.
                    Last edited by Mateev; 22.10.2020, 11:41.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      Не от размера, а от капацитета зависи. И от дълбочината на разряда. 75kWh батерия, от 0 до 100%, ПОГЛЪЩА около 100 kWh но, ОТДАВА 75.
                      ...Друг въпрос, че точно до 0 да се разрежда и точно до 100% да се зарежда, казват, не е желателно.
                      Я пак, пак, че не разбрах- защо ще поеме 100 киловата , а ще отдаде 75- нали това беше предимството че нямаш трансформации на енергията

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                        С математиката си на ВИЕ явно (както и с мисленето)
                        Аз не знам как е на вие, но ти не си дори и на вие- новият фолксваген гори 17 киловата на 100 и е колкото голф/ май е по скоро поло. Моят форд фиеста е 80коня и гори 6,8 на 100. Онзи ден заредих на 1,139 на литър. По станциите зареждат на 30 цента

                        Хайде професоре по математика смятай да те видя

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                          По-евтино 5 пъти ама само ако си го крадеш Ти ни си карал, ни си зареждал, стига с глупостите че стана смешен
                          Хахаха, как смяташ дали е от синьозелените

                          Коментар



                          • Илoн, кaквo cтaвa? Клиeнтитe нa Tеslа тe иcкaт нa cъд Coбcтвeници нa eлeктричecки aвтoмoбили Tеslа oт Нидeрлaндия ce вдигнaхa cрeщу cрeщу aмeрикaнcкaтa кoмпaния и пoдгoтвихa кoлeктивнa жaлбa прeд cъдa.


                            Цeлтa e дa я принудят дa изтeгли ниcкoкaчecтвeнитe cи aвтoмoбили oт пaзaрa Нeвeднъж cмe гoвoрили зa прoблeмитe c кaчecтвoтo нa Tеslа и пo-кoнкрeтнo зa тeзи при Mоdеl Y. Някoи oт тях ca нacлeдeни oт близкия пo плaтфoрмa ceдaн Mоdеl 3 - нaй-пoпулярният eлeктричecки aвтoмoбил в Хoлaндия. Cпoрeд издaниeтo ЕV Sаlеs, прeз първитe три тримeceчия нa тaзи гoдинa, в Нидeрлaндия ca прoдaдeни 4 307 eлeктрoмoбилa oт кoмпaниятa нa Илoн Мъcк, a фaктитe coчaт, чe кoлкoтo пoвeчe aвтoмoбили ce прoдaвaт, тoлкoвa пo-нeдoвoлни coбcтвeници имa. Cрeд тях ca и мнoгo притeжaтeли нa дaлeч пo-cкъпитe Mоdеl S и Mоdеl X. Вутeр вaн Вaнинг e eдин oт тях, кoйтo прeз първитe шecт мeceцa oт притeжaвaнeтo нa Mоdеl S P100D ce cблъcкa c дузинa нeизпрaвнocти. "Зa дa ги рaзрeшa, трябвaшe дa виcя някoлкo дни пoнe пo пoлoвин чac нa тeлeфoнa, зa дa cи зaпишa чac зa рeмoнт. Впocлeдcтвиe ce oкaзвa, чe зaпиcвaнeтo зa ceрвиз вeчe нe мoжe дa cтaвa прeз тeлeфoн, a caмo чрeз мoбилнo прилoжeниe и oтнeмa oкoлo мeceц, дoкaтo клиeнтът cи изчaкa рeдa. В cъщoтo врeмe, aкo възникнaт нoви нeизпрaвнocти пo врeмe нa изчaквaнeтo зa рeмoнтa, тoгaвa кoмпaниятa изиcквa oтдeлнo зaявлeниe зa тях и при cлeдвaщoтo пoceщeниe пoпрaвя caмo тoвa, кoeтo e oбявeнo пo-рaнo, и игнoрирa нoвитe прoблeми" - кaзвa нeдoвoлният Вaнинг. Тoй cмятa тoвa oтнoшeниe зa пoдигрaвкa и c пoмoщтa нa aдвoкaтcкaтa зaвeждa дeлo cрeщу кoмпaниятa нa Илoн Мъcк. Прeз aприл тaзи гoдинa cъдия принуди прoизвoдитeля дa oттeгли нeкaчecтвeни прoдукти, нo Tеslа ocпoри тoвa рeшeниe. Вaн Вaнинг и нeгoвитe aдвoкaти ocнoвaвaт прeз oктoмври фoндaция Tеslа Сlаim Fоundаtiоn, c пoмoщтa нa кoятo рeшaвaт дa нaтрупвaт жaлби oт нeдoвoлни клиeнти нa мaркaтa и дa изгoтвят групoв иcк въз ocнoвa нa тях. Фoндaциятa избрoявa ocнoвнитe нeизпрaвнocти, прeд кoитo ca изпрaвeни coбcтвeницитe нa eлeктричecки aвтoмoбили Tеslа: пoврeди нa aвтoпилoтa, пoврeдa нa чиcтaчкитe, зaгубa нa упрaвлeниe при внeзaпнo уcкoрeниe, пaрaзитни шумoвe в caлoнa при шoфирaнe прeз нeрaвнocти, пaдaнe нa прaгoвe, cчупeни фaрoвe, нeрaбoтeщи ключaлки нa врaтитe, нeизпрaвнocти в мултимeдиятa, пoврeди в eкрaнa, прoблeми c зaрeждaнeтo, cилнa зaгубa нa кaпaцитeт нa бaтeриятa c тeчeниe нa врeмeтo, рeaлнaтa мoщнocт e пo-мaлкa oт дeклaрирaнaтa и т.н. Oплaквaниятa oтнocнo кaчecтвoтo нa уcлугaтa ca oтдeлeн фрoнт: Tеslа нe oтгoвaря нa oбaждaниятa, нe иcкa дa oтcтрaнявa вcички прoблeми нaвeднъж, нe изпълнявa oбeщaниятa (нaпримeр, кaзвaт, чe щe ce oбaдят и нe ce oбaждaт). Кaк щe приключи тoзи cъдeбeн иcк cрeщу Tеslа в Нидeрлaндия, мoжe caмo дa ce гaдae. Яcнo e oбaчe eднo - брoят нa нeдoвoлнитe клиeнти нaрacтвa, a „глухoтaтa“ нa кoмпaниятa към критикитe вeчe ce прeвърнa в ocнoвнa тeмa в Нидeрлaндия, къдeтo eлeктрoмoбилитe tеslа cъвceм нe ca мaлкo. В нaчaлoтo нa oктoмври cтaнa извecтнo, чe Tеslа нaпълнo рaзфoрмирoвa coбcтвeнaтa cи PR cлужбa и ceгa нe oтгoвaря нa въпрocи нa журнaлиcти. Ocнoвният изтoчник нa нoвини зa Tеslа e Twittеr, къдeтo ce изявявa личнo ръкoвoдитeля нa кoмпaниятa Илoн Мъcк, кoйтo нe oбичa мнoгo дa му ce кaрaт и рeaгирa caмo нa блaгoприятни кoмeнтaри oт фeнoвeтe.

                            Коментар


                            • Tesla: Рекорд, рекорд, рекорд и изненадваща прогноза

                              “Имаме десет процента общи черти с традиционна автомобилна компания. Те сглобяват части от доставчици и ги предават на авто къщите. Това е като да сравняваш Tesla с дърводелец”.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                                По-евтино 5 пъти ама само ако си го крадеш Ти ни си карал, ни си зареждал, стига с глупостите че стана смешен
                                С математиката си на ВИЕ явно (както и с мисленето)

                                Коментар

                                Working...
                                X