If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Нали знаеш, че България не е Европа. При нас нещата се движат с 10 години закъснение. Тоест когато европейците започнат да продават на безценица старите си и издухани електрички, тогава те ще започнат масово да се появяват и в България. В края на краищата и Българската статистика ще изглежда така на графиката, но с 10 години закъснение.
Със сигурност ще е със закъснение, но това не променя факта какви ще са транспортните средства в рамките на 5 години в западна европа/Америка/Азия и 10 в БГ.
Норвегия - Audi e-tron
Водещият електрически пазар в Европа включва осем чисти електромобила в Топ 10. Първото място е за е-tron със 7590 продажби, пред Golf (4952, повечето от които - на е-Golf). Само за три месеца новият VW ID.3 успя да се намърда на трето място (4465), а след него са Hyundai Kona, Nissan Leaf, Tesla Model 3 /37 броя/ и Mitsubishi Outlander PHEV. Китайската MG ZS е десета.
В интерес на истината, наричат Норвегия "водещ електрически пазар", но първият е реализирал над 7500 продажби..., вторият - 4962 продажби, третият - 4465 продажби..., а шестият /Тесла/ - 37 продажби??? опссс, как така САМО 37 Тесли в Норвегия??? Ми - скъпо, ве брато! ..., т.е. - колкото да не е без нищо... Но пък са шести! Призово място е това...
В Норвегия нещата стоят така:.
1. Audiе-tron със 7590 продажби,
2. Golf - 4952 продажби, повечето от които - на е-Golf.
3. новият VW ID.3 - 4465 продажби,
4. Hyundai Kona,
5. Nissan Leaf, 6. Tesla Model 3 /37 продажби/
7. Mitsubishi Outlander PHEV.
8. Китайската MG ZS....
Друг път ще пускаме и други класации, че Тесла Я НЯМА между 10-те най-продавани марки в света!
Миии, Тесла липсва и между първите 30 на европейския автомобилен пазар за 2020 година /показват окончателните данни на браншовата организация АСЕА/. Абе, тоя "вятър на промяната" - не важи ли и за Тесла? /традиционно - риторично да попитаме/...
Пак лъжи и глупости от нашия анимационен герой.
Norway: Massive EV Sales Record In December, Tesla Model 3 Beats VW ID.3
1. Tesla Model 3 - 4,232
2. Volkswagen ID.3 - 2,303
3.
4.
5. 6. Audi e-tron - 454
а шестият /Audi e-tron/ - 454 продажби??? опссс, как така САМО 400 лайна (етрони) в Норвегия??? Ми - скъпо, ве брато! .
Или с други думи , винаги като кажеш нещо да се чете точно обратното
Ти си пълен с .. етрони "брато".
И пак да повторим (че има доста хора на които трябва да се повтаря), Тесла няма завод в Европа, и всички коли се внасят с огромни допълнителни мита, разходи за транспорт по кораби и други солени такси.
Ония, които сега откриват топлата вода - мислят, че нещата почват от Тесла. Разбира се, че не е така! Водещите производители правеха изпитания (това съм го писал вече) и всичко беше свързано с реални милиони, заделяни ежегодно за т.нар. развойна дейност. Провеждаха изпитания. Изнасяха данните в специализирани издания... Батериите бяха проблем номер 1, който спъваше работата.
Сега отново установяваме кой е проблем номер 1 !
Очевидно ония правителства не са били толкова продажни... Друга причина за настоящите преференции няма. Разбира се, ако имаше тия преференции - едва ли сега щяхме да чуем за Тесла, а Мъск може би щеше да работи в Германия или в Япония...
Все пак той хвана "гребена на вълната" - нека, де! Да видим до кога и колко... Може би, ако ... пусне фабрика... Да де, ама другите дръпнаха напред, именно защото си имаха основата и разработките и само един стимул им трябваше... ПРЕФЕРЕНЦИИТЕ...
VW ID.3 се наложи светкавично! Наистина комфортно създание! Просторно и те грабва от пръв поглед! Тепърва тръгват продажбите... Нов-новеничък, а с отварянето на вратата ме лъхна един специфичен аромат... , червеният цвят много го отваря... Около 4 метра, много практичен семеен седан!
Такива неща (сравнено с 5-те метра на други електромобили)...
Ще опитам да генерализирам, дано не те засегна: Проблем номер едно, И ТУК, Е ЧОВЕШКИЯТ ФАКТОР. Мъск се възползва от слабостите му, и прави Пари.
Ама това, е тема отделна.
Литий, натрий, калий, рубидий, цезий, франций - това е групата на активните метали от първата група А на Менделеевата таблица. Колкото е по-назад в моя списък, толкова по-активен е даденият метал, и толкова по-добри батерии биха станали с него. Да, ама има дълъг списък от други проблеми, затова все още нямаме цезиеви или франциеви батерии, които биха били върха на сладоледа, стократно превишаващи по параметри литиевите.
Цена, достъпност, разпространение на въпросния метал, хим.активност, радиоактивност, ПЛЪТНОСТ и последици от всички тези неща... Ама дори ТОВА, НЕ Е цялата дълбочина на "Случая Батерия".
Здравейте. Бившият ми приятел имаше Тесла модел S, втора употреба. Тази кола не ми харесваше изобщо. Отвън не е нищо особено, а отвътре е много семпла, непретенциозна и интериора е със спартанско обзавеждане. Не претендирам, че съм супер взискателна, но в тази кола не се чувствах уютно и комфортно. Няма го този лукс, удобство и комфорт като при другите коли. Карала съм я няколко пъти и единственото положително в колата беше невероятното ускорение от място. Това доставя емоция, но все пак шофорите по улиците на градовете не са състезатели от Формула 1. Необяснимо за мен беше и тогава, и сега, защо той даде такава огромна сума за тази кола.
Ония, които сега откриват топлата вода - мислят, че нещата почват от Тесла. Разбира се, че не е така! Водещите производители правеха изпитания (това съм го писал вече) и всичко беше свързано с реални милиони, заделяни ежегодно за т.нар. развойна дейност. Провеждаха изпитания. Изнасяха данните в специализирани издания... Батериите бяха проблем номер 1, който спъваше работата.
Сега отново установяваме кой е проблем номер 1 !
Очевидно ония правителства не са били толкова продажни... Друга причина за настоящите преференции няма. Разбира се, ако имаше тия преференции - едва ли сега щяхме да чуем за Тесла, а Мъск може би щеше да работи в Германия или в Япония...
Все пак той хвана "гребена на вълната" - нека, де! Да видим до кога и колко... Може би, ако ... пусне фабрика... Да де, ама другите дръпнаха напред, именно защото си имаха основата и разработките и само един стимул им трябваше... ПРЕФЕРЕНЦИИТЕ...
VW ID.3 се наложи светкавично! Наистина комфортно създание! Просторно и те грабва от пръв поглед! Тепърва тръгват продажбите... Нов-новеничък, а с отварянето на вратата ме лъхна един специфичен аромат... , червеният цвят много го отваря... Около 4 метра, много практичен семеен седан!
Такива неща (сравнено с 5-те метра на други електромобили)...
Здравейте. Бившият ми приятел имаше Тесла модел S, втора употреба. Тази кола не ми харесваше изобщо. Отвън не е нищо особено, а отвътре е много семпла, непретенциозна и интериора е със спартанско обзавеждане. Не претендирам, че съм супер взискателна, но в тази кола не се чувствах уютно и комфортно. Няма го този лукс, удобство и комфорт като при другите коли. Карала съм я няколко пъти и единственото положително в колата беше невероятното ускорение от място. Това доставя емоция, но все пак шофьорите по улиците на градовете не са състезатели от Формула 1. Необяснимо за мен беше и тогава, и сега, защо той даде такава огромна сума за тази кола.
Що се нервиш?
1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
Литий, натрий, калий, рубидий, цезий, франций - това е групата на активните метали от първата група А на Менделеевата таблица. Колкото е по-назад в моя списък, толкова по-активен е даденият метал, и толкова по-добри батерии биха станали с него. Да, ама има дълъг списък от други проблеми, затова все още нямаме цезиеви или франциеви батерии, които биха били върха на сладоледа, стократно превишаващи по параметри литиевите.
Айде да пуснеш сега данни колко от тези регистрации са за HEV, BEV & PHEV.
Че нещо почваш да крадеш данните за хибридите.
И отделно колко са за Тесла Дай и инфо колко тесли има в БГ, стари, нови.
Понеже арабите са ценители на хубавите коли, дали и там са луднали по електричките ??
Графиката е отнела 10 год на електричките във Европа, ако не е Норвегия, нещата ще са други, ама нейсе, значи още десетина години да догонят бензиновите коли ?
В интерес на истината, наричат Норвегия "водещ електрически пазар", но първият е реализирал над 7500 продажби..., вторият - 4962 продажби, третият - 4465 продажби..., а шестият /Тесла/ - 37 продажби??? опссс, как така САМО 37 Тесли в Норвегия??? Ми - скъпо, ве брато! ..., т.е. - колкото да не е без нищо... Но пък са шести! Призово място е това...
В Норвегия нещата стоят така:.
1. Audiе-tron със 7590 продажби,
2. Golf - 4952 продажби, повечето от които - на е-Golf.
3. новият VW ID.3 - 4465 продажби,
4. Hyundai Kona,
5. Nissan Leaf, 6. Tesla Model 3 /37 продажби/
7. Mitsubishi Outlander PHEV.
8. Китайската MG ZS....
Друг път ще пускаме и други класации, че Тесла Я НЯМА между 10-те най-продавани марки в света!
Миии, Тесла липсва и между първите 30 на европейския автомобилен пазар за 2020 година /показват окончателните данни на браншовата организация АСЕА/. Абе, тоя "вятър на промяната" - не важи ли и за Тесла? /традиционно - риторично да попитаме/...
Не знам как се оправя батерията, но......... На шефа племенника си купи тесла- не я знам какъв модел е една голяма черна. До онзи ден идваше на работа с нея- много доволен всичко ток и жица. От 2 дни при мен вали леден дъжд, сутринта Т беше - 9градуса. Днес го гледам като си тръгва от работа с едно ауди- питам къде е теслата. Вика- мани, тя не е за студено време. До 0гр- добре, после- тесла. Падал му обсега и много ток харчела. Затова тази седмица щял да идва с аудито
Не точно сръчностите и уменията да се работи с CAD/CAM системи (въпреки, че е полезно) правят инженера. Личи си, с какви хора работил и колко е "опростил нещата" Мъск, за което, "големите Тарикати", си плащат.
Що се нервиш?
1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
Не знам как се оправя батерията, но......... На шефа племенника си купи тесла- не я знам какъв модел е една голяма черна. До онзи ден идваше на работа с нея- много доволен всичко ток и жица. От 2 дни при мен вали леден дъжд, сутринта Т беше - 9градуса. Днес го гледам като си тръгва от работа с едно ауди- питам къде е теслата. Вика- мани, тя не е за студено време. До 0гр- добре, после- тесла. Падал му обсега и много ток харчела. Затова тази седмица щял да идва с аудито
То има и друг проблем - при високи температури литиевите акумулатори деградират много интензивно, дори и когато стоят и колата не се кара. Това автоматично прави електричките непригодни за южните страни, разположени от двете страни на екватора. Тоест отпада Южна Европа и Южна Азия, както и голяма част от Африка.
Въобще литиевата химия е много капризна и не се знае дали въобще някога ще могат да я подобрят. При това човечеството не се нуждае от дребни подобрения - нуждае се от драстични подобрения, каквито в момента не се виждат на хоризонта.
Има обаче една интересна алтернатива - масовото производство на литиеви батерии драстично да им намали цената, и тогава те просто да станат един консуматив, който без да му е жал на човек ще го подменя веднъж на 2-3 години.
И Калифорния ли отпада? Щото нещо не са те разбрали явно, а вече имат няколкостотин хиляди "деградиращи" ел. коли, поне половината Тесла.
И тоя виц за подмяната на 2-3 години не ви ли омръзна?
Евтино е, да! Ще добавим едни 10-на хиляди евро към 100-те хиляди евро и нещата ще станат по-добре при минус 6 градуса.
При минус 10 и повече ще тракат зъби...
Не каза КОЙ ще върти термопомпата? Верно бе - пак батерията, а? Това няма да го минаваме като консумация, нали!
Майтапчия. Добре е, че ти си имаш цели два чифта наполеонКи...
Що се нервиш?
1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
Според изследвания при температура под -6 градуса по Целзий традиционните бензинови автомобили понижават разстоянието, което изминават с литър бензин, с 12%.
Далеч по-неефективни са хибридните автомобили, при които загубата е в размер на 34%, в сравнение с нормални условия и температура, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.
Още по-големи са загубите на изцяло електрическите автомобили, при които пробегът се понижава с 57% при ниски температури. До този извод са достигнали изследователите при проведени тестове при температура от -6 градуса по Целзий, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.
Изцяло електрически автомобил е превозил собственика си 105 мили при температура от 24 градуса по Целзий и едва 43 мили при температура от минус шест градуса.
Една от причините е по-малката ефективност на батериите в условията на студ, а друга е сериозната консумация на енергия за затопляне на кабината.
Това е истината. Никой не може да ни предпази зимно време от "вятъра на промяната" в електромобила... Носете си по-дебели дрешки!
То има и друг проблем - при високи температури литиевите акумулатори деградират много интензивно, дори и когато стоят и колата не се кара. Това автоматично прави електричките непригодни за южните страни, разположени от двете страни на екватора. Тоест отпада Южна Европа и Южна Азия, както и голяма част от Африка.
Въобще литиевата химия е много капризна и не се знае дали въобще някога ще могат да я подобрят. При това човечеството не се нуждае от дребни подобрения - нуждае се от драстични подобрения, каквито в момента не се виждат на хоризонта.
Има обаче една интересна алтернатива - масовото производство на литиеви батерии драстично да им намали цената, и тогава те просто да станат един консуматив, който без да му е жал на човек ще го подменя веднъж на 2-3 години.
Коментар