Първоначално изпратено от Mateev
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев, естественно че избора на електрохимията не е конкретизиран и в момента на практика литиевата се налага доста силно, но има и различна литиева с желязо, с кобалт..Ние не знаем какво е положението при съседния химичен елемент натрий, има някакви публикации и развитие и не ги правят хора които не разбират. Факт е че се използват оловни батерии за ел. коли и то точно там откъдето има очаквания едва ли не пазара да го залеят с литиеви, дори батериите са проблем за производители на ел.коли там - предлагат без батерии коли. Има литиева химия със солиден електролит която не може да отдава голям ток а е евтина. Тесла като погледнеш сега сайта им не са заковали на място батериите които ще вграждат, мисля че 4 вида бяха литиеви.
Няма шанс да се появи акумулаторна батерия с по-добри параметри от литиевата, освен разбира се натриева и калиева, но в едно по-далечно бъдеще. Има обаче шанс да се появи нещо, работещо на съвсем друг, коренно различен принцип. Например още преди време обсъждахме едни батерии, състоящи се от слоеве течни метали, но те се нуждаят от темепратури от няколко стотин градуса вътре в тях, пък и вибрациите на една кола ще им влияят отрицателно.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Много си прав. Ала в киселинния акумулатор, шестват къде по-леките от литиевите, ВОДОРОДНИ йони.
то поток на съзнанието ....... то всекви идеи тука маршируват, ноу хау технологии, спорове кое как бачкало и кое как трябвало да се измайстори...... и кво общо има тва с темата да питам аз ???
нъл си има тема ТЕХНОЛОГИИ там що не ги обсъждате тия технически идеи и новости ......... тая тема нъл уж е за влиянието на електричките на пазаря бре ...............
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение...
1.Изгряват и нови системи. С подобни и по-добри показатели по няколко линии, вече е натрий-йонната.......
1. Аз реших проблема с батериите на електрическите леки коли
2. Аз направих изобретение и дори подадох заявка за патент
3. Аз комуникирам с Мъск
4. Вие сте прости и тъпи и не можете да разберете моята гениалност
Та ако го нямаше това надуване като пуйка, което не отговаря на реалноста, с тебе можеше и да водим някакъв разумен технически диалог. За съжаление обаче твоята голяма уста с нелепи и малоумни технически твърдения, както и твоите обиди, настроиха всички хора срещу тебе, в това число а мене самия.
Ти сам си избра позицията от другата страна на бариерата като някакъв уж по-умен и по-велик от всички нас, но в процеса на диалога стана ясно, че си въздух под нялагане и нищо повече. Допускаш елементарни технически грешки, зле си с математиката, и най-вече - логиката ти куца отвсякъде. Не можеш да правиш елементарни логически съждения, както и не можеш да откриваш причинно-следствените връзки.
Самочувствието ти не е подкрепено с нищо от реалния живот. Има си наименование това състояние на мозъка и психиката, но няма да го споменавам, за да не ми изтрият постинга. Ще те успокоя обаче, като ти кажа, че около 1.1% от хората страдат от такова психическо заболяване като твоето.
Коментар
-
Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение"Магията" е там, че литиевият атом е много по-лек от, например, оловния. А и двата носят един заряд (минус един електрон) като йони.
А дано не ме изтрият пак тъпите мудераторки за нищо.Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 16:20.
Коментар
-
Матеев, естественно че избора на електрохимията не е конкретизиран и в момента на практика литиевата се налага доста силно, но има и различна литиева с желязо, с кобалт..Ние не знаем какво е положението при съседния химичен елемент натрий, има някакви публикации и развитие и не ги правят хора които не разбират. Факт е че се използват оловни батерии за ел. коли и то точно там откъдето има очаквания едва ли не пазара да го залеят с литиеви, дори батериите са проблем за производители на ел.коли там - предлагат без батерии коли. Има литиева химия със солиден електролит която не може да отдава голям ток а е евтина. Тесла като погледнеш сега сайта им не са заковали на място батериите които ще вграждат, мисля че 4 вида бяха литиеви.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Ама ти си същия като Тодор Несторов - не четеш какво се пише в темата и продължаваш да пееш една и съща нелепа песен. Да не си втори негов ник?
Повтарям ти с дебели червени букви:
ВСИЧКИ ВИДОВЕ ХИМИИ ОСВЕН ЛИТИЕВАТА СА НЕПОДХОДЯЩИ ЗА ЛЕКИ КОЛИ !!!
Тяхното усъвършенстване се е случило още преди 20-30 години и каквото е можело да се направи по тях, вече е направено.
НИЩО ПОВЕЧЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПОДОБРИ ПО БАТЕРИИТЕ С НЕЛИТИЕВАТА ХИМИЯ !!!
А, усъвършенстването на всички останали химии, продължава и в момента.Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 16:22.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
Стига се излага. Продължаваш и продължаваш да приказваш абсолютни безсмислици.
Твоята концепция с микромодули и таблетки е възможна само и единствено при нелитиевата химия, но тя вече загива и най-важното - тя е тотално непригодна за леки коли поради описаните от мене 8 причини 2-3 постинга по-надолу..
Не съм ти аз виновен, драги. Простреля се в крака, щото повярва на собствената си подмяна, предназначена за пред клиентите ти: КОМПЕТЕНТНОСТТА, ТОВА НЕ СА ТЕРАБАЙТИТЕ НА ДИСКОВЕТЕ ТИ. Тя е нещо много повече.
Както и да е. Светът се движи и без теб.Last edited by Pyramid; 21.03.2021, 16:16.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИмхотеп, модулите могат да бъдат 24 волтови както са при тесла, дори 48 също могат и пак ще паснат и т.н.т. това вече е излишна конкретика.
На текущата поточна линия могат ли да се направят леки промени и тези батерии които сега се произвеждат да придобият други параметри като по голям макс. ток да могат да го отдават за кратко време - това също е възможно. Тодор се дразни от конкретиката и с право, големия бял заек може да стане на една отлетяла за някъде птица където няма да знаеш дори къде.
Повтарям ти с дебели червени букви:
ВСИЧКИ ВИДОВЕ ХИМИИ ОСВЕН ЛИТИЕВАТА СА НЕПОДХОДЯЩИ ЗА ЛЕКИ КОЛИ !!!
Тяхното усъвършенстване се е случило още преди 20-30 години и каквото е можело да се направи по тях, вече е направено.
НИЩО ПОВЕЧЕ НЕ МОЖЕ ДА СЕ ПОДОБРИ ПО БАТЕРИИТЕ С НЕЛИТИЕВАТА ХИМИЯ !!!
Коментар
-
Първоначално изпратено от Тъпо парче Разгледай мнениеИзпуснах нещо. Камиони ли ще задвижвате с тия 300кВт? Щото 12 секунди ускорение са горе-долу до 300км/ч за лека кола.
После - към неговия пост след твоя - да напомним, че
1.Изгряват и нови системи. С подобни и по-добри показатели по няколко линии, вече е натрий-йонната...
2.Коригирайки концепцията, приложими са ѝ дриги батерии. Не разбирам, защо М.иска да вярваме, че светът ще спре да се върти, ако нещата не се правят само както той би искал. От памтивека е така и, слава Богу, видът хомо, вече е близо 8 милиарда. При тези темпове на множене, обаче, литият физически няма да стигне та, другите химии (с всичките си слаби места), просто, нямат алтернатива.
3.Онова, по което той плюе, съвсем не е истина от последна инстанция за всики електрички но, за редица от тях, си е просто бонус. Т.е., ще бъде използвано, каквото и да казва Матеев.
4.Още една система без силно изразена памет, е старата оловна а, доказахме, и тя има значителни резерви за поевтиняване. Доколкото съм чел, теоретично, до 150 Wh (колкото на литиевата днес).
и т.н.
Както всички виждат, цивлизиваният спор, не ми е чужд. Но, за разлика от някои, се старая да НЕ смесвам понятия. Прецизно погледнато, това прави Матеев, подменяйки пред публика „натрупани СВЕДЕНИЯ” с„компетентност”, две различни категории. Пояснявам: Тук е ФОРУМ, МЯСТО ЗА ДИСКУСИИ. Не е шоурум а, повечето от нас, НЕ СА наивници. Предлагам на Матеев да уважава този факт и интелекта на форумците, и да спре с манипулациите си. Дотягат.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеОсвен това, никъде не пише, че е за всички EV. За по- гъзарските и само като опция. 150 kW също не са малко, и повечето коли дори нямат нужда от толкова. РАЗБИРА СЕ, не е като бензинката но, тя и цялата EV концепция, е по-различна. Нали искаме ефикасно и чисто? Макар не единствен но, и това е някакъв начин. А, замяната, на секционирана на дребно батерия и поддръжката и в пълна кондиция, е по-лесно. И - повтарям - има конструктивни основания да живее по-дълго.
Твоята концепция с микромодули и таблетки е възможна само и единствено при нелитиевата химия, но тя вече загива и най-важното - тя е тотално непригодна за леки коли поради описаните от мене 8 причини 2-3 постинга по-надолу..
Коментар
-
Имхотеп, модулите могат да бъдат 24 волтови както са при тесла, дори 48 също могат и пак ще паснат и т.н.т. това вече е излишна конкретика.
На текущата поточна линия могат ли да се направят леки промени и тези батерии които сега се произвеждат да придобият други параметри като по голям макс. ток да могат да го отдават за кратко време - това също е възможно. Тодор се дразни от конкретиката и с право, големия бял заек може да стане на една отлетяла за някъде птица където няма да знаеш дори къде.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеМатеев, много компресираш необходимите параметри. Ако ускори електромобила едва ли се налага наново да ускори след 10 секунди, ще изминат поне няколко минути докато се наложи да сработи отново буфера. Има си и някакво неудобство че тези хлапета които се снимат и пускат видеа в нета няма да могат да ускоряват по половин час. Трябва да се създаде такава батерия и да се изпробва, вече според резултата ще се стигне да параметрите на основната батерия, или колко могат да се изтънят нейните електроди за да се направи по лека. Като оптимални параметри разбира се целта е колкото може по лека основна батерия и оптимален кеш на микромодулната. Същата работа като при компютрите, ще има развитие към по добри параметри с времето според електрохимията мисля. За поголямата конкретика, подходящо ли е тук да се обсъжда и да натискаме Тодор да си каже из..нали целта е един голям бял заек, а не един голям плъх защото от втория нищо няма да...пък и нали написах че работата е да се повиши и да си стои там защото да е реално подпътено с истинска стойност повишението на акцията. Остави настрани конкретиката, представи си че е възможно и вместо едно ремарке за още килограми тегло, точно обратното - теглото на основната батерия падне. Този влак с акцията сигурен съм че няма да го изпуснеш, като гледам как не се притесняваш от битконя както някой беше написал.
Един бензинов автомобил за да ускори бързо издухва да кажем 100 грама бензин, не си изпразва целия резервоар бензин..защо да не стане това с електрическия.
Няма какво повече да се направи по старите нелитиеви химии, и те са достигнали технологичния си връх, който обаче е недостатъчен, за да се конкурира с литиевата химия. На тези други химии им предстои упадък и загиване. Това дори вече се е случило с алкалните батерии с електролит от натриева основа. Случило се е и с NiCd, който тотално е изместен от по-съвършената химия на NiMh.
Към днешна дата литиевата химия измества всички останали химии не само в колите, но и в лаптопите например или в GSM-ите. Въпрос на време е да измести всички други химии без изключение. Ще ги измести дори и при стартовите акумулатори на колите, при които дори и в момента има едни малки кутийки с литиеви акумулатори, 10 пъти по-малки и по-леки, и въпреки това с тях колата зимно време пали като пушка.Last edited by Mateev; 21.03.2021, 15:48.
Коментар
Коментар