Първоначално изпратено от безимeн
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
- 1 like
-
Първоначално изпратено от az_ivan Разгледай мнениеСлед IPO на Tesla, снабдяване на Toyota с прототипи от Tesla, Nissan планира да пусне на пазара Leaf през декември 2010. Пежо, Опел също гонят срокове да пуснат електрически автомобили.
С една дума започна да мирише на много пари от авангардните електрически коли, до вчера просто прототипи.
Отварям тази тема за да следим в нея развитието на пазара на електрически автомобили и тяхното влияние над авто-индустрията. Споделяйте тук за нови модели, цени, големи сделки, нови технически решения и т.н!
Преди 11 години колегата пусна тема...
Как електрокарите ЩЕ влияят на автоиндустрията?
За тия 11 години - какво ли не чухме. Страшното "предсказание" за подмяната - така и не се сбъдва - нито от догодина, нито - след 5 години, нито пък и на 10-тата година.
Общо - въпреки водещата роля в производството и пласмента на китайците, които произвеждат над 2 милиона електрички годишно - "подмяната" не се случва! Не се случва и, след упоритите финансови "инжекции" на правителствата, с техните НЕпазарни преференции...
Електричките в движение остават за тия 11 години - ПОД 1% от автомобилите в експлоатация..., т.е. - в отговор на въпроса на колегата: електромобилите НЕ влияят осезателно на автоиндустрията. Факт!
..................................
Другият момент - защо себестойността е ниска, но някои производители фиксират двойно по-висока норма на печалба? Това си е живо обирджийство...
Така, например, защо аз да не взема модел на XPENG, който има по-добри динамични качества, (поради по-малкото си въздушно съпротивление) ако неговата батерия ще ми даде И по-голям пробег (с 97 километра), пред следващият го - със съизмерими мощностни качества и по-голямо съпротивление /Тесла/?
Освен това, XPENG е и НАД 2 пъти по-евтин! Значи - купувам 2 броя XPENG и ми остават 20 000 евро "джобни".
....................................
Разбрахме как електромобилите влияят на автоиндустрията /пренебрежимо малко, независимо от преференциалните условия/... Т.е. - конкуренцията между малкото електрички на пазара - ще е основно в цените им - при изравнени други условия...Върху тия неща размишлявах, докато гледах тестрайвът на XPENG. И дизайнът им е много добър, а и комфортът и техническата обезпеченост... Тия неща си ги казвахме още миналата година, като няма да пропусна да отбележа, че китайчетата наистина работят сериозно... Казвам, че усвояването на милиардите при тях е на коренно различно ниво /няма база за сравнение/...
И имат потенциал да залеят света, не само с XPENG, но /вероятно/ за сега им е достатъчно да задоволяват своя пазар..., което пък означава, че "разрешиха" на Мъск да работи в Китай, но не му казаха, че ще са му конкуренция /ДВА ПЪТИ по-евтини електрички..., а Мъск - какво ли си мислеше, че има монопол върху високият сегмент, ли!.../..., а и китайчетата са най-големият световен производител на батерии...
/неангажиращо мнение/...
https://www.youtube.com/watch?v=RrfJI4V3sGI
https://www.youtube.com/watch?v=lZHwxCLgM7A
Коментар
-
Първоначално изпратено от bota156 Разгледай мнение
Колкото корвети има толкова и тесли ще има
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
В България, много ще станат...някога. Сега е рано, турата куца, че и стандартът на българина. Иначе, казал съм, лошо няма...Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
Влез вътве в шоурума снимай колко са.
]
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Е те това е най-голямата трагедия на тесларите - имат супер мощна състезателна кола, а карат с москвичите и трабантите. Освен това непрекъснато смятат километри и проценти заряд, и не могат да се отпуснат и да се кефят на бързата кола. Ами за какво му е тогава на човек такава кола, като не смее да се накефи на нейните качества?
Тука има нещо сбъркано - скъпа кола, а те принуждава да правиш икономии - ха, ха ........
Друго си е например Audi S8 и другите коли от този клас - ами това е кола за лукс и за надбягване по пътищата. Винаги трябва да си пръв и винаги трябва да си отпред на колата, която настигнеш. Кефа и адреналина са в изобилие, докато тесларите подсмърчат зад тебе и нещастно гледат бързо падащите проценти на заряд на батерията. Буквално стават роби на собствената си кола.
На магистрала няма как да караш дълго с над 200, вярно е. Аз затова си оставих едно BMW ама вече повече от година не съм го изкарвал. Някакси надживях гонките по магистралите а и има един лоши хора с радари вече.
На градско обаче ги късам всичките, от сутрин като тръгна с 80% каквото и да правя колкото и да се мъча няма как да свърши за дръпки по светофарите. На всеки светофар нали. И то без усиля къса всичко живо. Като знам че и после нищо не струва да се зареди за следващия ден, съм доволен. Затова и BMW-то хваща прах вече година в гаража...
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ne е глупав матеев, не е. Когато зарядните станат на всяка бензиностанция, тогава ще си купи такава кола
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеСнимките са от порше център дортмунд
Ето ти от пътя иначе
Коментар
-
Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение
живея в София..............
стига си се измъквал и ти кат ония от историческата секта от другата тема........кат ги питаш нещо и те на въпроса ми влизат с въпрос
кат те питат нещо точно и конкретно, отговаряй точно и конкретно ................ става дума за твоите любими тесли ..........
ЧАКАМ ОТГОВОРА ............... за броя на теслите .................Last edited by Pyramid; 07.02.2021, 18:08.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Ти затуй ли, че е скъпа, не си си купил?
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
Сигурно са много, всеки ден виждам по няколко в моя район. При вас в лагера на гастербайтерите у швабия как е?
стига си се измъквал и ти кат ония от историческата секта от другата тема........кат ги питаш нещо и те на въпроса ми влизат с въпрос
кат те питат нещо точно и конкретно, отговаряй точно и конкретно ................ става дума за твоите любими тесли ..........
ЧАКАМ ОТГОВОРА ............... за броя на теслите .................
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнениеЕ те това е най-голямата трагедия на тесларите - имат супер мощна състезателна кола, а карат с москвичите и трабантите. Освен това непрекъснато смятат километри и проценти заряд, и не могат да се отпуснат и да се кефят на бързата кола. Ами за какво му е тогава на човек такава кола, като не смее да се накефи на нейните качества?
Тука има нещо сбъркано - скъпа кола, а те принуждава да правиш икономии - ха, ха ........
Друго си е например Audi S8 и другите коли от този клас - ами това е кола за лукс и за надбягване по пътищата. Винаги трябва да си пръв и винаги трябва да си отпред на колата, която настигнеш. Кефа и адреналина са в изобилие, докато тесларите подсмърчат зад тебе и нещастно гледат бързо падащите проценти на заряд на батерията. Буквално стават роби на собствената си кола.
Коментар
-
Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнениеСигурно са много, всеки ден виждам по няколко в моя район. При вас в лагера на гастербайтерите у швабия как е?
Коментар
Коментар