IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
    Що се нервиш?
    1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
    2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
    3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.
    Не знам как се оправя батерията, но......... На шефа племенника си купи тесла- не я знам какъв модел е една голяма черна. До онзи ден идваше на работа с нея- много доволен всичко ток и жица. От 2 дни при мен вали леден дъжд, сутринта Т беше - 9градуса. Днес го гледам като си тръгва от работа с едно ауди- питам къде е теслата. Вика- мани, тя не е за студено време. До 0гр- добре, после- тесла. Падал му обсега и много ток харчела. Затова тази седмица щял да идва с аудито

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение

      То има и друг проблем - при високи температури литиевите акумулатори деградират много интензивно, дори и когато стоят и колата не се кара. Това автоматично прави електричките непригодни за южните страни, разположени от двете страни на екватора. Тоест отпада Южна Европа и Южна Азия, както и голяма част от Африка.

      Въобще литиевата химия е много капризна и не се знае дали въобще някога ще могат да я подобрят. При това човечеството не се нуждае от дребни подобрения - нуждае се от драстични подобрения, каквито в момента не се виждат на хоризонта.

      Има обаче една интересна алтернатива - масовото производство на литиеви батерии драстично да им намали цената, и тогава те просто да станат един консуматив, който без да му е жал на човек ще го подменя веднъж на 2-3 години.
      И Калифорния ли отпада? Щото нещо не са те разбрали явно, а вече имат няколкостотин хиляди "деградиращи" ел. коли, поне половината Тесла.
      И тоя виц за подмяната на 2-3 години не ви ли омръзна?

      Коментар


      • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
        Евтино е, да! Ще добавим едни 10-на хиляди евро към 100-те хиляди евро и нещата ще станат по-добре при минус 6 градуса.

        При минус 10 и повече ще тракат зъби...

        Не каза КОЙ ще върти термопомпата? Верно бе - пак батерията, а? Това няма да го минаваме като консумация, нали!

        Майтапчия. Добре е, че ти си имаш цели два чифта наполеонКи...
        Що се нервиш?
        1.Напредва работата по натриевите батерии. Доста по-евтини.
        2.10 К евро ли каза? За една изолация и малко подгреватели?
        3.Какъв ти е проблема с ТП? Загрее батерията - оправя се.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
          Според изследвания при температура под -6 градуса по Целзий традиционните бензинови автомобили понижават разстоянието, което изминават с литър бензин, с 12%.

          Далеч по-неефективни са хибридните автомобили, при които загубата е в размер на 34%, в сравнение с нормални условия и температура, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

          Още по-големи са загубите на изцяло електрическите автомобили, при които пробегът се понижава с 57% при ниски температури. До този извод са достигнали изследователите при проведени тестове при температура от -6 градуса по Целзий, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

          Изцяло електрически автомобил е превозил собственика си 105 мили при температура от 24 градуса по Целзий и едва 43 мили при температура от минус шест градуса.

          Една от причините е по-малката ефективност на батериите в условията на студ, а друга е сериозната консумация на енергия за затопляне на кабината.

          .................................................. ....

          Това е истината. Никой не може да ни предпази зимно време от "вятъра на промяната" в електромобила... Носете си по-дебели дрешки!
          То има и друг проблем - при високи температури литиевите акумулатори деградират много интензивно, дори и когато стоят и колата не се кара. Това автоматично прави електричките непригодни за южните страни, разположени от двете страни на екватора. Тоест отпада Южна Европа и Южна Азия, както и голяма част от Африка.

          Въобще литиевата химия е много капризна и не се знае дали въобще някога ще могат да я подобрят. При това човечеството не се нуждае от дребни подобрения - нуждае се от драстични подобрения, каквито в момента не се виждат на хоризонта.

          Има обаче една интересна алтернатива - масовото производство на литиеви батерии драстично да им намали цената, и тогава те просто да станат един консуматив, който без да му е жал на човек ще го подменя веднъж на 2-3 години.
          Last edited by Mateev; 08.02.2021, 00:50.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Асо Пика Разгледай мнение

            живея в София..............

            стига си се измъквал и ти кат ония от историческата секта от другата тема........кат ги питаш нещо и те на въпроса ми влизат с въпрос

            кат те питат нещо точно и конкретно, отговаряй точно и конкретно ................ става дума за твоите любими тесли ..........

            ЧАКАМ ОТГОВОРА ............... за броя на теслите .................
            11 яну 2021

            Според данните на “Пътна полиция” изминалата 2020 г. е била доста слаба за продажбите и регистрациите на суперколи у нас, което не е чудно. Това обаче не пречи в страната да са регистрирани по четири чисто нови Ferrari и Lamborghini и два Aston Martin. Не е внесен обаче нито един нов McLaren. Ето и данни за още някои любопитни марки: купени са 39 нови електромобила Tesla, 88 нови Porsche, един Rolls-Royce и пет Bentley-та.

            Ако говорим за коли на старо, то през 2020 в България са регистрирани: 34 употребявани коли Bentley, 17 – Ferrari, 15 – Lamborghini, шест – Rolls-Royce, три – McLaren и два – Aston Martin.

            Така общо към днешна дата в страната има 227 автомобила Bentley, 108 – Ferrari, 77 – Lamborghini, 62 – Rolls-Royce, 138 – Tesla и две Bugatti.

            Не е зле на фона на традиционния ни автопарк.

            П.П.Имам райхмарки от хиперинфлацията през 1923, интересуваш ли се ?

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

              Айде стига с тази латерна и ти, а? Поправимо е, може да се реши. Евтино. И да стане с ти що там някъде, около 10%. А купето, може та се топли с термопомпа, значи, 3-4 пъти, пи-ефикасно. Трябва да пожелаят, нищо повече.
              Евтино е, да! Ще добавим едни 10-на хиляди евро към 100-те хиляди евро и нещата ще станат по-добре при минус 6 градуса.

              При минус 10 и повече ще тракат зъби...

              Не каза КОЙ ще върти термопомпата? Верно бе - пак батерията, а? Това няма да го минаваме като консумация, нали!

              Майтапчия. Добре е, че ти си имаш цели два чифта наполеонКи...

              Коментар


              • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                Според изследвания при температура под -6 градуса по Целзий традиционните бензинови автомобили понижават разстоянието, което изминават с литър бензин, с 12%.

                Далеч по-неефективни са хибридните автомобили, при които загубата е в размер на 34%, в сравнение с нормални условия и температура, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                Още по-големи са загубите на изцяло електрическите автомобили, при които пробегът се понижава с 57% при ниски температури. До този извод са достигнали изследователите при проведени тестове при температура от -6 градуса по Целзий, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                Изцяло електрически автомобил е превозил собственика си 105 мили при температура от 24 градуса по Целзий и едва 43 мили при температура от минус шест градуса.

                Една от причините е по-малката ефективност на батериите в условията на студ, а друга е сериозната консумация на енергия за затопляне на кабината.

                .................................................. ....

                Това е истината. Никой не може да ни предпази зимно време от "вятъра на промяната" в електромобила... Носете си по-дебели дрешки!
                Айде стига с тази латерна и ти, а? Поправимо е, може да се реши. Евтино. И да стане с ти що там някъде, около 10%. А купето, може та се топли с термопомпа, значи, 3-4 пъти, пи-ефикасно. Трябва да пожелаят, нищо повече.

                Коментар


                • Според изследвания при температура под -6 градуса по Целзий традиционните бензинови автомобили понижават разстоянието, което изминават с литър бензин, с 12%.

                  Далеч по-неефективни са хибридните автомобили, при които загубата е в размер на 34%, в сравнение с нормални условия и температура, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                  Още по-големи са загубите на изцяло електрическите автомобили, при които пробегът се понижава с 57% при ниски температури. До този извод са достигнали изследователите при проведени тестове при температура от -6 градуса по Целзий, според данни на щатската агенция Environmental Protection Agency.

                  Изцяло електрически автомобил е превозил собственика си 105 мили при температура от 24 градуса по Целзий и едва 43 мили при температура от минус шест градуса.

                  Една от причините е по-малката ефективност на батериите в условията на студ, а друга е сериозната консумация на енергия за затопляне на кабината.

                  .................................................. ....

                  Това е истината. Никой не може да ни предпази зимно време от "вятъра на промяната" в електромобила... Носете си по-дебели дрешки!

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                    Потърси добре онова, което твърдиш за въглеродните емисии, които Тесла реализира.

                    Някъде четох, че тия приходи вече приключиха.

                    Другото в поста ти е несъществено, защото китайците "трупат повече печалби" - да те цитирам..., но китайците приемат нещата различно...
                    Имах предвид, когато Тесла вдигнат мощи в Китай. Китайските производители са си отделно.
                    Иначе да, прав си, те гледат на нещата различно, работят - АМА МНОГО -сериозно ето защо, превключването на целия свят към предимно ел. тяга, ще се случи по-бързо, отколкото сам допускаш. Ама и Матейко е прав, у нас малко нещо е като света, така че ...
                    ...ДОТОГАВА, поне аз, упорито, ще държа на автономното си и независимо придвижване, което, звучи така:

                    ДВГ.

                    Коментар


                    • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                      Аве шемет, не знам на коя планета си но на тази отдавна е ясно накъде духа вятъра на промяната.


                      Прекалено отдавна духа "вятъра на промяната" ...

                      Само с едното духане няма да се получи промяната, шемет!

                      Тия графики ги гледаме, повече от десетилетие...

                      (тия дни ще ти подготвя нещо по-реалистично)...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                        Аве шемет, не знам на коя планета си но на тази отдавна е ясно накъде духа вятъра на промяната.
                        Айде да пуснеш сега данни колко от тези регистрации са за HEV, BEV & PHEV.
                        Че нещо почваш да крадеш данните за хибридите.
                        И отделно колко са за Тесла Дай и инфо колко тесли има в БГ, стари, нови.
                        Понеже арабите са ценители на хубавите коли, дали и там са луднали по електричките ??

                        Графиката е отнела 10 год на електричките във Европа, ако не е Норвегия, нещата ще са други, ама нейсе, значи още десетина години да догонят бензиновите коли ?
                        Last edited by disкmanv; 07.02.2021, 21:50.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

                          Аве шемет, не знам на коя планета си но на тази отдавна е ясно накъде духа вятъра на промяната.

                          Нали знаеш, че България не е Европа. При нас нещата се движат с 10 години закъснение. Тоест когато европейците започнат да продават на безценица старите си и издухани електрички, тогава те ще започнат масово да се появяват и в България. В края на краищата и Българската статистика ще изглежда така на графиката, но с 10 години закъснение.
                          Last edited by Mateev; 07.02.2021, 21:45.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение

                            Разбрахме как електромобилите влияят на автоиндустрията /пренебрежимо малко, независимо от преференциалните условия/... Т.е. - конкуренцията между малкото електрички на пазара - ще е основно в цените им - при изравнени други условия...
                            Аве шемет, не знам на коя планета си но на тази отдавна е ясно накъде духа вятъра на промяната.


                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                              Да, нямам тия пари, но дори да ги имах - не бих ги харизал за идеята - да купя нещо, което няма стойност, но и което ще бъде само, за да виждам (например) - завистливите очи на хората като теб.
                              Toй беше споменал, че е от Варна, е да, във Аксаково една Тесла е повод на завист.
                              Оня ден мернах ново БМВ Х6 М серия, изпратих го със тъжен поглед, ама не ни разсмивай тука.

                              The Euro 6 emission standard also sets a legal requirement for a car manufacturer to average CO2 emissions below 130g/km across its entire range – this will be reduced to 98g/km in 2020.
                              Никакъв проблем за мастодонтите да правят "екологогичен" дизел вече една година.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                На дали ще приключат толкова бързо- за тази година планират да направят повече пари от тях. Причина- от тази година влизат нови по ниски емисии които трябва да отделят колите, мисля че трябва да са около 95г СО2 на 100км. който има повече плаща повече. На практика правителствата тласкат напред електроколите и хобридите. Нормална кола от 100коня по никакъв начин не може да постигне тези данни. Докато хибридите например БМВ имат модел с 1,5литра , волво имат модел с 2,5литра на 100км. Двигател зарежда батерия и тя захранва елдвигатели- https://hevcars.com.ua/bmw/i8-roadster-2018-phev/- за съжаление това го спряха, има в града 2-3 такива- като самолети са. Правят такива изпреварвания които са немислими с нормална кола

                                Върни се 2-3 страници назад има линкове за това колко пари печели тесла и колко мисли да спечели- мисля че ставаше дума за 2 милиарда евро/долара

                                Хибридите, наистина се държат много добре на пътя. На дисплея, във всеки един момент в градски условия - има анимация, която показва как батерията периодично се зарежда и как захранва ел.двигателя... и, намалявайки преди светофара - как се дозарежда батерията чрез рекуперация. Японците също доста добре се справиха в тая посока... И всичко това НЕ струва безумни пари...

                                Коментар

                                Working...
                                X