IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

    Не бе. От някаква си БАН.
    От института в Горна Оряховица?

    Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

    Коментар


    • Supertrader, представи си диск за ъглошлайф. А сега - стек от такива, еднакви, един върху друг. Сто бройки. Или двеста.
      А сега, че всеки от тях, е един елемент, а стекът- модул
      Представи си, късо съединение в точка от обема на някой диск и с вектори, си обозначи посоките и пътя, по които, количеството топлина (пропорционално на обема), трябва да напусне елемента. И с колко повърхност, разполага за целта. Дали е от КС или от нормална работа, особено значение няма, май. А сега - съпротивлението на електродите: Веднъж за тока, и после-за топлината. Поради щото, не са точно еднакви.
      Представи си, след това, че електродите са общи: Един за два елемента, един над друг (напр.биметални пластини. Доста тънки). Представи си фактор на формата (безразмерна величина, диаметър върху дължина/дебелина, височина на елемента). Стойности от 10 към 20 и нагоре.
      Представи си във всичко това, И централния цилиндричен надлъжен отвор ПРЕЗ СТЕКА. Отстоянията до него, контактната му площ с течността на охлаждането И т.н.и т.п.
      А сега, си представи стойностите на всички тези числа, за дълъг един, навит фишек, като тези 18650/4680...
      После, си представи, топлината (и колко може да се отдели) и пътя, който има да пътува през собствената дебелина на един, два и повече елементи до навън. Напреко и надлъжно... И преставаш да се притесняваш за термален runaway, за различната плътност на тока по дължина, за примачкването на електродите в зоната на огъване при намотаване, за ръста на дендритите при различната напрегнатост на ел.поле, за останалите кристалографски изменения по електродите, за мех.напрежения в сепараторите и т.н.
      Т.е., и VW, и Тoyota, Fоrd, GM, Mercedes и т.н са важни и печките на нафта, си пътуват. Абе, става интересно.
      Last edited by Pyramid; 30.03.2021, 07:15.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение

        Този професор да не е от горнооряховския университет?
        Не бе. От някаква си БАН.

        Коментар


        • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
          Току-що, разговарях с ИСТИНСКИ професор по темата и човекът, възпитано и учтиво, ми изложи притесненията и възраженията си (по онова, което е подадено като патентна заявка) основно, откъм електрохимията. Направи някои оговорки, признавайки, че (има си, човекът наблюдения отдавна) че, по свои съображения, е разглеждал едното само направление. Каза ми, че няма да в лесно да се защити, т.к. е открил (а аз, И НЕ СЪМ КРИЛ) редица взаимствани идеи, които, не са нови. ОК, аз и преди това, не съм твърдял, че всичко е коренно ново. И електрохимията не съм пипал. Спомена за големите токове на КС в големите клетки, за термичното отключване на необратими разрушителни процеси, като кристалографски изменения в активната маса и т.н. Много мил, последователен и методичен човек, шапка свалям на такива. Нямахме много време (бързаше нанякъде) но, установих че, до акцента върху МАЛКИЯ, В СРАВНЕНИЕ СЪС СЕГАШНИТЕ индивидуален капацитет и различния път на протичане на тока през електродите, както и ред други детайли, от техническо и технологично естество, не му е стигнало времето в свободно разпореждане. Спомена че, технологично, производителите се стараят да избягват нововъведения (фиксирайки се -данонвярно възпроизвеждам фразата му - върху това, "нещо да продадат и да спасят бизнеса"), с което, също съм наясно. Излезе - така пречупвам нещата - е скептичен, защото (ИНТЕРЕСЕН МОМЕНТ!) ,хем не е "чак такава иновация", хем е твърде ново, за да скочат всички натам. Обсъдихме и охлаждането на големите, а пропуснахме, че малките иматнпо-високо съотношение повърхност/маса и са хиляди пъти по-безинертни, и т.н.и т.п. И само мимоходом спомена че, ако е добре обосновано ЕЛЕКТРОТЕХНИЧЕСКИ ,и е канализирано (което и направих, преди месеци) В ТАЗИ НАСОКА, "може и да стане".
          И никакъв помен от гаврите, подигравките и обидите на "тръна в гъза ми". Съответно, в комплект с уважителното отношение, предизвика взаимност и респект, без ни-най-малко, да откаже един "луд".
          Защо ви го споделям ли? Ами, за да схванете разликата между истински учен и съмнителен (бивш) аспирант, за когото НЕ знаем, станал ли в, не е ли, я доктор, я доцент. Че професор не е , то ясно...
          Нещо от вида.
          Този професор да не е от горнооряховския университет?
          Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.

          Коментар


          • Pyramid, не е само Фоксваген, Тойота въобще не е за подценяване и може да извади бързо производство на електромобили с което да изненада само тези които са лесни за изненади. Като навлизаха мобилните технологии в един момент последните които се включиха се оказа че ползват най високото ниво последно създадени техноогии. Така че ако нямаш скрити зайчета които да извадиш от ръкава си може и да изостанеш.
            D.Y.F-091066

            Коментар


            • А колко е съвършенно едно нещо щом цената му в момента е над 80% технология, а това нещо не е чип а батерия ? Далеч е от съвършенство според мен.
              D.Y.F-091066

              Коментар


              • Матеев, допускаш и приемаш за реалност нещо по отношение на литиевите батерии защото така е популярно и прието, но не е вярно и това е частен случай. Напусто се карате, защото наистина е възможно батериите така да се напаснат за електромобили и в момента никой производител не го е направил.За да е коректно обаче не мога да не кажа че е възможно да е направено в някои батерии без да го знаем, но спецификациите определено не го отразяват защото ще си проличи в теглото на батерията и целия електромобил. Теглото на батерията ще падне наполовина, оттам и извода че оловните батерии са тежки за електромобили може би е необоснован. Добре в момента ще стигнат до някъде с литиевите батерии и в един момент цената на суровината ще започне да расте, тогава накъде ? Към момента вложените суровини като стойност условно са под 20% от цените на тези батерии, да кажем че цената е 80% за производственния процес който очевидно мъчи производителите..изграждане на поточни линии, автоматизация и производство на голям брой батерии. Очевидно тези проблеми ще се решат и цената оттам ще намалее, но ще започне да расте поради недостиг на суровини, за него решението е друга химия. Има и друг проблем, кой ще виси с часове да зарежда електромобил и то винаги ? Неговото решение е вариант автомобила да се промени и да може да се захранва не само с батерии, но да може да се ползва и като чист електромобил при желание.
                Няма конструктивни ограничения това да не стане и нещо за което си прав е че буфер за енергия при ускоряване трябва да е върху цялата батерия.
                Какво се получава в крайна сметка - нормалното тегло на електромобил може да бъде под 1 тон, тогава енергийния разход може да отиде на 10 киловатчаса, батерията ще и се смъкне теглото и то наполовина и не от електрохимията а от дизайна, другия модул за захранване също не се налага да е мощен ако трябва да произвежда 10 киловатчаса и съответно ще бъде по лек. Ефективността в крайна сметка е важна и ще нарастне, тя ще позволи други цени на суровините без да ограничи конфорта и стандарта на живот. Представи си автомобил с двг и мощност на двигателя 10 киловатчаса.
                Ето много елементарно нещо - електродите в литиевите батерии са или от алуминий или от мед, теглото на първите е чувствително по ниско. Предполагам ти е известно за графена и неговите свойства и надеждите да започнат да го произвеждат, това би намалило теглото защото алуминия не се използва в батериите за електромобили понеже не могат да отдават голям ток. Развитието не е приключило и не става въпрос за няколко процента по добра батерия. Вложенията които се правят за усъвършенстване на батериите не са само за електрохимията им, разходите за създаване на производственни мощности с голяма производителност наистина няма как да са малки поне не и на този етап.
                Дизайна и електрическия също е далеч от съвършенство и по него има неща които ако някой производител изпревари другите може да наложи свои батерии като бранд, включително и с такива промени които да не са видими и да се копират лесно. Дали ще се случи е неизвестно, защото в техниката има неща които в миналото са се произвеждали толкова усложнени конструктивно и точно когато употребата им е замряла, минало им е времето се появява конструкция и решение - много по просто и по добро. Известни са ти нафтовите печки от миналото предполагам и как загинаха, а в наше време има печки със съвсем друг дизайн..много по добри, компактни и с много по качественно изгаряне. Навремето също си мислеха че по дизайна на нафтовите печки няма какво да се пипне и ако има ще е подобрение в рамките на няколко процента - грешка. Много хора са си мислили така, включително и собственици на големи фабрики за нафтови печки.
                D.Y.F-091066

                Коментар


                • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                  Кaктo прeди някoлкo дни ви инфoрмирaхмe, дocтaвкитe нa първитe клиeнтcки Vоlkswаgеn ID.4 вeчe зaпoчнaхa, a прoизвoдcтвoтo в зaвoдa нa гeрмaнcкaтa мaркa тeчe c пълнa cилa и пocтигa нoви уcпeхи. Блaгoдaрeниe нa въвeждaнeтo нa трeтa cмянa във фaбрикaтa в грaд Цвикaу, тo oт VW Grоup вeчe мoгaт дa ce пoхвaлят c пo 1000 cглoбeни eлeктричecки aвтoмoбилa нa дeн. Пo плaн дo крaя нa гoдинaтa трябвa дa видим увeличeниe и кaпaцитeтът дa нaрacтнe дo 1400 aвтoмoбилa днeвнo. Зa ceгa тaм ce cглaбят Vоlkswаgеn ID.3, ID.4 и ID.5, кaктo и Аudi Q4 Е-Trоn, a cъвceм cкoрo щe зaпoчнe и прoизвoдcтвoтo нa първaтa Сuprа нa тoк. Нaй-вeрoятнo oт Sеаt cъщo щe ce възпoлзвaт oт зaвoдa и тeхният el-Bоrn cъщo щe ce вмecти при другитe мoдeли. Зaвoдът в Цвикaу e ключoв зa гeрмaнcкaтa мaркa в прoцeca пo eлeктрификaция, кaтo в cлeдвaщитe гoдини щe видим пoнe oщe някoлкo cъoрaжeния, кoитo дa бъдaт прecтруктурирaни зa cлeдвaщoтo пoкoлeниe aвтoмoбили нa Vоlkswаgеn.
                  Т.е., в момента, в който си настроят производството, и Тесла е издухана?
                  - АМИ СЕГА !?!

                  Коментар



                  • Кaктo прeди някoлкo дни ви инфoрмирaхмe, дocтaвкитe нa първитe клиeнтcки Vоlkswаgеn ID.4 вeчe зaпoчнaхa, a прoизвoдcтвoтo в зaвoдa нa гeрмaнcкaтa мaркa тeчe c пълнa cилa и пocтигa нoви уcпeхи. Блaгoдaрeниe нa въвeждaнeтo нa трeтa cмянa във фaбрикaтa в грaд Цвикaу, тo oт VW Grоup вeчe мoгaт дa ce пoхвaлят c пo 1000 cглoбeни eлeктричecки aвтoмoбилa нa дeн. Пo плaн дo крaя нa гoдинaтa трябвa дa видим увeличeниe и кaпaцитeтът дa нaрacтнe дo 1400 aвтoмoбилa днeвнo. Зa ceгa тaм ce cглaбят Vоlkswаgеn ID.3, ID.4 и ID.5, кaктo и Аudi Q4 Е-Trоn, a cъвceм cкoрo щe зaпoчнe и прoизвoдcтвoтo нa първaтa Сuprа нa тoк. Нaй-вeрoятнo oт Sеаt cъщo щe ce възпoлзвaт oт зaвoдa и тeхният el-Bоrn cъщo щe ce вмecти при другитe мoдeли. Зaвoдът в Цвикaу e ключoв зa гeрмaнcкaтa мaркa в прoцeca пo eлeктрификaция, кaтo в cлeдвaщитe гoдини щe видим пoнe oщe някoлкo cъoрaжeния, кoитo дa бъдaт прecтруктурирaни зa cлeдвaщoтo пoкoлeниe aвтoмoбили нa Vоlkswаgеn.

                    Коментар


                    • Току-що, разговарях с ИСТИНСКИ професор по темата и човекът, възпитано и учтиво, ми изложи притесненията и възраженията си (по онова, което е подадено като патентна заявка) основно, откъм електрохимията. Направи някои оговорки, признавайки, че (има си, човекът наблюдения отдавна) че, по свои съображения, е разглеждал едното само направление. Каза ми, че няма да в лесно да се защити, т.к. е открил (а аз, И НЕ СЪМ КРИЛ) редица взаимствани идеи, които, не са нови. ОК, аз и преди това, не съм твърдял, че всичко е коренно ново. И електрохимията не съм пипал. Спомена за големите токове на КС в големите клетки, за термичното отключване на необратими разрушителни процеси, като кристалографски изменения в активната маса и т.н. Много мил, последователен и методичен човек, шапка свалям на такива. Нямахме много време (бързаше нанякъде) но, установих че, до акцента върху МАЛКИЯ, В СРАВНЕНИЕ СЪС СЕГАШНИТЕ индивидуален капацитет и различния път на протичане на тока през електродите, както и ред други детайли, от техническо и технологично естество, не му е стигнало времето в свободно разпореждане. Спомена че, технологично, производителите се стараят да избягват нововъведения (фиксирайки се -данонвярно възпроизвеждам фразата му - върху това, "нещо да продадат и да спасят бизнеса"), с което, също съм наясно. Излезе - така пречупвам нещата - е скептичен, защото (ИНТЕРЕСЕН МОМЕНТ!) ,хем не е "чак такава иновация", хем е твърде ново, за да скочат всички натам. Обсъдихме и охлаждането на големите, а пропуснахме, че малките иматнпо-високо съотношение повърхност/маса и са хиляди пъти по-безинертни, и т.н.и т.п. И само мимоходом спомена че, ако е добре обосновано ЕЛЕКТРОТЕХНИЧЕСКИ ,и е канализирано (което и направих, преди месеци) В ТАЗИ НАСОКА, "може и да стане".
                      И никакъв помен от гаврите, подигравките и обидите на "тръна в гъза ми". Съответно, в комплект с уважителното отношение, предизвика взаимност и респект, без ни-най-малко, да откаже един "луд".
                      Защо ви го споделям ли? Ами, за да схванете разликата между истински учен и съмнителен (бивш) аспирант, за когото НЕ знаем, станал ли в, не е ли, я доктор, я доцент. Че професор не е , то ясно...
                      Нещо от вида.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Mateev Разгледай мнение
                        Абе този "Матейко" непрекъснато ти е в очите и в устата (или ти е трън в г@за), и затова непрекъснато го споменаваш в твоите постинги. Причината според мене е комплексарщина - опитваш се да се сравняваш с някой, който е на светлинни години по-напред от тебе във всеки един аспект, но нещо не ти се получава.

                        Хайде спри да избиваш комплекси и започни да говориш само за себе си и за "откритията" си, ако въобще имаш такива. И като говориш, говори конкретно, точно и ясно, а не с разтягане на локуми, хвалипръцковщина и с емоционални изблици с нула бита информация в тях.
                        Конкретно, казваш?
                        Ами, ето:
                        1.Не се "сравнявам" с теб, така че, не се ласкай.
                        2."Светлинните ти години" са бла-бла. Ей го де е Габрово.
                        3.Веднъж го казах, ще повторя: Чудесна боксова круша си, поне като форма. Съдържанието НЕ МЕ интересува.
                        4.Конкретни размери и бройки няма да ти давам. Ако не вдяваш от пропорции и взаимозависимости, явно, сам нямаш капацитет да разбираш.
                        5.Ще задържа до тук, да не ти претоваря мозъка.

                        Коментар


                        • Абе този "Матейко" непрекъснато ти е в очите и в устата (или ти е трън в г@за), и затова непрекъснато го споменаваш в твоите постинги. Причината според мене е комплексарщина - опитваш се да се сравняваш с някой, който е на светлинни години по-напред от тебе във всеки един аспект, но нещо не ти се получава.

                          Хайде спри да избиваш комплекси и започни да говориш само за себе си и за "откритията" си, ако въобще имаш такива. И като говориш, говори конкретно, точно и ясно, а не с разтягане на локуми, хвалипръцковщина и с емоционални изблици с нула бита информация в тях.

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                            НАскоро- преди 5-6 годин като си бях в Бг гледах някакъв филм за млади надежди в бан- та още се облизват за специалисти и разработки. На едно момче работещо в областта на оловните акумулатори му бяха предложили място в 2-3 фирми в развойната им дейност - по спомен 2 говедарски и една английска/френска. Тогава момчето обясняваше че оловните акумулатори имат още много живот
                            ПРАВО е момчето. ДОРИ ИЗЦЯЛО В ДНЕШНАТА СИ ЕЛЕКТРОХИМИЯ, има много неизползван потенциал. Ама, ако чака Матейко само професори да му го съобщават и той, едва след той, да го папагали, много е остарял и запечен. А аз ви казвам, че, има общи за почти всички системи ЕИВЗ (Електтохимични Източници на Вторично Захранване), нещо като рецепта за доизцеждането му. Обясних го, просто и ясно, и един с Големи претенции, се оказа КЬОРАВ. Е, няма да го субсидирам за втори път, неблагодарникът му черен.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от grisow Разгледай мнение
                              Що Пирамид да земе да пробва да разкаже концепциите си пред тукашните учени - май имаше някакъв институт в БАН по електрохимия?
                              В СИВ май бяхме наречени за водещи поради наличието на много олово (и цинк и сребро) у нас, та нашите оловни акумулатори тогава бяха най-добрите в СИВ, а май и западняците се облизваха за некои наши разработки в областта.
                              ​​​​​​
                              Простичко е: Защото, става дума не за електрохимичната част, а за конструкцията. Вещественото изпълнение от метал, пластмаса и др.субстанции. Работата е там че, непрекъснатото взиране само в електрохимията, оставя много неизползван потенциал и води до тежки пропуски откъм целесъобразност, ако обобщим, и неизползвани пазарни и дори геополитически ресурси. А ТЕ са, които правят нещо - ама наистина! - МАСОВО, евтино, достъпно и т.н. Говорим за реализация на КОМПЛЕКСЕН ДИЗАЙНЕРСКИ ПОДХОД. Матеев пропусна огромни възможности, втренчен в "недостатъчния изследователски капацитет на "Измамника",;както и той си позволи са ме обижда, и се скри (всъщност, собствената си НЕкомпетентност скри) зад хуйчеца, който, вече година и нещо, усвоява във вид на пропуснати ползи. И НИЩО НЕ ИСКАХ ОТ НЕГО, НИТО ПАРИ, НИТО ДРУГИ АНГАЖИМЕНТИ, ако си спомняте освен, да ме чуе. Ще ме прощава, ама човещината ми се изчерпа.
                              Затуй, пак ще го попитам;

                              - Докъде си с "каската", Матеев? Расте ли, расте ли?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                Човек, ако имаш как да обясниш добре, в противен случай си мълчи, аз ако знам какво има зад кадъра няма да питам
                                Матеев много добре го каза, вариантите са не един и два.

                                Коментар

                                Working...
                                X