IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Промяната и в дизайна е неизбежна. Тъпо, скъпо, непрактично е да приличат на сегашните автомобили. 4-те електромотора със сигурност ще се наложат като по-евтин, сигурен, лесен и по-евтин за поддръжка вариант, в сравнение с 1 електромотор. Минаването на батерии под пода на колата (както са хърватите и новото Ауди) отваря още повече пространство. При някои то е решено с още един багажник, отпред и отзад, обаче за какво му е на човек, който пътува примерно на работа в 99% от времето си с кола 2 багажника? Което значи или някои от колите ще се скъсят по дължина, или купетата ще станат по-големи и комфортни.
    http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

    Коментар


    • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
      Най-луксозният автомобил в света става електрическиRolls-Royce подготвя електрическа версия на Phantom
      Тия първо щяха да пускат електромобил, после обявиха, че няма и сега пак ще пускат. Преди месец -два точно си мислих какво ли ще стане с прочутата решетка отпред на Ролс Ройс, защото ако се електрифицират тя става напълно безсмислена и само би пречила. Обаче с какво ще я сменят и ако я няма какво ще отличава Ролса от каруците?!

      Друго - много пари по Ролс Ройс отиват за обезшумяване и меко возене, а много от тия проблеми изчезват с електромобилите. Разходите им по електрически Ролс Ройс ще паднат значително сравнение с бензинов, но.... всички електромобили ще са безшумни и някой току виж се запитал защо да плаща за Ролс Ройс. Мисля, че ще оцелеят, но трябва да измислят нещо и то бързо.
      Last edited by Jay Gould; 21.10.2017, 02:49.
      http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

      Коментар


      • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
        При стартова цена от 130000 трябваше да се постараят повече
        Устройствата за бързо зареждане на електромобили, се продават отделни при някои модели и струват между 200 и 500 евро и то по цени на дребно, така че не бързината на зареждане определя цената на автомобила.

        http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

        Коментар


        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
          Не съм разбрал тезата на подкрепящите идеята за електромобила. Вече съм наясно /след новите бутикови марки тук/.

          Кога - казахте, че ще се извърши "подмяната" на ДВГ /с течните горива/ - с електромобили? Мисля, че твърдото "решение" тук беше - до 10 години.

          Личното ми мнение е, че такава "подмяна" е НАПЪЛНО В НАШИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ, още повече, че планирате да е с Ролс Ройс, както и с тия автомобили, на които базовата цена + екстри - е, над 150 000 $. Как би изглеждало движението в страната - не мога да си представя, но вероятно ще има едни - не-повече от 1000 автомобила. Дали ще са толкова? Няма да могат да карат по всички пътища, защото са нисички, затова приветствам намерението, "подмяната" да се извърши с Ролса, защото той е по-висок..., но пък цената му би трябвало да е над 3 пъти споменатата. Поне ще съкратим бройката наполовина. Ето, че навсякъде стана зелено /еко/ и хората ще си отдъхнат от замърсителите... Еко-организациите - и те няма да имат вече работа... А колко още ще бъдат освободени... Но пък заводите за батерии ще бълват... /каквото - там, де/ ..., защо да не бълват и те в зелено??? Оптимист съм! А аз мислех, че ще "подменяме" парка с япончето - САМО за 33 000€!!! Няма да се оставяте да ни дават еФтиния!

          Това е хубав сценарий!

          Да де, ама аз - като огледах моделчето - пак се позамислих... Разбрах, например, че четирите колела са двигателни. Нали не греша? Не дават много инфо! Така е - пазят в тайна подробностите. Е, как тогава да почнем "подмяната"? То е ясно, че багажник тук нямаме, защото колата ще ползваме до ресторанта - отсреща..., но за какви цели още се се ползва? Дизайнът внушава спортен модел. Ако ще е спортен, какви са му параметрите? В конвенционалните автомобили това се знае: марка, модел, МОЩНОСТЕН КЛАС, РАБОТЕН ОБЕМ /литраж/...

          В електромобила, като се качиш - повече от това, което ти върти ел.двигателя - йок... Май, де... Затова казвам, че четирите колела са двигателни. Как се предава въртящият момент към тях? Това е важно! Дали е с постоянно пълно задвижване, или пък - с автоматично включвано пълно задвижване..., което пък води до въпроса, какъв е броят на диференциалите..., накрая - и от кой тип са те: Торсен, вискомуфа, муфа Халдекс..., симетрични или несиметрични са дифовете... и още хиляди други въпроси...

          Защо разсъждавам в тая посока? Предполагам, че няма да е двигателен само единият мост.

          Значи - електрониката трябва да е от висок клас, достатъчно скъпа. Тя също изисква поддръжка.

          За мощност /май/ не се говори... При тоя дизайн? То и за обем и маса на батериите - пак толкова се казва - нищо! Ама, какво съм се вкопчил само и мрънкам? Завиждам нещо... Отсега усещам, че на мен от тия няма да ми дадат... Много приказвам!

          Та, така, де: кога тоя автомобил ще стане съпоставим с конвенционалния? На тоя етап - никога!

          Значи, поставете тоя модел електромобил до другият, от същия клас... Опссс - как да му оценим класа? Значи, слагаме /примерно/ по едно 4-членно семейство в двата автомобила, товарим багажите за морето и тръгваме... Динамика... Има ли я изобщо? Мен ме интересуват и оборотите на ел.двигателя, ама никой не ти ги казва..., а предавка - няма как да липсва..., ама кой ти казва...

          Няма да стане така. Нека направим "подмяната", па нека подвижат така - масово ел.мобилите 10-на години - и тогава статистиката да си каже думата.

          В България е ясно, че масовост в подмяната няма да има. Ще се лашкат единични бройки по улиците и ще събират погледите на възхитени тийнове... Много съм черноглед, нали? Защо пък да не е възможно? Е, да оптимизмът бил двигател... /ДА, но в едни по-други страни, с едно по-друго мислене на хората в тях, със съвсем различно отношение и към себеподобните..., а и не само това.../
          Значи,защо се захващаш за щуротии?
          Всичко е много просто:
          -отново имаме коли за бедни и богати,то и сега масата не може да си позволи s-класа или ролс!

          Още от сега има електрички на 30к$
          След десет години технологиите ще са поевтинили производството,и капацитета на батериите.

          За превъзходството в показателите пък няма какво да говорим,още от сега електричките отвяват дори расови спортисти-пример- теслата от 0-100-2,5 сек

          Посочената реклама долу е с пробег 400+мили!
          Китайците правят много сериозни разработки и вече имат кола по-добра от теслата.

          Основен плюс спрямо конвенционалните е нисък,дори почти никакъв експлоатационен разход!!!
          Като ти дадът една гаранциика на батериите 8-10 години,и си свиркай,само гумите ще търкаш!

          Оле само колко пари са това,при миналовековната технология,и забележи,това не е случайно.

          Ако си обърнал внимание новите конвекционални коли са все по кекави,не защото не могат да ги направят здрави,а защото искат да ни гърбят

          Тъй,чезабавянето може да стане единствено благодарение на мастодонтите от нефтената лига,които обаче дори сериозните ресурси,които имат не могат да удържат повече положението.

          Въпрос на време е!

          Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

          Коментар


          • Не съм разбрал тезата на подкрепящите идеята за електромобила. Вече съм наясно /след новите бутикови марки тук/.

            Кога - казахте, че ще се извърши "подмяната" на ДВГ /с течните горива/ - с електромобили? Мисля, че твърдото "решение" тук беше - до 10 години.

            Личното ми мнение е, че такава "подмяна" е НАПЪЛНО В НАШИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ, още повече, че планирате да е с Ролс Ройс, както и с тия автомобили, на които базовата цена + екстри - е, над 150 000 $. Как би изглеждало движението в страната - не мога да си представя, но вероятно ще има едни - не-повече от 1000 автомобила. Дали ще са толкова? Няма да могат да карат по всички пътища, защото са нисички, затова приветствам намерението, "подмяната" да се извърши с Ролса, защото той е по-висок..., но пък цената му би трябвало да е над 3 пъти споменатата. Поне ще съкратим бройката наполовина. Ето, че навсякъде стана зелено /еко/ и хората ще си отдъхнат от замърсителите... Еко-организациите - и те няма да имат вече работа... А колко още ще бъдат освободени... Но пък заводите за батерии ще бълват... /каквото - там, де/ ..., защо да не бълват и те в зелено??? Оптимист съм! А аз мислех, че ще "подменяме" парка с япончето - САМО за 33 000€!!! Няма да се оставяте да ни дават еФтиния!

            Това е хубав сценарий!

            Да де, ама аз - като огледах моделчето - пак се позамислих... Разбрах, например, че четирите колела са двигателни. Нали не греша? Не дават много инфо! Така е - пазят в тайна подробностите. Е, как тогава да почнем "подмяната"? То е ясно, че багажник тук нямаме, защото колата ще ползваме до ресторанта - отсреща..., но за какви цели още се се ползва? Дизайнът внушава спортен модел. Ако ще е спортен, какви са му параметрите? В конвенционалните автомобили това се знае: марка, модел, МОЩНОСТЕН КЛАС, РАБОТЕН ОБЕМ /литраж/...

            В електромобила, като се качиш - повече от това, което ти върти ел.двигателя - йок... Май, де... Затова казвам, че четирите колела са двигателни. Как се предава въртящият момент към тях? Това е важно! Дали е с постоянно пълно задвижване, или пък - с автоматично включвано пълно задвижване..., което пък води до въпроса, какъв е броят на диференциалите..., накрая - и от кой тип са те: Торсен, вискомуфа, муфа Халдекс..., симетрични или несиметрични са дифовете... и още хиляди други въпроси...

            Защо разсъждавам в тая посока? Предполагам, че няма да е двигателен само единият мост.

            Значи - електрониката трябва да е от висок клас, достатъчно скъпа. Тя също изисква поддръжка.

            За мощност /май/ не се говори... При тоя дизайн? То и за обем и маса на батериите - пак толкова се казва - нищо! Ама, какво съм се вкопчил само и мрънкам? Завиждам нещо... Отсега усещам, че на мен от тия няма да ми дадат... Много приказвам!

            Та, така, де: кога тоя автомобил ще стане съпоставим с конвенционалния? На тоя етап - никога!

            Значи, поставете тоя модел електромобил до другият, от същия клас... Опссс - как да му оценим класа? Значи, слагаме /примерно/ по едно 4-членно семейство в двата автомобила, товарим багажите за морето и тръгваме... Динамика... Има ли я изобщо? Мен ме интересуват и оборотите на ел.двигателя, ама никой не ти ги казва..., а предавка - няма как да липсва..., ама кой ти казва...

            Няма да стане така. Нека направим "подмяната", па нека подвижат така - масово ел.мобилите 10-на години - и тогава статистиката да си каже думата.

            В България е ясно, че масовост в подмяната няма да има. Ще се лашкат единични бройки по улиците и ще събират погледите на възхитени тийнове... Много съм черноглед, нали? Защо пък да не е възможно? Е, да оптимизмът бил двигател... /ДА, но в едни по-други страни, с едно по-друго мислене на хората в тях, със съвсем различно отношение и към себеподобните..., а и не само това.../
            Last edited by безимeн; 21.10.2017, 00:41.

            Коментар


            • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение

              Fisker 9 minute charging to 125 mi ... https://www.fiskerinc.com/
              При стартова цена от 130000 трябваше да се постараят повече

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                Времето за зареждане вече пада при някои електромобили и на 20 минути.
                Fisker 9 minute charging to 125 mi ... https://www.fiskerinc.com/

                Коментар


                • Най-луксозният автомобил в света става електрически

                  Rolls-Royce подготвя електрическа версия на Phantom

                  Британският производител на луксозни автомобили Rolls-Royce не иска да изостане от световните тенденции в бранша и е готов да предложи електромобил, изграден на базата на най-новото поколение на модела Phntom. Това заяви пред Car and Driver генералният директор на компанията Торстен-Мюлер Етвос.

                  Той допълни, че най-луксозният автомобил на планетата ще получи версия на ток при смяната на поколенията си. Новата платформа, на която ще бъде изграден следващият Phantom, е така проектирана, че да позволява поставянето на електрически мотор и батерии.

                  Любопитното е, че в Rolls-Royce смятат да пропуснат един етап - този на хибридите и директно ще се насочат към електромобилите. В британската компания също така са на мнение, че системите за автономно управление все още не са подходящи за техните модели и ще се насочат към тях, едва когато те се докажат като сигурни, надеждни и лесни за използване.

                  "Всичко зависи от прогреса в тази област. Ние предпочитаме да изчакаме, докато системите за автономно придвижване станат достатъчно разбираеми за нашите клиенти", отговори Мюлер-Етвос на въпрос дали Phantom ще получи системата за круиз-контрол, която се поставя на последното поколение на BMW 7-Series. Тя може да поеме управление на автомобила за период от време.

                  Като допълнение топ мениджърът подчерта, че електрическите коли на Rolls-Royce не са прищявка на клиентите, а задължителна мярка. Това се отнася най-вече за големите градове в Азия, където властите се готвят да забранят използването на автомобили с двигатели с вътрешно горене.

                  http://www.investor.bg/novini/444/a/...heski--248852/

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                    Поздравления за "осветляването" на странно премълчавани проблеми.Една версия-натрупаните девалвирали "валути" търсят рестарт на транспорта? Блъф на "едро"? П.С.-Резервоар за метан от нов тип (метан клатрати) с минимални средства заменя петрола.Или прост електрофилтър за "дизелите" премаxва саждите.
                    Моето мнение е, че в тая страна нещата, свързани с екологията - ще се решаВАТ доста късно, дори много по-късно от десетилетията, за които ще се работи по електрическата батерия на електромобилите. Всъщност, работата по батерията ще е - както казваше и един "майстор" - "цяллл живот!"

                    Трябва да се примирим с реалностите. Защо да се примиряваме? Ми, който може - нека почва денонощна работа. Това се прави, много преди той да е бил "вдъхновен свише" за електромобилите...

                    Не е лесно за всички, особено за хората, които популяризират идеята..., но най-вече - за тия, за които тя е благодатна почва да се издържат /моите съболезнования, но бих ги уверил, че има хиляди други възможности..., уважаеми от мен журналисти!/...

                    Защо не се стремим да популяризираме новите технологии? Защо ще ги популяризираме в България?!? Те ни БЪРКАТ В ДЖОБА!!! Виж сега разсъждения!!! Значи, щом вадя от джоба си - мен природата и еко-то - не ме засягат!!!

                    Как да си обясним по друг начин съществуването на /проспериращи!/ фирми, които изкупуват катализаторите на автомобилите? По едно време дори имаше "хайки", при които наши сънародници демонтираха катализатори и ги предаваха /чистак-новички/..., зер - няколкото стотачки /и повече/ - не мога да ги сравнявам с нищо на този свят... Природата? АдИ, бе! Ми - собственикът да си купи нов катализатор, като толкова милее за природата! /и него ще "чопна"..., реди ги НАШЕНЕЦЪТ на ум.../...

                    Много са напред вече в тая посока традиционните ДВГ с течни горива - с индикацията и периодичното изгаряне на евентуално натрупани сажди и връщането в цикъла - чрез EGR-клапана за рециркулация на газовете и намаляване токсичността на азотните окиси... Ето - всичко се знае тук, говори се в прав текст и се работи върху него. Да де, ама.... НАШЕНЕЦЪТ е преценил, че "ще е по-добре", ако си махне /или изключи/ EGR-а, защото това му "гълтало" част от конете...

                    Защо казвам тия неща, ако не са така важни за широката публика? Защото това е диагноза!

                    Именно затова горе казвам, че У НАС нещата с електромобилите - ще се задвижат - еххееее...., много след като на японеца му мине мерака за говори неопределено за батериите... Кой знае НАШЕНЕЦЪТ как ще "побългари" батерията! В това не се съмнявам! Търсим винаги "евтинджос-а"!

                    Как това ще влияе на екологията - не зная! Дали ще е опасно за здравето на НАШЕНЕЦА /докато прави промените с "икономическа" насоченост/ - това не ме интересува! Интересува ме това, че такива "изменения" ще засегнат и здравето на децата му, които ще пътуват в тая кола! Със сигурност - и на хората наоколо. Кога ще тръгнат дискусиите в тая посока? Някога. Разбираемо е: нямаме статистическиТЕ данни!

                    /отново фаворизирах статистиката...., статистиците - моля, помислете за хонорара ми!!!/

                    Коментар



                    • безимeн
                      Вчера, 22:09
                      Junior Member
                      "..."НО! Кога ще бъде оценена токсичността на материалите за батериите:

                      - които се добиват в мините?
                      - които се обработват в предприятията, за да се произведе нова батерия?
                      - които излизат от предприятието и изминават хиляди километри?
                      - които се монтират в нашият еко-автомобил?

                      Имаме ли яснота, колко се замърсява природата от това производство? Има ли изобщо база за сравнение с досегашните оловни акумулатори за стартиране на сегашният ДВГ с течно гориво? Наема ли се някой да начертае графика в това отношение? Защо капсуловаха акумулаторните батерии, а не ги оставиха с капачетата на отделните им елементи? Не че парите на електролита не са токсични, нали? - на сярната киселина, разредена с дестилирана вода, за да се получи необходимата плътност..., важен параметър..., та? Това си возим с нас сега и си поемаме рисковете... /ДЕСЕТИЛЕТИЯ/ - има статистически данни - важно!

                      Какво ще возЯТ със себе си "един ден" - не се знае! Няма дори опит да се пускат статистически данни в тая посока!..."
                      Поздравления за "осветляването" на странно премълчавани проблеми.Една версия-натрупаните девалвирали "валути" търсят рестарт на транспорта? Блъф на "едро"? П.С.-Резервоар за метан от нов тип (метан клатрати) с минимални средства заменя петрола.Или прост електрофилтър за "дизелите" премаxва саждите.
                      Last edited by Minavast; 20.10.2017, 10:12.

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Jay Gould Разгледай мнение
                        Времето за зареждане вече пада при някои електромобили и на 20 минути.

                        Ето горе още една хубава вест. Четеш си вестника или сърфираш на спокойствие, вън от задръстването на булеварда - и 20-те минути минали неусетно... Може и да му дремне човек /но няма да е валидно за батериите на всеки производител/.

                        Може ли да има опашка от чакащи за зареждане при такъв сценарий? Едва ли! Поне за сега /докато не са подменили масово традиционните.../ - така ще е, а после някой японец ще ни обясни какво ще стане "един ден" и то "съвсем скоро" по отношение на масата и обема.



                        Коментар


                        • Времето за зареждане вече пада при някои електромобили и на 20 минути.

                          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                          Коментар


                          • Първоначално изпратено от 4i4o_Pay Разгледай мнение
                            Абе гледам, тук сте все разбирачи ...

                            Брато, да ти кихна, за да ме разбереш: аз не съм от "все разбирачи" - те /тук/...

                            Влизам, за да убия някой час... Всеки киха каквото си знае, никой не се интересува какво казват другите... и времето минава.

                            Ако имаш някоя спешна далавера - ти си знаеш - разцъкай тук-там - и Ше ти се появи синигерчето...

                            Коментар


                            • Абе гледам, тук сте все разбирачи и обръщате голямо внимание на батерии, време на зареждане, мощност/кг тегло и т.н. - все важни характеристики на електромобилите. Защо някой не спомене нещо и за високомоментните двигатели - какви материали са необходими, къде ги има по Земята, колко са ... и т.н.?

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                                В Mitsubishi вярват в достъпните коли на ток

                                Решаващ ще е спадът на цените на батериите ...

                                „Основният фактор за промяна в цената на електромобилите са батериите", заяви Сакуяма, а батериите поевтиняват изключително бързо, така че в близко бъдеще цените на електромобилите ще могат да се сравняват с тези на конвенционалните автомобили, дори ще са и по-евтини от тях.

                                „Защото един ден ще е по-евтино да се произвеждат батерии за електромобили, отколкото двигатели за бензинови или дизелови коли. Но това няма да се случи съвсем скоро.”

                                http://www.investor.bg/novini/444/a/...na-tok-248523/

                                В интерес на истината, този японец го уважавам заради смелостта да каже на публиката нещо за сроковете. Е, не е казал много в последното изречение, но и което е казал е съществено. Всъщност, той само е ЗАГАТНАЛ ИСТИНАТА - за хората, които мислят непредубедено.

                                "това няма да се случи съвсем скоро!" - това за мен звучи доста жестоко, но мнозинството ще пропусне да потърси смисъл в казаното...

                                Много реалистично последно изречение, за разлика от началото. Изобщо, ако изводът, че "
                                батериите поевтиняват изключително бързо" - беше истина, а не е казан, за да замаже очите на широката публика, то нещата днес отиват много на зле. Техниката и водещите компании работят върху батериите /да се повторя/ - над половин век! Това може ли да е повод, за да може някой /пък бил той и японец/ - да каже, че "батериите поевтиняват изключително бързо"?

                                Това е за мен чиста демагогия, но пък, кой би го търпял в компанията?

                                От друга страна - прав е, че в момента електромобилите са много по-скъпи от своите конкуренти /заради батерията си/, но, видите ли!!! - В БЛИЗКО БЪДЕЩЕ - щели да могат да се сравняват по цена с тях!!! Ахаааа - да не пропусна онова, за което е МНОГО РАНО ДА СЕ ГОВОРИ - "Дори ще станЕЛИ по-евтини" от конвенционалните...

                                Е, хайде да видим първо КОГА ще можем да ги сравним - нататък ще е по-лесно /ако не се случи някой нов "ГЕЙТ" - дотогава/...

                                И отново неопределеното "един ден" /но кой, след колко десетилетия?/ - та един ден ЩЯЛО така да стане:

                                1. Батериите за ел.мобили да бъдат произвеждани - по-евтино от ДВГ... Тук отново се хвърля прах в очите на масите. Защо? Батерията няма как да подкара ел.мобила без наличието на ел.двигател, който черпи ток от тая батерия и създава въртящият момент към двигателните колела!!!
                                Значи: комплектът от ел.двигател и батерия - по цена трябва да се сравняват с двигателите с течни горива... Това сравнение е само насочващо, защото тук не е мястото да се прави подробно /насочващо, един вид/.

                                2. Сложно е с няколко думи - обяснението, защо най-разпространените ДВГ са наистина по-евтини. Корени се в мощността, която се получава от течните горива, които пък имат /много са учили/ - редица физико-химични свойства, като напр. - долна специфична топлина на изгаряне на горивото, а специфичният разход /някои знаят/ - за топлинните ДВГ се определя опитно и затова е специфичен - защото е отнесен към получената мощност... ДВГ се въртят в едни боксове - огън и жупел наоколо и ако нещо поддаде... Да, така се снемат скоростните характеристики, но и другите... Хайде, стига отвлечени неща за широката публика, защото тя се интересува от съвсем друг въпрос!!!..., та...

                                3. Какво става с екологията, свързана с ДВГ с течни горива??? /и се подсмехваМЕ ехидно..., нали така?/...
                                Бих казал на тия - ТИХО! Не шумете, за да не ви мине котка път! Аха! Дамммм.
                                Защото ел.мобилите именно така трябва да се наложат, нали. Да! Ще почне "масовото" им производство. Да! Батериите им /"изключително бързо"..., "един ден"..., НО НЕ "съвсем скоро" - каквото и да означава това/ - ще се произвеждат масово. МАСОВО! Няма да има толкова покупки на нови ел„мобили, колкото на батерии за тях! Не се съгласявайте с мен! Това е ваше право. Но!

                                НО! Кога ще бъде оценена токсичността на материалите за батериите:

                                - които се добиват в мините?
                                - които се обработват в предприятията, за да се произведе нова батерия?
                                - които излизат от предприятието и изминават хиляди километри?
                                - които се монтират в нашият еко-автомобил?

                                Имаме ли яснота, колко се замърсява природата от това производство? Има ли изобщо база за сравнение с досегашните оловни акумулатори за стартиране на сегашният ДВГ с течно гориво? Наема ли се някой да начертае графика в това отношение? Защо капсуловаха акумулаторните батерии, а не ги оставиха с капачетата на отделните им елементи? Не че парите на електролита не са токсични, нали? - на сярната киселина, разредена с дестилирана вода, за да се получи необходимата плътност..., важен параметър..., та? Това си возим с нас сега и си поемаме рисковете... /ДЕСЕТИЛЕТИЯ/ - има статистически данни - важно!

                                Какво ще возЯТ със себе си "един ден" - не се знае! Няма дори опит да се пускат статистически данни в тая посока!

                                Ясно е едно: ще се работи много върху батерията, за да се олекоти и, за да стане тя с по-малък обем! За това има материали - те не се срещат така лесно в природата. Не внушавам, че това ще е причина за поскъпване /но не се знае, дали и колко ги има..., както и дали няма новите материали в бъдеще с горните качества за батериите - да се синтезират по изкуствен път и да стане възможна оная фантастика, която писах.../

                                Е, няма повод да се притесняваме, нали? Всеки носи телефон у себе си...Дали няма причина да се притесняваме? Бъдещето поне това ще покаже..., дори ел.мобилът да "се закучи" някак, или пък, дори да се появи нов "...ГЕЙТ"

                                Хайде да не съм толкова песимистично настроен..., но това си го изсмуках от пръстите, когато прочетох какво ми казва
                                Сакуяма...

                                п.п. Абе, защо съм останал с впечатлението, че имаше и една друга "....яма", или май пак съм сгрешил двата щата...

                                Коментар

                                Working...
                                X