Аз не съм специалист по механика и по износване на триещи се части, но мога да задам един въпрос:
Как се правят лагери, които да издържат по 20-30 години работа (непрекъснато въртене) без да се сменят?
Явно си има начин, има си масла, както и специална обработка на повърхнстите на триещите се части, щото да издържат много дълго време. Повредата на стар лагер на някоя машина в промишленоста е по-скоро изключение, отколкото нормална ситуация. Виждал съм машини на по 30-40 години, валовете на които денонощно се въртят, и никога не са им сменяни оригиналните лагери.
Също и за транспортните средства - има TIR-ове, които карат по 2 милиона километра, и на които никога не е сменян дори и един от оригиналните лагери. Въобще планова смяна на лагери на определен брой километри или часове не е предвидена за нито едно транспортно средство или за машина от промишленоста.
Как се правят лагери, които да издържат по 20-30 години работа (непрекъснато въртене) без да се сменят?
Явно си има начин, има си масла, както и специална обработка на повърхнстите на триещите се части, щото да издържат много дълго време. Повредата на стар лагер на някоя машина в промишленоста е по-скоро изключение, отколкото нормална ситуация. Виждал съм машини на по 30-40 години, валовете на които денонощно се въртят, и никога не са им сменяни оригиналните лагери.
Също и за транспортните средства - има TIR-ове, които карат по 2 милиона километра, и на които никога не е сменян дори и един от оригиналните лагери. Въобще планова смяна на лагери на определен брой километри или часове не е предвидена за нито едно транспортно средство или за машина от промишленоста.
Коментар