IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Megavselena.bg
Контролен панел | Съобщения | Потребители | Търси
  • If this is your first visit, be sure to check out the FAQ by clicking the link above. You may have to register before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages, select the forum that you want to visit from the selection below.

Съобщение

Collapse
No announcement yet.

Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите

Collapse
X
  • Филтър
  • Време
  • Покажи
Clear All
new posts

  • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
    .......... то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
    Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!

    На едно - малко закъсняло следобедно кафе - мога да кажа няколко думи... Прави ми впечатление миналото свършена време, което използваш тук. Лошо няма! Е, аз не съм инвеститор от тоя вид. Не мога правилно да определям върховете и предстоящите спадове...

    Примерът ми е от печално нашумелият "Химко" - нашият гигант, който изнасяше амониева селитра по света - вкл. в Южна Америка... Помня, че номиналът на акциите от 1 лв. се коригира с инфлацията - на 1 000 лв., а след деноминацията - отново стана 1 лв... Да де, ама всяка акция от 1 000 лв. - по пазарни цени, в големият бум - скочи - над 27 000 - 31 000 лв.... /може би имаше и цени от 33 000 лв. - няма да ровя сега/. Е, сигурно е имало такива, които продадоха на върха..., нали? Това са - или супер-инвеститорите, или /по-скоро/ - разполагащите с някаква вътрешна информация /отнякъде:/ - най-общо...

    Тъй като не разполагам с вътрешната инфо - не можах да се проявя като супер-инвеститор /тогава/. Значи, въпросите следват логиката:

    1. Как разбра, че тая акция ще расте? Как разбра, че това е върхът ѝ и защо не остана в нея, ако си видял 20% доход? Това е много трудно решение: да продадеш акция, която ти носи такъв доход! Как сега, след като си продал - отново чакаш тази акция да скочи, ако има много други, които /вероятно/ ще имат по-висока доходност? Всъщност - тук отново мога да се върна на Химко: независимо от причината за падане на акциите му /ликвидиране на комбината, спиране на търговията с акциите му на регулиран пазар..../, дали все пак някой би си купил от акцията??? Е, защо това да не е според теб едно супер-решение, ако и да е извънборсова търговията с тия акции /ако изобщо я има!!!/...

    2. По-сложният въпрос е отново по темата. Някои колеги цитират тук бум в произвидството на батерии за електромобилите - след 2020-2021. Мен не ме интересуват конкретните източници, а по-скоро - фактът - защо, ако са убедени в нещо, което няма да е така далеч във времето /според тях/ - хората НЕ КУПУВАТ??? Нали точно това е пътят, за да помогнат на производството, което вярват, че ще се случи, на продажбите, които ще донесат несметните богатства???.... Значи - 3-4 години не са много, а ако аз имах увереност, че нещото ще се случи - бих продал всичко и бих вложил средствата от продажбата в акциите на ония, в които вярвам /и за които се дърля по цял ден във форума/..., е - ще ги "отгладувам" някак тия 3-4 години, но после - шапка на тояга...

    Да де - нещо ми се губи логиката... А - и кафето ми свършило...

    Не се притеснявайте да ми отговаряте. Въпросите са риторични и Алогични... ))

    Коментар


    • Първоначално изпратено от mvr0306 Разгледай мнение
      Оставете сметките колко време се зарежда батерията...то е ясно че няма как да стане за няколко минути за колкото време пълним 50 л нафта за 1000км пробег. Сещам се друго сериозно неудобство на ел колите - как зимата става отоплението? Как ще се стопля в колата ако навън е -10 гр, и няма да стана на шушулка докато пътувам сутрин за работа? Ами ако има и 2-3 мм лед върху стъклата, както често става в Северна Бг, как ще се стопи за да ми осигури видимост. Ще трябва и отделна нафтова печка да има предвидена.
      Електрическите коли са подходящи за децата кат идеш в парка на разходка и го пускаш на една такава да се вози докато си пиеш бирата

      Коментар


      • Първоначално изпратено от ED Разгледай мнение

        +
        LIT е като ракета носител, макар че на тези нива е рисково за влизане.
        Не говорех само за литий. Има и други суровини които се използват и тепърва ще навлизат в батериите.

        Коментар


        • Оставете сметките колко време се зарежда батерията...то е ясно че няма как да стане за няколко минути за колкото време пълним 50 л нафта за 1000км пробег. Сещам се друго сериозно неудобство на ел колите - как зимата става отоплението? Как ще се стопля в колата ако навън е -10 гр, и няма да стана на шушулка докато пътувам сутрин за работа? Ами ако има и 2-3 мм лед върху стъклата, както често става в Северна Бг, как ще се стопи за да ми осигури видимост. Ще трябва и отделна нафтова печка да има предвидена.

          Коментар


          • Първоначално изпратено от Minka Разгледай мнение
            Aз ще дам моя директен отговор на въпроса от темата "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите". Тъй като аз не разглеждам "кибер автомобилите" (както ги нарекоха вече), с цел за купуване (в близко или далечно бъдеще), а ме интерсуват единствено и само с цел инвестиране и следване на силен тренд, то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
            Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!
            +
            LIT е като ракета носител, макар че на тези нива е рисково за влизане.

            Коментар


            • Aз ще дам моя директен отговор на въпроса от темата "Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите". Тъй като аз не разглеждам "кибер автомобилите" (както ги нарекоха вече), с цел за купуване (в близко или далечно бъдеще), а ме интерсуват единствено и само с цел инвестиране и следване на силен тренд, то преди година влязох в акции на фирми прозивеждащи суровини за EV, произвеждащи батерии, и фирми занимаващи се с тестване на батериите и осигуряване на технологии за водещите фирме в света. Мога само да кажа, че досега, въпреки че са само 10% от портфейла ми, резултата е впечетляваш. Към миналата седмица кеширах 20% от позициите и сега чакам да вляза пак.
              Поздрави и не гледайте на ЕV само като консуматори!

              Коментар


              • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                За линка по-долу с "новината":
                "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

                Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
                Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
                Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
                И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
                Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.





                Посмяхме се малко със сутрешното кафе... )) Тия журналисти - с фантазиите си - ме развеселяват вече десетилетия...

                Един от тях - с една и съща "новина" за батериите - отгледа и изучи децата си, които завършиха... журналистика... Новоизпечените журналисти вече активно работят върху "новината" на татИ - и отглеждат своите деца. Такъв е животът... "Бизнесът" с "новини", особено днес, в нета - е от особено голямо значение за всички нас /вкл. и за тия, които почваме деня си с усмивка... ))

                Същественото в случая е, че новината на татИ работи от десетилетия, само леко трябва да се променят датите на очакването /което не е математическо очакване/, а е очакването да се роди поредният журналист, който първо ще побръмчи под масата с електромобилчето си, което се задвижва с батерия и енергия "от нищото" - и виждате ли - то върви!!! Дори гуми не му се сменят /т.е. - на жаргон - и гуми не "търка"/!!!

                След тия мисли на младока - той е готов да пусне първата си "научна" статия... До довечера ще имаме линкче ТУК! Кой иска да хванем бас?!!!


                Посмяхме се за пореден път, а сега да поработим /кой-каквото..., но по-сериозни неща/! Приятен ден!

                Коментар


                • Първоначално изпратено от supertrader Разгледай мнение
                  Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.
                  Докато поне 10 човека не кажат, че не става - не вярвам

                  П.С. А бе в този форум що няма емотиконка със значение "не става", "не може" или поне "абсуррд!"
                  Повече хора може да се включат в дискусиите

                  Коментар


                  • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                    Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                    Да си призная и аз се изненадах. Съвсем бърз сърч обаче показва, че това е не само възможно, но и вече има стандарти. Наистина, много впечатляващо.

                    "Level 3 refers to Direct Current DC charging, or “fast charging.” To achieve very short charging times, Level 3 chargers supply very high currents of up to 400 Amps at voltages up up to 600Volts DC delivering a maximum power of 240kW. Within this definition there are several competing industry / commercial standards including an SAE J1772 Hybrid coupler, the so called Jumbo, and the Japanese CHAdeMO. The J1772 combo coupler for example allows charging from either a conventional, 15-amp AC wall outlet or a DC connection of up to 90 kilowatts. These systems are being proposed for public fast charging stations"

                    Коментар


                    • Горивото на бъдещето е метан или водород, ще се използват и двете така както сега има дизел и бензин а колите ще са ел. и най вероятно ще са малки хеликоптери.
                      D.Y.F-091066

                      Коментар


                      • Tkilata - не не е възможно, зарядните ще тежат колкото автомобила и самата батерия с опцията да се развързват клетките и ще тежи два пъти повече. Цената няма смисъл да се коментира. Самото зареждане е химичен процес и няма как той да литне и да стане за 6мин освен ако не става въпрос за импулси високо напрежение с какъвто ток батерията направо ще бъде убита и затова те говорят за някакви титаниеви електроди чиято задача очевидно е да оцелеят по дълго.

                        D.Y.F-091066

                        Коментар


                        • Първоначално изпратено от d333 Разгледай мнение
                          За линка по-долу с "новината":
                          "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

                          Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
                          Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
                          Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
                          И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
                          Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери. А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                          Без да съм специалист в това, но да попитам?
                          Можем ли да си представим, че самата батерия е изградена от 1000 (примерно) отделни клетки, които в работен режим са свързани и работят съвместно, а в режим на зареждане се развързват и зареждаме всяка по-отделно, но едновременно. Възможно ли е това?
                          Щото виж на теория как бързо стана
                          Ако е възможно, решава ли проблема, който по-горе си посочил?

                          Коментар


                          • За линка по-долу с "новината":
                            "Тоѕhіbа cъoбщи, чe e ycпялa дa cъздaдe нoв тип литиeвo-йoннa бaтepия, ĸoятo мoжe дa ocигypи 320 ĸилoмeтpa пpoбeг нa eлeĸтpoaвтoмoбил c eдвa 6-минyтнo зapeждaнe."

                            Уауууу, впечатлих се.... Ама я да посмятаме.
                            Един средностатичестки ел.автомобил се нуждае от около 16 KWh ел. енергия за да измине 100км. И то при идеални условия, а не при студ, ползване на климатика и т.н.
                            Т.е. за 320 км батерията ще трябва да е от порядъка на 3.2 x 16 KWh = 51 KWh. Така... Ако я зареждаме така, че да се зареди за 1 час на 230 V мрежа.... Тогава излиза, че зарядното трябва да зарежда със 51000/230 = 221 Ампера. Ако искаме да я заредим за 6 минути, вместо за 1 час, тогава трябва да умножим по 10. Или зарядното трябва да може да дава ток от порядъка на 221 x 10 = 2210 А.... Леле, леле....
                            И тук не броим загубите при зареждането в самото зарядно и загубите от загряване на батериите, които са от порядъка на 25%.
                            Дори и зареждащото напрежение да е 1000 V, пак зарядния ток трябва да е от порядъка на 500-600 Ампера. Имате ли представа колко дебел е кабел, който може да издържи такива ампери? А съответната електроника в колата, която да регулира заряда на батериите?... Това е фантастика! А не мога да си представя зарядна станция с място за зареждане на 5-10 такива коли едновременно. Ако някой си мисли, че това може да е реалистично, жестоко се лъже.
                            Имено това е големия проблем на ел.автомобилите и батериите им. Дори и да се измислят нови батерии с големи капацитети и възможност да се зареждат много бързо - това не решава проблема им. Няма как реалистично да се направят такива зарядни станции, които да ги зареждат свръх бързо.
                            Last edited by d333; 26.10.2017, 01:05.

                            Коментар


                            • Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение

                              Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
                              А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
                              Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
                              Всеки месец излизат такива съобщения. Реален резултат почти няма, щото всичко е в бъдеще време.

                              За пробив в батериите се работи доста отдавна - има няма 20 години и има само подобрения на съществуващите технологии, но не и технологичен пробив. А след пускането на първия Айфон преди 10 години та до сега се наливат милиарди в изследванията за батериите и само подобрения на съществуващата технология, но без някакъв пробив.

                              Коментар


                              • Първоначално изпратено от Innocent Разгледай мнение
                                Да,ще има пробив при батериите,и това ще е много скоро,макар и някои архаично мислещи да вярват в обратното.
                                А кибер колите(както се изрази нашият Премиер)
                                Ще заместят конвенционалните както по цена така и по функционалност и практичност по скоро от колкото очакваме
                                Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.

                                Коментар

                                Working...
                                X