Съобщение
Collapse
No announcement yet.
Електрически автомобили - как започват да влияят на пазарите
Collapse
X
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
Ако искаш при мен има една за 5000евро на рено, дето е като скакалец с гуми, мога да те уредя за да накривиш шапката на путин и на някой от чаршафосаните. Петрола само за гориво ли се ползува?? Я се огледай у вас и в офиса и погледни колко пластмаса има- а ама и тя се произвежда от петрол https://www.google.de/search?q=%D0%B...hrome&ie=UTF-8
Коментар
-
Много актуална вметка от колегата....
'Не е важно колко км ще изминават електричките, а е важно откъде ще идва тока за зареждането им..." ( или нещо подобно..)
Мии, засега в този и може би в следващия живот ще се надаме само на АЕЦ ....
И колкото по - бързо, толкова по-бързо....(както би казал Мечо Пух....ако бе учил ядрена физика)
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнениеСравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
Обсъждаме тук батериите на ел. колите и техните параметри основно. Това, без съмнение е много важно, но ние, хората, като егоистични същества, предимно гледаме собствените си ползи първо, и чак след това обръщаме внимание на последствия и отражения върху други неща. Може би неслучайно в заглавието на темата четем не "пазар", а "пазари".
Батериите, дори да станат идеални като експлоатационни качества, трябва да се зареждат редовно. Електрическият автомобил, като концепция, предполага преди всичко генерална промяна в употребата на енергия. Това е елиминиране на употребата на горива от нефтопродукти за сметка на увеличаването на употребата на ток. Но този ток все от някъде трябва дойде, и то в голямо количество (затова правих вчера сметките за киловатите, които се харчат при движението на автомобил). Говорим за замяна на огромни количества енергия, и тук става въпрос за много пазари.
Изводи от изследването:
"... Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването."
Голяма част от електричеството все още се произвежда по изключително мръсни за света методи. А ще ни трябва още много от него за ел. автомобилите..
Да не би да идва някаква революция в енергетиката?Last edited by Kildirim_Bei; 22.10.2017, 17:00.Не се заяждам никога и с никой, но... истината винаги боли.
~ Enfant Sanssouci de Monde ~
Коментар
-
Ще перифразирам една известна сентенция, единствено се опасявам да не обидя някой таксиджия... /но те понякога са разбрани хора..., а и между тях със сигурност има спецове в областта, но това е, за да запазя автентичността на лафа, де.../
"Когато на термодинамика почнат да ни учат ПРЕВОДАЧИТЕ и таксиджиите - Господ да е на помощ на тази страна..."
/и е време да смениш българо-английския си технически речник... и другия - също/Last edited by безимeн; 22.10.2017, 14:44.
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
Чудесно изследване,ето и резултата от него:
Заключение:
Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.
А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .
П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
Отделно лития е там при тях.
Коментар
-
Jay Gould - супер и ултра кондензаторите които може да се използват за съхранение на ток са по скъпи от литиевойонните акумулатори, съотношението тегло към съхранена енергия е много по лошо - по тежки са, саморазряда при тях е доста по висок. Напрежението при разряд варира доста - пада. Положителното е че имат дълъг живот с много по голям брой цикли на заряд и разряд. Като се направят матнитни кондензатори ще стане по сериозно за съхранение на голямо количество енергия - магнитното поле е от частици които са много малки и преминават през другата материя като електрон през футболен стадион т.е. не губят енергия, затова един постоянен магнит си губи магнитното поле много бавно. Въпроса е магнитното поле на такъв магнит да може да се завърти в дълбок вакум и да се спре да не взаимодейства с други магнитни полета извън капсулата в която се върти, разбира се трябва да лагерува на магнитни възглавници без триене.D.Y.F-091066
Коментар
-
Първоначално изпратено от Minavast Разгледай мнениеСравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
Заключение:
Предоставяме ново ниво на прозрачност и подробности в текущата публична дискусия относно жизнения цикъл на EVs относителните ICEVs. Производството, употребата и края на живота на тези две технологии бяха инвентаризирани по начин, осигуряващ подходящо сравнение. Производствената фаза на ЕП се оказа значително по-екологосъобразна. Независимо от това, значителни цялостни подобрения по отношение на GWP, TAP и други въздействия могат да бъдат постигнати чрез ЕГ, задвижвани с подходящи енергийни източници, сравнени със сравними ICEVs. Въпреки това е непродуктивно да се насърчават ЕП в региони, където се произвежда електричество от изгаряне на нефт, въглища и лигнит. Електрификацията на транспорта трябва да бъде придружена от изострена политическа насоченост по отношение на управлението на жизнения цикъл и по този начин да се противодейства на потенциалните неуспехи по отношение на замърсяването на водите и токсичността. Електромобилите са готови да свържат сектора на личния транспорт със секторите на електроенергията, електрониката и металообработването по безпрецедентен начин. Ето защо развитието на тези сектори трябва да бъде разгледано съвместно и последователно, за да могат ЕП да допринесат положително за усилията за намаляване на замърсяването.
А тези,които се оплакват,че не могат да отидат от Каспичан до Полски тръмбеж,да си карат барутниците,само,че само в БГ,щото в белите страни скоро няма да може да се ходи с пръдливите хансове .
П.с. революцията мисля този път ще дойде от изток.
Китайците са много напреднали с разработки,имат вече кола със 1000км пробег с един заряд.
Отделно лития е там при тях.Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнениеостатъчна стойност на пътно превозно средство, което няма отношение към капацитета на батерията ...
Не съм смятал, но мисля, че за този сравнително дълъг период електричката ще струва по-малко разходи от другите. С което не казвам, че сегашните цени на електрически коли са приемливи - за мен те са скъпи, но точно както е прогнозирал професора от статията, цените тепърва почват падане.
А разговор с приятел (инженер е, собственик на фирма за производство на електроника от 20 г.) в края на септември, ме насочи към кондензаторите, които според него ще се наложат над батериите заради цената си и че се зарежат много по-бързо. Прилагам списък на някои производители, които са водещи или може да са между водещите в тази област http://investments.dir.bg/_wm/librar...773127&dflid=3
http://investments.dir.bg Глупавият проумява само онова, което вече е станало! - Омир
Коментар
-
Сравнения от гледна точка на екология и разxоди за дълъг период: 10.2012 - RESEARCH AND ANALYSIS Comparative Environmental Life Cycle Assessment of Conventional and Electric Vehicles
http://onlinelibrary.wiley.com/doi/1...2.00532.x/full
- 1 like
Коментар
-
Първоначално изпратено от hemilio Разгледай мнение
В настоящия момент,и особено в България(няма изградена инфраструктура,мрежа) закупуването на ел.кола не е оферта за дълги пътувания.
Това скоро ще се промени,и всички минуси,спрямо конвенционалните ще станат плюсове.
Дано все ище списваме тук,и ще си говорим отново
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
http://www.ecars.bg/forum/Tesla-Mode...a-magistralataDyulgerov писа: Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?
Със 100 км/ч средна скорост по-скоро не. Ето ти един материал да видиш точно как се справят: www.ecars.bg/blogs/696-elektromobili-tes...tesla-model-s-360-km
Model S 85 със средна скорост 108 км/ч - 364 км пробег!
Бих го пробвал това начинание със сигурност - някъде там му е предела на Model S 60 (370 км) - с до 80 км/ч имам увереност, че може да стане това упражнение, за което говориш, макар и на ръба.
То доколкото разбирам всичко е за града и теслите- ударението е на втората сричка. Колко човека карат със 80км?
Това скоро ще се промени,и всички минуси,спрямо конвенционалните ще станат плюсове.
Дано все ище списваме тук,и ще си говорим отновоАко един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от v_tin Разгледай мнение
http://www.ecars.bg/forum/Tesla-Mode...a-magistralataDyulgerov писа: Интересно ми е да разбера ако вземеш една Tesla S 60 kwh по маршрут София - Бургас със средна скорост 100 км/ч дали ще стигне без зареждане?
Със 100 км/ч средна скорост по-скоро не. Ето ти един материал да видиш точно как се справят: www.ecars.bg/blogs/696-elektromobili-tes...tesla-model-s-360-km
Model S 85 със средна скорост 108 км/ч - 364 км пробег!
Бих го пробвал това начинание със сигурност - някъде там му е предела на Model S 60 (370 км) - с до 80 км/ч имам увереност, че може да стане това упражнение, за което говориш, макар и на ръба.
То доколкото разбирам всичко е за града и теслите- ударението е на втората сричка. Колко човека карат със 80км?
Затова няма да става дискусията - защото някой скача на лична основа и се почват забележките...
Иначе, някой ще ти цитира разни ракламни стойности - и писания на фирмите..., които нямат никакво значение..., цените са убийствени, ако търсим що-годе конкуренция... Това ще е дълго: ще се търкалят едни скъпи возила и ще ни казват, ами защо не го карате само в града, а ако искате на по-дълъг път - ееее - 40 000€ - и си готов! Всяка екстра си има цена! "Екологичната" - най-вече!
Както и да е - аз - въпреки и неизчерпан - май казах достатъчно в темата. Хайде да оставим да ме поцитират с празнословия...
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
аз съм ги гледал преди повече от десетилетие..., а ти тогава си ходил прав под масата... ))Last edited by hemilio; 22.10.2017, 00:39.Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
-
Първоначално изпратено от безимeн Разгледай мнение
Аз онова, което казвам - ти бъкел понятие си нямаш от него..., но се хващаш да ме цитираш, за да говориш глупости...
Дай данните, щом ги има... И ГИ КОМЕНТИРАЙ!
Аз глупости не говоря,а факти,глупости говорят глупавите хора,дано нямаш това в предвид.
Ако един проблем може да се реши с пари,той не е проблем-той е разход.
Коментар
Коментар