IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Гледам че пак на дълго и на широко се обсъжда как да се топлим с електрическа кола зимата. Аз правя 2 неща в Теслата и нямам проблеми:

    1. Вместо парното, пускаш подгрева на седалките. Даже на 3 бекона "~~~", всяка седалка консумира 15-20 вата. Даже и 4 човека да сте в колата 60-80в може максимално да кунсумира и рейнджа не мърда изобщо. Много икономично и дори в големите студове е доста по добро и бързо решение от това да чакаш да се затопли цялия въздух и всичко покрай него нали.

    2. Сутрин като станеш , отваряш апа и пускаш прихиита още от леглото. Докато си намери дрехите и закуси човек, колата е баня. Слизаш, изключваш от контакта и тръгваш с максимален рейндж все едно е лято.

    В нашите "зими" обаче дори тия неща не ми се налагат почти никога да ги правя. Така че ядове няма.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от BobyB Разгледай мнение

      Ти май нямаш представа от принципа на работа на климатика. За обратен цикъл на Карно чувал ли си? И какво го коментираш компресора все едно е нещо отделно, в климатика няма ли компресор според тебе?
      ТИ май не внимаваш:
      ЗНАМ, че в климатика, има собствен компресор. НАЯСНО СЪМ.
      Обаче,
      В климатика, се продухва по затворен кръг едно и също работно тяло, докато аз тук, ви говоря за отворен цикъл, в който, се компресира обикновен атмосферен въздух, отдава топлината си в радиатора на въздуха в купето, и се изпуска навън.
      Ако ти изтече фреонът на климатика, става лошо. От думичката "много".
      При отворения цикъл,
      1.Нямаш НИКАКЪВ проблем с наличието на работно тяло.
      2.Имаш САМО ЕДНО място за пресичане на топлина, респективно, значително по-ниско топлинно съпротивление среда-купе,
      3.Нямаш и ред други елементи, които, усложняват и оскъпяват устройството и поддръжката му.
      4.На пътя на въздуха при разширение, може да поставиш различни устройства, задвижвани от него и т.н.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

        Ще ти обясня пък, ако искаш: Компресорът грее от сгъстяване на въздуха. Същото става и при климатика но, там имаш повече загуби, т.к. трябва да преодоляваш двойното термично съпротивление, И в изпарител, И в кондензатор. Оттам, компресор на обикновен въздух, грее повече от климатик и, при еднаква топлинна мощност, консумира по-малко. ЕСТЕСТВЕНО, пак от наличната енергия в батерията но, никой не е съвършен. И да, разбира се, отново ще се съкращава пробегът но, пак виж по-горе. Къде видя, обаче, тактика за ловене маймуни с трици, идея нямам. Освен откъм шимпанзетата в зоопарка щото, там може и да съм опитвал, като малък.
        Ти май нямаш представа от принципа на работа на климатика. За обратен цикъл на Карно чувал ли си? И какво го коментираш компресора все едно е нещо отделно, в климатика няма ли компресор според тебе?

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


          Призивът ти - хората да мислят - важи още повече за самият теб. От себе си почвай критиката ... Майтапчия!

          На първо място можеш да се замислиш за количеството електроенергия, която ще черпиш от батерията, за да задвижваш тоя компресор.

          ​​​​​И да, отново електричката ти ще скъсява "пробега" си - пропорционално на ниските температури навън. Какво предпочиташ: да се движиш, или да се топлиш повече?

          Зная, че предпочиташ да се движиш на топло, но за това трябва да погледнеш към НИО, с пробег от 1000 км... Дори да го "редуцираш" (намалиш) - заради топлото - пак ще има и дори ще остане!

          Абе, налага се мнението, че и самият ти - с трици искаш маймуни да лОвиш..

          Да де, ама някои с подобна тактика станаха милиардери, а ти нещо си се закотвил с тръбичката и спамиш тук, за да научиш поне нещо... Време не ти остава, за да четеш сериозна литература, че - вижда се - с твоите рехави "знания" си за никъде...

          Та, кой ще ти върти компресора и на каква цена? Или за теб е важно някой да се набута в електричката? Имал пари бол...
          Ще ти обясня пък, ако искаш: Компресорът грее от сгъстяване на въздуха. Същото става и при климатика но, там имаш повече загуби, т.к. трябва да преодоляваш двойното термично съпротивление, И в изпарител, И в кондензатор. Оттам, компресор на обикновен въздух, грее повече от климатик и, при еднаква топлинна мощност, консумира по-малко. ЕСТЕСТВЕНО, пак от наличната енергия в батерията но, никой не е съвършен. И да, разбира се, отново ще се съкращава пробегът но, пак виж по-горе. Къде видя, обаче, тактика за ловене маймуни с трици, идея нямам. Освен откъм шимпанзетата в зоопарка щото, там може и да съм опитвал, като малък.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение


            Да де, ама печалбата е реална, когато осребрят койните..., въпреки че не е ясно как точно банките почват да ги възприемат като разплащателни средства.

            За сега битува мнението и дори Мъск го потвърждава, че койните са надценени. Дали това не е вид самокритика, че не е вкарал навреме повече от тия до сега 1,5 млрд. долара?
            Е сега, при осребряване се дължат и данъци и т.н. стига го мисли.
            Мъски използва популярността си да манипулира овцете и да ги дои А те му се радват хахахаха!

            Коментар


            • https://m.dir.bg/business/pazari/edn...-struva-900usd

              Коментар


              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                Малко встрани от темата, но

                Вярно ли е че тесла имали по голяма печалба от биткоините които купиха отколкото от колите за цяла година- по блумбърг го казали

                Да де, ама печалбата е реална, когато осребрят койните..., въпреки че не е ясно как точно банките почват да ги възприемат като разплащателни средства.

                За сега битува мнението и дори Мъск го потвърждава, че койните са надценени. Дали това не е вид самокритика, че не е вкарал навреме повече от тия до сега 1,5 млрд. долара?

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение

                  Термопомпи те, като се замислиш, далеч не са оптимални като отоплителни възможности. Може, примерно, да се топли с компресор, още по-мощно е, няма фреони и т.н. и тогава, дори -20С НЕ СА страшни. Мислете, бе!

                  Призивът ти - хората да мислят - важи още повече за самият теб. От себе си почвай критиката ... Майтапчия!

                  На първо място можеш да се замислиш за количеството електроенергия, която ще черпиш от батерията, за да задвижваш тоя компресор.

                  ​​​​​И да, отново електричката ти ще скъсява "пробега" си - пропорционално на ниските температури навън. Какво предпочиташ: да се движиш, или да се топлиш повече?

                  Зная, че предпочиташ да се движиш на топло, но за това трябва да погледнеш към НИО, с пробег от 1000 км... Дори да го "редуцираш" (намалиш) - заради топлото - пак ще има и дори ще остане!

                  Абе, налага се мнението, че и самият ти - с трици искаш маймуни да лОвиш..

                  Да де, ама някои с подобна тактика станаха милиардери, а ти нещо си се закотвил с тръбичката и спамиш тук, за да научиш поне нещо... Време не ти остава, за да четеш сериозна литература, че - вижда се - с твоите рехави "знания" си за никъде...

                  Та, кой ще ти върти компресора и на каква цена? Или за теб е важно някой да се набута в електричката? Имал пари бол...

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
                    Малко встрани от темата, но

                    Вярно ли е че тесла имали по голяма печалба от биткоините които купиха отколкото от колите за цяла година- по блумбърг го казали
                    100%, те от колите продължават да са на минус

                    Коментар


                    • Малко встрани от темата, но

                      Вярно ли е че тесла имали по голяма печалба от биткоините които купиха отколкото от колите за цяла година- по блумбърг го казали

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                        Ау, страхотно... А при ниски темпертури от -10 и надолу.... към -20 как е термопомпата? С 500 вата топли страхотно, нали?....
                        Термопомпи те, като се замислиш, далеч не са оптимални като отоплителни възможности. Може, примерно, да се топли с компресор, още по-мощно е, няма фреони и т.н. и тогава, дори -20С НЕ СА страшни. Мислете, бе!

                        Коментар


                        • https://electrek.co/2021/01/01/tesla...eating-issues/
                          Tesla owners of brand-new Model 3 and Y cars plagued with heating issues in dead of winter

                          Fred Lambert
                          - Jan. 1st 2021 11:20 am ET



                          Owners of brand-new 2021 Tesla Model 3 and Model Y vehicles are reporting serious issues with the heating system, which is just giving up in the dead of winter.

                          Sources are telling us that it’s a fairly widespread issue. Tesla and the cold


                          Tesla is often accused of being a “California company” that doesn’t design cars for cold climates.

                          The truth is that Tesla vehicles perform very well in the cold when it comes to driving performance.

                          Electric powertrains provide a lot of torque and enable powerful all-wheel-drive through dual motor drivetrains, which can be extremely useful in winter conditions. However, Tesla has run into some issues when it comes to day-to-day use in extreme cold.

                          During the Model 3’s first winter, we reported on the vehicle showing some significant flaws like the windows, the handle, and the charge port freezing shut.

                          Tesla has addressed those issues, but a new one has now surfaced. Tesla’s heating system issue in new Model 3 and Model Y vehicles


                          Several Tesla owners are currently reporting that the heating has simply stopped working in their vehicles during cold weather.

                          Nathalie Desrosiers only had her brand-new Model 3 for a week before the climate system stopped pushing hot air, which is less than ideal in Québec in December, to say the least.

                          She told Electrek that Tesla took her car into service, loaned her another car and didn’t explain the issue, but the company said she probably won’t have her car back before January 11.

                          That’s because the issue is quite widespread and Tesla’s service centers in Québec are busy working on many vehicles with the same problem, according to sources familiar with the matter.

                          Furthermore, Tesla forums and Facebook groups in northern regions, like in Québec, where Tesla vehicles are popular, are currently flooded with new Tesla Model 3 owners having the same issue with their heating system. Could it be Tesla’s new heat pump?


                          The source of the problem is currently unclear, but it seems to only affect Model Y vehicles and brand-new Model 3 vehicles, which are both equipped with Tesla’s new heat pump system.

                          In March 2020, Tesla launched Model Y, and it was the first vehicle to feature a new “Octovalve” and heat pump system, which is proving more efficient than resistive heating.

                          With the first deliveries only happening in California, the electric SUV is now going through its first real winter, and the new 2021 Model 3, which now also includes the same heat pump system as the Model Y, is starting to be delivered.

                          We will update if we can get more information about the situation.

                          Коментар


                          • Ау, страхотно... А при ниски темпертури от -10 и надолу.... към -20 как е термопомпата? С 500 вата топли страхотно, нали?....

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение
                              Виждам, че следите Бьорн. Та какво показва човека за отоплението на Тесла през зимата:
                              How long can a Tesla keep you warm in winter?
                              2021 Tesla Model 3 cold weather testing

                              500-600 вата консумация с термопомпа
                              Тва е оня социално слабия, дето се наложи да живее в кола щото е толкоз тъп да си я купи.

                              Коментар


                              • Виждам, че следите Бьорн. Та какво показва човека за отоплението на Тесла през зимата:
                                How long can a Tesla keep you warm in winter?
                                2021 Tesla Model 3 cold weather testing

                                500-600 вата консумация с термопомпа

                                Коментар

                                Working...
                                X