Първоначално изпратено от Имхотеп
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеОбяснявам как ще станат стотиците волти, защото имах чуството че това за някои може да е цяло изобретение да го разберат - преоткрият дето се вика. Хайде честито !
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнениеИ сега, батериите се правят от модули.
Обаче,
Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
Защо?
Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
...
АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Pyramid Разгледай мнение
Хеле. Вдяна.
За такова нещо тук казват 'киллс ин детеншън'. Тоест в момента в който го погледнеш, и знаеш че не става.
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Това е голям пробив и принос в електротехниката.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеПри последователно свързване на източници на ток, напрежението е равно на сумата от напреженията на единичните източници, в случая елементи и тока е равен на този на един от единия от еднаквите елементи. При успоредно свързане се сумират капацитетите и съответно тока, напрежението пък остава ниско колкото е напрежението на един от елементите. В случая става въпрос за последователно свързани елементи, например ако напрежението на един от тях е 3.7волта, и имаме свързани последователно 10 елемента, ще получим напрежение 37 волта и ток равен на тока който може да отдава един от елементите. За да получим например напрежение 370 волта, ще трябва да свържем последователно 100 елемента, а тока ще е равен на тока който може да отдаде един от тези елементи, например ако е 10 ампера, тока който могат да отдадат последователно навързаните елемени ще бъде 10 ампера. Това са елементарни неща от електротехниката, при свързането на елементите в батериите на електромобилите те се използват разбира се, но се използват и в много устройства захранвани с батерии.
Last edited by Имхотеп; 15.11.2021, 15:25.Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
Коментар
-
И сега, батериите се правят от модули.
Обаче,
Едно е, да имаш 10 модула по 10 kWh всеки (общо, 100 kWh) и 1000 микромодула по 0,1 kWh всеки (пак, общо 100 kWh).
Защо?
Модулът, по принцип, е стринг (група от последователно свързани клетки) и, при прекъсване в един елемент, прекъсва токът на целия модул. Така, той става съвсем негоден.
При късо съединение в един елемент, напрежението върху него, става нула, а това, на модула, спада с напр на един елемент и модулът губи част от мощността, която, може да отдаде.
При късо съединение вътре в един елемент, цялата енергия на елемента, много бързо, се превръща в топлина. Съответно, колкото по-мощен е единичният елемент, толкова повече топлина се отделя.
Колкото по-мощен е, обаче, единичният елемент, той има по-голям обем и по-ниско отношение на охлаждащата площ към обема (запасената енергия) а също, повече път от точката на късото съединение до външните стени на елемента, което значи, по-лошо охлаждане.
Е, по- мощните елементи, при късо съединение, се запалват много по-сигурно. И щетите, са много по-големи. Пожарът става, едва ли не, задължителен и...
...няколко десетки/стотици хиляди бона - на боклука.
И, едно е, ако можеш усилено да охлаждаш всеки един елемент ...и "малко по-друго", да не можеш.
После, отпадането на един модул поради прекъсване, е пропорционална загуба на пробег, мощност и т.н.
Стигаме до поддръжката: Ако колата си, за всяка спукана гума, трябва да сменяш, неизгодно е. Ако, за един дефектирал елемент, трябва да смениш батерия за $20000, пак гадно. Алтернативата е, дефектиралият елемент да е
1.толкова незначителен че, я го усетиш, я-не.
2.толкова евтино и лесно да го смениш че, да нямаш притеснения.
3.толкова да е стандартизиран че, да се продава буквално навсякъде, по $5 парчето.
С микромодулите, всичко това, +++, е напълно възможно, лесно и евтино.
С другите, днешни (аз ги наричам "Чудовищни", поради страховития единичен капацитет, мощност И ШЕТИ, КОИТО МОГАТ ДА НАНЕСАТ) ... Дали е възможно ИЗОБЩО?
...
АМИ, НЕ. От думичката " съвсем".Last edited by Pyramid; 15.11.2021, 15:01.
Коментар
-
При последователно свързване на източници на ток, напрежението е равно на сумата от напреженията на единичните източници, в случая елементи и тока е равен на този на един от единия от еднаквите елементи. При успоредно свързане се сумират капацитетите и съответно тока, напрежението пък остава ниско колкото е напрежението на един от елементите. В случая става въпрос за последователно свързани елементи, например ако напрежението на един от тях е 3.7волта, и имаме свързани последователно 10 елемента, ще получим напрежение 37 волта и ток равен на тока който може да отдава един от елементите. За да получим например напрежение 370 волта, ще трябва да свържем последователно 100 елемента, а тока ще е равен на тока който може да отдаде един от тези елементи, например ако е 10 ампера, тока който могат да отдадат последователно навързаните елемени ще бъде 10 ампера. Това са елементарни неща от електротехниката, при свързането на елементите в батериите на електромобилите те се използват разбира се, но се използват и в много устройства захранвани с батерии.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Имхотеп Разгледай мнение
Интересно е в каква връзка си го изпльоскал това?
https://en.wikipedia.org/wiki/Kelvin..._generator.svg
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеТодоре, 100% ще са на модулни батерии всичките не 30 -35. Тези варианти които правят в момента не стават и като им наслагали едни куплунги за бързо и бавно зареждане и мъчат някакви стандарти уж, детска играчка е куплунга да бъде един.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеИмпотеп, не става въпрос да ги обслужват много бързо защото ще са много квалифицирани или тренирани. Защото смяната на модул няма да е такава философия, сега особенно в ел.колите с тези батерии плоските са едни рамки, едни канали за охлаждаща течност в тях, които се образуват от отвори в рамките..едни чудеса и накрая се палят, че и изгоряла къщата заедно с гаража. Този който сменя модула има да го отщипе и да сложи нов на неговото място, тя работата е толкова че ако много иска да бърза и за секунди ще го смени. Те елементите загряват, защото слоевете в тях са притиснати един към друг неравномерно и се получават места с по високо и с по ниско съпротивление.Last edited by X_Y; 14.11.2021, 09:55.
Коментар
-
Първоначално изпратено от mikimaus Разгледай мнение
Не спори с идиот (мурзилка)! Ще те смъкне на неговото ниво и ще те бие с опит.
- 1 like
Коментар
-
Импотеп, не става въпрос да ги обслужват много бързо защото ще са много квалифицирани или тренирани. Защото смяната на модул няма да е такава философия, сега особенно в ел.колите с тези батерии плоските са едни рамки, едни канали за охлаждаща течност в тях, които се образуват от отвори в рамките..едни чудеса и накрая се палят, че и изгоряла къщата заедно с гаража. Този който сменя модула има да го отщипе и да сложи нов на неговото място, тя работата е толкова че ако много иска да бърза и за секунди ще го смени. Те елементите загряват, защото слоевете в тях са притиснати един към друг неравномерно и се получават места с по високо и с по ниско съпротивление.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
Коментар