IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Иван Петкандраганов Разгледай мнение

    Аз си мисля така:
    Да, батериите на електричките са направени от хиляди батерии на лаптопи. Позната технология, лесно мултиплицирана/мащабирана.
    Лесно, но скъпо.

    Ако на местото на хиляди малки лаптопни батерии има само една хилядократно по-голяма, ще се спести стократно материал за обвивка, за електроди във всяка от хилядите, за проводници към всяка от хилядите - и тъй нататъчес - и неколкократно от маса, тежест.

    Само трябва здрава наука, изследвания и технология, но засега Мъск и останалите производители ин ги е страх и ги мързи.

    А защо? Защото човечеството все повече се отказва от мозъка, от мисленето и отговорността, свързана с човешко мислене.
    Лек му път!

    ​​​​​Ето го пътя....
    https://m.youtube.com/watch?v=vMLk_T0PPbk
    да ви е сладко!
    ...Обаче, електрохимията, задава ред ограничения, част от които споменах, а има и още...
    Last edited by Pyramid; 03.01.2021, 19:17.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
      Тъййй. Накъде бия?
      Ами натам че, колкото по-голям е единичният елемент, толкова по-зле:
      1.Увеличена пожароопасност;
      2.Увеличена фактическа нетна нееднаквост на параметрите;
      3.Излизане от строя на един елемент, така или иначе, подкопава живота и съкращава трайността ѝ на останалите в състава на батерията. Колкото повече излизанаведнъж от строя, толкова по-сериозна е щетата;
      4.Характеризира се с по-високи токове, докато, нарастване дебелината на електродите, противоречи на нарастването на специфичния капацитет. Оттук, получаваме все по-склонни да дефектират елементи;
      5.Увеличава се нееднородността при разпределяне на електролита без допълнителни мерки и на температурата при работа на елемента, което, също съкращава трайността и броя максимални работни цикли
      и т.н.и т.п.
      Ще рече, с новите елементи 4680 вместо 18650, Мъск спестява, донякъде, само откъм корпуси, докато, пожарите, са на път да станат още по-атрактивни.
      Наш човек Мъско, залага на куц кон (възможно, безда го знае но, все пак) и резултатите няма много да закъснеят. Казусът „Батерия”, само се заплита.
      Аз си мисля така:
      Да, батериите на електричките са направени от хиляди батерии на лаптопи. Позната технология, лесно мултиплицирана/мащабирана.
      Лесно, но скъпо.

      Ако на местото на хиляди малки лаптопни батерии има само една хилядократно по-голяма, ще се спести стократно материал за обвивка, за електроди във всяка от хилядите, за проводници към всяка от хилядите - и тъй нататъчес - и неколкократно от маса, тежест.

      Само трябва здрава наука, изследвания и технология, но засега Мъск и останалите производители ин ги е страх и ги мързи.

      А защо? Защото човечеството все повече се отказва от мозъка, от мисленето и отговорността, свързана с човешко мислене.
      Лек му път!

      ​​​​​Ето го пътя....
      https://m.youtube.com/watch?v=vMLk_T0PPbk
      да ви е сладко!
      Last edited by Иван Петкандраганов; 03.01.2021, 16:04.

      Коментар


      • Тъййй. Накъде бия?
        Ами натам че, колкото по-голям е единичният елемент, толкова по-зле:
        1.Увеличена пожароопасност;
        2.Увеличена фактическа нетна нееднаквост на параметрите;
        3.Излизане от строя на един елемент, така или иначе, подкопава живота и съкращава трайността ѝ на останалите в състава на батерията. Колкото повече излизанаведнъж от строя, толкова по-сериозна е щетата;
        4.Характеризира се с по-високи токове, докато, нарастване дебелината на електродите, противоречи на нарастването на специфичния капацитет. Оттук, получаваме все по-склонни да дефектират елементи;
        5.Увеличава се нееднородността при разпределяне на електролита без допълнителни мерки и на температурата при работа на елемента, което, също съкращава трайността и броя максимални работни цикли
        и т.н.и т.п.
        Ще рече, с новите елементи 4680 вместо 18650, Мъск спестява, донякъде, само откъм корпуси, докато, пожарите, са на път да станат още по-атрактивни.
        Наш човек Мъско, залага на куц кон (възможно, безда го знае но, все пак) и резултатите няма много да закъснеят. Казусът „Батерия”, само се заплита.
        Last edited by Pyramid; 03.01.2021, 14:57.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

          Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,

          Аха. Щото си го питал.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от DaveBG Разгледай мнение
            Да, и първите 2 батерии бяха дефектирали преди 300 000км, а на третата направи 700 000км. И трите батерии от стария тип нали. Какво повече? Аз нямам кола на която да съм навъртял 300 000км, а на всичките ми коли нямам 700 000 ОБЩО. Ти също нямаш!

            И Бьорн беше сменил една батерия на няколко стотин хиляди в гаранция на първата му Тесла и до там, за друг случай чувал ли си? 2 значими случая от вече колко милиони коли продадени...


            Още едно ДА, но разковничето е до >НУЛА<. Кога ще ти падне колата до нула че и да седи толкова много че да деградира? Моята никога не е падала под 20%, всяка вечер е на контакта. Изненада аз спя поне веднъж на 24 часа!



            Да ти давам ли пак линка от колата ми или няма нужда да те правя на клоун за пореден път? Търси старите мнения.
            Слухове вървят че в Китай след пускането на модел Y на по-ниска цена (made in China) има над 100х поръчки за един ден.
            Подозирам, че подобно ще е търсенето в Европа след пускането на завода в Германия.

            Наскоро се хващах на бас с колега от форума, че Тесла ще имат над 800 хил продажби до 24та година. Като гледам темпото по-скоро ще ги направят 2021ва
            Last edited by ED; 03.01.2021, 11:51.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
              Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,

              Надценяваш го.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                Пазарите срещат купувачи и продавачи, да разменят пари за продукт (и обратно). Когато един продукт е твърде скъп, поради разни (технически, технологични, суровинни, с рециклирането, със целеобразността и т.н) проблеми, страдат всичкиѝ Едните купуват малко или почти нищо, другите продават толкова или по-малко (като извадят разходите за маркетинг и т.н.), печалба - АКО СЕ ФОРМИРА ...
                ...И тук, идват многоклетъчните. Преди около месец, в нета се просмука, как един юнак, си взел „Тесла” само за $5k (или някъде там): Някаква, била 99%ОК и само -с изтекла гаранция и сринат капацтет. Рискувал, взел я за ок.3,5 k, дал я на някакви свои познати, „оперирали” я, имало само 1 (ЕДИН!) сдухан елемент, сменили го за $1,5k и -готово, най-евтината Тесла. Изцяло работоспособна, с пълен обхват.

                ...тук някъде, е Пробивът, за който съм информиран от първа ръка, от силно мой човек. Затова, правим пауза и този път, аз питам за техническите и пазарни детайли:
                Ааа-ха-ха-ха-хаааа! Бас държа че лично Мъск те информира,

                Last edited by RUBLA; 03.01.2021, 10:54.
                Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

                Коментар



                • Пазарите срещат купувачи и продавачи, да разменят пари за продукт (и обратно). Когато един продукт е твърде скъп, поради разни (технически, технологични, суровинни, с рециклирането, със целеобразността и т.н) проблеми, страдат всичкиѝ Едните купуват малко или почти нищо, другите продават толкова или по-малко (като извадят разходите за маркетинг и т.н.), печалба - АКО СЕ ФОРМИРА ...
                  ...И тук, идват многоклетъчните. Преди около месец, в нета се просмука, как един юнак, си взел „Тесла” само за $5k (или някъде там): Някаква, била 99%ОК и само -с изтекла гаранция и сринат капацтет. Рискувал, взел я за ок.3,5 k, дал я на някакви свои познати, „оперирали” я, имало само 1 (ЕДИН!) сдухан елемент, сменили го за $1,5k и -готово, най-евтината Тесла. Изцяло работоспособна, с пълен обхват.

                  ...тук някъде, е Пробивът, за който съм информиран от първа ръка, от силно мой човек. Затова, правим пауза и този път, аз питам за техническите и пазарни детайли:

                  Last edited by RUBLA; 03.01.2021, 10:53. Причина: Заяждане.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    тва фалшиво ве. Вземай ако не на мене ми го вземи. Идвам со самолета и 10к€ . (сигурно тука ще го продавам за 100к лв)
                    Нямам доверие в НИЩО и НИКОЙ

                    Коментар


                    • https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/d...b-6d8a7650a148

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                        Обаче има един немец, първия дето мина 1 млн км с теслата и то с модел S - 3 батерии, 2 мотора дотук смяна, Ето ти сверка с реалността, дето я бъркаш с желанията си
                        Да, и първите 2 батерии бяха дефектирали преди 300 000км, а на третата направи 700 000км. И трите батерии от стария тип нали. Какво повече? Аз нямам кола на която да съм навъртял 300 000км, а на всичките ми коли нямам 700 000 ОБЩО. Ти също нямаш!

                        И Бьорн беше сменил една батерия на няколко стотин хиляди в гаранция на първата му Тесла и до там, за друг случай чувал ли си? 2 значими случая от вече колко милиони коли продадени...

                        Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                        И спри да бъркаш пробег с години. Каквито сте ошмулени скариди, за 8 години я направите 50 хил пробег я не, ще биете рекордите по ранна смърт на батерийка. Те не мрат като се ползват, мрат като стоят и се саморазреждат до нула...
                        Още едно ДА, но разковничето е до >НУЛА<. Кога ще ти падне колата до нула че и да седи толкова много че да деградира? Моята никога не е падала под 20%, всяка вечер е на контакта. Изненада аз спя поне веднъж на 24 часа!

                        Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение
                        ако изобщо имаш кола разбира се хахахахаха
                        Да ти давам ли пак линка от колата ми или няма нужда да те правя на клоун за пореден път? Търси старите мнения.
                        Last edited by DaveBG; 01.01.2021, 17:48.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                          [B]
                          Делът на чистите EV автомобили в Европа в момента е малко над 5 процента. Тук става дума за продажбите на чисто нови коли, а не за общия брой електромобили към общия брой автомобили като цяло.
                          Ватине, доскоро ревеше, че EVта нЕмат шанс пред дизелчето. Сега излиза че вече са 5%. Догодина 10%
                          Я сподели 2025та според теб колко дизелчета/бензинки ще се продават и колко EV-та?

                          На въпроса може да се отозват и останалите гении

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                            Само 5% от механиците могат да ремонтират електрически коли

                            Споко, става дума за наглосаксия, за бг сигурно и 1% нямат такъв сертификат
                            ...а всичко, събрано в последното изречение. За можене, може и да могат. Ама гаранция за това, Тесла Не поемат. ТОВА казваш.
                            Е, що с чак такива заобикалки?

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от redcretin Разгледай мнение

                              Абе пич, какви ремонти бе, за нова кола няма къде да минат на годишно обслужване в БГ Най-близко за теслите примерно е Унгария хахахаха!
                              Амиии от софия до сегед са около 650-700км, демек ще трябва да спиш някъде докато чакаш на зарядното опашката

                              Аааааааааа сега се сетих защо дейви кара стара кола- за да не се налага да ходи до унгария
                              Last edited by v_tin; 01.01.2021, 15:11.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                                Само 5% от механиците могат да ремонтират електрически коли

                                Споко, става дума за наглосаксия, за бг сигурно и 1% нямат такъв сертификат
                                Абе пич, какви ремонти бе, за нова кола няма къде да минат на годишно обслужване в БГ Най-близко за теслите примерно е Унгария хахахаха!

                                Коментар

                                Working...
                                X