IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • И така, ретроспекцията на представянето от вчера на новите батерии на Тесла.

    1/ Тесла започват да произвеждат и собствени батерии, за да задоволят търсенето. От 30 гв днес целта е да достигнат 3тв до 2030та година, като половината са за автомобило произвидството, а другата половина за съхранение на енергия. Около 100 пъти увеличение на производството. Целта е да достигнат капацитет от 15-20 милиона автомобила годишно.

    2/ Подобрения в производството на батерията:
    - над 50 % увеличение на пробега
    - над 50% намаление на цената
    - 69% намаление на капиталовите разходи за производство на батериите
    Click image for larger version

Name:	TESLA.jpg
Views:	1
Size:	68.8 КБ
ID:	3653778




    3/ Ниско бюджетен автомобил до 3 години на цена около $25 000

    4/ Топ лайн модел S с впечатляващи показатели – без конкурент по динамика и цена (LUCID и Porsche)
    Click image for larger version

Name:	MODEL S.jpg
Views:	1
Size:	22.5 КБ
ID:	3653779



    Click image for larger version

Name:	SRAVNENIE.jpg
Views:	1
Size:	30.3 КБ
ID:	3653780

    Click image for larger version

Name:	SRAVNENIE 02.jpg
Views:	1
Size:	28.4 КБ
ID:	3653781


    Коментар


    • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение

      Наблюдавам акцията на едни китайци XPENG.
      Имат две коли засега, втората P7 (седан) e по-луксозна от градската им версия, по-скъпа е ,
      изминава 706 км с едно зареждане (Теslа S 595 км),
      424HP (Tesla S 504HP),
      0-100km за 4.3 сек (Tesla S 3.2сек),
      цена 36к$ (Tesla S 80k$)

      Колата има фунциите за самопаркиране и следване на предната кола.
      Данните сочат, че в Китай до 2025 ще бъдат продадени 4.2 мил електрички, спрямо 900к досега.
      Алибаба и Хиоми са зад компанията финансово.
      Компанията може да ползва зарядните станции на NIO в страната, тоест веднага имат достъп до 50к точки за зареждане.
      Почнаха продажби на Р7 през пролетта, продали са 2к бройки за юни, другият им модел е от юни 2019, от него продават по 3к на месец.
      IPO на компанията беше преди 3 седмици, цената сега е около 18$
      Пазара в Китай на електрички е убийствено труден, не мисля че ще е конкурент на Тесла, интересувам се от спекулация на акцията и.
      Има някъкъв риск, защото има съдебен спор със Тесла, че XPENG са копирали софтуера на автопилота им.
      Друг риск е премахването на китайските компании от NYSE на 31.12.2021 ...ако Тръмп е още там и удържи обещанието си де.
      Компания правеща качествени коли, загубите намаляват със всеки месец.
      Кой знае, може със голям хеджфонд или голям автопроизводител да направят смесено дружество.

      *В Китай не са ваксинирани от болестта снобизъм и младите хора парадират със Айфон, Тесла, Найк, Прада, нищо че има догонващи ги местни марки на пазара със доста по-ниски цени.
      Посочените показатели за рейндж са на хартия и не са сравними с тези на Тесла, най-малкото защото са по различен стандарт. В реални условия Теслите Модел 3 са по-икономични и имат по-голям рейндж. Единственото предимство на P7 (сравняват го с М3, а не със S) е в интериора. Ако си купувач обаче само интериора едва ли ще те мотивира да избереш китайски неналожен производител на сходна с Тесла цена за сметка на ДОКАЗАНИЯ лидер със зарядна мрежа, рейндж, ъпдейти и пр.

      В сегмента на електромобили има един лидер и това е Тесла. Те са преминали през трудната част по пътя си на развитие, за разлика от всички останали стартъпи. Във всяка индустрия има водещи и догонващи (които рядко успяват да ги стигнат). При всички положения по-успешния подход е да си с лидера. Потребителите не купуват недоказани копирачи без инфраструктура и традиция.

      Автомобило производството е много труден бизнес и е чудо че Тесла изобщо успяха да пробият. Дали и други ще успеят предстои да видим, но аз бих заложил на тях заради перспективите за растеж в следващите 10 години с 40-50% годишно (батерии, енергийни системи, покриви, солари, споделени пътувания, ...)

      Ако ползваме Епъл за пример - те отдавна не са иноватор, но въпреки това обират лъвския пай в приходите и цената им е астрономическа в сравнение със всички останали конкуренти. Тесла обаче ще дърпат сегмента поне докато Мъск е начело. След това не знам.

      Но от друга страна може пък точно XPENG да направят чудо и да детронират Тесла, кой знае
      Last edited by ED; 22.09.2020, 18:29.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        Така е, всички планират да продават електрички, но като паднат някак си магиески цените на батериите. От това което виждаме единствено Тесла работи здраво за да се случи това.

        Все още няма модел в продажби който да има по-добри комплексни показатели от Тесла. Засега единствено Порше тайкан изкара по-бърз модел с няколко мили-секунди на двойна цена спрямо Тесла S.
        Наблюдавам акцията на едни китайци XPENG.
        Имат две коли засега, втората P7 (седан) e по-луксозна от градската им версия, по-скъпа е ,
        изминава 706 км с едно зареждане (Теslа S 595 км),
        424HP (Tesla S 504HP),
        0-100km за 4.3 сек (Tesla S 3.2сек),
        цена 36к$ (Tesla S 80k$)

        Колата има фунциите за самопаркиране и следване на предната кола.
        Данните сочат, че в Китай до 2025 ще бъдат продадени 4.2 мил електрички, спрямо 900к досега.
        Алибаба и Хиоми са зад компанията финансово.
        Компанията може да ползва зарядните станции на NIO в страната, тоест веднага имат достъп до 50к точки за зареждане.
        Почнаха продажби на Р7 през пролетта, продали са 2к бройки за юни, другият им модел е от юни 2019, от него продават по 3к на месец.
        IPO на компанията беше преди 3 седмици, цената сега е около 18$
        Пазара в Китай на електрички е убийствено труден, не мисля че ще е конкурент на Тесла, интересувам се от спекулация на акцията и.
        Има някъкъв риск, защото има съдебен спор със Тесла, че XPENG са копирали софтуера на автопилота им.
        Друг риск е премахването на китайските компании от NYSE на 31.12.2021 ...ако Тръмп е още там и удържи обещанието си де.
        Компания правеща качествени коли, загубите намаляват със всеки месец.
        Кой знае, може със голям хеджфонд или голям автопроизводител да направят смесено дружество.

        *В Китай не са ваксинирани от болестта снобизъм и младите хора парадират със Айфон, Тесла, Найк, Прада, нищо че има догонващи ги местни марки на пазара със доста по-ниски цени.
        Last edited by hazard; 22.09.2020, 18:12.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

          Дейви, новите коли които рекламирате тук дали могат да готвят и да правят свирки- ето това би било революция, иначе ламарина седалка и гуми- все ще ме закара до където искам. Не сме мръднали от времето на каруците, нооооооооооо сегашното шумно го обявавате за революция. Най вероятно за теб и алекса и айфона са революция, ама да ти кажа че не са- просто еволюция
          Няма нужда нищо да рекламираме. Тесла няма нужда от реклама. Всеки който има дори една мозъчна клетка го разбира.

          Ето едно много точно мнение на заклет възрастен инвеститор което много точно ще ти разясни защо е така:
          https://www.youtube.com/watch?v=Qy4SdjQr7PM

          Коментар


          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

            Така е, всички планират да продават електрички, но като паднат някак си магиески цените на батериите. От това което виждаме единствено Тесла работи здраво за да се случи това.

            Все още няма модел в продажби който да има по-добри комплексни показатели от Тесла. Засега единствено Порше тайкан изкара по-бърз модел с няколко мили-секунди на двойна цена спрямо Тесла S.

            За масовия потребител като стане дума за електричка първата му асоциация е Тесла, след това са всички останали. Целта на Мъск е да измести ДВГ автомобилите с електрически. За да стане факт цената на електричките трябва да се изравни което вече е факт в горния сегмент. Остават масовите модели от мид и лоу сегмента, но и това ще стане факт до година-две с темповете, с които се развиват. Практически за останалите марки ще е много трудно да се конкурират с Тесла ценово и технически.

            Подозирам, че Тесла ще ускорят подмяната като лицензират батерии и задвижване (и автопилот в един момент) и започнат да ги продават на другите брандове.

            На дизелите е изпята песента, а бензиновите ще станат непродавами заради високите разходи за експлоатация и поддръжка. Според общоприетите прогнози от 2025та елетричките ще се изравнят ценово с ДВГ и в ниските сегменти, но Тесла ще съкрати перида с 1-2 години.

            Отделни области в икономиката ще изчезнат и ще се появат други, както се е случвало преди, както ще се случва и в бъдеще.
            „Магическото” спадане на цените на батериите предстои, т.к.вече се осъществяват сериозни стъпки в тази насока и от Вашия покорен слуга. Смея да твърдя, поне половината от текущите им проблеми, не само са решими, ами са и решени.
            Иначе, относно изпетите песни, не бих бързал. Ще се използват и ДВГ...
            ...все по-рядко.
            Last edited by Pyramid; 22.09.2020, 17:29.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

              Коя логика - Тесла е стартъп и още не може да избута на печалба - вече 12 години ли станаха? Лапат пари от държавата за еко-квоти и лъжат потребителите. В електрото в момента лидер е Нисан - Лийфа е най-продаваната до момента. Инак електро има отпреди повече от 100 години в производство (отпреди ДВГ и да се намеси Форд с конвейера), експериментите са дори още по-стари.
              Няма нищо вярно, но трябва да си отвориш очите, за да го видиш. Тесла реализира грос маржин около 20% от всеки произведен автомобил. Ако искаха да са на печалба щяха да го направят още 2013-14 година.

              Целта обаче е друга - елетрическите автомобили да изместят ДВГ. За да се случи това трябва пазарен дял и лидерска позиция, които могат да се постигнат само с много и агресивни инвестиции в заводи, технология, софтуер, зарядна мрежа каквато вече имат! Тесла е на печалба в 4 поредни тримесечия (една цяла година) въпреки пандемията, инвестициите в заводите в Китай, Германия и Тексас, така че не останаха вече малоумни аргументи!

              Я провери колко продадени Нисана лийф има в света и ги сравни с продадените Тесли и пак говори кой е лидер

              Коментар


              • Първоначално изпратено от hazard Разгледай мнение
                VW планира над 12 готови модела електрички през следващата година, другите също следват тренда здраво.
                Масовия потребител си купува колата за да го закара със сигурност и комфорт от т.А до т.Б, а не дали ускорява под 3 сек за 100 км или ще се надбягва по скоростно лимитираните пътища, 120 до 200 HP са супер достатъчни, нали и 2/3 от населението живее във градска среда (със трафик).
                Трябва да се видят всички аспекти на промяната към електрички.
                Дизелите със Евро 6 и Бензиновите със катализаторите покриват и последните строги екологични изисквания.
                Иначе със Електричките, отделни области на икономиката и работни места ще изчезнат.
                Гледам Амазон щел да строи нови 1000 склада в САЩ, ами късмет на малките търговски бизнеси там, добре че системата му за доставки куца по принцип в Европа и засега е слабо представен.
                Така е, всички планират да продават електрички, но като паднат някак си магиески цените на батериите. От това което виждаме единствено Тесла работи здраво за да се случи това.

                Все още няма модел в продажби който да има по-добри комплексни показатели от Тесла. Засега единствено Порше тайкан изкара по-бърз модел с няколко мили-секунди на двойна цена спрямо Тесла S.

                За масовия потребител като стане дума за електричка първата му асоциация е Тесла, след това са всички останали. Целта на Мъск е да измести ДВГ автомобилите с електрически. За да стане факт цената на електричките трябва да се изравни което вече е факт в горния сегмент. Остават масовите модели от мид и лоу сегмента, но и това ще стане факт до година-две с темповете, с които се развиват. Практически за останалите марки ще е много трудно да се конкурират с Тесла ценово и технически.

                Подозирам, че Тесла ще ускорят подмяната като лицензират батерии и задвижване (и автопилот в един момент) и започнат да ги продават на другите брандове.

                На дизелите е изпята песента, а бензиновите ще станат непродавами заради високите разходи за експлоатация и поддръжка. Според общоприетите прогнози от 2025та елетричките ще се изравнят ценово с ДВГ и в ниските сегменти, но Тесла ще съкрати перида с 1-2 години.

                Отделни области в икономиката ще изчезнат и ще се появат други, както се е случвало преди, както ще се случва и в бъдеще.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                  Публикувано във факти.бг: Volkswagen ID.3 изпревари Tesla Model 3 по продажби


                  Oт нaчaлoтo нa ceптeмври в Нoрвeгия ca купeни 692 брoйки ID.3, a Tеslа e уcпялa дa прoдaдe 577. Във врaтa нa aмeрикaнcкия eлeктрoмoбил дишa и Pоlеstаr 2 c 496 нoви рeгиcтрaции.


                  Нe знaм мнoгo, нo пoмня, чe мнoгo aмeрикaнци ги купихa прeдвaритeлнo зaрaди прeфeрeнциитe и oтcтъпкитe oт тoвa чe взимaт eкoлoгичeн aвтoмoбил. Тecлa oбaчe ce издънихa жecтoкo и нe мoжaхa дa изпълнят и 20 % oт тeзи пoръчки нa "нaй-прoдaвaния" aвтoмoбил. Кaк тaкa "нaй-прoдaвaн" пък рeaлнo aвтмoбили нe e имaлo ... нeщo ми ce губи лoгикaтa.
                  ID 3 го рекламират от 3 години. Продажбите обаче започнаха едва това лято, защото не можеха да пуснат софтуера повече от година. Това което виждате с VW, Рено или други новенички марки му викат “Pent UP demand” (натрупано търсене). Като минат първите бройки продажбите спадат.

                  Търсене за по-ниския клас - градски коли ще има (VW ID & Зоуи), но Тесла още не е стъпила в тази ниша. Като се включат и там няма да остане хляб за конкуренцията.

                  Единствено в най-високия клас ще има място за Порше, LUCID може и други марки, където ще залагат на ултра лукс, който да компенсира техническите недостатъци спрямо теслите.

                  Втората част дето плямпаш глупости за търсенето на в US нещо си се поубъркАл. Дела на Тесла е над 80%. Продават всичко което произведат. Времето от производство до доставка е към 18 дни за Тесла спрямо 60-80 средно за индустрията.
                  Last edited by ED; 22.09.2020, 14:54.

                  Коментар


                  • Всички пишехте редовно допреди време...

                    «- А там, мертвые с косами стоят. И ТИШИНА.»

                    Я да видим сега, дали наистина, сме в час с материята, чрез няколко специфични и подли въпроси:
                    ​​​​​​1. Кой показател на ел.мобилите към момента, се влияе негативно от увеличаване енергийната плътност ?
                    2. Кой параметър на акумулатора оказва най-силно влияние върху ускорението на ел.мобила: Номиналния товарен токто, номиналното изходно напрежение при еднакъв капацитет на батерията и еднаква мощност на двигателя...или?
                    3. Кое е по-вредно за трайността на батерията: Натоварването в номинални граници, или нееднаквостта на елементите? ЗАЩО?
                    4.Ако има варианти по т.3, кога, какви и защо?
                    5.В спорните като качества и показатели днешни батерии на ТЕСЛА, на какво се пада най-висок дял от непроизводителната маса?
                    6.Какви са последиците (с думи прости и, възможно, със стрелчици) върху клиента, когато излезе от строя елемент от батерията?

                    ...заповядайте, експерти. Имате думата.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение



                      1939 Duesenberg Coupé Simone Midnight Ghost
                      ТОВА електричка ли е било? Преди 81 години?

                      Коментар





                      • 1939 Duesenberg Coupé Simone Midnight Ghost

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от barbaron Разгледай мнение
                          Pyramid Разгледай мнение:
                          "Български акумулатори или какъв е шансът български производители да стъпят на пазара за тягови батерии ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ?
                          Имам предложение. Приканвам тук дано следят темата всички БГ производители на акумулатори , ако са им истанали R&D отдели, да се сържат с мен

                          Радвам се, че се кефиш. Определено, след среща с мен, удрят джакпота.

                          Коментар


                          • Pyramid Разгледай мнение:
                            "Български акумулатори или какъв е шансът български производители да стъпят на пазара за тягови батерии ЗА ЕЛЕКТРОМОБИЛИ?
                            Имам предложение. Приканвам тук дано следят темата всички БГ производители на акумулатори , ако са им истанали R&D отдели, да се сържат с мен
                            Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
                            Ха-ха-хаааа!

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                              Коя логика - Тесла е стартъп и още не може да избута на печалба - вече 12 години ли станаха? Лапат пари от държавата за еко-квоти и лъжат потребителите. В електрото в момента лидер е Нисан - Лийфа е най-продаваната до момента. Инак електро има отпреди повече от 100 години в производство (отпреди ДВГ и да се намеси Форд с конвейера), експериментите са дори още по-стари.
                              Хайде, уж сте големи хора. Кой е казал, че конкуренция няма да има, че няма да се играят мръсни номера и т.н.? ВСЕ ПО-ИНТЕРЕСНО ЩЕ СТАВА, вЕрвайте ми.
                              И все по-грозни борби ще се водят.
                              Last edited by Pyramid; 20.09.2020, 16:55.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                                Публикувано във факти.бг: Volkswagen ID.3 изпревари Tesla Model 3 по продажби


                                Oт нaчaлoтo нa ceптeмври в Нoрвeгия ca купeни 692 брoйки ID.3, a Tеslа e уcпялa дa прoдaдe 577. Във врaтa нa aмeрикaнcкия eлeктрoмoбил дишa и Pоlеstаr 2 c 496 нoви рeгиcтрaции.


                                Нe знaм мнoгo, нo пoмня, чe мнoгo aмeрикaнци ги купихa прeдвaритeлнo зaрaди прeфeрeнциитe и oтcтъпкитe oт тoвa чe взимaт eкoлoгичeн aвтoмoбил. Тecлa oбaчe ce издънихa жecтoкo и нe мoжaхa дa изпълнят и 20 % oт тeзи пoръчки нa "нaй-прoдaвaния" aвтoмoбил. Кaк тaкa "нaй-прoдaвaн" пък рeaлнo aвтмoбили нe e имaлo ... нeщo ми ce губи лoгикaтa.
                                Коя логика - Тесла е стартъп и още не може да избута на печалба - вече 12 години ли станаха? Лапат пари от държавата за еко-квоти и лъжат потребителите. В електрото в момента лидер е Нисан - Лийфа е най-продаваната до момента. Инак електро има отпреди повече от 100 години в производство (отпреди ДВГ и да се намеси Форд с конвейера), експериментите са дори още по-стари.

                                Коментар

                                Working...
                                X