Първоначално изпратено от hemilio
Разгледай мнение
Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../
Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!
Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!
Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...
п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!
Кога и колко ще падне цената на батериите,кога и колко ще се умножи капацитета им само времето ще покаже,но не е далеч това време!
Относно начините и различните марки-въпрос на време е да се унифицират и от там и цената.
Помните ли само преди няколко години,как всяка марка мобилни телефони си имаше собствени зарядни,със сякакви възможни накрайници.
Е,преодляха го,сега всичко е: usb type c!Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Има разни форуми, дал съм линк към немски форум има и английски/уса форум за теслите- доколкото го погледнах днес батерията е проектирана да издържи около 320000км. По данни от форумите 45000$/40000евро е 84кВ батерия, четох че разработвали някаква супер/дупер/хипер батерия за около 120-130000 $ но по голям капацитет. Имаше някакъв който се хвалеше че батерията му паднала само с 8% за 1,5години, но не трябвало да се изтощава под 30%/ то и за другите батерии е така. Тоест ако ти дават да минеш ориентировъчно 500км, трябва да смяташ 30% по малко. Иначе количките на ток си ги бива, днес гледах едно рено, пикап, няма шум, няма дим, супер е, проблема е че трябва да я зареждаш всяка вечер
Тук имало даже форум и един пич обяснява разни работи като собственик
http://www.ecars.bg/forum/Renault-Tw...-na-reno-tuizi
и сайта http://www.ecars.bg/, а форума сами ще го видитеLast edited by v_tin; 21.10.2017, 23:35.
Коментар
-
Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнениеKildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.
Единственото, което знам от физиката е, че perpetuum mobile няма.
И в противното никой не може да ме убеди, при настоящем известните знания и разбирания за това, как работи Природата и Вселената.
Те работят от милиарди години. Ние, с нашите хоризонти и "постижения", даже и прашинка не сме в общата картина.
Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
~ Enfant Sanssouci de Monde ~
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Бързото зареждане= на бързо скапване на батерията, това го пише навсякъде. Дори и телефона като купиш батерията издържа по 2 дни след това и пада капацитета. Така че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията
Има различни фактори, които предизвикват това... За мен най-същественият е този, че ако в края на зареждането токът е голям и температурата е висока - плочите на акумулаторната батерия се разрушават преждевременно, а това... /разбира се, че ще ни накара да си купим съвсем скоро нов-новеничък акумулатор/... Значи - и това трябва да отчитамеееее!
Оффф, то да е само това...
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеТой цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?
Тук се говори за остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията и към нейната работоспособност... /това трябва да се коментира отделно, ама кога?.../ ПРедстои да видим как ще се отрази експлоатацията /изразена чрез пробега на електромобила/ на батерията върху капацитета ѝ. Искам дебело да подчертая, че производителите В МОЕНТА ЗНАЯТ ТОВА, но няма да ви го кажат. Защо? Защото ще ви откажат да мислите за "светлото бъдеще", когато ще се наложи да купувате батерия, която /отново да повторя!/ - направете си разчета - ще струва ОКОЛО 45% /и повече!/ от цената на електромобила ви!!! /и това никой не го казва.../
Ама - ще падат, бе - видите ли!!! Да, де - защото само в България има толкова ентусиасти, а именно - за 10 години ще правим ПЪЛНА СМЯНА на парка - ето на - 40 000 € - за някого могат да са малко... и сега ме облъчват, че за 10 години щели да паднат! Е - да - ще паднат - от 40 000€ - на 35 000€..., защо пък да не паднат до 30 000€... И тогава вече ще си гриза ноктите от яд: как не им повярвах!!!
Нещо много важно: ако производител на електромобил СПРЕ да работи върху досега пусната батерие в свой електромобил - той ще отпадне от пазара! Даваме ли сметка за това? В тоя смисъл - ще се търсят, но и ще се намират нови материали, които да осигуряват по-голям капацитет, обаче... По-евтини ли ще са батериите? СМЕХ! Блажени, вярващите... "Масовото" производство, което някои бленуват, няма да е така масово, защото, за да е масово - трябва да има и търсене! Да де - ще има увеличено търсене!!! ОЩЕ ПО-ГОЛЯМ СМЕХ!
Е, 50% ли ще паднат цените на батериите /Тесла/ за 10 години! Да бе!!! 20 000€ - това си е направо подарък!!! На 10-тата година остатъчната стойност /да взема пример от колегата/ на ППС - е 20%..., но с новата батерия - цената му ще се вдигне с пъти... /майтап, де..., кой би сложил нова батерия на 10 годишен автомобил?/ и като тръгне една замЕнка, една търговийка с "използвани ел.мобили..., едно надлъгване ще е, та..., абе - накратко: в когото остане последната покупка - ще е "вътрешно"... Да де - и губещи трябва да има, но те ще са от страната на нямащите /вкл. българЕ/, защото собственика на автомобила ще го е купил нов, а след 5-7 години вече ще го е харизал срещу отстъпка в цената на новия си...
п.п. Само за справка: на 8-та година цената в ново състояние на немските автомобили е паднала със 72%, т.е. остатъчната им стойност е станала 28% от цената на немския автомобил в ново състояние /справка: Наредба № 24 за задължителното застраховане - по нея работят застрахователите/.
ТОВА НЯМА никакво отношение към намаляването на капацитета на батерията!
Коментар
-
Kildirim_Bei - темата за кинетичната енергия е интересна, при електромобилите лесно и с по малко загуби тя се връща в акумулаторите в интерес на истината. Най доброто е комбинация от супер кондензатори и акумулатори, това би удължило живота на вторите по отношение на броя цикли заряд и разряд.D.Y.F-091066
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеТой цял Опел се скапва на 80 % за 8 години.. Ако погледнеш и цените на автомобили я ми кажи с колко се ''разлага'' цената на един дизелов или бензинов след 8 години?
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнениеТака че и тук ще е същото, на осмата година - 50% на батерията
http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Немски форум за теслите
https://tff-forum.de/viewtopic.php?f=58&t=7928
Бе тя само батерията била около 40000 евро- ебаси батерията
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнениеУстройствата за бързо зареждане на електромобили, се продават отделни при някои модели и струват между 200 и 500 евро и то по цени на дребно, така че не бързината на зареждане определя цената на автомобила.
Коментар
-
Няма нужда да се отрича всичко, което в момента изглежда нереално или трудно приложимо.
Историята показва много примери, когато критиците на нещо са си хапали за.ниците впоследствие.
Крайният оптимизъм, както и крайният песимизъм, са вредни в дългосрочен план.
Основният проблем тук за момента е батерията: цена, срок на експлоатация, достатъчен брой места за нейното презареждане и разумния срок от време, за който това да стане.
Друг основен проблем, в контекста на трансформацията на целият свят около нас, е производството на ток, необходимите суровини за това, и замърсяването на околната среда, свързано с производството му.
Кел файда да заменим конвенционалните автомобили с електрически такива, ако е необходим много повече ток и технологиите за производството му останат на сегашните нива. Едно замърсяване ще се замени с друго - трябва много внимателно да се оценят ефектите от това.
А много ток ще е необходим със сигурност.
Законите на физиката са железни, и важат и за електрическите автомобили.
Енергията, отделяна от фосилните горива, за придвижване на конвенционалните автомобили, ще трябва да бъде заменена от същото количество енергия - електрическа обаче.
В природата празно място е нямало, няма, няма и да има - всичко преминава от една форма в друга.
Дори чичко Айнщайн навремето, когато е измислял Специалната и Общата теории на относителността, е започнал от едно просто уравненийце, все още валидно и днес в нормалния живот, а то е:
където съответните буквички означават следното: Еk - кинетична енергия (енергията на движещо се тяло), m - масата му, а v – скоростта на движението му.
Например, ако един обект (да кажем автомобил) с маса един тон е неподвижен, кинетичната му енергия е нулева. Но за да се задвижи този автомобил от неподвижно състояние до 100 km/h за дадено време, е необходимо да се изразходва някакво определено количество енергия.
А колко ли е то, ще се запита любезният читател.
Ако автомобил с маса един тон ускори от 0 до 100 km/h за 10 сек., количеството изразходвана енергия за ускорението, ще бъде равно на около 10.7 kWh (приложената работа върху автомобила е 385.8 МJ).
Забележка: Първоначално стойността за енергията бях сметнал като 2.1 kWh, но след забележка от supertrader - нови сметки, и записах горната стойност. Допуснал съм грешка при конверсията в kWh.
Сметките по-нататък за количеството изразходван бензин оставям на вас.
Енергията, отделяна при изгарянето на 1л бензин, е 9.7 kWh (стойността е взета от wikipedia).
Още една сметка на аванта:
Колко ще е спирачният път при сух асфалт, ако колата се движи със 100 km/h?
За 0.3 сек. (примерно) шофьорът осъзнава опасността - колата междувременно е изминала 8 м.
При незабавна реакция и рязко натискане на спирачката, колата ще измине още 59 м до пълното спиране.
Общо разстояние, необходимо за спиране: 67 м.
Трябва да имате също предвид, че същото количество енергия, задвижило автомобила до 100 km/h, се отделя при спирането му до пълен покой (нулева кинетична енергия). Цялата тая енергия се абсорбира от гумите, спирачната система и ходовата част на автомобила (ако няма друго някакво тяло или предмет по протежение на спирачния път, недай си Боже).
P.S. Мислете, когато натискате педала на газтаLast edited by Kildirim_Bei; 21.10.2017, 18:38.Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
~ Enfant Sanssouci de Monde ~
Коментар
-
Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
..............
Основен плюс спрямо конвенционалните е нисък,дори почти никакъв експлоатационен разход!!!
Като ти дадът една гаранциика на батериите 8-10 години,и си свиркай,само гумите ще търкаш!
................
Нямам време за обширен /НЕПРЕДУБЕДЕН/ анализ.
Само до тук /с цитата/ - си много в грешка.! Окачване нямаш ли на тая кола? Спирачки? Кормилен механизъм? Трансмисия? КОМПЮТЪР?....
И на всичко отгоре - ще "ПОДМЕНИМ" всичко на електромобили!!! Хайде, бе! И пАри Ше се намерАт, а и българчето - Ше купува, та Ше се къса! /не се хващайте за последната ми дума - проблемите, които не виждате - са в СВЕТОВЕН МАЩАБ!!!/
БАТЕРИЯТА!!! Но и всичко горе, а и още...
Моля, НЕ ОПРОСТЯВАЙ НЕЩАТА!
- 1 like
Коментар
Коментар