IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
    Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
    Сигурно е така. Ами ако не бях споменал?

    Коментар


    • Специално с програмирано остаряване на акумулаторите не си заслужава да се прави, така мисля. В голямата си част то не работи в полза на производителя и да създава работни места на същото място, по принцип хората купуват бранда и дори локацията на производителя ги ръководи. Ще си купят по едно такова нещо и после ще се чудят как да не повторят покупка от същото място.
      D.Y.F-091066

      Коментар


      • А...абе, то тези плочи, които са СЕГА оловни, ако се направят от медна ламарина и само се покрият с оловен слой, пак биха действали като изцяло оловни но, стават по-леки и с по-ниско Ri. Колко му е, потапяш във вана разтопено олово, и -готово. Само че, плътността 8,9 за мед вместо 11,2 за олово. По--леко, при същия кспацитет. И по-здраво. При това още, И заложено прогр.остаряване, АКО презареждаш, т.е., за какво да ти бръмчат шефовете, като ги проектираш, ...примерно.
        Last edited by Pyramid; 04.07.2021, 08:33.

        Коментар


        • Mateev, не знаех дори, това бие по параметри китайските, но и по цена малко.
          D.Y.F-091066

          Коментар


          • Вижте техническите характеристики на един много добър оловен акумулатор:
            http://energiabg.net/sites/energiabg...12mvr180mb.pdf

            Не само годините на живот са 12+, но и всички останали електрически параметри са от хубави по-хубави, като например вътрешно съпротивление от 4 милиома или ток на късо 3100 А. Също така саморазряда е под 2.5% на месец. Тоест може да не го зареждаш 2-3 години и пак като врътнеш, колата ти ще запали.
            Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:50.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
              Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
              Преди време го бях пресмятал и излезе, че ТЕОРЕТИЧНО, капацитетът на единица оловна маса, би могъл да бъде до около 5+ пъти по-висок. Да, ама или имаш огромен капацитет и малко цикли, или повече цикли и по-нисък капацитет. В реалните батерии, компромисът е неизбежен.

              Коментар


              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
                Може, всичко може, но цената на хубавите акумулатори също е хубава. Например един MVR или AGM акумулатор 100Ah струва 500+ лева и работи безпроблемно 12+ години. Не кипи, не се изпарява или окислява - можеш да си го сложиш в гардероба при бельото и той ще си остане чистичък и лъскав през цялото време на своя живот.

                http://energiabg.net/%D0%B0%D0%BA%D1..._agm-5503.html
                Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:48.

                Коментар


                • Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
                  Относно синтерованото олово, дали не грешиш? Идеята НЕ Е да се спекат едни нано/микро кристали или сачми. ТАМ, картинката би била трагична. Помисли: много мек метал, смачкваш, става плътен, и ГУБИШ активна площ, а ти трябва огромна разгърната. Т.е., поне в ТОВА, не се наемам да ги съдя, че много са изостанали. По-скоро, целта е минимална маса олово, с което, са се справили. Това, че са жертвали трайността и устойчивостта, ПАК са се справили. Имат задача програмирано остаряване - решили са я. Кой нов акумулатор ще изтрае някогашните 5-8-10 години активна работа с напълно запазени качества? Изкарал гаранцията - даваш ОТНОВО ДВОЙНА ЦЕНА, вземаш 1 нов, ОТНОВО, ДО ГАРАНЦИЯ, (+/- някой месец).
                  Тъй че, всичко е точно, както им е зададено. Ако не ни изнася...
                  ТОВА ВЕЧЕ, е друг въпрос. Производителят, нали печели, има икономически "ръст"...
                  Аз си мисля, че тука отново не са виновни производителите, а потребителите. Самите потребители гледат най-ниската цена и купуват боклуци с ясното съзнание, че това са боклуци. Иначе на пазара има качествени акумулатори, но цената им е съвсем друга. Вземете например AGM или MVR акумулаторите, които имат време на живот 10-12 години, че и повече. Ами супер акумулатори са си - две мнения по въпроса няма, но цената им е някъде около 2-3 пъти по-висока.

                  Разгледайте продукцията на Монбат и вижте какви параметри имат различните акумулатори като брой цикли и като години живот. Ами има си както качествени супер акумулатори, така и масовка с ранг на боклук, която се изхвърля 2-3 години след нейното купуване.

                  Самият производител не се интересува от какво ще печели - от евтините боклуци или от скъпите и качествени акумулатори. Той просто произвежда това, което търси пазара, и ако пазара търси евтини боклуци, ами значи ще се произвеждат евтини боклуци. Самият Китай стана световна икономическа сила именно с производството на евтини боклуци, така че това е много показателно какво търси потребителя по целия свят - ами търси евтина цена, а не качество. Нещо повече - купува с ясното съзнание, че стоката му ще е нискокачествена и с малко време на живот.
                  Last edited by Mateev; 02.07.2021, 21:27.

                  Коментар


                  • Не мога да кажа със 100% сигурност но съм предубеден че оловото може да се синтерира и да се получи добра пореста структура с голяма активна площ. Също мисля ще е по устойчива и няма да се разпада толкова бързо и тази решетка от плътно олово е доста като маса, дали е полезна или по скоро има функцията в нея да се запресова това тесто. Не знам какво представлява, сигурно е по някаква рецепта тази смес. Ако случайно изляза прав, какво ли съотношение съхранена енергия към теглото наистина би се получило при оловната батерия. Не ми е мисълта да олекне като за бързи електромобили, но просто и като спестяване на метал.
                    Last edited by supertrader; 02.07.2021, 21:24.
                    D.Y.F-091066

                    Коментар


                    • Относно синтерованото олово, дали не грешиш? Идеята НЕ Е да се спекат едни нано/микро кристали или сачми. ТАМ, картинката би била трагична. Помисли: много мек метал, смачкваш, става плътен, и ГУБИШ активна площ, а ти трябва огромна разгърната. Т.е., поне в ТОВА, не се наемам да ги съдя, че много са изостанали. По-скоро, целта е минимална маса олово, с което, са се справили. Това, че са жертвали трайността и устойчивостта, ПАК са се справили. Имат задача програмирано остаряване - решили са я. Кой нов акумулатор ще изтрае някогашните 5-8-10 години активна работа с напълно запазени качества? Изкарал гаранцията - даваш ОТНОВО ДВОЙНА ЦЕНА, вземаш 1 нов, ОТНОВО, ДО ГАРАНЦИЯ, (+/- някой месец).
                      Тъй че, всичко е точно, както им е зададено. Ако не ни изнася...
                      ТОВА ВЕЧЕ, е друг въпрос. Производителят, нали печели, има икономически "ръст"...

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                        https://atreashop.bg/bg/, това е от рекламно каре на главната страница на инвестора. Става въпрос за топлообменници и има и такива които осигуряват топлообмен между постъпващ в помещението въздух и такъв който се изхвърля за да се поддържа чист въздуха в помещението - един вид проветряваш постояно без да отваряш прозорци. Та ефективноста на топлообмена я посочват - 93%, успяват да прехвърлят повече от половината топлина както се твърдеше че не е възможно. Сега не искам да се заяждам , нека да има МИР че пак ще изпаднем в състояние на самота.
                        Тези 93%, са от теоретично максимално възможните 50% при НУЛЕВА ∆t на вход/изход. Защо? Ами защото, са ТОПЛООБМЕННИЦИ, А НЕ ТЕРМОПОМПИ. Иначе, те могат да посочват каквото си щат. Фактите са уникално упорити, обаче: Специално за замърсения с етилацетатни пари въздух, докато работех в полиграфията, идваха Големи Майстори и направиха Чудесни Рекуператори, дето уж трябвало да се изплатят за 3-5 години...Красиви, яки, големи... Та, играх си тогава с едни електронни термометрите и измерих: На практика, те прехвърляха при ∆t входящи потоци = 60°C, под 3°С. Ти сам смятай, колко % са това. Разгърнатата площ на алуминия, с дебелина 2-3 ДЕСЕТИ от мм, беше стотици квадратни метри. Някого го беше заболяло сърцето, май, като видял Ефекта на база цената.

                        Коментар


                        • https://atreashop.bg/bg/, това е от рекламно каре на главната страница на инвестора. Става въпрос за топлообменници и има и такива които осигуряват топлообмен между постъпващ в помещението въздух и такъв който се изхвърля за да се поддържа чист въздуха в помещението - един вид проветряваш постояно без да отваряш прозорци. Та ефективноста на топлообмена я посочват - 93%, успяват да прехвърлят повече от половината топлина както се твърдеше че не е възможно. Сега не искам да се заяждам , нека да има МИР че пак ще изпаднем в състояние на самота.
                          D.Y.F-091066

                          Коментар


                          • Pyramid, ами погледай видеа как произвеждат батерии, особенно оловните..те още не са чували че активното вещество - оловото което се нанася в електрода който е като решетка може да се синтерира. Това тесто което забъркват естественно ще пада, те го завалцоват - пресоват и тези оловни батерии ти ги предлагат да съхраняваш в тях тока от соларки..ами мерси, те са проспали една цяла революция. Работят по над 50 години металхидриди в космоса и то без никой да ги поддържа, а съм виждал много по съвременни машини от лаболатории ги продават на цена за вторичен метал и дори никой не ги купува. Тези батерии от ел.коли ги намират и от катастрофирали и имат доста живот. Сега не ми се търси къде четох велосипедистите какво пишеха за чисто нови батерии Панасоник и то скъпи че не издържат много цикли, а като вземат от модули пак Панасоник много доволни от тях.
                            D.Y.F-091066

                            Коментар


                            • Имхотеп, без съхранение наистина за толкова 5-6 години ще се изплаща една инсталация ако е на покрив е по ефективна и няма да се учудя и за 5 години да произведе толкова ток че да се изплати. Защото това което оскъпява е ако трябва съхранение в батерии, тук мрежата не може да поеме много ток от слънчеви централи, защото тока ще почне да прекъсва съобразно наличието на облаци и наистина прекъсва точно при хубаво време а при облачно няма да има достатъчно ток или пък за отопление зимата точно тогава има дни без слънце и ...А това че повечето хора не се замислят да печелят от това, ами добре защото ако се нахвърлят цената на която го купуват ще се сгромоляса със сигурност.
                              D.Y.F-091066

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                                Или -
                                вариант 1, монтираш си от най реномираната марка стена за съхранение на енергия
                                вариант 2, искаш да спестиш, но да не изгърмиш и да направиш по големичка нещо като централа - ползваш фирма която е направила такива локално където си и има опит.
                                вариант 3, не си чак толкова бос техник и може да си направиш нещата като тези хора които използват отпаднали батерии от електромобили. Електромобила го бърка че 30 процента от капацитета на батерията го няма и тя се сменя, теб не те бърка батерия подарък със 70 процента капацитет защото я ползваш стационарно и капацитета си го докарваш.
                                вариант 4, намираш си нещата от оборудване което е на космическо ниво, там нещата се правят и с 50 години живот, само че трябва да знаеш кое какво е понеже тези неща не приличат на нещата в магазина.
                                Чакай сега. Кое от нещата, е живяло и номинално работило 50 години, че ми убягва? И още, днешният "добър техник", БЪРЖЕ пуска кабели и кримпва, ама като го попиташ, какъв е токът в звездния център на двигателя, ти казва "нула". Питаш го, защо не откачи намотките тогава - гледа като отровен.
                                И още, ско батерията ще я ползваш всеки ден и вече е изгубила 30%, каква ти е гаранцията, че след още три месеца, няма да останеш с под 50%, а до половин година - и под 10% ИЗОБЩО? Ами то, азбучна истина е, че от лайна боя не става.
                                Накратко, ентусиазъм и оптимизъм е добре, ама здрав разум - още по- добре, компромисите с качеството, почти винаги, са много скъпо удоволствие.

                                Коментар

                                Working...
                                X