IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


    Отново поставям акцента върху НЯКОЛКОТО възможности (едновременно!) - при работата на съвременните централи (което прочетох в твоя пост) :

    1. Получаване на електроенергия.
    2. Получаване на пара с различни параметри (за различни производства + за отопление)
    3. Получаване на топла вода за отопление.

    Значи: енергията (както пишеш)- "която се вади с изгаряне на горивото" - има доста възможности, вкл. и да отоплява и осветява градове и да се вършат много производствени задачи... от "едното изгаряне" на горивото...

    Ами така е. Ала аз, като писах, имах предвид ЕДИНСТВЕНО ел.енергията, понеже, Берти така постави въпроса.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

      След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
      - Само питам.
      На прав път си с голяма разлика в полза на електричките. С увеличаване дела на въозбновяемите източници тази разлика само ще се увеличава.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Ами аз съм споделял но, вероятно, си пропуснал:И мен, лично, проблемите с автономността на електричките, ме спират да си купя: По ще не изградена инфраструктурата, която, би минала нужната свобода на придвижване. Въпросът беше друг:Ако така или иначе,ненергия се вади с изгаряне на гориво, не ли по-добре за единица, да сенизгори по-малко? Оптималните (най-добрите) условия именно до това водят. ТОВА в целта и т.н. Берти зададе своя въпрос, и аз се присъединявам към него.

        Отново поставям акцента върху НЯКОЛКОТО възможности (едновременно!) - при работата на съвременните централи (което прочетох в твоя пост) :

        1. Получаване на електроенергия.
        2. Получаване на пара с различни параметри (за различни производства + за отопление)
        3. Получаване на топла вода за отопление.

        Значи: енергията (както пишеш)- "която се вади с изгаряне на горивото" - има доста възможности, вкл. и да отоплява и осветява градове и да се вършат много производствени задачи... от "едното изгаряне" на горивото...

        Коментар


        • Асо Пика, водородът е ясен. Проблем са добивът и съхранението му.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

            Защо, ли?

            Защото живеем в такива времена, когато всеки иска да има автономността - да отиде, където пожелае.

            Това означава, че той залага на различни видове транспорт, който получава своята енергия в определена точка в началото на всеки предстоящ преход (маршрут).

            В тази определена точка е немислимо да бъде разположена отделна централа.

            По горната причина - налага се работното тяло за получаване на енергията да се транспортира, което е едно доста скъпо начинание, без което е невъзможно да съществува съответното (избрано от съвременния човек) - средство за транспорт.

            .................

            Затова, какъвто и КПД за споменаваш (в централата)- цялата мрежа за транспорт на енергоносителя (получен в централата) оскъпява дадено производство.
            Все пак, това е за предпочитане, пред изграждане на централа на всеки 10-20 километра...

            И да повторим: желанието на хората да бъдат автономни ги кара да имат свои виждания при избора на превозно средство от някой от видовете транспорт.

            .........,......

            И още нещо много важно : обикновено в централата има условия за получаване на няколко вида енергоносители!

            (нали се сещаш за твоят неосъществен проект за топлата вода)....
            Ами аз съм споделял но, вероятно, си пропуснал:И мен, лично, проблемите с автономността на електричките, ме спират да си купя: По ще не изградена инфраструктурата, която, би минала нужната свобода на придвижване. Въпросът беше друг:Ако така или иначе,ненергия се вади с изгаряне на гориво, не ли по-добре за единица, да сенизгори по-малко? Оптималните (най-добрите) условия именно до това водят. ТОВА в целта и т.н. Берти зададе своя въпрос, и аз се присъединявам към него.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от alphaomega Разгледай мнение

              Енергията от ВЕИ трябва да се съхранява в батерии за да може да се консумира когато е нужна. Иначе няма голям смисъл. Вятъра и слънцето са непостоянни.
              Но пък батериите са неефективни и скъпи. Нещата може да се получат чак когато разгадаем тайните на водорода и по специално неговото твърдо състояние като метал.
              Истинския прогрес за човечеството ще настане, когато се признае отново ИСТИНСКИЯ първи химичен елемент в таблицата на Менделеев. И той не е ...... водорода. Самият Менделеев за елемент номер 1 поставя ефира и го нарича „Нютоний“ в чест на великия Исак Нютон.

              Периодичният закон е умишлено „редактиран“ от световната академична наука. Премахването на ефира налага и промяната при която инертните газове се обединяват с елементите от осмата група и таблицата придобива вида, в който се изучава сега. Заличаването на Нютоний дава възможност на Айнщайн,, заимствайки идеите на Анри Пуанкаре да създаде и наложи специалната си Теория на относителността. Физиците се отказват от понятието „ефир“ и признават електромагнитното поле като самодостатъчен обект който не се нуждае от допълнителен носител.

              Останалото е както се казва история ......

              Но на днешното ниво на развитие на цивилизацията, науката и ценностите това не може да стане, на човечеството и науката ще са им нужни поне още 50 години и това е консервативното ми мнение , за да признае отново Първия елемент......

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
                - Само питам.
                Имаш предвид, че максималното КПД на превръщане на енергията от горивата в ток, задвижващ елдвигателя, в големите ТЕЦ е 50 %, а в ДВГ на автономния автомобил прякото прехвърляне химическа енергия - - > механична енергия е 40 %?
                Да, така е, но включи загубите по прехвърляне от ТЕЦа до електричката, и сравни с прякото му изгаряне в ДВГто. Енергийно май е по-изгодно ДВГто в този случай.
                От гледна точка на замърсяване се получава същото, само дето ТЕЦовете често са изнесени малко извън града, а пък у нас са вътре в градовете.
                И къде отива тогава парламата на зелените талибани?
                Last edited by Иван Петкандраганов; 05.01.2021, 18:38.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
                  - Само питам.
                  Защо, ли?

                  Защото живеем в такива времена, когато всеки иска да има автономността - да отиде, където пожелае.

                  Това означава, че той залага на различни видове транспорт, който получава своята енергия в определена точка в началото на всеки предстоящ преход (маршрут).

                  В тази определена точка е немислимо да бъде разположена отделна централа.

                  По горната причина - налага се работното тяло за получаване на енергията да се транспортира, което е едно доста скъпо начинание, без което е невъзможно да съществува съответното (избрано от съвременния човек) - средство за транспорт.

                  .................

                  Затова, какъвто и КПД за споменаваш (в централата)- цялата мрежа за транспорт на енергоносителя (получен в централата) оскъпява дадено производство.
                  Все пак, това е за предпочитане, пред изграждане на централа на всеки 10-20 километра...

                  И да повторим: желанието на хората да бъдат автономни ги кара да имат свои виждания при избора на превозно средство от някой от видовете транспорт.

                  .........,......

                  И още нещо много важно : обикновено в централата има условия за получаване на няколко вида енергоносители!

                  ​​​​​​​(нали се сещаш за твоят неосъществен проект за топлата вода)....

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от alphaomega Разгледай мнение

                    За съжаление това не може да стане. На един квадратен метър дневно пада около 1KW слънчева радиация. Най-добрите панели имат ефективност около 20% а средният автомобил има площ около 10 кв/м. което ти дава максимален потенциал от 2KW на ден. Но това е само през лятото в най слънчевите дни. Зимата най-много наполовина. С тая енергия до никъде няма да стигнем.
                    Така де, само не го казах пряко, всеки може да съобрази

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                      Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.

                      Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy

                      ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.

                      В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви

                      как ще се отрази тази консумация на системата според вас
                      може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
                      Енергията от ВЕИ трябва да се съхранява в батерии за да може да се консумира когато е нужна. Иначе няма голям смисъл. Вятъра и слънцето са непостоянни.
                      Но пък батериите са неефективни и скъпи. Нещата може да се получат чак когато разгадаем тайните на водорода и по специално неговото твърдо състояние като метал.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

                        Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".

                        Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
                        То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.
                        За съжаление това не може да стане. На един квадратен метър дневно пада около 1KW слънчева радиация. Най-добрите панели имат ефективност около 20% а средният автомобил има площ около 10 кв/м. което ти дава максимален потенциал от 2KW на ден. Но това е само през лятото в най слънчевите дни. Зимата най-много наполовина. С тая енергия до никъде няма да стигнем.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

                          Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".

                          Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
                          То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.
                          След, като гориво, така или иначе, се гори то, не е ли екологично и икономически по-изгодно, ТОВА ИЗГАРЯНЕ да става в оптимизирани условия, каквито, в ДВГ просто няма? И ДВГ-колите, разнасят един мъртъв товар (самото гориво), разнасят го още кораби, цистерни и т.н... Съгласно Айнщайн, самата енергия в горивото, е части от микрограма, защо да не спре разнасянето на стотици, хиляди и милиони тонове насам - натам? Ако в централа, имаш кпд над 30-40%, защо да се натискаш на под 20% в обикн.коли?
                          - Само питам.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                            Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.

                            Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy

                            ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.

                            В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви

                            как ще се отрази тази консумация на системата според вас
                            може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
                            Когато електричките почнат да се движат с енергия от фотоволтаични панели на покрива си, тогава ги брой "зелени".

                            Ако дърпат от общата електрическа мрежа, само вкарват във веригата още една брънка на прехвърляне, с което намаляват КПД-то.
                            То ест ДВГ пряко изгарят горивото, докато за електричките то се изгаря още някъде, прехвърля се след това в ток, предава се по токовата мрежа... дотук две допълнителни стъпки на прехвърляне на енергия, да оставим увеличения обслужващ персонал отделно засега.

                            Коментар


                            • Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.

                              Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy

                              ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.

                              В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви

                              как ще се отрази тази консумация на системата според вас
                              може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.

                              това мнение не е препоръка за покупка или продажба на акции

                              Коментар


                              • Въз основа споменатото от мен преди, се очаква драстична промяна в технологията на батериите и мощно търсене на ново производствено оборудване, базирано на многоклетъчния принцип.

                                Коментар

                                Working...
                                X