IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Start.bg Posoka Boec Megavselena.bg Chernomore
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • За линка по-долу с "новината":
    "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

    Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
    Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
    Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
    И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
    Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
    Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.
    Last edited by d333; 26.10.2017, 01:05.

    Коментар


    • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

      Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
      А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
      Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
      Всеки месец излизат такива съобщения. Реален резултат почти няма, щото всичко е в бъдеще време.

      За пробив в батериите се работи доста отдавна - има няма 20 години и има само подобрения на съществуващите технологии, но не и технологичен пробив. А след пускането на първия Айфон преди 10 години та до сега се наливат милиарди в изследванията за батериите и само подобрения на съществуващата технология, но без някакъв пробив.

      Коментар


      • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
        Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
        А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
        Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
        Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

        Коментар


        • https://money.bg/auto/toshiba-sazdad...arezhdane.html

          Коментар


          • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

            Ако искаш при мен има една за 5000евро на рено, дето е като скакалец с гуми, мога да те уредя за да накривиш шапката на путин и на някой от чаршафосаните. Петрола само за гориво ли се ползува?? Я се огледай у вас и в офиса и погледни колко пластмаса има- а ама и тя се произвежда от петрол https://www.google.de/search?q=%D0%B...hrome&ie=UTF-8
            Малко под 90% е за горива.

            Коментар


            • Много актуална вметка от колегата....
              'Не е важно колко км ще изминават електричките, а е важно откъде ще идва тока за зареждането им..." ( или нещо подобно..)

              Мии, засега в този и може би в следващия живот ще се надаме само на АЕЦ ....

              И колкото по - бързо, толкова по-бързо....(както би казал Мечо Пух....ако бе учил ядрена физика)

              Коментар


              • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
                Minavast винаги предоставя интересни четива.

                Обсъждаме тук батериите на ел. колите и техните параметри основно. Това, без съмнение е много важно, но ние, хората, като егоистични същества, предимно гледаме собствените си ползи първо, и чак след това обръщаме внимание на последствия и отражения върху други неща. Може би неслучайно в заглавието на темата четем не "пазар", а "пазари".

                Батериите, дори да станат идеални като експлоатационни качества, трябва да се зареждат редовно. Електрическият автомобил, като концепция, предполага преди всичко генерална промяна в употребата на енергия. Това е елиминиране на употребата на горива от нефтопродукти за сметка на увеличаването на употребата на ток. Но този ток все от някъде трябва дойде, и то в голямо количество (затова правих вчера сметките за киловатите, които се харчат при движението на автомобил). Говорим за замяна на огромни количества енергия, и тук става въпрос за много пазари.

                Изводи от изследването:
                "... Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването."

                Голяма част от електричеството все още се произвежда по изключително мръсни за света методи. А ще ни трябва още много от него за ел. автомобилите..
                Да не би да идва някаква революция в енергетиката?
                Last edited by Kildirim_Bei; 22.10.2017, 17:00.
                Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
                ~ Enfant Sanssouci de Monde ~

                Коментар


                • Ще перифразирам една известна сентенция, единствено се опасявам да не обидя някой таксиджия... /но те понякога са разбрани хора..., а и между тях със сигурност има спецове в областта, но това е, за да запазя автентичността на лафа, де.../

                  "Когато на термодинамика почнат да ни учат ПРЕВОДАЧИТЕ и таксиджиите - Господ да е на помощ на тази страна..."

                  /и е време да смениш българо-английския си технически речник... и другия - също/
                  Last edited by безимeн; 22.10.2017, 14:44.

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                    Чудесно изследване,ето и резултата от него:

                    Заключение:

                    Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.


                    А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .

                    П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
                    Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
                    Отделно лития е там при тях.
                    Да бе, литий има на много места, графит също. Да не са само китайците в тая индустрия. Очаквам някои "пробиви" при технологията за батерии и промяна в използваните суровини през следващите години.

                    Коментар


                    • Jay Gould - супер и ултра кондензаторите които може да се използват за съхранение на ток са по скъпи от литиевойонните акумулатори, съотношението тегло към съхранена енергия е много по лошо - по тежки са, саморазряда при тях е доста по висок. Напрежението при разряд варира доста - пада. Положителното е че имат дълъг живот с много по голям брой цикли на заряд и разряд. Като се направят матнитни кондензатори ще стане по сериозно за съхранение на голямо количество енергия - магнитното поле е от частици които са много малки и преминават през другата материя като електрон през футболен стадион т.е. не губят енергия, затова един постоянен магнит си губи магнитното поле много бавно. Въпроса е магнитното поле на такъв магнит да може да се завърти в дълбок вакум и да се спре да не взаимодейства с други магнитни полета извън капсулата в която се върти, разбира се трябва да лагерува на магнитни възглавници без триене.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнение
                        Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                        http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
                        Чудесно изследване,ето и резултата от него:

                        Заключение:

                        Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.


                        А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .

                        П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
                        Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
                        Отделно лития е там при тях.
                        Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
                          остатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията ...
                          Винаги става дума за пари, разход на километър и цена на поддръжката. Да примеме, че ел-автомобилите продължават да се развиват на батерии и не минат на кондензатори, а батериите не еволюират никак от днешния ден напред. Ако батерията е паднала с 50% и са нужни пари за увеличаване на капацитета, с колко е паднал бензиновия и дизеловия двигател на една обикновена кола + всички части по колата вървящи с двигателя (при електрическата те липсват) изминал същия брой километри? В случая става дума за пари по двигателите (или батерията) за период от 8 години.

                          Не съм смятал, но мисля, че за този сравнително дълъг период електричката ще струва по-малко разходи от другите. С което не казвам, че сегашните цени на електрически коли са приемливи - за мен те са скъпи, но точно както е прогнозирал професора от статията, цените тепърва почват падане.

                          А разговор с приятел (инженер е, собственик на фирма за производство на електроника от 20 г.) в края на септември, ме насочи към кондензаторите, които според него ще се наложат над батериите заради цената си и че се зарежат много по-бързо. Прилагам списък на някои производители, които са водещи или може да са между водещите в тази област http://investments.dir.bg/_wm/librar...773127&dflid=3
                          http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир

                          Коментар


                          • Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles

                            http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                              В настоящия момент,и особено в България(няма изградена инфраструктура,мрежа) закупуването на ел.кола не е оферта за дълги пътувания.
                              Това скоро ще се промени,и всички минуси,спрямо конвенционалните ще станат плюсове.
                              Дано все ище списваме тук,и ще си говорим отново
                              Колко +++ ще станат, аз ти казах на туизи за 12-15кВч батерия искали 50 евро наем- хайде кажи колко ще бъде за теслата 90кВч, и за какво ми е такава кола която трябва да карам с 80км/ч. Ами че моя дръгел го карам с 2х80 и си върви нормално, е вярно че ускорява за 10с/100кмч но това е прекалено малък проблем. Отделно и да се изгради мрежа, ебем ти тази кола дето трябва да я зареждаш по на 200км

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение

                                http://www.ecars.bg/forum/Tesla-Mode...a-magistralata
                                Dyulgerov писа: Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?
                                Със 100 км/ч средна скорост по-скоро не. Ето ти един материал да видиш точно как се справят: www.ecars.bg/blogs/696-elektromobili-tes...tesla-model-s-360-km

                                Model S 85 със средна скорост 108 км/ч - 364 км пробег!

                                Бих го пробвал това начинание със сигурност - някъде там му е предела на Model S 60 (370 км) - с до 80 км/ч имам увереност, че може да стане това упражнение, за което говориш, макар и на ръба.

                                То доколкото разбирам всичко е за града и теслите- ударението е на втората сричка. Колко човека карат със 80км?
                                В настоящия момент,и особено в България(няма изградена инфраструктура,мрежа) закупуването на ел.кола не е оферта за дълги пътувания.
                                Това скоро ще се промени,и всички минуси,спрямо конвенционалните ще станат плюсове.
                                Дано все ище списваме тук,и ще си говорим отново
                                Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                                Коментар

                                Working...
                                X