IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Шок за електромобилите в Германия - токът поскъпна

    Местна компания предлага киловат-час за повече от едно евро

    Петър Захариев05.01.2021 17:20Прочитания: 12100

    Германските клиенти плащат средно около 30 цента на киловат час за битово електричество. За зареждане на електромобили от обществени станции сумата е по-висока, но сега вече е шокираща, тъй като в някои случаи прехвърли едно евро за кВт/ч енергия.





    Компанията Plugsurfing, която предоставя подобна услуга на собственици на електрически превозни средства, обяви, че от 15 януари увеличава цените си. Зареждане от станция с променлив ток (АС) вече ще струва 49 цента (досега беше 44 цента), а от такава с постоянен ток - 69 цента (досега 64 цента).

    Това все още изглежда приемливо, но използването на бързите зарядни на Ionity с мощност до 350 кВт ще струва 1,09 евро на кВт/ч (досега беше 84 цента). Ако сте директен клиент на Ionity услугата ще ви излиза по-евтино - 79 цента. За целта само трябва да сканиране кода на зарядната станция с мобилния си телефон, да въведете данните за плащане в уеб-формуляр и да разрешите трансфера на сумата.

    Компанията Plugsurfing оправда рязкото увеличение на цените с 19% увеличение на ДДС и корекция на разходите. Тя има голямо предимство пред конкурентите си, тъй като предлага най-гъстата мрежа от зарядни станции в Европа, а освен това системата за обработка на плащанията е много лесна.

    Сметките обаче показват, че ако собственик на електрически Opel Corsa избере бърза зарядна станция, това ще му излезе по-скъпо, отколкото да използва стандартна версия на модела. В случая версията на ток се нуждае от 16 кВт за изминаване на 100 км и това ще струва 16 евро. Дизеловата Corsa, която харчи 4 л/100 км, ще измине същото разстояние за 5 евро.

    Plugsurfing работи и с производители на електрически автомобили като Polestar, Volvo, Jaguar и Land Rover. Тези компании предлагат своите превозни средства заедно с акаунт за мрежата на доставчика. С оглед на високите цени, компаниите могат да променят мнението си и да си намерят друг партньор.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
      https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...6-4bb14d53a03f
      Ford Focus Electric°erst 10000 km°--7.950 € (Brutto)

      Юруш на електричките
      Смени му батериите и ще стане, то туй ги чака всичките ЕВ като станат на 8 години - старт от скрапа

      Коментар


      • Тесларес, купихте ли си акции на Сигнал? Не че имат нещо общо, ама като първи овци гуруто рече - и вие си закопахте парите за банички и закуски в поредното набалончено НИЩО

        Коментар


        • https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...6-4bb14d53a03f
          Ford Focus Electric°erst 10000 km°--7.950 € (Brutto)

          Юруш на електричките

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Бързоходко Разгледай мнение

            По зле е!, Водорода се изгаря във въздушна а не в чисто кислородна среда. С други думи в процеса участва и азот(78% от въздуха). При това температурата на горене на водорода е над 2000 С. В резултат при горенето му се образуват Азотни окиси, същите заради които прокълнаха дизеловите двигатели. Така че отговора на въпроса за дишането е - Азотни окиси.
            Що се отнася за догадката на Piramid че май цялата работа отива към ядрена енергетика май си на прав път. Най накрая ще излезе че елМобилите ги промотира Ядреното Лоби.
            Там е най-много. Лоби -не-лоби, все тая. Не, че не искаме ВЕИ, ама фактите упорити...

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение


              С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
              А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
              А кво ше дишаме?!
              По зле е!, Водорода се изгаря във въздушна а не в чисто кислородна среда. С други думи в процеса участва и азот(78% от въздуха). При това температурата на горене на водорода е над 2000 С. В резултат при горенето му се образуват Азотни окиси, същите заради които прокълнаха дизеловите двигатели. Така че отговора на въпроса за дишането е - Азотни окиси.
              Що се отнася за догадката на Piramid че май цялата работа отива към ядрена енергетика май си на прав път. Най накрая ще излезе че елМобилите ги промотира Ядреното Лоби.
              Last edited by Бързоходко; 08.01.2021, 10:30.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Gerasim_Burgaski Разгледай мнение

                тц.както обикновено РФ няма да има кой да купи 90% от това което изнася-фосилни горива.
                РФ си живее собствен живот и НЕ СЕ интересува от дребни мрънкатели но, със самото си съществуване, дълбоко им вгорчава живота...
                ...А можеха да живеят нормално живота си. Защо избират постоянното бръмчене?
                - Загадка.
                ...Което, не отменя факта на руското изоставане. Ама нА, "некои другари" се нервят...

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                  Както обикновено батак
                  тц.както обикновено РФ няма да има кой да купи 90% от това което изнася-фосилни горива.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

                    Откъде ще добиваме водород?
                    Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?

                    Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
                    С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
                    А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
                    А кво ше дишаме?!

                    За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.

                    По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.

                    Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
                    А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?

                    Хъм...
                    Нещо... не.
                    Ето един правилен Въпрос. Хммм. Абе, волно или не, пак се насочваме към ядрената енергия, добивана по един или друг начин. Усилено се работи, в момента, освен върху РБН, още, и над ториеви реактори , а ФЕЦ, се правят най-бързо...с ВСИЧКИТЕ, присъщи им, слабости. Енергетичната Революция, която трябва да се случи и може би, вече е в ход, ще даде някои отговори. Като скромен Неин служител, аз представих няколко варианта с целево поле енергийна ефективност, които, въпреки кудкудякането на разни "учили", в един момент, ще започнат да се случват, освобождавайки ресурси и за Електрички. Дотогава, ще работим с наличното.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                      Асо Пика, водородът е ясен. Проблем са добивът и съхранението му.
                      Откъде ще добиваме водород?
                      Да си направим нов Голям взрив, при който единствено е бил създаден?

                      Но нека си представим, че добиваме от някъде водород.
                      С какво ще го горим? - с кислород, това дава енергия и вода.
                      А кислорода от къде? - от атмосферата. Значи теглим кислород от въздуха и го правим вода.
                      А кво ше дишаме?!

                      За разлагането на водата обратно на водород и кислород теоретично трябва също толкова енергия, колкото се получава от обратното - изгарянето на водород с кислород. Но на практика в такъв цикъл напред-назад винаги се губи част от енергията.

                      По горните некои съображения водородът не е източник на енергия.

                      Но нека си представим, че дедо боже ни снабдява отвънка безплатно с кислород и водород и ние ги горим. Кеф, чиста енергия, продуктът е само енергия и вода.
                      А тая вода къде ще я даваме?! Нов Потоп ли ще правим?

                      Хъм...
                      Нещо... не.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                        Както обикновено батак
                        Когато нещата се правят стихийно, батакът е естествено следствие. Дори и ВЕИ, следва да се разполагат съгласувано,непремерени, с отчитане ВСИЧКИ последици от това. НЕ Е лошо и цялата енергия да е възобновила, стига функционирането на ЕЕС Даме устойчиво и показателите на енергията да са гарантирани. ЗАЦ, доказано, не си дава сметка за цялата тази картинка и коментира само появяващи се тук и там ЦЕНИ. Едностранчиво, небалансирано, по детски.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                          Т.е.? Увеличаваме ВЕИ и...става...КАКВО?
                          Както обикновено батак

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                            На прав път си с голяма разлика в полза на електричките. С увеличаване дела на въозбновяемите източници тази разлика само ще се увеличава.
                            Т.е.? Увеличаваме ВЕИ и...става...КАКВО?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от bertram Разгледай мнение
                              Ясно е,че електричките имат бъдеще. За мен интересен момент е консумацията и как ще се отрази този нов потенциален товар на електропреносната мрежа и енергетиката като цяло.

                              Една средна електричка минава 100км с разход около 20Kwh електро енергия. https://en.wikipedia.org/wiki/Electr...A_fuel_economy

                              ако един средно статистически гражданин върти 20км на ден да иде до работа, да закара децата на училище и тн това прави 5-10киловата разход на ден. при едни 100 000 автомобила в град като софия това би дало съществен разход на енергия. Както и да го мислим тази енергия е силно вероятно да се консумира в тъмната част на денонощието - връщаш се от работа и включваш колата на зарядната станция в гаража.

                              В момента много се говори за ВЕИ, но поне по нашите ширини основно са слънчеви

                              как ще се отрази тази консумация на системата според вас
                              може би пак ще се юрнат да правят Белене, но там ще бъде по-скоро за кражби и геополитика отколото за ефект, защото виждаме колко пари се откраднаха и накрая пак нищо.
                              Нетно разхода на електроенергия ще се увеличи 10-20%, като потреблението ще е по-балансирано от днес (дневно-нощно). Промяната няма да се случи за година или две, така че време за адаптация има. С драстичното падане на цените за нови вятърни и соларни инсталации в комбинация със системи за съхранение на енергия (батерии и др. алтернативи) прехода от фосилна енергия към възобновяема ще стане много по-бързо отколкото си мислят хората.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


                                Отново поставям акцента върху НЯКОЛКОТО възможности (едновременно!) - при работата на съвременните централи (което прочетох в твоя пост) :

                                1. Получаване на електроенергия.
                                2. Получаване на пара с различни параметри (за различни производства + за отопление)
                                3. Получаване на топла вода за отопление.

                                Значи: енергията (както пишеш)- "която се вади с изгаряне на горивото" - има доста възможности, вкл. и да отоплява и осветява градове и да се вършат много производствени задачи... от "едното изгаряне" на горивото...

                                Ами така е. Ала аз, като писах, имах предвид ЕДИНСТВЕНО ел.енергията, понеже, Берти така постави въпроса.

                                Коментар

                                Working...
                                X